Практична робота 7
«Створення відеокліпу.
Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів
аудіо- та відеоряду»
Структура відеокліпу
Інструктивна картка
1. Завантажити програму Openshot.
2. Додати назву фільму на початку та титри (дані про автора)
в кінці.
3. Додати елементи для розкадрування (фотографії).
4. Додати відеоефекти до першого та останнього кадрів.
5. Встановити переходи між всіма фрагментами.
6. Вставити звук до кліпу.
7. Зберегти проєкт відеокліпу у своїй робочій папці.
7. Зберегти відеокліп як фільм у своїй робочій папці та скопіювати у папку Спільні документи/8 клас.
8. Переглянути кліп на своєму комп’ютері.
Інструктивна картка
1. Завантажити програму Openshot.
2. Додати назву фільму на початку та титри (дані про автора)
в кінці.
3. Додати елементи для розкадрування (фотографії).
4. Додати відеоефекти до першого та останнього кадрів.
5. Встановити переходи між всіма фрагментами.
6. Вставити звук до кліпу.
7. Зберегти проєкт відеокліпу у своїй робочій папці.
7. Зберегти відеокліп як фільм у своїй робочій папці та скопіювати у папку Спільні документи/8 клас.
8. Переглянути кліп на своєму комп’ютері.
Практична робота 7
«Створення відеокліпу.
Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів
аудіо- та відеоряду»
Структура відеокліпу
Дата:
Тема уроку інформатики:
Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.
Практична робота 7. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.
Тема уроку української літератури:
«Шістдесятництво» як явище культурологічне й соціальне. Ідейно-стильове розмаїття, тематична новизна. «Тиха лірика Володимира Підпалого».
Мета уроку інформатики:
- формування предметних компетентностей: навчити налаштовувати часові параметри аудіо- та відеоряду; закріпити знання та навички роботи в програмі: створення відеокліпів, використання відеопереходів та відеоефектів, назв та титрів;
- формування ключових компетентностей:
Мета уроку української літератури:
Тип уроку: бінарний урок інформатики та української літератури, застосування умінь і навичок.
Обладнання: ПК, ноутбуки, мультимедійний комплекс, термінологічні картки з теми, папка до уроку: графічні та аудіофайли, інструктивні картки, портрет Володимира Підпалого, фотоматеріал, смартфони.
Програмне забезпечення: OpenShot, LearningApps, https://wordcloud.pro/ru, http://sum.in.ua/, http://ukrlit.org/pidpalyi_volodymyr_oleksiiovych/zymovyi_etiud
Хід уроку:
І. Організаційний момент. Привітання.
Ми всі любимо мандрувати безкрайніми просторами Всесвітньої павутини і неодноразово бачили надокучливі рекламні ролики, веселі анімаційні картинки, слухали музику відомих і невідомих виконавців, дивилися найцікавіші моменти футбольних матчів чи телепрограм «Україна має таланти» або «Х-фактор». Усе перелічене належить до тієї складової віртуального світу, яка робить наше життя більш цікавим, барвистим, насиченим – світу мультимедіа. В цей світ на минулих уроках зазирнули і ми, створивши відеокліпи про Старобільщину та Лесю Українку. Сьогодні ми створимо відеокліп ще про одного про українського письменника.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Мікрофон».
- Чи знайомі ви з творами Володимира Підпалого?
- Що нового сьогодні на уроці ви хотіли б відкрити, дізнатися, вивчити?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
«Мозковий штурм».
- Як називають людину, яка віддана інтересам свого народу або інтересам будь-якої справи на благо народу? (Патріотом).
- Кого з відомих українських поетів-патріотів ви знаєте? Назвіть їх патріотичні твори.
- Чому письменники-патріоти часто зазнавали утисків від влади?
- Хто такі «шістдесятники»? Представники когорти?
Актуалізація опорних знань.
Пропоную згадати основні терміни з теми «Мультимедіа», щоб добре справитися із практичною роботою, яка чекає на вас.
1. Вправа "Термінологічний бум" (продовж речення). КАРТКИ
Згадуємо терміни: Кадр, доріжка, шкала часу, титри, перехід, ефект.
2. Виконання інтерактивних вправ "Етапи створення відеофільму", «Етапи монтажу».
https://learningapps.org/display?v=pxs3oniyj21
https://learningapps.org/display?v=puaaws40321
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Понад 90% інформації з навколишнього середовища людина сприймає за допомогою зору і слуху, тому відео- та аудіоматеріали є найбільш інформативними.
Згадаємо сфери застосування відеокліпів: реклама, розваги, кіноіндустрія, наукові дослідження, телеконференції, освіта.
V. Викладення нового матеріалу.
Сьогодні ми будемо працювати над створенням відеокліпу та налаштовувати часові параметри аудіо- та відеоряду, додавати до кліпу назву та титри.
Демонстрація учителем налаштування часових параметрів на прикладі фільму про Тараса Шевченка.
Редагувати/Параметри
VІ. Застосування знань, умінь та навичок.
1. Інструктаж з виконання практичної роботи. Робота за ПК.
Діти, сьогодні ми створимо відеокліп про Володимира Підпалого.
Кліп має включати в себе:
Працювати ви будете за інструктивною карткою та у команді з Іриною Олександрівною Войтенко.
Пам'ятайте про техніку безпеки під час роботи за ПК.
Інструктивна картка
1. Завантажити програму Openshot.
2. Додати назву фільму на початку та титри (дані про автора) в кінці.
3. Додати елементи для розкадрування (фотографії).
4. Додати відеоефекти до першого та останнього кадрів.
5. Встановити переходи між всіма фрагментами.
6. Вставити звук до кліпу.
7. Зберегти проєкт відеокліпу у своїй робочій папці.
7. Зберегти відеокліп як фільм у своїй робочій папці та скопіювати у папку Спільні документи/8 клас.
8. Переглянути кліп на своєму комп’ютері.
2. Виконання практичної роботи. Консультування учнів вчителем.
Викладення нового матеріалу.
Працюватимемо ми з вами синхронно, я розповідатиму вам основні віхи життя, а ви створюватимете відеоряд із завчасно підготовлених для вас світлин. Отже, Володимир Підпалий – «тихий лірик» української літератури.
У своїй автобіографії він пише: «Народився я в селі Лазірках 9 травня
1936 року, за 25 км від Лубен. Мати Ольга Степанівна — козачка з хутора Макарівщини, а батько Олексій Лукич— виходець з-під Великої Багачки. На дев’ятому році мати була вже круглою сиротою і шукала щастя наймитуванням у Лубнах. Може тому, коли я підріс і міг вечорами читати їй «Кобзаря», плакала гірко й невтішно, повторюючи завжди одне: «Всі наймити, синочку...» Вона знала тьму казок та приповісток, шанувала загадки і вміла знаходити до них ключ. Але ніколи я не чув, щоб вона співала. Певно, гірке дитинство, як і подальше життя (1943 року вона стала вдовою), наклало свою печатку на її характер. Мати вміла і любила працювати, кохалася у квітах (вся хата була великим квітником...) і чистоті.
Померла вона самітньою 21 січня 1957 року, на 53 році свого життя. Я тоді був у армії, а дві доньки повиходили заміж і жили не з нею...
Батько працював на залізниці, любив сади і бджільництво, ненавидів тютюн (син палить за нього і за себе) і горілку. Загинув під Києвом 1943 року. Пам’ятаю його добре. Якби володів пензлем, можна було б відтворити його образ у величезному циклі: батько качає мед; батько садить дерева; батько іде до армії, і т. д. В селі й до сьогодні розповідають про те, як він співав. А я пам’ятаю дві його пісні — про Байду та «Ой забіліли сніги».
Учився я у Величанській семирічній та Лазірківській середній школах. Любив (і люблю) історію, літературу; донині не знаю і не розумію точних наук. В школі читав дуже багато, але без ніякісінької системи. 1953 рокузакінчив 10 класів; працював у МТС, колгоспі. 1955 року був мобілізований на флот. Службу служив, але не любив: нудьгував за степом, садами. 1957 року демобілізувався (через хворобу ніг) і поступив до Київського університету на філологічний факультет (український відділ), який і закінчив 1962 року.
Перші вірші видрукував на шпальтах комсомольських «Молоді України» та «Зміни» (1958 р.). У Державному видавництві художньої літератури 1963 року вийшла перша збірочка «Зелена гілка», а роком
пізніше — «Повесіння» у «Радянському письменникові». Нині підготував дві книги: «Тридцяте літо» для видавництва «Молодь» та «Книгу лірики». Мрію написати пісню... Працюю старшим редактором поезії у «Радянському письменникові». Одружений, маю доньку. Позапартійний. Позаспілковий. Київ, 26 вересня 1966 р.».
3. Виконання офтальмотренажу (через 10 хвилин після початку роботи).
До Спілки письменників його прийняли 1967 року. Того ж року вийшла в світ і згадувана збірка «Тридцяте літо». Після того були книжки «В
дорогу —за ластівками» (1968) та «Вишневий світ» (1970), а посмертно — «Синітроянди» (1979), «Поезії» (1986), «Пішов в дорогу за ластівками» (1992). До станньої книги входять неопубліковані за життя твори В. Підпалого та спогади про нього як поета, редактора, громадянина, людину. З них він постає борцем за відродження української культури, людиною-подвижником, що в нелегкі 60 — 70-і роки підтримував справжню літературу, писав і редагував справжні твори.
У багатьох віршах Володимира Підпалого живе дух його рідного краю, почуття любові до Полтавщини. Серед них вірші «Зірка», («Пам’ятаю: над шляхом Лубенським:..»), «Осінній сон», «Пам’яті матері», «Вечірнє», цикл «Григорій Сковорода» та ін.
Володимир Підпалий помер 24 листопада 1973 року.
Після виконання роботи діти сідають за парти.
http://ukrlit.org/pidpalyi_volodymyr_oleksiiovych/zymovyi_etiud
Трішки туману і трішки інею,
неба льодинку холодну — на шлях…
Вечір, мов казка, над Україною
казка, як вечір, аж синьо в очах…
Там, за тополями, за огорожами,
де місто тікає на ніч в степи —
все запорошене, все насторожене,
вся Україна заслухалась — і не спить…
(25 січня 1968 р.)
Академічний тлумачний словник української мови http://sum.in.ua/
7. Вправа "Хмара слів". https://wordcloud.pro/ru
8. Робота у зошитах. (додатково). Аналіз вірша
Тема: поетичне відображення зимової природи рідного краю.
Ідея : замилування неповторною красою рідного краю.
Основна думка: любити та оберігати природу рідного краю.
Рід літератури: лірика.
Жанр: пейзажний етюд (невеликий за обсягом, переважно безсюжетний твір настроєвого характеру).
Художні засоби.
Метафора: синьо в очах, неба льодинку холодну — на шлях,
Порівняння: «вечір, мов казка», «казка, як вечір».
Персоніфікація: «місто тікає».
Інверсія: неба льодинку холодну.
Антитеза: заслухалась – не спить.
Повтори: «трішки …», «за …», «все…»
Кількість строф – дві.
Вид строфи: катрен.
Рими: інею – Україною, шлях – очах, огорожами – насторожене, степи – спить. Римування: перехресне (АБАБ)
VІ. Підбиття підсумків уроку.
1.Коли і де народився Володимир Підпалий?
А. 10 червня 1937 року на Донеччині.
Б. 9 травня 1936 року під містечком Лубни.
В. 8 травня 1936 року в Моринцях.
Г. 16 листопада 1938 року на Харківщині.
2. Що сталося з його батьком?
А. Покинув сім′ю, коли Володимир був маленьким.
Б. Виїхав за кордон на заробітки.
В. Загинув під час Другої світової війни.
Г. Жив у сусідньому селі.
3. Ким була матір Володимира Підпалого?
А. Міщанкою
Б. Наймичкою
В. Панянкою
Г. Селянкою
4 Де навчався Підпалий?
А. В Одеському університеті ім.І.І. Мечникова.
Б. В Харківському університеті ім.В.Н. Каразіна
В. В Київському університеті ім.Т.Г. Шевченка
Г. У Львівському університеті ім.Данила Галицького
5. Хто писав про Володимира, що після нього "залишилось світло, яке ми всі зараз відчуваємо"?
А. Євген Гуцало
Б. Ліна Костенко
В. Борис Олійник
Г. Євген Маланюк