Відкритий урок "Різноманітність ссавців, їх значення та охорона"

Про матеріал
Відкритий урок "Різноманітність ссавців, їх значення та охорона" для учнів 7 класу за інтерактивною технологією ( метод "Мозаіка")
Перегляд файлу

    Відкритий урок        «Різноманітність ссавців, їх значення та охорона» 

 Мета: розширити і поглибити знання про ссавців, їх різноманітність , пристосування до певних умов середовища шляхом використання інноваційних методів креативного розвитку учнів; продовжувати виховання розуміння того, що природа прекрасна у всіх проявах, формувати геосвідомість, екологічне мислення, культуру поведінки в природі.

Форма уроку: робота в групах, метод «Мозаіка»

Хід уроку

І. Створення проблемної ситуації

Вчитель. Уявіть собі, що на Землі зникли всі тварини. Якою б стала наша різнобарвна планета? Яким би сірим і нецікавим було життя? Скільки б виникло проблем, пов’язаних із зникненням чудового царства – царства Тварин і, зокрема, одних з найдосконаліших серед них – ссавців.

А чому саме ссавці вважаються одними з найдосконаліших серед тварин?

(У них виникли різноманітні пристосування залежно від способу життя та середовища існування, які дозволили їм розселитися по всій земній кулі)

Та чи всі ссавці є гарними і привітними у спілкуванні? Невже немає серед них шкідників, страшних та неприємних на вигляд істот?

(Звичайно, є, але це не дає нам права принижувати їх роль у природі або зневажати чи боятися. Адже кожна жива істота, яка з’явилася на світ, має в ньому своє місце, кожна з них – єдина і неповторна: чи то велетенський синій кит, чи непомітна землеройка)

Тож сьогодні ми поглянемо на ссавців не тільки як на цікаві об’єкти, а й як на незамінних представників єдиної палітри живої природи, де кожен штрих, кожна часточка грає свою роль. Ми повинні оцінювати наших родичів не лише за зовнішністю та користю, а й за їхнім місцем та значенням як рівноправних жителів планети Земля. І в стосунках з тваринами чи іншими організмами ми повинні керуватися розумінням того, що ми,  люди, не єдині живі істоти, гідні уваги і визнання.

Тому розпочнемо урок з єпіграфа: «Людина не повинна соромитися цікавості,

             яку пробуджує в ній природа».

             Ніколас Тімберген ( нідерландський натураліст)

Тема уроку вам відома, мету давайте спробуємо сформулювати разом.

ІІ Організаційний етап:

1.Поділ класу на 5 груп

2.Постановка завдань за кожною групою:

           Завдання №1 :

              Опрацювати п 28 розділ - ряд Рукокрилі

              Обговоріть у групі питання:

  • Які особливості будови об'єднують цих тварин в один ряд?
  • Де живуть та який спосіб життя для них властивий?
  • В чому проявляється зв'язок будови цих тварин зі способом життя?
  • Назвіть представників ряду рукокрилих.
  • Які особливості їх будови?
  • Чим  відрізняється крило летючої миші від крила птаха?
  • Яким чином орієнтуються летючі миші при польоті у темряві?
  • Яке значення мають летючі миші?
  • Які представники  рукокрилих підлягають охороні?
  • Зробіть висновок: які особливості об'єднують рукокрилих в один ряд; які особливості організації виділяють серед інших ссавців?

            Завдання №2:

             Опрацювати п 28 розділ – ряд Гризуни

             Обговоріть у групі питання:

  • Які особливості будови об'єднують цих тварин в один ряд?
  • Де живуть та який спосіб життя для них властивий?
  • В чому проявляється зв'язок будови цих тварин зі способом життя?
  • Назвіть представників ряду Гризуни.
  • Які особливості їх будови?

                    Яке значення мають гризуни? 

                 Зробіть висновок: які особливості об'єднують гризунів в один ряд; які             особливості організації виділяють серед інших ссавців?

 

                  Завдання №3:

                  Опрацювати п 29 розділ – Копитні ссавці

  • Обговоріть у групі питання:
  • Які особливості будови об'єднують цих тварин в один ряд?
  • Де живуть та який спосіб життя для них властивий?
  • В чому проявляється зв'язок будови цих тварин із способом життя?
  • Назвіть представників копитних  (парнокопитні, непарнокопитні).
  • Які особливості їх будови?

                     Яке значення мають копитні?

  • Зробіть висновок: які особливості об'єднують копитних в один ряд; які особливості організації виділяють серед інших ссавців?

 

   Завдання №4:

            Опрацювати п 29-30 розділ – ряд Китоподібні і  ряд Ластоногі

             Обговоріть у групі питання:

  • Які особливості будови об'єднують цих тварин в один ряд?
  • Де живуть та який спосіб життя для них властивий?
  • В чому проявляється зв'язок будови цих тварин із способом життя?
  • Назвіть представників китоподібних та ластоногих.
  • Які особливості їх будови?

                     Яке значення  вони мають?

  • Зробіть висновок: які особливості об'єднують тварин  в один ряд; які особливості організації виділяють серед інших ссавців?

Завдання №5:

Опрацювати п 30 розділ – Хижі

                    Обговоріть у групі питання:

  • Які особливості будови об'єднують цих тварин в один ряд?
  •   Де живуть та який спосіб життя для них властивий?
  • В чому проявляється зв'язок будови цих тварин зі способом життя?
  • Назвіть представників хижіх.
  • Які особливості їх будови?

                     Яке значення  вони мають?

  • Зробіть висновок: які особливості об'єднують тварин  в один ряд; які особливості організації виділяють серед інших ссавців?

 

ІІІ Мозаіка

  1. Робота в групах (10 хв)
  2. Презентація учасниками кожної групи своїх знань (25 хв)

ІV Домашне завдання п 29-20 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку