Відкритий урок з математики в 2 класі

Про матеріал
Відкритий урок з математики в 2 класі "Розв’язування проблемних ситуацій (математичних задач) зі свого життя на розуміння змісту арифметичних дій додавання і віднімання".
Перегляд файлу

 

Відкритий урок

Тема: Розв’язування проблемних ситуацій (математичних задач) зі свого життя на розуміння змісту арифметичних дій додавання і віднімання.

Мета: Закріплювати й удосконалювати вміння учнів додавати та віднімати числа в межах 100, вправляти учнів в порядковій лічбі в межах 100, вчити складати аналізувати та розв’язувати задачі, розвивати мовленнєві навички, вміння працювати самостійно, корегувати недоліки мислення, здійснювати міжпредметні зв’язки, формувати в учнів ключові компетентності: уміння вчитися та керувати власними взаєминами з іншими, виховувати інтерес до предмету, бажання допомагати іншим.

Обладнання: Числовий ряд, мікрофон, таблиця написання цифр, малюнки з зображенням осені. Дидактичний набір «Овочі фрукти», роздатковий матеріал: кольорові листочки з прикладами.

Хід уроку

 

1. Організаційний момент

В класі гості в нас зібрались,

З ними дружно привітаймось.

Їм голівками кивнем

І урок свій розпочнем.

 

Ми вас раді всіх вітати,

В нашім класі, щиро вас.

І запрошуєм ласкаво,

На урок у другий клас.

 

Девіз:

А тепер девіз згадаймо

І урок наш починаймо!

А девіз нашого уроку:

Міркуємо - швидко!

Відповідаємо - правильно!

Лічимо - точно!

Пишемо - гарно!

Вчитель: Сьогодні на уроці нашими помічниками будуть:

- голова, щоб думала, - очі, щоб бачили, - вуха, щоб чули, - рука, щоб писала, - ротик, щоб говорив.

-         Давайте складемо рекламу нашого уроку (Вправа «Очікування»)

Продовжіть думку:

-         Наш урок буде... Використовуйте слова , де перша буква ...Ц – цікавим, П – продуктивним, Н – навчальним, Т – творчим, К – корисним.

-         Ми будемо... У – уважні,  А – активні, П – працьовиті, С – старанні.

Я вам бажаю успіху і очікую цікавої, плідної праці, щирого обміну думок. За правильні відповіді ви будете отримувати кленовий  листочок.  Хто збере 6 листочків і більше отримає в щоденник молодець; хто від 2 до 5 отримає добре.

 

2. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель: - Дітки, сьогодні на уроці ми з вами будемо закріплювати знання вивчених способів додавання і віднімання. Розв’язувати задачі.

Наш урок відбувається в дуже гарну і прекрасну пору року.

- А яка зараз пора року?

Учень: - Осінь

Вчитель: - А ви любите осінь?

Учень: - Так

Вчитель: - За що ви її любите?

Учень: - Вона красива, щедра приносить нам овочі, фрукти, восени ми йдемо до школи.

Вчитель: Діти, а скільки місяців триває осінь? Назвіть їх:

Учень: Вересень, жовтень, листопад.

Вчитель: Який зараз місяць осені?

Учень: 2.

Вчитель:А  назвіть сусідів числа 2

Учень: 3 і 4.

 

3. Каліграфічна хвилинка

Вчитель: А  зараз проведемо каліграфічну хвилинку. Відкриваємо зошити.

 

Учні. Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу,

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Вчитель: А яке сьогодні число?

Учень: 25 жовтня.

Вчитель: Записуємо число і класна робота. Діти, скажіть, скільки буде, якщо скласти суму чисел 2 і 5.

Учень: 7.

Вчитель: Назвіть сусідів числа 7 (6 і 8). Ця цифра і буде нашою каліграфічною хвилинкою. Записуємо.

Порахуйте скільки букв у першому місяці осені (8), а в другому? (7). Знайдіть суму цих цифр.

Учень: 15

Вчитель: Молодці! Отже друге число записуємо 15.

 

 4. Математична розминка

Які арифметичні дії ви знаєте?

Як називаються числа при додаванні, відніманні?

Яке найбільше двоцифрове число, найменше двоцифрове число.

Назвіть сусідів числа 8,15, 26,38,49,…

Вправа «Незакінчені речення»

Від перестановки доданків...(сума не змінюється).

Щоб знайти суму, треба ... (+)

Щоб знайти різницю, треба ... (-)

Збільшити на – це ... (+)

Зменшити на – це ... (-)

 

5. Математичний диктант

Вчитель: А зараз ми покажемо осені як ви вмієте писати М.д.

Давайте запишемо відповіді на поставлені запитання.

Записати число в якому 2 дес.5 од., 4 дес.1од., 5дес.

4 збільшити на 2, 10 збільшити на 5

8 зменшити на 3, 10 зменшити на 3

Знайти суму чисел 2 і 6, 12 і 4; різницю 10 і 8, 15 і 5.

 

Це число можна розкласти на розрядні доданки 20 і 7

Сусідів числа 5 , 17, 34, 52, 99.

Зачитай числовий ряд, який ми отримали.

25,41,50,6,15,5,7,8,16,2,10,           27,4,6,16,18,33,35.

6. Усний рахунок.

Вчитель: Подув осінній вітерець і в класі стало прохолодно, а щоб нам було тепло, давайте будемо рахувати з Лего.

https://www.youtube.com/watch?v=A1-3YGd7Dek&t=7s

 

7. Закріплення вивченого матеріалу.

а). Фронтальне опитування

Вчитель: Діти, а які ознаки осені ви знаєте?

Учні: - Дні стають коротшими, а ночі довшими

- Осіннє сонце вже не так гріє, як влітку.

- Часто іде дощ.

- Листя жовтіє й опадає.

- Птахи відлітають у теплі краї.

- Тварини готуються до зими.

- Люди збирають врожай.

Вчитель: Восени у людей дуже багато роботи. І найголовніше – це збирання врожаю.

На городі осінь мила нам гостинці залишила.

Зажурилась баба Ната, як вже вчасно все зібрати

Зберемося разом, друзі, допоможемо бабусі.

 

Давайте допоможемо бабусі зібрати врожай

8. Дидактична гра «Збери врожай»

- Що будемо збирати?

- Овочі і фрукти.

- Що відносимо до овочів, де вони ростуть?

- Що відносимо до фруктів, де вони ростуть?

Вчитель: Овочі будемо складати на одну тарілку, а фрукти – на другу, розв’язавши приклади прикріплені на них. (Працюємо біля дошки і записуємо в зошит).

Фрукти (11+3=14,  13-3=10,  9+6=15, 14-6=8)

Овочі (15-8+6=13, 16-6-0=10, 5+9+3=17, 13-3+5=15)

Ось і зібрали ми врожай.

Діти, а ви допомагаєте своїм батькам та бабусям збирати врожай? Не забувайте про свою маленьку і посильну допомогу, яка так необхідна вашим батькам.

Вчитель: Після такої важкої роботи треба відпочити.

9. Фізхвилинка

Робота над задачею.

Час працювати з підручником. Відкрийте підручники на с. 40 прочитайте задачу N 235.  З яких частин складається задача (Умова, запитання).  Прочитайте умову.  Прочитайте запитання.

Чи можемо одразу дати відповідь на запитання? (Ні). Чому? (Ми не знаємо скільки всього закупили саджанців). А які саджанці закупили і скільки? ( 7 груш і 5 горіхів). Можемо знайти скільки разом? (Так. Потрібно 7+5=12 саджанців). Тепер ми знаємо скільки купили, а скільки посадили? (8). Що у нас запитують в задачі?... Можемо знайти? (Так, потрібно 12-8=4). Записуємо відповідь.

 

10. Самостійна робота учнів (робота в групах)

Вчитель: Ви так гарно працювали, що осінь приготувала вам свої дарунки - кольорові листочки, на яких записані приклади з закодованим словом.

Ми зараз з вами будемо працювати в групах. Вам потрібно виконати завдання на листочках, якщо ви правильно виконаєте всі приклади у вас утвориться слова. Яка група виконає завдання піднімає листочок в гору.

Перевіряємо. Яке слово утворилось у ваших групах? (Утворені слова: щедра, золота, багряна, дощова, чарівна, багата). Молодці. Про кого ми можемо сказати такими словами? (Про осінь). А ще осінь працьовита і ви у мене сьогодні були дуже працьовиті.

11. Підсумок уроку

Вчитель:

- Наш урок підходить до кінця. Які завдання виконували на уроці?

Учні:

- Рахували. Розв’язували задачу.

- Писали математичний диктант.

- Збирали врожай.

- Розповідали про осінь.

- Вирішували приклади.

А зараз візьміть своє коло успіху і оцініть себе чи вам все вдавалось на уроці, чи майже вдавалось, можливо комусь було важко, а хтось потребував допомоги.

Вчитель:

Ви всі добре працювали

Гарно всі відповідали

І скажу я вам усім

Що ви просто молодці!

Вчитель: Діти! Я вам дякую за вашу роботу.

А ви оплесками подякуйте один одному. І за старанну вашу роботу

 

12. Рефлексія.

Сьогодні я на уроці ...

Закріпив ....

Було цікаво ...

Було складно ...

Більше за все сподобалось ...

(Закріпив додавання і віднімання чисел з переходом через десяток різними способами. Цікаво розв’язувати приклади, задачу, збирати врожай, відгадувати слова. Сподобалося працювати в групах,  обчислювати приклади.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А чи цікаво вам що за слово криється за цифрами математичного диктанта

17 19 16 19 6 27 12

М О Л О Д Ц І !

 

 

 

2.Робота з сигнальними картками.

Гра «Так чи ні»

-Числа при додаванні називаються доданок, доданок, різниця?

-Якщо 29 збільшити на 1 буде 30?

-Якщо 29 зменшити на 9 буде 30?

-В одному дециметрі 100 см?

-Трикутник має три сторони, три кути і три вершини?

 

Нам пропонують розповідь, де зустрічаються числа. Ваше завдання уважно слухати і записувати в зошиті. Починаємо.

Я один (1) прийшов до товариша в гості і побачив, що у дворі бавляться чотири (4) кошеняти. За нами спостерігали два (2) дорослих коти. Це напевно були їх мама й тато. Побачивши мене, кошенята сховалися на клумбі, де росло (6) кущів троянд, три (3) кущі лілей та сім (7) квіток жоржин. Я взяв вісім (8) шматочків корму для кошенят і тихесенько підніс руку до клумби, промовивши при цьому дев’ять (9) разів кис-кис-кис. Кошенята почати тихесенько виходити з кущів. Я поклав на землю шматочки кору і вони почали їсти. А потім знову весело гратися. Хвилин п’ять (5) я стояв і спостерігав за їх розвагами.

Перевірте чи всі числа ви записали. Молодці! За вашу уважність отримуєте цікаву інформацію.

 

 

 

 3.Гра « Так чи ні»

  • 5 пальців на руці - …(так)
  • 2 вогники у світлофора -…(ні)
  • У веселки 6 кольорів -…(ні)
  • Тиждень – це 7 днів -…( так)
  • У трикутника 4 сторони -…( ні )
  • 10+5=15  (так )

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку