Які існують загрози безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах
Яких правил доцільно дотримуватися для безпечної роботи в інтернеті
Які є шляхи захисту даних
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційна безпека
Номер слайду 5
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Основи інформаційної безпеки Безпека в ІнтернетіСучасна людина не може просто відмовитися від використання Інтернету, щоб захистити свій комп'ютер і свої дані.миттєво отримуємо новини з усього світувільно спілкуємося з людьми, що перебувають у різних куточках світушукаємо матеріали для навчання та для розвитку наших творчих здібностей тощо
Номер слайду 6
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Основи інформаційної безпеки Безпека в ІнтернетіРезультати дослідженьвразливою категорією користувачів Інтернету є підлітки віком від 12 до 17 років (найактивніша категорія користувачів)щоденно використовують Інтернет від двох до шести годинблизько 40 % займає спілкування з використанням смартфонів та планшетів
Номер слайду 7
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Основи інформаційної безпеки Основні загрози для користувачів. Комунікаційні ризики — ризики, що пов’язані зі спілкуванням у мережі та використанням онлайн-ігорбулінг — залякування, приниження, цькування, переслідування, компрометація людей з використанням особистих або підробних матеріалів, розміщених в Інтернеті, надсилання повідомлень з використанням різних сервісівкомпрометувати — виставляти в негарному вигляді, шкодити добрій славікібер-грумінг — входження в довіру людини для використання її в сексуальних ціляхнадмірне захоплення іграми в мережі — може призвести до втрати реальності, нерозуміння та несприйняття норм і правил людського співіснування, комп’ютерної залежності
Номер слайду 8
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Основи інформаційної безпеки Основні загрози для користувачів. Контенті ризики — ризики, що пов’язані з доступом до матеріалів, розміщених у мережі, — матеріалів шкідливого характеру або таких, що не відповідають віковим особливостям розвитку дитячої психікисцени насилля, жорстокої поведінки з людьми та тваринамипропаганда расової або національної ненависті;реклама або пропаганда використання тютюну, алкоголю та наркотиків, азартних ігорпропаганда релігійних вірувань, заборонених законодавством, або спільнот, що не мають офіційного дозволу на свою діяльністьпропаганда шкідливих лікарських засобів і методів боротьби з хворобами, відмови від лікуваннянецензурна лексика матеріали для дорослих
Номер слайду 9
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Основи інформаційної безпеки Основні загрози для користувачів. Споживчі ризики — ризики, пов’язані з порушенням прав споживачівреклама та продаж через мережу інтернет-магазинів низькоякісної продукції;купівля підроблених товарів відомих виробниківвтрата коштів через невиконання обіцянок надіслати товар, невідповідність товару за якістю або за виробником (шахрайство);викрадання персональних даних для зняття коштів без відома користувача з його рахунків. Технічні ризики — ризики, що пов’язані з роботою шкідливих програм
Номер слайду 10
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Основи інформаційної безпеки Безпечна робота в Інтернетівикористовувати надійні джерела програмного забезпеченняперевіряти антивірусними програмами файли, які надходять ззовніобмежити доступ сторонніх осіб до комп’ютерарегулярно створювати резервні копіїперевіряти комп’ютер на наявність вірусівне відкривати вкладення електронної пошти від невідомих вам адресатівне завантажувати з Інтернету файли з розширенням exe з неперевірених сайтів
Номер слайду 11
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Основи інформаційної безпеки Способи боротьби зі спамом Не варто без необхідності публікувати адресу електронної пошти на веб-сайтах чи в групах новин. Не потрібно реєструватися на підозрілих сайтах. Ніколи не відповідати на спам і не переходи за посиланнями, які містяться в ньому. Вибирати ім’я своєї електронної пошти, варто, за можливості, щоб воно було довгим й незручним для вгадування
Номер слайду 12
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Вивчити §5 стор. 56-59 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик. Заповнити словничок Профілактика зараження комп’ютерними вірусами, боротьба зі спамом, кібербулінг
Номер слайду 13
Розгадайребус. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк
Номер слайду 14
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай ребус. ЗАХИСТ
Номер слайду 15
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Працюємо за комп'ютером. Вправа 3. Кампанія проти кібербулінгу. Завдання. Ознайомтесь із порадами щодо особистого захисту в інтернеті: https://cutt.ly/6 T1 Ys. YZ. Складіть відповідну презентацію-порадник для своїх однолітків
Номер слайду 16
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Працюємо за комп'ютером. Вправа 4. Антивірус для ОС Linux.. Завдання. Проведіть дослідження чи існують антивірусні програми для комп'ютерів, які працюють під ОС Linux. Якщо ви отримаєте позитивну відповідь, то наведіть приклади таких програм. Якщо ні, то поясніть причину. Результати свого дослідження подайте у самостійно обраному вигляді.
Номер слайду 17
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Працюємо за комп'ютером. Тестування. "Інформаційна безпека" Щоб доєднати учнів. За посиланням vseosvita.ua/go введіть код: ygx471або. Перейдіть за посиланням: https://vseosvita.ua/test/start/ygx471 Відскануйте QR-код за допомогою смартфона:
Номер слайду 18
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Працюємо за комп’ютером