Загальношкільний STEM-урок "Чарівна ягідка мелітопольщини"

Про матеріал

ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ (ВІКОВА КАТЕГОРІЯ): 7-8 класи (13-14 років)

ТЕМА: "Чарівна ягідка мелітопольщини"

МЕТА Загальношкільний STEM-урок:

 виховує допитливість, наполегливість, дисциплінованість, відповідальність;

 формує навички групової роботи, комунікабельності, креативності; уміння спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати та обробляти дані та інформацію; проводити експерименти; аналізувати отримані результати.

Крім того, розроблений проект допоможе учням пов'язати різні теми природничих дисциплін; підвищує мотивацію до ботанічних, географічних, математичних аспектів; сприятиме засвоєнню наукових методик, ІКТ тощо.

Дидактична мета: організація навчально-пізнавальної діяльності учнів по засвоєнню, закріпленню, застосуванню знань, навичок і вмінь на практиці; перенесення знань у нові ситуації; самостимулювання до пошуку шляхів розв'язання поставленої мети; стимулюванням інтересів, самостійності й творчості. Здатність вирішувати складні проблеми.

ПРЕДМЕТИ, ДЕ МОЖНА ВИКОРИСТАТИ МАТЕРІАЛ https://atlas.mindmup.com/2018/10/c96d96f0ca5a11e8bfe449950303aaed/map/index.html

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ – дистанційне навчання, квест, практичні роботи, бінарні уроки, урок-конкурс, захист проектів.

Для кожного предмету вже створений документ з навчальною інформацією для уроку (Інтернет джерела), який розташований на Google-диску та має спільний доступ https://goo.gl/KaQsaZ

Перегляд файлу

ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ (ВІКОВА КАТЕГОРІЯ): 7-8 класи (13-14 років) ТЕМА: "Чарівна ягідка мелітопольщини" МЕТА

Загальношкільний STEM-урок: 

-        виховує допитливість, наполегливість, дисциплінованість, відповідальність; 

-        формує навички групової роботи, комунікабельності, креативності; уміння спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати та обробляти дані та інформацію; проводити експерименти; аналізувати отримані результати.  Крім того, розроблений проект допоможе учням пов'язати різні теми природничих дисциплін; підвищує мотивацію до ботанічних, географічних, математичних аспектів; сприятиме засвоєнню наукових методик, ІКТ тощо.

Дидактична мета: організація навчально-пізнавальної діяльності учнів по засвоєнню, закріпленню, застосуванню знань, навичок і вмінь на практиці; перенесення знань у нові ситуації; самостимулювання до пошуку шляхів розв’язання поставленої мети; стимулюванням інтересів, самостійності й творчості. Здатність вирішувати складні проблеми.

 

ПРЕДМЕТИ, ДЕ МОЖНА ВИКОРИСТАТИ МАТЕРІАЛ 

https://atlas.mindmup.com/2018/10/c96d96f0ca5a11e8bfe449950303aaed/map/index.html

 

 

 

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ – дистанційне навчання, квест, практичні роботи, бінарні уроки, урок-конкурс, захист проектів.

ОБЛАДНАННЯ – ноутбук, комп’ютерний клас, проектор, інтерактивна дошка, фліпчарт, колонки, музичні інструменти (фортепіано, бандура), шумові інструменти, збірка віршів, принтер, папір, ґрунт, садженці.

ПРОГРАМИ

ü  Веб-браузер Google Chrome.

ü  Веб-енциклопедія https://uk.wikipedia.org

ü  Дистанційне навчання – https://classroom.google.com

ü  Мультфільм - https://www.powtoon.com

ü  Колаж - http://online-collage.com/

ü  Відео-канал - https://www.youtube.com

ü  Он-лайн засоби колективної роботи Служби Google (скринька, диск, форми, спільні документи).

ü  Сервіси Web 2.0 (MindMup 2.0 for Google Drive).

ü  Відеоролики - Windows Movie Maker.

ü  Сервіси Microsoft (Word, Excel, PowerPoint, Publisher).

 

ДЕТАЛІЗОВАНА РОЗРОБКА/СЦЕНАРІЙ

Для кожного предмету вже створений документ з навчальною інформацією для уроку (Інтернет джерела), який розташований на Google-диску та має спільний доступ  https://goo.gl/KaQsaZ

 

Українська література

Мета: розвиток мотивації до читання та письма; аналітичного мислення і толерантності, творчої фантазії та уяви.

Завдання: ознайомлення з готовими та складання власних віршів, текстів, казок про Чарівну ягоду.

Інтернет джерела:

1.      https://www.livelib.ru/quote/1225253-koli-ti-poruch-svetlana-talan

2.      http://probapera.org/publication/13/42247/styhli--chereshni.html

3.      http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=306828

4.      http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=791873

5.      http://www.ukrlit.net/textbook/8klas_2/42.html

6.      http://maysterni.com/publication.php?id=1703

 

 

Інформатика

Мета: формування інформаційно-цифрової грамотності (навчити орієнтуватися в сучасному інформаційному суспільстві, закласти основи сучасної інформаційної культури). Ознайомлення учнів із сучасними технологіями; розвиток логічного та конструктивного мислення та технічної грамотності, навичок ефективного використання ІКТ; розуміння динамічного світу сучасності.

Завдання: Конкурс комп'ютерних малюнків-колажів. Конкурс відеороликів.

Інтернет джерела:

1.      Веб-браузер Google Chrome

2.      http://online-collage.com/

 

Медіа-освіта

Мета: навчити конструктивно взаємодіяти через мову та медіа. 

Розвиток креативного мислення, формування компетентності дослідника, соціалізація учня, розвиток співробітництва, комунікативності, творчості.

Завдання: створення Google-форми "Скільки дерев черешні росте у Вас на ділянці?" та обробка результатів. 

Створення мультфільму. 

Створення та ведення YouTube-каналу (шкільний актив) та обдаровані діти.

Інтернет джерела:

1.      https://www.powtoon.com

2.      https://www.youtube.com

3.      Служба Google Форми

 

Математика, економіка, географія. 

Мета: розвинути математичну грамотність, бажання до інтелектуального самовдосконалення; підприємливість, уміння розв'язувати реальні практичні потреби. 

Навчити спільними зусиллями розв'язати проблему; застосувати необхідні знання з різних галузей; здобути реальний і конкретний результат.

Завдання: порівняння даних експорту черешні за 3 роки (2018, 2017, 2016). Обробка даних в ТП  MS Excel.

Створення Google-мапи "Географія розповсюдження Чарівної ягоди".

Інтернет джерела:

1.      https://www.agronavigator.net/ru/novosti/v-2017-godu-ukrayna-rasshyryla-eksportchereshny-na-6-stran-myra

2.      https://agroday.com.ua/2018/06/07/ukrayinska-chereshnya-podeshevshala-na-60-izrivnyalys-z-tsinamy-v-polshhi/

3.      https://economics.unian.net/agro/1849326-ukraina-vdvoe-uvelichila-eksport-vishni-ichereshni.html

4.      https://biz.nv.ua/markets/ukraina-narastila-eksport-vishni-i-chereshni-890069.html

5.      https://ubr.ua/market/agricultural-market/ukrainskaja-chereshnja-vpervye-vyshla-namirovye-rynki-3848924

6.      https://fialan.ua/news/fialan-news/kitay-uvelichit-eksport-ukrainskikh-chereshni/#  

7.      https://inshe.tv/economics/2017-03-30/216654/

8.      https://news.finance.ua/ru/news/-/406930/v-2017-godu-ukrainskuyu-chereshnyu-vpervyenachali-prodavat-v-dalnem-zarubezhe

9.      https://ukrprod.dp.ua/2017/01/19/ukraina-eksport-chereshni-v-2016-godu.html

10.  https://www.segodnya.ua/economics/enews/ukrainskaya-chereshnya-vpervye-vyshla-namirovye-rynki-1040541.html

 

Хімія

Мета: розвивати прагнення експериментувати і досліджувати. 

Завдання: проведення науково-пізнавальних дослідів (аналіз ґрунту з власних земельних ділянок на значення pH. Потрібне значення 6,7-7,5).

Створення хімічних формул.

Інтернет джерела:

1.      https://agrostory.com/info-centre/knowledge-lab/vliyanie-kislotnosti-pochvy-na-rasteniyasposoby-neytralizatsii-vysokoy-kislotnosti-pochvy/

2.      http://azflora.com/sm3011.html

3.      http://agrilab.ua/ru/services/agrohimichnyj-analiz-gruntu/

Для досліду та експерименту

4.      http://ogorodsadovod.com/entry/2277-kak-opredelit-uroven-kislotnosti-pochvy-i-raskislit-ee

Біологія

Мета: розвиток в учнів критичного мислення та формування компетентностей дослідника; формування навичок дослідницького пошуку.

Завдання: за поданими малюнками-текстами створити спільну Google-презентацію про відомого діяча. Його ім’я та прізвище носить одна з вулиць Мелітополя. Озеленення пришкільних ділянок молодими садженцями.

Інтернет джерела:

1. Веб-браузер Google Chrome

 

Садівництво

Мета: профорієнтаційне, розвиваюче та виховне навантаження. 

Формування патріотизму та любові до рідного краю, бережливого ставлення до природи. Посилити мотивацію до вивчення ботанічних, географічних, математичних, економічних аспектів.  Теоретичний матеріал. Зустрічі з експертами ФГ «Мелітопольська черешня».

Відвідування тематичних заходів міського, обласного рівнів; Інтернет-конференцій, Інтернет-форумів тощо. 

Завдання: практичний та експериментальний лайфхак (щеплення черешні на вишню та обрізка дерев).

Інтернет джерела:

1.      https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B2%D0%BD% D0%B8%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE

2.      https://propozitsiya.com/ua/sorti-dlya-plodovogo-sadu

3.      http://www.agrotimes.net/opinions/opinion/melitopolska-chereshnya

4.      http://novsad.com/?tag=%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%BD%D1%8

F

5.      https://www.youtube.com/watch?v=mB83bSck0po

6.      http://www.tsatu.edu.ua/chereshnevyj-sad-novitnje-v-teoriji-ta-praktyci/

 

Основи здоров'я 

Мета:  формування загальнокультурної грамотності, здорового харчування.

Завдання: розробка пам'яток, буклетів.

Інтернет джерела:

1.      https://24tv.ua/korisni_vlastivosti_chereshni_pro_yaki_ne_kozhen_znaye_n828308

2.      https://www.dw.com/uk/%D0%B2%D0%B8%D1%88%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0

%B8%D0%B9-%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%BD%D0%B3-

%D0%B4%D0%BB%D1%8F-

%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D1%81%D0%BC%D0%B5%D0%BD %D1%96%D0%B2/a-15212857

3.      https://www.ukrinform.ua/rubric-regions/2357179-melitopolska-ceresna-brend-mistanarodna-goduvalnica-i-prosto-rajska-nasoloda.html

4.      https://www.segodnya.ua/lifestyle/wellness/chereshnya-i-vishnya-komu-nelzya-est-i-chempolezny-eti-yagody-1146396.html

5.      https://www.segodnya.ua/lifestyle/food_wellness/Celebnye-svoystva-chereshni440574.html

6.      http://vgoru.org/index.php/zdorov-ya/item/9499-10-produktov-kotorye-spasut-vas-otbessonnitsy

7.      https://www.segodnya.ua/lifestyle/food_wellness/Vesennie-frukty-polza-i-opasnost438791.html

8.      http://podrobnosti.ua/2239733-komu-nelzja-est-chereshnju.html

 

Історія рідного краю

Мета: розвиток громадянської та соціальної компетентностей.

Завдання: екскурсія до фермерських господарств. 

Екскурсія історичними пам'ятками. 

Екскурсія до Краєзнавчого музею.

Інтернет джерела:

1.      https://www.ukrinform.ua/rubric-regions/2357179-melitopolska-ceresna-brend-mistanarodna-goduvalnica-i-prosto-rajska-nasoloda.html

2.      https://www.segodnya.ua/ukraine/rannyaya-vesna-vnesla-korrektivy-v-sezon-chereshen-vukraine-1145002.html

3.      https://www.segodnya.ua/regions/zaporozhye/v-melitopole-poyavitsya-posvyashchennyychereshne-mural-1145605.html

4.      https://www.segodnya.ua/ukraine/v-melitopole-bolee-polutysyachi-zhiteley-proshlichereshnevym-paradom-623537.html

 

Музичне мистецтво

Мета: розвиток музичних компетентностей: створення хореографічного та ритмічного супроводу до пісні.

Завдання: музична імпровізація української народної пісні «Вишні, черешні розвиваються».

Інтернет джерела:

1.      http://proridne.com/%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81

%D1%8C%D0%BA%D1%96%20%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0

%BD%D1%96%20%D0%BF%D1%96%D1%81%D0%BD%D1%96/%D0%92%D0%98% D0%A8%D0%9D%D0%86,%20%D0%A7%D0%95%D0%A0%D0%95%D0%A8%D0%9 D%D0%86%20%D0%A0%D0%9E%D0%97%D0%92%D0%98%D0%92%D0%90%D0%

AE%D0%A2%D0%AC%D0%A1%D0%AF.html

2.      https://onlyart.org.ua/ukrainian-poets/virshi-dmytra-pavlychka/dmytro-pavlychko-bilachereshnya-v-nebi/

3.      https://www.tenews.org.ua/post/view/chereshni-

_anatoliya_gorchins_kogo_vipovnilosya_25_rokiv

 

Обслуговуюча праця

Мета: розвиток навичок експериментування; командоутворення; проектний менеджмент.

Завдання: конкурс "Майстер-шеф" (окремо команди дівчат та хлопців).

Хенд-мейд «Вишенька - черешенька»  Створення аплікацій.

Інтернет джерела:

1.      https://www.segodnya.ua/lifestyle/food/zagotovki-iz-chereshni-na-zimu-gotovim-varene-ikompot-1146047.html

2.      https://www.segodnya.ua/lifestyle/food/recept-k-chayu-smetannyy-pirog-s-letnimiyagodami-1145714.html

3.      https://www.segodnya.ua/lifestyle/food/kak-prigotovit-biskvitnyy-tort-s-chereshney-islivochnym-kremom-1142675.html

 

Позакласна діяльність – Виховна година

Мета: уміння навчатися впродовж життя. Розвиток ініціативності, впевненості у собі, прагнення до перемоги, робити висновки.

Завдання: шкільний веб-квест "Сім чудес мелітольщини".