Повторити та узагальнити навички виконання вправ на всі дії з натуральними числами та десятковими дробами, розв'язування рівняннь. Повторити, закріпити та узагальнити знання учнів про війну 1941-1945 років. Збудити в учнів бажання більше знати про війну 1941-1945 років, виховувати почуття поваги до ветеранів війни, почуття шани до тих, хто не повернувся з пекла війни, почуття гордості за наш славний український народ.
1
Про війну на уроках математики
Інтегрований урок з математики та історії
6 клас
Вчителі: Лобай Г.А.
Демчук А.М.
МЕТА. Повторити та узагальнити навички виконання вправ на всі дії з натуральними числами та десятковими дробами, розв’язування рівняннь.
Повторити, закріпити та узагальнити знання учнів про війну 1941-1945 років. Збудити в учнів бажання більше знати про війну 1941-1945 років, виховувати почуття поваги до ветеранів війни, почуття шани до тих, хто не повернувся з пекла війни, почуття гордості за наш славний український народ.
ОБЛАДНАННЯ. Карта України, картки, таблиці з українським алфавітом.
Учитель математики. Урок сьогодні буде незвичайним. На уроці ви будете повторювати та удосконалювати вміння та навички виконання вправ на всі дії з натуральними числами та десятковими дробами, розв’язувати рівняння. Одночасно ви будете повторювати та поглиблювати свої знання про війну.
Учитель історії. Протягом року на уроках історії ви мандрували з давнини до сьогоднішніх днів, знайомилися з історією землі, на якій живемо. Перед вами відкривалися сторінки історичного минулого, сповнені трагізмом, героїкою, славою і гордістю за наш народ. Сьогодні ми з вами поведемо мову про війну 1941- 1945 років.
2. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ.
Учитель математики. Завдання виконуються усно,а результати слід записати в картку так: результат першого прикладу у клітинки першого рядка картки, восьмого прикладу- у клітинки третього рядка картки, а в клітинки другого рядка запишемо по черзі букви, що в українському алфавіті мають номери, які ми одержимо, виконавши приклади 2-7.
ЗАВДАННЯ.
1. 1,8 х 10 + 4.
2. 5,6 х 10 : 2 (28 - Ч)
3. 28 - 63 : 3 (7 - Е)
4. 0,21 х 100 (21 - Р)
5. 900 : 300 (3 - В)
6. 2,6 х 10 - 8 (18 - Н)
7. 48 - 5 х 3 (33 - Я)
8. 19 х 100 + 41
2 2
Ч Е Р В Н Я
1 9 4 1
Учитель історії. Діти ви одержали сумнозвісну дату. Пригадайте, що це за дата. (Відповіді учнів)
Правильно. 22 червня 1941 року українська земля прийняла перші бомбові удари з німецьких літаків. Німці окупували Дрогобич, Львів, Луцьк, Рівне, Ковель.
(Учні показують ці міста на карті.)
Учитель математики. А тепер розв’яжіть,будь ласка, рівняння, а корені запишіть по черзі замість крапок у таблиці.
1. 2х + 13,18 = 157,18 ( х = 72 )
2. 97,06 – х = 24,06 ( х = 73 )
3. (2х + 40) 4 = 2160 (х = 250 )
Оборона Києва тривала ... дні.
Оборона Одеси тривала ... дні.
Оборона Севастополя тривала ... днів.
Учитель історії. З цієї таблиці видно, скільки днів мужні воїни обороняли рідні міста від фашистів.(Учні показують міста на карті.)
Учитель математики. Я знаю, що ви любите розгадувати кросворди. Ми склали кросворд. Розгадайте його, і у виділеному стовпчику ви прочитаєте два слова, які є назвою сумного місця з часів війни.
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
Учитель історії. Діти, що ви знаєте про Бабин Яр? (Відповіді дітей.) Так, протягом усього періоду окупації кожного вівторка і п’ятниці у Бабиному Яру в Києві розстрілювали людей різних національностей, переважно євреїв. Такий “Бабин Яр” був майже у кожному місті України.
Учитель математики. До дошки запрошую два учні. Вони отримують на карточках завдання: спростити вираз 1. 2а + 50 - 34а + 150 + 32а =
Відповідь : 1) 200. 2) 150.
Учитель історії. А як пов’язано число 200 з війною? (Відповіді учнів). Так, за час війни фашисти знищили понад 200 українських сіл.
А що ви знаєте про число 150? (Відповіді учнів.) 150 концентраційних таборів збудували нацисти в Україні і щоденно там знущалися з людей, знищували їх.
Учитель математики роздає картки із завданнями:
Учитель історії. Кожний одержав у відповіді
число 88. Як це число пов’язане з нашим селом?
(Відповіді учнів.) Так, 88 наших односельців не повернулися з війни.
Учитель математики. Обчисліть: (-18)2 + 49 =
Відповідь: 373.
Учитель історії. Діти, запам’ятайте, що 373 воїни-визволителі загинули в боях за наші села.
Учитель математики. Знайдіть значення виразу
9,35 х 3,2 – 23,7256 =
Відповідь: 6,1944.
Учитель історії. Ви одержали десятковий дріб. Якщо у ньому замість коми написати слово “березня”, то матимемо дату: 6 березня 1944 року. Що ви про неї знаєте? (Відповіді дітей.)
Так, 6 березня 1944 року визволення прийшло на нашу Каленицьку землю.
Учитель математики. Зараз ми пограємо у гру “Сонечко”.
У табличку будемо записувати букви, що в алфавіті відповідають числам, які ми одержимо внаслідок усного виконання обчислень.
1) 13,8 + 6,2 = 20 П
2) 13,2 – 6,2 = 7 Е
3) 14,8 + 6,2 =21 Р
4) 0,8 + 6,2 = 7 Е
5) 10,8 + 6,2 = 17 М
6) 25,2 - 6,2 = 19 О
7)10,2 х 6,2 = 4 Г
8) 7,2 - 6,2 = 1 А
Відповідь: П Е Р Е М О Г А
Учитель історії. Ви здогадались, що йдеться про день Перемоги. Пригадайте, коли прийшла перемога на нашу понівечену землю. (Відповіді учнів.) Молодці! 9 травня 1945 року.
Мільйони людей віддали життя за Перемогу. Пам’ятайте про це!
Учитель математики. Діти, сьогодні на нетрадиційному уроці ви вдосконалювали свої обчислювальні навички , продемонстрували навички самостійного та творчого мислення, показали вміння аналізувати, культуру математичного мовлення і переконалися, що математика допомагає вивчати інший предмет.
Учитель історії. Ми повторили і систематизували ваші знання про війну 1941-1945 років. За допомогою математичних обчислень ми пригадали основні дати і числа страшної війни. Велика Перемога дісталася українському народу життям мільйонів людей. Пам’ятайте про них! Ви ніколи не народилися б на цій землі, і батьки б ваші не з’явилися на світ, коли б інші люди не віддали за ваше народження своє життя.