23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Відкритий урок з основ здоров'я " Їжте на здоров'я. Вибір корисної їжі для здоров'я!"

Про матеріал

Цікавий урок з основ здоров'я дасть змогу пояснити учням необхідність вибору корисних для здоров'я продуктів і шкідливість переїдання; ознайомить з традиційними національними стравами; навчить вибирати корисну для здоров'я їжу;виховувати естетичні смаки.

Перегляд файлу

Тема:  ЇЖТЕ  НА  ЗДОРОВ’Я.  ВИБІР КОРИСНОЇ ДЛЯ ЗДОРОВ’Я ЇЖІ.

Мета:  Пояснити учням необхідність вибору корисних для здоров’я продуктів і                                   шкідливість  переїдання; ознайомити з традиційними національними стравами.

Навчити вибирати корисну для здоров’я їжу. Виховувати естетичні смаки.

Демонстраційні матеріали: Презентація «Харчування та здоров’я», словникові       слова,  тема  уроку,  висновки  уроку.

Дидактичні матеріали:підручник, індивідуальні картки та  картки  для роботи  в парах.

Тип  уроку:  комбінований,  урок-дослідження.

Хід уроку

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинка школярі"І. Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування учнів.

 - Станьте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Поверніться до гостей,

Ще раз скажем « Добрий день».

Привітали ви гостей, що в клас завітали,

Хочу чути, чого б ви  усім побажали?

  • Всім присутнім ми зичим здоров’я й добра!

-А тепер до роботи нам братись пора! А щоб  наш  урок  пройшов  не  марно, а  вдало,  що  нам  потрібно? (РОЗШИФРОВКА  СЛОВА  УРОК)

 «НЕЗАКІНЧЕНЕ  РЕЧЕННЯ»  КОЛИ  Я  ЗДОРОВИЙ,ТО  В  МЕНЕ…

Діти  згадують  прислів'я  про  здоров'я,  пояснюють їх  зміст.

А  що  треба  для  того,  щоб  бути  здоровим?(відповіді  дітей)

Згадайте  вірш Т. Лисенко  «Хвора  киця».  Чому  захворіла  киця?

Який  предмет  особистої  гігієни  їй  потрібний?  А  які  ви  ще  знаєте  предмети  гігієни?

Дайте  поради  киці  та  гостям  з  правил  догляду  за  зубами.(придумують  поради)

Отже, здоровя  зубів  прямо  пов'язане  з   темою  нашого  уроку.

А  її  ми  взнаємо,  коли   загадку  відгадаємо:

                 Загадка

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинка їжа"Холодильник похвалився,

Що на дім перетворився,

Де смачна і свіжа проживає…(їжа)

ІІ. Робота по темі уроку.

1. Оголошення теми

- Діти, тема нашого уроку: « Їжте на здоров’я» ( хором  читаємо  тему уроку).

Тема дуже важлива для кожного з нас.

А тому у мене прохання до вас:

На уроці -

 Не просто слухати, а чути.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.

2. Очікування від уроку

А тепер я хочу, щоб ви поміркували і сказали – що  ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?   ( Відповіді дітей)

Яким  словом  ми  іще  називаєм  їжу?  «Шифрувальники»  (ТИПРОКДУ).

-ЩО  ТРЕБА  ЇСТИ  І  СКІЛЬКИ, ЩОБ  БУТИ  ЗДОРОВИМ? - Наше  головне  зипитання  уроку.

Описание: Пов’язане зображення1 запит.-ДЛЯ  ЧОГО  ЛЮДИНІ  ПОТРІБНІ  ПРОДУКТИ  ХАРЧУВАННЯ?  Відповідь  на  це  запитання  ми  знайдемо  в  підручнику  с. 31(1  абз.)    (напівголосне  читання).

      Слайд  № 39

-Щоб  ви  всі нормально  зростали, розвивалися,виконували  будь-яку  роботу, організму  потрібні  різні  продукти  харчування. Клітини  нашого  організму  постійно  руйнуються  і  оновлюються. Для  їх  оновлення  потрібний  будівельний  матеріал та  енергія, які  дає  нам  їжа.

Висновок 1  на дошці:  ЇЖА  ПОТРІБНА  ДЛЯ  РОЗВИТКУ, РОСТУ, ЕНЕРГІЇ  ТА  ЗДОРОВ'Я.(учні  роблять  висновок)

Фізхвилинка.

2  запит.-ЯКИМ  ЖЕ  ПОВИННО  БУТИ  ЗДОРОВЕ  ХАРЧУВАННЯ?

-Лікарі  говорять, що  харчування  повинно  бути  ОПТИМАЛЬНИМ, або  РАЦІОНАЛЬНИМ (слова  на  дошці), тобто  мати  достатню  кількість  поживних  речовин, необхідних  для  розвитку  та  діяльності  людини.

На  дошці  формула:  оптимальне+ раціональне=здоровее  харчування.

Повідомлення  дітей-дослідників:

-Дітям  нашого  віку  їжа  потрібна  для  того, щоб  рости  міцними  і  здоровими.Ми  споживаємо  різні  продукти.  Одні  з  них отримуємо  с  поля,городу, саду. Їжа, приготована  з  таких  продуктів,  називається  «РОСЛИННОЮ».

-Інші продукти  нам  дають тварини- молоко, сир, масло, яйця, м'ясо. Їжа, приготована  із  них, називається «ТВАРИННОЮ». Їжа тваринна  і  рослинна- різноманітна  їжа.

 Слайд  27                                         «ПІРАМІДА  ХАРЧУВАННЯ»

Описание: Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Гра  «РОСЛИННА  ЧИ  ТВАРИННА» (робота  в  парі)-  картки  з  назвами  їжі.

Висновок 2  на  дошці: ХАРЧУВАННЯ  ПОВИННО  БУТИ  ОПТИМАЛЬНИМ  І  РАЦІОНАЛЬНИМ.(висновок  роблять  учні).

 

3  запит. –ЧИ  ПРАВІ  ТІ,  ЯКІ  ДУМАЮТЬ ЩО МОЖНА  ЇСТИ  ВСЕ, ЩО  ХОЧЕТЬСЯ  І  ПОБІЛЬШЕ?

Відповідь ви  знайдете  на  с.31-32(  2,3  абз.)

ВІДЕОРОЛИК  ПРО  ХЛОПЧИКА, ЩО  НЕ  ПРАВИЛЬНО  ХАРЧУВАВСЯ.

- Які  продукти   треба  було  їсти  хлопчику?  Напишіть  назви  шкідливих  продуктів  і  віддайте   їх мені. (РОБОТА  В  ПАРІ)

 (Викидую  у  смітник.)  Тепер ми теж  ніколи  не  будемо  їх  їсти. Правда, діти?

- Ось послухайте вірш про  хлопчика  Васю  і скажіть,  що  він  робив  не  так?

Думав Вася, Юрин брат,

Щоб здоровим стати,

Треба їсти  - все підряд

І побільше спати.

Так Василько і робив,

Враз, як прокидався,

Щось жував він, їв і їв.

Просто – запихався.

Став гладкий – не підбіжить!

Та і йти не може…

Як такому в світі жить,

Хто тут допоможе?

  • Що  Вася  робив  не  так? ( Відповіді дітей)  Чи  правий  був  він?
  • Щоб ви йому порадили?( Поради дітей)

Хто з  казкових  героїв  теж  мав  надмірну  вагу  і  був  ОБЖОРОЮ? 

Чим  шкідливе  переїдання?  А  недоїдання?

ВПРАВА  «ШИФРУВАЛЬНИК» (ТАВІНИМІ  -вітаміни) Слайд  № 14

Діти читають  хором   «СЛОВНИКОВУ  СКАРБНИЧКУ»( підр.с.33) 

Повідомлення учня-дослідника   про  вітаміни:

- Щоб   отримувати  достатньо  вітамінів, з’їдайте  не  менше, ніж  п’ять свіжих  овочів і  фруктів щодня.

Слайд    7-11                                                «ВІТАМІННІ  ЗАГАДКИ».

      Слайд  12                                               ВПРАВА «ЗБЕРИ  КОРЗИНУ».

ВПРАВА  «ВІДШУКАЙ  НАЗВИ  КОРИСНИХ  ПРОДУКТІВ»( на  інд.стрічках)

Висновок  3  на  дошці :   ЇСТИ  ТРЕБА  ТІЛЬКИ  КОРИСНУ  ЇЖУ.(висновок  роблять  учні)

4 запит.:  А  ЯКІ  УЛЮБЛЕНІ  БЛЮДА  УКРАЇНЦІВ  ВИ  ЗНАЄТЕ?

Слайд  №40-42   

Борщ-це  українська  страва. 

Діти,  а  хто   знає,  які  продукти  потрібні,  щоб  зварити  БОРЩ?

Слайд  48                                                       ВПРАВА «ЗВАРІТЬ  БОРЩИК»

УВАГА  «ХВИЛИНКА-ЦІКАВИНКА»

Діти-дослідники  повідомлять  про  те, що споживали  і  що  знали  про  страви  наші  предки.

- Найпоширенішими  стравами  в  Україні  були  ті, які  виготовлялися  з рослинних  складників. Каші  становили  більшу  частину народної  їжі.  Вони  готувалися  з  гречки,  ячменю,  вівса,  кукурудзи,  проса.

-  Найулюбленіші-  овочеві  страви:  борщ, капусняк,  печений  гарбуз,  огірки,  часник,  цибуля,  перець,  хрін.  Наші  предки  готували  різноманітні  страви  з  картоплі: деруни,  галушки, оладки.

-М’ясні  страви  були  рідкістю,  натомість споживали  багато  сала. Страви  з  птиці  готували  лише  в  неділю. Яйця  споживали  на  свята. Молочні  страви  вживали  частіше.

  давнину  українці  очищали  свій  організм-постилися. Перед  великими  святами  завжди  є  піст.  У ці  дні  люди  не  вживали  м'ясної  і  молочної  їжі.

 

ВІДЕО  ПРО  УКРАЇНСЬКІ  СТРАВИ

РОБОТА  НА   ІНД. КАРТКАХ:  ВПРАВА  «ВИБЕРИ  СТРАВУ  НА  ОБІД»

Висновок  4  на  дошці:  ДОДЕРЖУЙТЕСЬ  ТРАДИЦІЙ  ХАРЧУВАННЯ.(висновок  роблять  учні)

 

А тепер  пропоную  вам  СКЛАСТИ  ПРАВИЛА  ПОВНОЦІННОГО  ХАРЧУВАННЯ

(діти  в парі  складають  правила  із  частин  на  парті,та  читають  всьому  класу).

ПРАВИЛА ПОВНОЦІННОГО ХАРЧУВАННЯ

  • Правильно вибирай  їжу на сніданок, обід, підвечірок, вечерю.
  • Їж через 4 години в один і той самий час.
  • Ніколи не запивай гарячу їжу холодним соком, молоком чи водою.
  • Відкушуй маленькі шматочки.
  • Добре пережовуй їжу.
  • Вечеряй за півтори – дві години до сну.
  • Намагайся  не  переїдати.
  • Не  вживай  прострочених  продуктів.

Гра « Так чи Ні»

Зіграти хочеться мені

У гру із вами «Так чи Ні».

Коли питання задаю,

Готуй же відповідь свою!

Відгадай коли мастак – «Ні чи Так»

  • Картоплю, моркву та буряк – треба їсти? Ні чи так?   (Так)
  • Другокласник Микола купує мівіну. Дає її Лізі, Максиму, мені. Що ж брати її чи сказати всім ні?  (Ні)
  • На рибалку ми ходили, багато риби наловили: коропці, окунці і один судак. Будем їсти? Ні чи Так?  (Так)
  • Корівка каже: « Му. Молока кому?» Я мерщій біжу і корівці Так чи Ні кажу?  (Так)
  • Подивіться на Миколу. Він купує пепсі колу. Напої ці і не міцні, але ми дружно кажем - Так чи Ні? (Ні)
  • На городі біля тину гризе заєць капустину. Капусту їсти й я мастак, а тому кажу я  - Ні чи Так? (Так)

 

14. Підсумок уроку.

 -  Діти, справдились ваші очікування?

 -  Яку їжу ви будете вживати?

- Діти, ми про їжу говорили,                                                                                                                               А чи все ви зрозуміли?

Дружно всі тепер вставайте

Та ідіть відпочивайте.

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку