Конспект уроку на тему "Італія", який допоможе учителям й учням визначити місце країни у світі і регіоні. При розробці уроку, я застосовувала різні засоби і методи навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток у учнів.
Тема: Італія.
Мета: навчальна: сформувати в учнів систему знань про економіко-географічне положення Італії, охарактеризувати природні ресурси, населення і господарство Італії;
розвивальна: розвивати інтерес учнів до самостійного пошуку та аналізу необхідної інформації;
виховна: виховувати повагу до культури інших країн, сприяти естетичному вихованню.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: політична карта Європи, підручники, атласи, робочі зошити, презентація, капелюх з листочками, конверти з завданнями, контурні карти, роздаткові завдання на кольорових листочках.
Методична література:
Хід уроку:
І. Організація класу до уроку.
- Перевірка присутності учнів.
- Перевірка наявності в них підручника, зошита.
- Психологічна підготовка учнів до роботи на уроці.
ІІ. Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок.
Роздаткові листочки.
На листочках написані запитання, 3 учнів за бажанням отримати оцінки витягують по листочку і дають відповіді на отримані запитання.
Кожен з учнів отримує листочки з вказаною з балом отриманою за відповідь, дані бали можна буде накопичувати на протязі уроку в кінці які буде підсумовано і учень отримає оцінку своєї роботи на уроці.
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдання уроку.
Слова вчителя.
(Слайд 1)
«Ніщо так не відкриває очі на світ і не розширює кругозір, як подорожі»
Шарліз Терон
Саме такими словами я хочу розпочати наш урок та запросити вас у віртуальну подорож. Ми вкотре продовжуємо знайомство з країнами Європи.
І сьогодні поговоримо про країну яка має багато визначень і багатозначну історію,також неперевершену красу природи, великі досягнення архітектури.
Прийом «Збери карту»
Учитель розрізає контурну географічну карту на частинки у вигляді багатокутників. Ці частинки у конвертику він роздає учня кожному на парту. Ті повинні скласти із частинок цілу карту. За допомогою карти вкладиша в атласі на сторінці 2, знайти ту країну яку склали з частинок. Виграє та пара яка швидше збере карту, знайде в атласі і назве назву країни яку будуть вивчати на сьогоднішньому уроці при цьому отримають додаткові бали.
Відповідь учнів. Італія.
Слова вчителя.
Дійсно, сьогодні мова піде про Італію.
Ця країна з давніх-давен була основоположником моди, країна яка не здатна переймати що-небудь з чужого життя, ця країна завжди жила по-своєму і цим же викликає захоплення.
Якщо коротко про неї розповісти, то вона популярна своїм Колізеєм, творами Мікеланджело, а ще не забути про Ferrary, і звичайно, Dolce&Gabbana.
Історія цієї країни прекрасна тим, що вона ніколи не стане історією. Здається, що тут сам час проступає крізь покоління, і від цього відчуття нікуди подітися. (Слайд 2)
Отож, запишемо тему уроку в зошит: «Італія». (Слайду 3).
Працювати будемо за планом:
ІІІ. Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Гра «Склади пари». (слайд 4)
Вчитель роздає для кожної пари дітей конвертики з записами даних: офіційна назва країни, площа, кількість населення, столицю, тип країни, державний устрій країни.
Офіційна назва - Італійська Республіка
Площа - 301,2 тис. км2
Населення - 62 млн. чол.
Столиця - Рим
Тип країни - високорозвинена держава, країна «Великої сімки»
Державний устрій - парламентська республіка, унітарна держава.
Робота з настінною картою.
1 із учнів за бажанням з допомогою політично карти Європи дасть відповідь на такі запитання про економіко-географічне положення Італії.(слайд 5)
Особливості економіко-географічного положення
Анклавні держави ми вже розглядали з вами на уроці тема:»Німеччина» де анклавною державою була країна Люксембург яка є межах країни, але є незалежною.
Розповідь-пояснення вчителя.(слайд 6)
Природні умови та природні ресурси
Природні умови Італії різноманітні. 80 % площі складають молоді сейсмічно активні гори Альпи та Апенніни. Найбільша рівнина - Паданська низовина на півночі Італії. Тут клімат помірний континентальний, а на півострові і островах субтропічний середземноморський. У горах клімат змінюється з висотою. Італійські річки короткі, беруть початок у горах і стікають прямо в море. Ліси вкривають 1/5 площі країни. Хвойні ліси поширені в Альпах. Італія небагата на корисні копалини. Виняток складають будівельні матеріали - мармур, граніт, травертин. Італія багата на рекреаційні ресурси.
Робота з підручником.
Населення Італія.
Учні по парах тягнуть кольорові листочки на яких написані на жовтому - демографічні показники, синьому - національний і релігійний склад населення , білому - урбанізація Італії, для учнів відповіді на які вони мають знайти в підручнику в пункті про населення Італії на ст.78, знову таки перші 3 пари до кожного з пунктів швидше знайде відповіді на запитання отримує додаткові бали 1- 3 бали, 2-2 бали, 3-1 бал.(слайд 7-8)
Чисельність населення – 62 млн.осіб.
Густота населення – 202 особи/км²
Природній приріст - відємне -3 поміле.
національно-релігійний склад:
народи -однонаціональна 92 % італійці.
офіційна мова – італійська.
релігії – католицизм 80%.
Рівень урбанізації – 69%
Найбільші міста – Рим, Мілан.
Міське населення – 69%
Випереджувальне завдання.
Один учень презентує завдання отримане на попередньому уроці у вигляді презентації на тему: «Господарство Італії».
Показ слайдів. (9-11)
Цікаве про Італію.
Вчитель коротко презентує підібрану цікаву інформацію про Італію і зачитує.
ІV. Узагальнення і систематизація засвоєних знань, умінь і навичок.
Слова вчителя.
На цьому закінчується наше знайомство з країною Італією.. Я думаю, що сьогодні ви дізналися багато нового і цікавого, а також корисного, що може пригодитися вам у житті. А зараз ми перевіримо як ви добре засвоїли матеріал уроку, я підготувала по 1 запитанні на листочках які розташовані в капелюсі і кожен витягне по 1 листочку і ви маєте дати на них відповіді за які зможете отримати знову ж таки додаткові бали які будуть завершальними на сьогоднішньому уроці.
Прийом «Капелюх».
V. Домашнє завдання
§ 14 ст. 77-83.(слайд 12)
1