Відкритий урок з математики на тему: "Додавання трицифрових чисел"

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з математики містить матеріал , який відповідає віковим особливостям учнів та структурі уроку. Містить ігри, завдання з лего, які учні виконують з великим задоволення
Перегляд файлу

Урок - гра « Я не чарівник, я тільки вчусь»  з математики

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Тема: Письмове додавання  трицифрових чисел з переходом через розряд ( два переходи). Розв’язування прикладів, рівнянь та задач.

Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел, коли є два переходи  через розряд;

          розвивати вміння розв’язувати рівняння на знаходження невідомого зменшуваного та доданків;        

          удосконалювати вміння оперувати математичними термінами, відповідно темі уроку, вміння    розв’язувати задачі на зменшення, збільшення на кілька одиниць; удосконалювати знання   таблиці множення; 

          виховувати чуйність, бажання приходити на допомогу тим, хто цього потребує, командний дух,    виховувати  охайність при письмі.

  Обладнання:», плакат із зображенням Попелюшки, картки у вигляді гарбуза,  картки – зображення рожевої сукні, картки для усного опитування, плакат «Геометричне завдання», чашки для гри, мішки та квасолини для гри, картки для групової роботи, плазма, презентація, музична фізкультхвилинка, підручник Листопад «Математика 3 клас».

Хід уроку

І Контроль, корекція і закріплення знань учнів

- Сьогодні до нас завітали гості. Поверніться і привітайтесь. Сідайте, дівчатка. Сідайте хлопці.

- Діти сьогодні урок у нас буде незвичайний. Листоноша приніс нам лист. Давайте його зачитаємо.

Лист від Попелюшки.

1.Перевірка домашнього завдання

- Зараз декілька учнів буде працювати на картках.

Дати картки

2.Усне опитування

- Хто не працює на картках працюємо колективно

2.1. Гра « Сито»

За допомогою цієї гри перевіряємо знання таблиці множення. Діти всі піднімаються, вчитель задає питання по таблиці. Той, хто відповів правильно, сідає.

2.2. Гра «Розстав чашки»

Першою справою на сьогодні  для Попелюшки буде прибрати на свої місця посуд. Для цього потрібно розставити чашки по порядку. Допоможуть нам числа, які треба розмістити у порядку зростання.(тобто від найменшого до найбільшого)

3.Усні обчислення

3.1. Допоможемо Попелюшці перебрати квасолю. За кожен правильно виконаний приклад ви будете класти квасолину в потрібний мішечок.

570+300                                     100+450

400-200                                      550-110

330+600                                     600-300

 

3.2.Виконавши цю роботу, Попелюшка вирушила збирати фрукти.

 

3.3. Задачі

-  Попелюшка повинна завжди знати, скільки ще продуктів треба придбати у крамниці. Для цього вона проводить ревізію продуктів. Давайте допоможемо їй швидко впоратись.

1)У коморі 140 кг гречки та 50 кг рису. Скільки всього крупів у коморі? (140+50=190(кг))

2)Лісник насолив на зиму 300 маленьких бочок лисичок та 240 бочок опеньок. Скільки всього бочок стоїть на зиму?(300+240=540(б.))

3.4. Геометричне завдання

 

 

 

 

 

- Де потрібно провести лінію, щоб утворився трикутник і чотирикутник?

- Де потрібно провести лінію, щоб утворився трикутник і п’ятикутник?

4.Каліграфічна хвилинка

Першою ми запишемо цифру 7.

  • Діти, а чи зустрічали ви число 7 в казках?
  • Давайте пригадаємо в яких? («білосніжка і сім гномів», «Вовк і семеро козенят», «Казка про мертву царівну і сім богатирів», сім чудес світу, сім днів тижня, сім кольорів веселки, сім нот…. )

Другою цифрою буде 3.Число 3 – найулюбленіше число людства. Воно часто використовується у казках: три сини, три завдання. Далі запишіть цифру 4. Це також магічне число. Достатньо згадати 4 пори року, 4 сторони світу, 4 групи крові людей.

  • Яке трицифрове число ми отримали?
  • Назвіть сусідів числа734.(733,735)
  • Утворіть та запишіть якомога більше трицифрових чисел, використовуючи цифри 7,3,4 лише по одному разу.

Вчитель: Завершено хатню роботу. Тепер Попелюшка може зі спокійним серцем збиратися на бал. Але ми ще не зовсім чарівники, а тільки навчаємося, тому не зайвим буде повторити алгоритм чарування.

ІI. Опрацювання нового матеріалу.

1.Оголошення теми і мети уроку

2.Пояснення нового матеріалу

Вчитель  знайомить дітей з алгоритмом письмового додавання трицифрових чисел з двома переходами через розряд. Заучуємо усне пояснення виконання обчислень. Вирішуємо колективно на дошці приклади:

+378      +456 

  243        387

____ ____

Фізкультхвилинка

3.Первинне закріплення

III. Закріплення  і узагальнення знань

1. Групова робота

Наша Попелюшка повинна їхати на бал у чарівній сукні. Якого кольору вона буде ми зараз дізнаємось. Для цього  розв’яжемо приклади і вгадаємо букви, що відповідають певному числу.

Кожен учень з картки записує приклад, розв’язує його та передає далі, розшифрувавши певну букву, яку записує у дужках . Між рядами йде змагання. Виграє той ряд, який швидше складе слово.

 

+468      +546      +379      +686        +377     +299 

  243        387        198         336          254       324

____ ____     ____     ____          ____    ____

 

Код шифрувальників:

711 – р , 788- б,  933- о,  765- і, 577- ж, 867- л, 922- е, 631 –в, 623- а

 Слово – код : рожева

 

 2. Розв’язування рівнянь

Вчитель: Отже  Попелюшка поїде на бал у чарівній  рожевій сукні.

Вчитель: А ми ж не зможемо відправити Попелюшку пішки. ЇЇ чарівна сукня швидко зіпсується. Хто пам’ятає із  чого зробили карету у казці?

Х – 579=247                    967 – Х=  454 

(Х= 8 26)                               ( Х=513)

 

3. Робота над задачею

 

5. Самостійна робота

 

 

+668      +587      +389      +796        +575     +189 

  256        346        177        136           157       345

____ ____     ____     ____          ____    ____

814 933        556 932 732       534

V І Підсумок уроку.

Вчитель: Ось і скінчилися наші пригоди.

 

  • Який новий вид прикладів ми навчилися вирішувати?
  • Чи має ще хтось із вас труднощі при розв’язуванні таких прикладів?
  • Який настрій у вас після закінчення уроку?
  • Я дякую вам усім за плідну працю на уроці, але особливо хочу відмітити….

( Оцінювання дітей, аргументування поставленої оцінки)

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 березня 2021
Переглядів
968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку