Відкритий урок “Джен Ейр” Шарлотти Бронте: образ головної героїні та її взаємини з іншими персонажами

Про матеріал
Мета уроку: 1. Ознайомити учнів з основними аспектами твору Шарлотти Бронте «Джен Ейр», розкрити сутність характеру головної героїні. 2. Аналізувати взаємини Джен Ейр з іншими персонажами, зокрема з Рочестером, а також значення цих взаємин для розвитку сюжету. 3. Виховувати у учнів почуття гідності, самоповаги, здатності до морального вибору.
Перегляд файлу

Відкритий урок з зарубіжної літератури

Тема: “Джен Ейр” Шарлотти Бронте: образ головної героїні та її взаємини з іншими персонажами

 

Мета уроку:

 1. Ознайомити учнів з основними аспектами твору Шарлотти Бронте «Джен Ейр», розкрити сутність характеру головної героїні.

 2. Аналізувати взаємини Джен Ейр з іншими персонажами, зокрема з Рочестером, а також значення цих взаємин для розвитку сюжету.

 3. Виховувати у учнів почуття гідності, самоповаги, здатності до морального вибору.

 

Завдання:

 1. Поглибити розуміння тем і мотивів роману, таких як любов, свобода, соціальна нерівність, мораль.

 2. Дати учням можливість висловити свою точку зору на поведінку героїв та їхній розвиток.

 3. Розвивати навички критичного мислення та аналізу літературних творів.

 

Обладнання:

  Текст роману «Джен Ейр»

  Презентація з ключовими аспектами твору

  Відеофрагменти (за бажанням)

  Плакати для групових завдань

 

Хід уроку

 

1. Організаційний момент (5 хв)

  Привітання, перевірка присутності.

  Пояснення мети і завдань уроку.

 

2. Вступна частина (10 хв)

  Короткий огляд роману: Коротко представити основні факти біографії Шарлотти Бронте та історію створення роману «Джен Ейр» (поява твору, контекст його написання, елементи біографії авторки, які вплинули на сюжет).

  Мотиваційна частина: Питання до учнів: «Що ви знаєте про Джен Ейр як героїню? Чому цей роман так популярний навіть сьогодні?»

 

3. Основна частина (25 хв)

  Аналіз образу Джен Ейр:

  Характеристика Джен як людини з сильною волею, честю, здатністю до самоповаги.

  Роль її внутрішньої боротьби: боротьба між моральними принципами та пристрастями, вірність своїм переконанням.

  Як Джен стає повноправною героїнею, що переживає не лише зовнішні труднощі, але й моральні дилеми?

  Визначення ролі, яку відіграє самотність у її житті, і як це формується у контексті роману.

  Аналіз взаємин Джен Ейр з іншими персонажами:

  Рочестер: Взаємодія Джен з Рочестером — конфлікт між її почуттями та соціальними та моральними принципами.

  Інші персонажі: роль учительки, місіс Феєрфакс, Берк та інші — як вони впливають на формування світогляду Джен.

  Дискусія: «Чи можна порівняти стосунки Джен з Рочестером з іншими класичними літературними парами? Яка їхня особливість?»

 

4. Робота в групах (15 хв)

  Розподіл учнів на групи. Кожній групі пропонується обговорити один з аспектів твору:

  Група 1: «Моральний вибір Джен Ейр: що важливіше для героїні — кохання чи мораль?»

  Група 2: «Як Рочестер змінюється під впливом Джен?»

  Група 3: «Джен Ейр як символ боротьби за власну гідність та самоповагу».

  Після обговорення кожна група представляє результати на клас.

 

5. Практичне завдання (10 хв)

  Творче завдання: Написати есе на тему: «Якби Джен Ейр була сучасною людиною, якими б були її переконання і вчинки в сучасному світі?».

  Учні можуть використати аргументи, що вони почули від інших груп або висловити свою власну думку про героя.

 

6. Підсумки уроку (5 хв)

  Огляд основних ідей уроку.

  Обговорення: «Що ми можемо винести з історії Джен Ейр у наше життя?».

  Домашнє завдання: Написати есе на тему «Відповідальність людини за свій вибір: образ Джен Ейр».

 

Методи та прийоми:

  Метод аналізу тексту: читання уривків з твору, обговорення.

  Метод проблемного навчання: створення ситуацій, в яких учні самостійно шукають відповіді.

  Метод групової роботи: обговорення важливих аспектів роману в групах.

  Інтерактивні методи: дискусії, питання для саморефлексії, творчі завдання.

 

Оцінювання:

  Оцінка за активність на уроці (участь в обговоренні, групова робота).

  Оцінка за творче завдання (есе).

 

Цей урок сприятиме глибшому розумінню літературного твору та розкриє перед учнями багатогранність образу Джен Ейр, допоможе розвинути критичне мислення і моральні переконання, актуальні в сучасному світі.

doc
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
18 грудня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку