Відкритий урок з літературного читання у 4 класі на тему "Василь Сухомлинський "Не загубив, а знайшов""

Про матеріал

Тема: Василь Сухомлинський “Не загубив, а знайшов”

Мета: розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях; ознайомити з його ; удосконалювати навички свідомого виразного читання, вчити аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб, визначати головну думку твору; розвивати зв'язне мовлення, творчу уяву; виховувати працелюбність, наполегливість.

Обладнання: портрет , аудіо запис оповідання, наочний матеріал до уроку.

Перегляд файлу

Конспект відкритого уроку в 4 класі

Дата проведення: 24 січня 2017 рік

 

Тема: Василь Сухомлинський “Не загубив, а знайшов”

Мета: розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях; ознайомити з його ; удосконалювати навички свідомого виразного читання, вчити аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб, визначати головну думку твору; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати працелюбність, наполегливість.

Обладнання: портрет ,  аудіо запис оповідання, наочний матеріал до уроку.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Учитель:

Дзвоник дзвонить, не стихає,

Школярів усіх скликає:

«Зробимо в науку крок

— Починаємо урок».

Добрий день, діти! Сьогодні урок літературного читання у нас не не звичайний.

Девіз уроку:  Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

 Не просто відповідати, а міркувати.

 Дружно й плідно працювати.

 

Думаю, що ми з вами добре попрацюємо, досягнемо хороших результатів

ІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Перевірка готовності до уроку

Яким повинен бути наш урок?

(учні підходять до дерева знань з якого зривають листочки і читають)

Урок має бути :                                    Ми будемо:

  • Цікавим                                      уважні
  • Навчальним                              розумні
  • Трохи казковим                         активні
  • Організованим                          кмітливі

 

IIІ. Визначення завдань уроку.

Підготовчі вправи

  1. бесіда — Чого ви очікуєте від уроку? (Відповіді учнів.)

— А я очікую від вас плідної праці. Сподіваюся, що ви будете активними, дружними, виразно читатимете, фантазуватимете, творчо працюватимете.

 

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. вправи для розширення кута зору

а) Намалюйте очима вертикальні палички, квадрати.

б) Вправа «Маятник».

2. вправи на дихання

а) «Здуваємо кульбабку».

б) «Надуваємо кульку».

3. Мовленнєва розминка Скоромовка

Ми плакати — не плакали.

Нам плакати нема коли.

 — Прочитайте скоромовку:

мовчки;

y хором повільно;

y весело;

y у швидкому темпі;

ставлячи наголос на кожне слово

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

За кожну правильну відповідь отримують по балу.

 

ІV. Підготовка до вивчення нового матеріалу

Сьогодні радо вас вітаю
у світі письменника рідного краю.
Для учнів своїх він твори писав,
бути добрими, чуйними він їх навчав

Вправа «Мозкова атака»

 — Хто це?

— Талановитий педагог, який присвятив благородній справі навчання і виховання учнів понад 30 років свого життя. — Віддав учням своє серце. — Створив «Школу радості» під відкритим  небом.

  • А дізнатися хто цей письменник ви зможете розгадавши ребус. (Учні об’єднуються в дві групи, отримують завдання)

(Відповіді дітей: В. О. Сухомлинський.)

Учитель демонструє портрет В. Сухомлинського.

— Так, діти, це — Василь Олександрович Сухомлинський, заслужений педагог, талановитий учитель, який дуже любив дітей і написав для них дуже багато цікавих історій. Він хотів, щоб діти зростали добрими, чуйними, справедливими, уміли дружити і цінувати дружбу

 

V. Повідомлення теми і мети уроку. 

— Сьогодні ми знову звернемося до творів Василя Сухомлинського.

— Що вам відомо про його творчість?

— Які твори письменника ви вже читали? (Відповіді дітей)

  • Сьогодні на уроці ми познайомимося ще з одним його оповіданням «Не загубив, а знайшов»

 V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

— Василь Олександрович Сухомлинський — видатний український педагог, письменник і публіцист.

Народився 28 вересня 1918 р. у селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області (на той час — Василівська волость Олександрійського повіту Херсонської губернії) у незаможній селянській родині.

Батько його, Олександр Омелянович, працював по найму як тесляр і столяр. Мати — Оксана Юдівна вела домашнє господарство, ткала полотно, фарбувала його і шила одяг не лише для своєї сім’ї, а й односельцям. Гарно вишивала. Багато уваги приділяла вихованню дітей: Івана, Василя, Сергія, Меланії. Учила добра, чесності, людяності. Довгими зимовими вечорами за прядивом чи шитвом розповідала дітям казки, цікаві історії, читала книжки.

Пізніше Василь Олександрович писав: «Я не відчував би всієї краси літнього світанку в селі, якби в далекому дитинстві мене не вразили до глибини душі прочитані матір’ю слова Шевченка “Тихесенько вітер віє, степи, лани мріють, між ярами, над ставами верби зеленіють...”».

У 1926–1933 рр. В. О. Сухомлинський навчався у Василівській семирічній школі, де був одним з кращих учнів. Учився добре, старанно, любив читати, гарно малював. Щоб зібрати гроші на книги, фарби, зошити, разом з однолітками та братами ходили на Новий рік посівати та щедрувати, а літом працював у колгоспі. У дитячому садку, який діяв у колгоспі на період літніх канікул йому доручали бути помічником вихователя. Він доглядав малюків, розповідав їм казки, читав книжки, проводив веселі ігри. Тому і вибір професії був не випадковий.

2. Фізкультхвилинка

3. Робота над оповіданням Василя Сухомлинського «Не загубив, а знайшов»

— Зараз ми ознайомимося з оповіданням «Не загубив, а знайшов»

1) Робота над заголовком.

— Прочитайте заголовок з відповідною інтонацією.

«Не загубив, а знайшов».

«Не загубив, а знайшов»!

«Не загубив, а знайшов»?

— Як ви вважаєте, про що йтиметься в оповіданні, яке має такий заголовок?

2) Слухання аудіо запису оповідання

— Чи сподобалося вам оповідання?

— Які почуття воно у вас викликало?

— Над чим примусило замислитися?

— Хто є головними персонажами оповідання?

3) Словникова робота.

Читання колонок слів записаних на дошці

Уздовж                   збиток

попервах                   останню

неспокійно           наприкінці

найдорожча           приловчився

— Доберіть синонім до слів: попервах (спочатку), збиток (втрата), приловчився (призвичаївся).

4) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

— Скільки років виповнилося синові?

— Що дав йому батько?

— Що наказав зробити?

— Чи вмів син копати?

— Як він виконував поставлене завдання?

— Що трапилося наприкінці роботи?

— Як почувався син?

— Що сказав йому батько?

— Яка головна думка оповідання?

5) Гра «Земля — небо».

За командою «земля» діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову лунає команда «земля» — учні очима знаходять, де вони припинили читати.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

— З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— Який висновок з прочитаного ви для себе зробили?

— Які почуття викликав урок?

— Який настрій у вас викликав урок?

-  А зараз я роздам вам листочки, на яких ви напишете свої враження від уроку і прикріпите їх до нашого дерева знань. Це деревце я залишу вам на згадку про наш урок.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати оповідання (с. 159–160).

 

doc
До підручника
Літературне читання 4 клас (Чумарна М. І.)
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
5858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку