Відкритий урок на тему: "Італія".

Про матеріал

Конспект уроку на тему "Італія", який допоможе учителям й учням визначити місце країни у світі і регіоні. При розробці уроку, я застосовувала різні засоби і методи навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток у учнів.

Перегляд файлу

Тема: Італія.

Мета: навчальна: сформувати в учнів систему знань про економіко-географічне положення Італії, охарактеризувати природні ресурси, населення і господарство Італії;

розвивальна:  розвивати інтерес учнів до самостійного пошуку та аналізу необхідної інформації;

виховна: виховувати повагу до культури інших країн, сприяти естетичному вихованню.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: політична карта Європи, підручники, атласи, робочі зошити, презентація, капелюх з листочками, конверти з завданнями,  контурні карти, роздаткові завдання на кольорових листочках.

Методична література:

  1.       «Географія (рівень стандарту)»: підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти/Бойко В.М., Брайчевський Ю.С.,Яценко Б.П. - .,Ірпінь: ТОВ «Виробництво «Перун», 2018 – 256 с.:іл.
  2.       Географія: Підруч.  для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: Рівень стандарту, академічний рівень/ В. Ю. Пестушко, Г. Ш. Уварова. – К.: Генеза, 2010. – 304с.: іл.
  3.       Довгань Г. Д. Соціально-економічна географія світу. 10 клас. Стандарт і академічний рівень – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 106,[6]с. – (Серія «Географія. Мій конспект»).
  4.       Кобернік С. Г., Коваленко Р.Р. Географія: Підруч.  для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Харків: Оберіг, 2010. - 304с.
  5.       Шкільна географія та методика її навчання (курс лекції): Навчальний посібник. Переробл. і доповн. / Варакута О. М. – Тернопіль: Тайп, 2011. – 180 с.

Хід уроку:

 І. Організація класу до уроку.

- Перевірка присутності учнів.

- Перевірка наявності в них підручника, зошита.

- Психологічна підготовка учнів до роботи на уроці.

ІІ. Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок.

Роздаткові листочки.

На листочках написані запитання, 3 учнів за бажанням отримати оцінки витягують по листочку і дають відповіді на отримані запитання.

  1.       Географічне положення і державний лад Великої Британії.
  2.       Населення Великої Британії.
  3.       Економіка Великої Британії.

Кожен з учнів отримує листочки з вказаною з балом отриманою за відповідь, дані бали можна буде накопичувати на протязі уроку в кінці які буде підсумовано і учень отримає оцінку своєї роботи на уроці.

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдання уроку.

Слова вчителя.

(Слайд 1)

«Ніщо так не відкриває очі на світ і не розширює кругозір, як подорожі»

Шарліз Терон

Саме такими словами я хочу розпочати наш урок та запросити вас у віртуальну подорож. Ми вкотре продовжуємо знайомство з країнами Європи.

І сьогодні поговоримо про країну яка має багато визначень і багатозначну історію,також  неперевершену красу природи, великі досягнення архітектури.

Прийом «Збери карту»

Учитель розрізає контурну  географічну карту  на частинки у вигляді багатокутників. Ці частинки у конвертику він роздає учня кожному на парту. Ті повинні скласти із частинок цілу карту. За допомогою карти вкладиша в атласі на сторінці 2, знайти ту країну яку склали з частинок. Виграє та пара яка швидше збере карту, знайде в атласі і назве назву країни яку будуть вивчати на сьогоднішньому уроці при цьому отримають додаткові бали.

Відповідь учнів. Італія.

Слова вчителя.

   Дійсно, сьогодні мова піде про Італію.

Ця країна з давніх-давен була основоположником моди, країна яка не здатна переймати що-небудь з чужого життя, ця країна завжди жила по-своєму і цим же викликає захоплення.

Якщо коротко про неї розповісти, то вона популярна своїм Колізеєм, творами Мікеланджело, а ще не забути про Ferrary, і звичайно, Dolce&Gabbana.

Історія цієї країни прекрасна тим, що вона ніколи не стане історією. Здається, що тут сам час проступає крізь покоління, і від цього відчуття нікуди подітися. (Слайд 2)

Отож, запишемо тему уроку в зошит: «Італія». (Слайду 3).

Працювати будемо за планом:

  1.       Економіко-географічне положення  Італія;
  2.       Природні умови і ресурси Італії;
  3.       Населення і господарство Італії;

ІІІ. Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Гра «Склади пари». (слайд 4)

Вчитель роздає для кожної пари дітей конвертики з записами даних: офіційна назва країни, площа, кількість населення, столицю, тип країни, державний устрій країни.

Офіційна назва - Італійська Республіка

Площа - 301,2 тис. км2

Населення - 62 млн. чол.

Столиця - Рим

Тип країни -  високорозвинена держава, країна «Великої сімки»

Державний устрій - парламентська республіка, унітарна держава.

Робота з настінною картою.

1 із учнів за бажанням з допомогою політично карти Європи дасть відповідь на такі запитання про економіко-географічне положення Італії.(слайд 5)

Особливості економіко-географічного положення

  1.                 В якій частині Європи розташована Італія? Італія - держава на півдні Європи.
  2.                 Зі скількох частин складається територія Італії? Територія складається з трьох частин: материкової, півострівної (Апеннінський півострів) і острівної (острови Сицилія, Сардинія та низка дрібних островів).
  3.                 Опиши кордони Італії які вони є в більшості материкові чи морські? Велика кількість її кордонів - морські.
  4.                 З якими країнами межує Італія? Межує з Францією, Швейцарією, Австрією, Словенією.
  5.                 Які в межах Італії розташовані анклавні держави? У межах країни існує дві анклавні держави - Ватикан і Сан-Маріно.

Анклавні держави ми вже розглядали з вами на уроці тема:»Німеччина» де анклавною державою була країна Люксембург яка є  межах країни, але є незалежною.

Розповідь-пояснення вчителя.(слайд 6)

Природні умови та природні ресурси

Природні умови Італії різноманітні. 80 % площі складають молоді сейсмічно активні гори Альпи та Апенніни. Найбільша рівнина - Паданська низовина на півночі Італії. Тут клімат помірний континентальний, а на півострові і островах субтропічний середземноморський. У горах клімат змінюється з висотою. Італійські річки короткі, беруть початок у горах і стікають прямо в море. Ліси вкривають 1/5 площі країни. Хвойні ліси поширені в Альпах. Італія небагата на корисні копалини. Виняток складають будівельні матеріали - мармур, граніт, травертин. Італія багата на рекреаційні ресурси.

Робота з підручником.

Населення Італія.

Учні по парах тягнуть кольорові листочки на яких написані на жовтому -  демографічні показники, синьому - національний і релігійний склад населення , білому - урбанізація Італії, для учнів відповіді на які вони мають знайти в підручнику в пункті про населення Італії на ст.78, знову таки перші 3 пари до кожного з пунктів швидше знайде відповіді на запитання отримує додаткові бали 1- 3 бали, 2-2 бали, 3-1 бал.(слайд 7-8)

  1.       Демографічні показники :

Чисельність населення –  62 млн.осіб.

Густота населення – 202 особи/км²

Природній приріст  -  відємне -3 поміле.

  1.       Національний та релігійний склад населення.

національно-релігійний склад:

народи  -однонаціональна 92 % італійці.

офіційна мова – італійська.

релігії – католицизм 80%.

  1.       Урбанізація

Рівень урбанізації – 69%

Найбільші міста  – Рим, Мілан.

Міське населення – 69%

Випереджувальне завдання.

Один учень презентує завдання отримане на попередньому уроці у вигляді презентації на тему: «Господарство Італії».

Показ слайдів. (9-11)

Цікаве про Італію.

Вчитель коротко презентує підібрану цікаву інформацію про Італію і зачитує.

      ІV. Узагальнення і систематизація засвоєних знань, умінь і навичок.

Слова вчителя.

На цьому закінчується наше знайомство з країною Італією.. Я думаю, що сьогодні ви дізналися багато нового і цікавого, а також корисного, що може  пригодитися вам у житті. А зараз ми перевіримо як ви добре засвоїли матеріал уроку, я  підготувала по 1 запитанні на листочках які розташовані в капелюсі і кожен витягне по 1 листочку і ви  маєте дати на них відповіді за які зможете отримати знову ж таки додаткові бали які будуть завершальними на сьогоднішньому уроці.

Прийом «Капелюх».

  1.       Офіційна назва - Італійська Республіка
  2.       Площа - 301,2 тис. км2
  3.       Населення  62 млн. чол.
  4.       Столиця - Рим
  5.       Тип країни -  високорозвинена держава, країна «Великої сімки»
  6.       Державний устрій - парламентська республіка, унітарна держава.
  7.       В якій частині Європи розташована Італія? Італія - держава на півдні Європи.
  8.       Зі скількох частин складається територія Італії? Територія складається з трьох частин: материкової, півострівної  і острівної.
  9.       Які в межах Італії розташовані анклавні держави? У межах країни існує дві анклавні держави - Ватикан і Сан-Маріно.
  10.  Скільки відсотків території Італії займають гори? 80%.
  11. Народи  -однонаціональна 92 % італійці.
  12. Офіційна мова – італійська.
  13. Релігії – католицизм 80%.
  14. Рівень урбанізації – 69%
  15. Найбільші міста  – Рим, Мілан.
  16. Яка газель господарства Італії найпотужніша в Європі? Нафтохімічна.
  17. Найбільш популярні марки автомобілів які випускають в Італії? «Феррарі» (Мілан); найбільша – «Фіат» (Турін), «Альфа-Ромео» (Неаполь).

 V. Домашнє завдання

§ 14 ст. 77-83.(слайд 12)

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Павлівна Анна
    Дякую ,гарний урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
1221
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку