ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ (ВІКОВА КАТЕГОРІЯ): 7-8 класи (13-14 років)
ТЕМА: "Чарівна ягідка мелітопольщини"
МЕТА Загальношкільний STEM-урок:
виховує допитливість, наполегливість, дисциплінованість, відповідальність;
формує навички групової роботи, комунікабельності, креативності; уміння спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати та обробляти дані та інформацію; проводити експерименти; аналізувати отримані результати.
Крім того, розроблений проект допоможе учням пов'язати різні теми природничих дисциплін; підвищує мотивацію до ботанічних, географічних, математичних аспектів; сприятиме засвоєнню наукових методик, ІКТ тощо.
Дидактична мета: організація навчально-пізнавальної діяльності учнів по засвоєнню, закріпленню, застосуванню знань, навичок і вмінь на практиці; перенесення знань у нові ситуації; самостимулювання до пошуку шляхів розв'язання поставленої мети; стимулюванням інтересів, самостійності й творчості. Здатність вирішувати складні проблеми.
ПРЕДМЕТИ, ДЕ МОЖНА ВИКОРИСТАТИ МАТЕРІАЛ https://atlas.mindmup.com/2018/10/c96d96f0ca5a11e8bfe449950303aaed/map/index.html
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ – дистанційне навчання, квест, практичні роботи, бінарні уроки, урок-конкурс, захист проектів.
Для кожного предмету вже створений документ з навчальною інформацією для уроку (Інтернет джерела), який розташований на Google-диску та має спільний доступ https://goo.gl/KaQsaZ
Загальношкільний STEM-урок:
- виховує допитливість, наполегливість, дисциплінованість, відповідальність;
- формує навички групової роботи, комунікабельності, креативності; уміння спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати та обробляти дані та інформацію; проводити експерименти; аналізувати отримані результати. Крім того, розроблений проект допоможе учням пов'язати різні теми природничих дисциплін; підвищує мотивацію до ботанічних, географічних, математичних аспектів; сприятиме засвоєнню наукових методик, ІКТ тощо.
Дидактична мета: організація навчально-пізнавальної діяльності учнів по засвоєнню, закріпленню, застосуванню знань, навичок і вмінь на практиці; перенесення знань у нові ситуації; самостимулювання до пошуку шляхів розв’язання поставленої мети; стимулюванням інтересів, самостійності й творчості. Здатність вирішувати складні проблеми.
https://atlas.mindmup.com/2018/10/c96d96f0ca5a11e8bfe449950303aaed/map/index.html
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ – дистанційне навчання, квест, практичні роботи, бінарні уроки, урок-конкурс, захист проектів.
ОБЛАДНАННЯ – ноутбук, комп’ютерний клас, проектор, інтерактивна дошка, фліпчарт, колонки, музичні інструменти (фортепіано, бандура), шумові інструменти, збірка віршів, принтер, папір, ґрунт, садженці.
ü Веб-браузер Google Chrome.
ü Веб-енциклопедія https://uk.wikipedia.org
ü Дистанційне навчання – https://classroom.google.com
ü Мультфільм - https://www.powtoon.com
ü Колаж - http://online-collage.com/
ü Відео-канал - https://www.youtube.com
ü Он-лайн засоби колективної роботи Служби Google (скринька, диск, форми, спільні документи).
ü Сервіси Web 2.0 (MindMup 2.0 for Google Drive).
ü Відеоролики - Windows Movie Maker.
ü Сервіси Microsoft (Word, Excel, PowerPoint, Publisher).
Для кожного предмету вже створений документ з навчальною інформацією для уроку (Інтернет джерела), який розташований на Google-диску та має спільний доступ https://goo.gl/KaQsaZ
Мета: розвиток мотивації до читання та письма; аналітичного мислення і толерантності, творчої фантазії та уяви.
Завдання: ознайомлення з готовими та складання власних віршів, текстів, казок про Чарівну ягоду.
Інтернет джерела:
1. https://www.livelib.ru/quote/1225253-koli-ti-poruch-svetlana-talan
2. http://probapera.org/publication/13/42247/styhli--chereshni.html
3. http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=306828
4. http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=791873
5. http://www.ukrlit.net/textbook/8klas_2/42.html
6. http://maysterni.com/publication.php?id=1703
Мета: формування інформаційно-цифрової грамотності (навчити орієнтуватися в сучасному інформаційному суспільстві, закласти основи сучасної інформаційної культури). Ознайомлення учнів із сучасними технологіями; розвиток логічного та конструктивного мислення та технічної грамотності, навичок ефективного використання ІКТ; розуміння динамічного світу сучасності.
Завдання: Конкурс комп'ютерних малюнків-колажів. Конкурс відеороликів.
Інтернет джерела:
1. Веб-браузер Google Chrome
Мета: навчити конструктивно взаємодіяти через мову та медіа.
Розвиток креативного мислення, формування компетентності дослідника, соціалізація учня, розвиток співробітництва, комунікативності, творчості.
Завдання: створення Google-форми "Скільки дерев черешні росте у Вас на ділянці?" та обробка результатів.
Створення мультфільму.
Створення та ведення YouTube-каналу (шкільний актив) та обдаровані діти.
Інтернет джерела:
3. Служба Google Форми
Математика, економіка, географія.
Мета: розвинути математичну грамотність, бажання до інтелектуального самовдосконалення; підприємливість, уміння розв'язувати реальні практичні потреби.
Навчити спільними зусиллями розв'язати проблему; застосувати необхідні знання з різних галузей; здобути реальний і конкретний результат.
Завдання: порівняння даних експорту черешні за 3 роки (2018, 2017, 2016). Обробка даних в ТП MS Excel.
Створення Google-мапи "Географія розповсюдження Чарівної ягоди".
Інтернет джерела:
1. https://www.agronavigator.net/ru/novosti/v-2017-godu-ukrayna-rasshyryla-eksportchereshny-na-6-stran-myra
2. https://agroday.com.ua/2018/06/07/ukrayinska-chereshnya-podeshevshala-na-60-izrivnyalys-z-tsinamy-v-polshhi/
3. https://economics.unian.net/agro/1849326-ukraina-vdvoe-uvelichila-eksport-vishni-ichereshni.html
4. https://biz.nv.ua/markets/ukraina-narastila-eksport-vishni-i-chereshni-890069.html
5. https://ubr.ua/market/agricultural-market/ukrainskaja-chereshnja-vpervye-vyshla-namirovye-rynki-3848924
6. https://fialan.ua/news/fialan-news/kitay-uvelichit-eksport-ukrainskikh-chereshni/#
7. https://inshe.tv/economics/2017-03-30/216654/
8. https://news.finance.ua/ru/news/-/406930/v-2017-godu-ukrainskuyu-chereshnyu-vpervyenachali-prodavat-v-dalnem-zarubezhe
9. https://ukrprod.dp.ua/2017/01/19/ukraina-eksport-chereshni-v-2016-godu.html
10. https://www.segodnya.ua/economics/enews/ukrainskaya-chereshnya-vpervye-vyshla-namirovye-rynki-1040541.html
Мета: розвивати прагнення експериментувати і досліджувати.
Завдання: проведення науково-пізнавальних дослідів (аналіз ґрунту з власних земельних ділянок на значення pH. Потрібне значення 6,7-7,5).
Створення хімічних формул.
Інтернет джерела:
1. https://agrostory.com/info-centre/knowledge-lab/vliyanie-kislotnosti-pochvy-na-rasteniyasposoby-neytralizatsii-vysokoy-kislotnosti-pochvy/
2. http://azflora.com/sm3011.html
3. http://agrilab.ua/ru/services/agrohimichnyj-analiz-gruntu/
Для досліду та експерименту
4. http://ogorodsadovod.com/entry/2277-kak-opredelit-uroven-kislotnosti-pochvy-i-raskislit-ee
Мета: розвиток в учнів критичного мислення та формування компетентностей дослідника; формування навичок дослідницького пошуку.
Завдання: за поданими малюнками-текстами створити спільну Google-презентацію про відомого діяча. Його ім’я та прізвище носить одна з вулиць Мелітополя. Озеленення пришкільних ділянок молодими садженцями.
Інтернет джерела:
1. Веб-браузер Google Chrome
Мета: профорієнтаційне, розвиваюче та виховне навантаження.
Формування патріотизму та любові до рідного краю, бережливого ставлення до природи. Посилити мотивацію до вивчення ботанічних, географічних, математичних, економічних аспектів. Теоретичний матеріал. Зустрічі з експертами ФГ «Мелітопольська черешня».
Відвідування тематичних заходів міського, обласного рівнів; Інтернет-конференцій, Інтернет-форумів тощо.
Завдання: практичний та експериментальний лайфхак (щеплення черешні на вишню та обрізка дерев).
Інтернет джерела:
1. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B2%D0%BD% D0%B8%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE
2. https://propozitsiya.com/ua/sorti-dlya-plodovogo-sadu
3. http://www.agrotimes.net/opinions/opinion/melitopolska-chereshnya
4. http://novsad.com/?tag=%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%BD%D1%8
5. https://www.youtube.com/watch?v=mB83bSck0po
6. http://www.tsatu.edu.ua/chereshnevyj-sad-novitnje-v-teoriji-ta-praktyci/
Мета: формування загальнокультурної грамотності, здорового харчування.
Завдання: розробка пам'яток, буклетів.
Інтернет джерела:
1. https://24tv.ua/korisni_vlastivosti_chereshni_pro_yaki_ne_kozhen_znaye_n828308
2. https://www.dw.com/uk/%D0%B2%D0%B8%D1%88%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0
%B8%D0%B9-%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%BD%D0%B3-
%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D1%81%D0%BC%D0%B5%D0%BD %D1%96%D0%B2/a-15212857
3. https://www.ukrinform.ua/rubric-regions/2357179-melitopolska-ceresna-brend-mistanarodna-goduvalnica-i-prosto-rajska-nasoloda.html
4. https://www.segodnya.ua/lifestyle/wellness/chereshnya-i-vishnya-komu-nelzya-est-i-chempolezny-eti-yagody-1146396.html
5. https://www.segodnya.ua/lifestyle/food_wellness/Celebnye-svoystva-chereshni440574.html
6. http://vgoru.org/index.php/zdorov-ya/item/9499-10-produktov-kotorye-spasut-vas-otbessonnitsy
7. https://www.segodnya.ua/lifestyle/food_wellness/Vesennie-frukty-polza-i-opasnost438791.html
8. http://podrobnosti.ua/2239733-komu-nelzja-est-chereshnju.html
Мета: розвиток громадянської та соціальної компетентностей.
Завдання: екскурсія до фермерських господарств.
Екскурсія історичними пам'ятками.
Екскурсія до Краєзнавчого музею.
Інтернет джерела:
1. https://www.ukrinform.ua/rubric-regions/2357179-melitopolska-ceresna-brend-mistanarodna-goduvalnica-i-prosto-rajska-nasoloda.html
2. https://www.segodnya.ua/ukraine/rannyaya-vesna-vnesla-korrektivy-v-sezon-chereshen-vukraine-1145002.html
3. https://www.segodnya.ua/regions/zaporozhye/v-melitopole-poyavitsya-posvyashchennyychereshne-mural-1145605.html
4. https://www.segodnya.ua/ukraine/v-melitopole-bolee-polutysyachi-zhiteley-proshlichereshnevym-paradom-623537.html
Мета: розвиток музичних компетентностей: створення хореографічного та ритмічного супроводу до пісні.
Завдання: музична імпровізація української народної пісні «Вишні, черешні розвиваються».
Інтернет джерела:
1. http://proridne.com/%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81
%D1%8C%D0%BA%D1%96%20%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0
%BD%D1%96%20%D0%BF%D1%96%D1%81%D0%BD%D1%96/%D0%92%D0%98% D0%A8%D0%9D%D0%86,%20%D0%A7%D0%95%D0%A0%D0%95%D0%A8%D0%9 D%D0%86%20%D0%A0%D0%9E%D0%97%D0%92%D0%98%D0%92%D0%90%D0%
AE%D0%A2%D0%AC%D0%A1%D0%AF.html
2. https://onlyart.org.ua/ukrainian-poets/virshi-dmytra-pavlychka/dmytro-pavlychko-bilachereshnya-v-nebi/
3. https://www.tenews.org.ua/post/view/chereshni-
_anatoliya_gorchins_kogo_vipovnilosya_25_rokiv
Мета: розвиток навичок експериментування; командоутворення; проектний менеджмент.
Завдання: конкурс "Майстер-шеф" (окремо команди дівчат та хлопців).
Хенд-мейд «Вишенька - черешенька» Створення аплікацій.
Інтернет джерела:
1. https://www.segodnya.ua/lifestyle/food/zagotovki-iz-chereshni-na-zimu-gotovim-varene-ikompot-1146047.html
2. https://www.segodnya.ua/lifestyle/food/recept-k-chayu-smetannyy-pirog-s-letnimiyagodami-1145714.html
3. https://www.segodnya.ua/lifestyle/food/kak-prigotovit-biskvitnyy-tort-s-chereshney-islivochnym-kremom-1142675.html
Мета: уміння навчатися впродовж життя. Розвиток ініціативності, впевненості у собі, прагнення до перемоги, робити висновки.
Завдання: шкільний веб-квест "Сім чудес мелітольщини".