22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Відкритий урок у 6 класі "Про війну на уроках математики"

Про матеріал

Повторити та узагальнити навички виконання вправ на всі дії з натуральними числами та десятковими дробами, розв'язування рівняннь. Повторити, закріпити та узагальнити знання учнів про війну 1941-1945 років. Збудити в учнів бажання більше знати про війну 1941-1945 років, виховувати почуття поваги до ветеранів війни, почуття шани до тих, хто не повернувся з пекла війни, почуття гордості за наш славний український народ.

Перегляд файлу

1

 

Про війну на уроках математики

 

 

Інтегрований урок з математики та історії

 

6 клас

 

 

Вчителі: Лобай Г.А.

          Демчук А.М.

 

 

 

МЕТА.  Повторити  та  узагальнити  навички  виконання  вправ  на  всі  дії  з  натуральними  числами  та  десятковими  дробами,  розв’язування  рівняннь.

Повторити,  закріпити  та  узагальнити  знання  учнів  про  війну  1941-1945  років.   Збудити  в  учнів  бажання  більше  знати  про  війну  1941-1945  років,  виховувати    почуття   поваги  до  ветеранів  війни,  почуття    шани   до  тих,  хто  не  повернувся  з  пекла  війни,  почуття  гордості  за  наш  славний  український  народ.

ОБЛАДНАННЯ.  Карта  України,  картки,  таблиці  з  українським  алфавітом.

ХІД  УРОКУ

  1. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Учитель  математики.  Урок  сьогодні  буде  незвичайним.  На  уроці  ви  будете  повторювати  та  удосконалювати   вміння  та  навички  виконання  вправ  на  всі  дії  з  натуральними  числами   та  десятковими  дробами,  розв’язувати  рівняння.  Одночасно  ви  будете  повторювати  та  поглиблювати  свої  знання  про  війну.

Учитель  історії.  Протягом  року  на  уроках   історії  ви  мандрували   з  давнини  до  сьогоднішніх  днів,  знайомилися  з  історією  землі,  на  якій  живемо.  Перед  вами  відкривалися  сторінки  історичного  минулого, сповнені  трагізмом,     героїкою,  славою  і  гордістю  за  наш  народ.  Сьогодні  ми  з  вами  поведемо  мову    про  війну  1941- 1945 років.

2. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ   ЗАДАЧ  І  ВПРАВ.

Учитель  математики.  Завдання  виконуються  усно,а  результати  слід  записати  в  картку  так:  результат  першого  прикладу    у   клітинки  першого   рядка  картки,  восьмого  прикладу-  у  клітинки  третього  рядка  картки,  а  в  клітинки  другого  рядка  запишемо   по  черзі  букви,  що  в  українському  алфавіті  мають  номери,  які  ми  одержимо,  виконавши  приклади  2-7.

ЗАВДАННЯ.

1.   1,8 х 10 + 4.

2.   5,6 х 10 : 2        (28 - Ч)

3.   28 - 63 : 3          (7 - Е)

4.  0,21 х 100          (21 - Р)

5.  900 : 300            (3 - В)

6.  2,6 х 10 - 8        (18 - Н)

7.  48 - 5 х 3            (33 - Я)

8.  19  х 100 + 41

Картка

2 2

Ч Е Р В Н Я

1 9 4 1

Учитель  історії.  Діти  ви   одержали  сумнозвісну  дату.  Пригадайте,  що  це  за  дата.     (Відповіді  учнів)

Правильно.  22 червня  1941  року  українська  земля  прийняла  перші  бомбові  удари  з  німецьких  літаків.  Німці  окупували  Дрогобич,  Львів,  Луцьк,  Рівне,  Ковель.

(Учні  показують  ці  міста  на  карті.)

Учитель  математики.  А  тепер розв’яжіть,будь  ласка,  рівняння,  а  корені  запишіть  по  черзі  замість  крапок  у  таблиці.

Завдання

1.  2х + 13,18 =   157,18                               ( х = 72 )

2.  97,06 – х = 24,06                                     ( х =  73 )

3.  (2х + 40)   4 = 2160                                 (х = 250 )

Таблиця

Оборона  Києва  тривала ... дні.

Оборона  Одеси  тривала ... дні.

Оборона  Севастополя  тривала ... днів.

Учитель  історії.  З  цієї  таблиці  видно,  скільки  днів  мужні  воїни  обороняли  рідні  міста  від  фашистів.(Учні  показують  міста  на  карті.)

Учитель  математики. Я  знаю,   що  ви   любите  розгадувати  кросворди.  Ми  склали  кросворд.  Розгадайте  його,  і  у  виділеному  стовпчику  ви  прочитаєте  два  слова,  які  є  назвою  сумного  місця  з  часів  війни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назва  пам’ятника  в  місті.   (Обеліск.)
  2. Результат  дії  додавання.   (Сума.)
  3. З  приходом  ворога  точилися  запеклі  ... .  (Бої.)
  4. Число  на  яке  ділять.   (Дільник.)
  5. Місяць,  у  якому  закінчилася  війна.  (Травень.)
  6. Рівність,  що  містить  невідоме.   (Рівняння.)
  7. Виведення  з  ладу  заводів,  залізниць,  мостів  тощо   (Диверсія.)

Учитель  історії.  Діти,  що  ви  знаєте  про  Бабин  Яр?  (Відповіді  дітей.)  Так,  протягом  усього  періоду  окупації  кожного  вівторка  і  п’ятниці  у  Бабиному  Яру  в  Києві  розстрілювали   людей  різних  національностей,  переважно  євреїв.  Такий   Бабин  Яр  був  майже  у  кожному  місті  України.

Учитель  математики.  До  дошки  запрошую  два  учні.  Вони  отримують  на  карточках  завдання:  спростити  вираз  1.  + 50 - 34а + 150 + 32а =

  1. 2 (8х + 125) -4(4x +25) =

Відповідь :  1)  200.  2)  150.

Учитель  історії. А  як  пов’язано  число  200  з  війною?   (Відповіді  учнів). Так,  за  час  війни  фашисти  знищили  понад  200   українських  сіл.

А  що  ви  знаєте    про   число   150?   (Відповіді  учнів.)   150  концентраційних  таборів   збудували  нацисти  в   Україні   і   щоденно   там  знущалися  з  людей,  знищували   їх.

Учитель  математики   роздає  картки  із завданнями:

  1. 59  + 29 =
  2. 99,2  - 11,2   =
  3. -5,5  х (-10) + (-3,3) х (-10) =
  4. -15,3 х(-10) -65 =
  5. -25,4  х (-5) - 39 =
  6. -43,5  х (-6) -173 =
  7. -8,8 х (-10) =

Учитель  історії.  Кожний   одержав  у  відповіді

 число  88.  Як  це   число  пов’язане  з  нашим  селом?

(Відповіді  учнів.)  Так,  88  наших  односельців  не  повернулися  з  війни.

Учитель  математики.  Обчисліть: (-18)2  +  49 =

Відповідь: 373.

Учитель  історії. Діти,  запам’ятайте,  що  373  воїни-визволителі  загинули   в  боях  за   наші  села.

Учитель  математики.  Знайдіть   значення   виразу 

9,35 х 3,2 – 23,7256 =

Відповідь:  6,1944.

Учитель  історії.  Ви  одержали  десятковий  дріб. Якщо   у  ньому   замість   коми   написати   слово  березня,  то  матимемо   дату:  6  березня  1944  року.  Що  ви  про  неї  знаєте?  (Відповіді  дітей.)

Так,  6  березня   1944  року   визволення   прийшло  на  нашу  Каленицьку  землю.

Учитель   математики.  Зараз  ми  пограємо  у  гру  Сонечко.

 

 

 

 

 

 

У   табличку   будемо   записувати  букви,   що   в  алфавіті  відповідають  числам,  які  ми  одержимо  внаслідок  усного  виконання  обчислень.

Завдання

1)  13,8 + 6,2 =  20     П

2)  13,2 – 6,2 = 7         Е

3)  14,8 + 6,2 =21        Р

                                          4)  0,8 + 6,2 = 7           Е

 5)  10,8 + 6,2 = 17       М

 6)  25,2 -  6,2  = 19       О

 7)10,2 х 6,2 = 4             Г

8)  7,2  - 6,2  = 1           А

Відповідь:    П  Е  Р  Е  М  О  Г  А

Учитель  історії.  Ви  здогадались,  що  йдеться  про  день  Перемоги.  Пригадайте,  коли  прийшла  перемога  на  нашу  понівечену  землю.  (Відповіді  учнів.)  Молодці! 9 травня  1945  року.

Скільки  років  минуло  відтоді?  (Відповіді учнів.) Вірно,  70  років  від  дня  закінчення  війни. 9  травня  -  це  день  нашого  болю,  скорботи  і  радості. 

Мільйони  людей  віддали  життя  за  Перемогу.  Пам’ятайте  про  це!

Учитель  математики.  Діти,  сьогодні  на  нетрадиційному  уроці  ви  вдосконалювали  свої  обчислювальні  навички ,   продемонстрували  навички  самостійного  та  творчого  мислення,  показали  вміння  аналізувати,  культуру  математичного  мовлення  і  переконалися,  що  математика  допомагає  вивчати  інший  предмет.

Учитель  історії.  Ми  повторили  і  систематизували  ваші  знання  про  війну  1941-1945  років.  За  допомогою  математичних  обчислень  ми  пригадали  основні  дати  і  числа  страшної  війни.  Велика  Перемога  дісталася  українському  народу  життям  мільйонів  людей.   Пам’ятайте  про  них!  Ви  ніколи  не   народилися  б  на  цій  землі, і  батьки   б  ваші  не  з’явилися  на  світ,  коли  б  інші  люди  не  віддали  за  ваше  народження  своє  життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 січня 2018
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку