Відкритий інтегрований урок (географія + математика) у 6 класі з теми: «Літосфера. Яроутворення. Розв’язування екологічних задач»

Про матеріал
Дана розробка дає можливість простежити вплив інтеграції математики з географією та екологією. Містить інтерактивні форми і методи проведення інтегрованого уроку.
Перегляд файлу

 

Андріївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Великоновосілківської селищної ради

Волноваського району

Донецької області

 

 

 

 

Відкритий інтегрований урок (географія + математика)

у 6 класі з теми:

 

«Літосфера. Яроутворення. Розв’язування екологічних задач»

 

Автори:

Артюх Наталя Євгенівна, учитель математики;

Якименко Вікторія Володимирівна, учитель географії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета.

Навчальна:  простежити вплив інтеграції математики з географією та         екологією;

поглибити знання учнів про літосферу шляхом вивчення процесу зовнішніх сил Землі;

формувати в учнів вміння встановлювати взаємозв'язки між дією зовнішніх сил та формами рельєфу;

створити умови для поглибленого вивчення процесу яроутворення та боротьби з ярами в своїй місцевості;

розв'язування задач з метою розуміння окремих екологічних понять, обробка статистичного матеріалу:

з'ясування ролі математики в розв'язуванні екологічних проблем.

Розвивальна: розвивати вміння аналізувати отриману інформацію і робити висновки, розвивати  логічне мислення, викликати інтерес до вивчення географії та математики.

Виховна: формування екологічної компетентності учнів на уроках географії та математики, виховувати розуміння екологічної культури, відповідальності за стан навколишнього середовища, виховувати почуття патріотизму.

Тип уроку: урок комплексного застосування знань, умінь і навичок учнів.

Вид уроку: інтегрований урок-практикум.

Обладнання: мультимедійний проектор, плакати.

 

 

 

Девіз: «Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати».

 

Епіграф: «Краса природи – це одне з джерел,

Що живить доброту, сердечність і любов».

В.О.Сухомлинський

 

C:\Users\Алексеевсая школа\Desktop\news_2019_07_29_01_1.jpg

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вчитель історії. В школі справу хоч яку

                            Починаємо по дзвінку.

Вчитель математики. Тож хвилини не втрачаємо

                                       Все нове запам'ятаємо.

 

Вчитель. Для налаштування на урок ми пропонуємо вам, діти, утворити «Коло дружби». Кожний учень, по черзі, називає слово, яке допоможе нам налаштуватися на урок.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель математики. Для життя є важливим уміння знаходити на перший погляд звʾязки між неспорідненими предметами. Це відкриває нові можливості для пізнання світу. Тому сьогодні ми спробуємо обʾєднати математику з географією та екологією.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель. Діти! Пропонуємо вам відгадати ребуси. Відгадки – це ключові слова теми нашого уроку.

(літосфера, екологія)

Вчитель. Діти, вам треба було знайти в мережі Інтернет, що означає слово «екологія».

(oikos – житло, logos – вчення ).

Вчитель. Отже тема уроку «Літосфера. Яри. Розв'язування екологічних     задач».

Вчитель. На нашому уроці ми повинні закріпити і поглибити знання про

літосферу, розібрати процес яроутворення та боротьби з ярами в своїй місцевості, з'ясувати  роль математики в розв'язуванні екологічних проблем.

Вчитель. Для чого ми зупинилися саме на цій темі. Тому що яри – це «біль землі». І наше село також спіткає ця біда.

Вчитель. Сьогодні ми проводимо урок для того, щоб посилити розуміння вами проблеми навколишнього середовища, а також залучити вас до захисту і турботи про довкілля.

Вчитель. Оскільки урок у нас незвичайний, то і домашнє завдання у вас було творче. Кожній групі треба було зробити міні – проект території села Олексіївки «Яри у майбутньому». До ваших проектів ми повернемось пізніше.

 

VI. Актуалізація опорних знань.

  1.     Прийом «Асоціація»

На столі лежать: яблуко, апельсин, яйце. З яким з цих продуктів ви асоціюєте внутрішню будову Землі? Привести декілька доказів.

  1.     Робота з таблицею. Давайте пригадаємо зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори (слайд)

  1.     Про яку форму рельєфу згадується у вірші «Тече вода з-під явору…»

Хто автор?

«Тече вода з – під явору

  Яром на долину…

  Пишається над водою

  Червона калина».

 

V. Узагальнення і систематизація знань і способів діяльності.

1) Що таке яр? (слайд)

C:\Users\Алексеевсая школа\Desktop\2460715.jpeg

 

2) Результатом чого є утворення ярів? (слайд)

C:\Users\Алексеевсая школа\Desktop\10.jpg

 

Задача.

 

Щорічно на Землі від ерозії гине родючий грунт і утворюється 6 млн. га пустелі. Якщо припустити, що ніяких заходів зі збереження грунтів не ведеться, за який би час перетворилася на пустелю Україна, площа якої 60,4 млн. га.

  1.     Відео «Утворення ярів» - І ч.

(яри зменшують поля, загрожують дорогам)

  1.     Причини утворення ярів: (прийом «Мікрофон»)
  •      наявність схилів на землі;
  •      пухкі породи в грунті;
  •      відсутність рослинного покрову;
  •      діяльність людини

   

 Задача

До найважливіших проблем екології належить правильне використання природних ресурсів. Щохвилини у світі знищується 12 га лісів, 12 га продуктивних земель перетворюються на пустелю. Підрахувати, які збитки внаслідок діяльності людини отримає наша планета через 1 добу?

 

  1.     Що сприяло утворенню ярів в нашій місцевості?

           (Учні наводять факти з досвіду місцевих жителів)

 

  1.     Яку шкоду приносять яри?

 

(Вправа «Коло ідей»)

 

  •      знищують великі площі с/г угідь;
  •      розтинають дороги;
  •      руйнують будівлі в населених пунктах;
  •      вимивається верхній шар ґрунту. А для утворення шару ґрунту завтовшки 5 см потрібно близько 2000 років.

 

   Задача

Кожної хвилини на нашій планеті знищується 50,4 т родючого ґрунту. Порахувати, за який час знищиться 3024 т ґрунту.

 

 

 

 

 

Інтерв'ю з головним агрономом Ф/Г «Адоніс» Герасименко Г.В.

(відео)

 Задача

Порахувати середню врожайність пшениці в 2019 р. господарства «Адоніс» с. Олексіївки та обчислити, скільки пшениці можна зібрати, якщо зорати яр площею 50 га.

Висновок: 0,57 населення Землі потерпають від голоду. Чим більше буде оброблятися та засіватися земель пшеницею, тим більше людей можна нагодувати хлібом.

 

  1.     Найбільший яр України (слайд з описом)

(«хвилинка-цікавинка»)

 

F:\970px-Yarema's_Hill.jpg

 

  1.     Захист проектів «Яри у майбутньому»

                  (робота в групах)

 

 

 

І група «Садівники»

Тема : «Замість яру – фруктовий сад».

F:\depositphotos_5245807-stock-photo-apple-garden.jpg

Мета: насадження фруктових дерев і кущів, щоб припинити подальше утворення ярів.

- Коренева система буде укріплювати схили і дно яру.

- Садівництву в Україні сприяють унікальні кліматичні умови.

- В плодах накопичується оптимальна кількість вітамінів.

- Це буде мале приватне господарство.

- Будемо насаджувати яблука, груші, сливи, малину, аґрус, смородину.

- Щоб переробити цю продукцію можна побудувати консервний міні-завод для виготовлення соку.

Висновок.

З'являться нові робочі місця для місцевих жителів.

Собівартість соку буде нижча,тому що не будуть враховуватись транспортні затрати.

А це сприятиме більшому попиту товару.

Забезпечення нашого села і навколишніх сіл вітамінами, потрібними для здоров'я людини.

Задача. У 100 грам чорної смородини міститься приблизно 0,25 грам вітаміну С. Скільки грам чорної смородини потрібно з'їсти людині за день, якщо 1 добова доза вітаміну С складає 0,05 грама?

 

ІІ група «Дизайнери»

Тема:  «Замість яру – парк відпочинку».

F:\924.jpg

Мета: формування ландшафту, що передбачає створення різних пейзажних

картин-водойм, декоративних дерев та кущів.

Це прогулянковий парк. В центрі водойма, лебеді. Є скульптури. А також лави для відпочинку.

Він призначений для прогулянок, як дорослих і дітей,так і людей похилого віку.

У парку насаджені дерева: береза, верба, магнолія, . Є газонна зона.

А також клумби,розарії. Для поливу буде

 використовуватися роторний дощувач, а для квітників віяльний.

 Будуть розташовані урни для сміття.

Для освітлення будуть використані ліхтарі

різної  висоти на сонячних батареях.

 

 

Висновок.

Проектом передбачається запобігти подальшому яроутворенню. Створити максимальний рівень комфорту для відвідувачів парку.

Зелені насадження вбирають вуглекислий газ, виділяють кисень.

 

Задача. 1 га зелених насаджень здатен поглинути за 1 рік стільки вуглецю, скільки його видихає за цей час 200 людей. В нашому селі проживає 700 людей. Скільки потрібно зелених насаджень нашому селу?

 

  

  VI. Рефлексія. Оцінки.

 

Вчитель. А зараз спробуйте визначити своє враження від нашого уроку.

 

Утворимо за допомогою ваших вражень  «Веселку знань».

     

F:\73bcb413079da2e06361736df75cdf8e.jpg

 

 

 

 

 

 

Вчитель географії. Сьогодні 5 грудня – Всесвітній день ґрунтів. Наше з вами завдання – зберігати їх, не забруднювати, раціонально використовувати.

 

 

C:\Users\Алексеевсая школа\Desktop\57636607.jpg

 

Учитель математики. Природа вічна і нескінченна. Ми повинні не владарювати над природою, а співпрацювати з нею, бути не царями природи, а її часткою.

      

Учитель географії. Як сказав великий педагог В.О.Сухомлинський : «Краса природи – це одне з джерел, що живить доброту, сердечність і любов».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Домашнє завдання

 

       Скласти сенкан з теми «Яри».

 

Придумати задачу на екологічну тему.

docx
Додано
26 вересня
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку