Відкритий урок з природознавства

Про матеріал

Нестандартний урок-подорож з природознавтва у 4 класі на тему "Водойми України". Урок-закріплення теми. для проведення уроку потрібно підготувати карту водойм України та карту подорожі. а також відповідні завдання для команд. Урок проходить у формі змагання між трьома командами.

Перегляд файлу

Нестандартний відкритий урок з природознаства у 4 класі

Тема: узагальнюючий урок за темою «Водойми України»

Мета: виробляти  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці;

розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до природознавства як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

Методично – дидактичне забезпечення: контурні карти, завдання для групової роботи, малюнки та ілюстрації по темі.

Хід уроку

І. Організаційний та емоційний настрой учнів на урок.

Урок природознавства

Розпочинаємо з вами.

І займемося сьогодні

Серйозними ділами.

Дружно, весело, завзято –

Будемо ми працювати;

В групах, парах і окремо –

Свою думку доведемо;

А як буде комусь важко? –

Допоможем тому вчасно;

То ж вперед, часу не гаймо

І роботу починаймо!

 

- Любі діти! У наш клас завітали гості щирі. Привітаймо в до­брий час гостей посмішкою і миром.

Ми вам раді, люди добрі;

І вітаєм щиро вас;

І запрошуєм ласкаво

На урок в 4 клас.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогоднішній наш урок буде проходити під девізом:

Ми любимо сонце і квіти,

І сонце нам шле свій привіт.

Ми роду козацького діти.

Землі української цвіт!

 

- Мабуть найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала і чарує людину. Шепіт води, зеленого лісу, спів пташок, запах квітів – усе це дорога серцю, ні з чим незрівнянна природа рідного краю. Природа і Вітчизна невіддільні. Любити рідну країну – значить знати, любити, оберігати  природу рідного краю.

 

IІІ. Хвилинка спостережень.

  • Хто хоче виступити в ролі синоптика й розповісти, яку погоду подарувала нам весна цього тижня й сьогодні?
  • Який стан неба переважав цього тижня?
  • Чи були опади і які?
  • Який був вітер?

Добре, продовжуйте спостерігати, уважно придивляйтесь до змін, які відбуваються в природі і слідкуйте за народним календарем.

 

IV. Актуалізація вивченого.

- Давайте пригадаємо, що ви знаєте про воду?

 - Вода – частина неживої природи;

- Води на землі дуже багато;

- Вода є всюди: на землі, під землею, у морях, у річках, в повітрі, в тілі і в крові людини, в рослинах;

 - Життя на землі без води неможливе – без води все загине;

- Вода – розчинник;

- Вода буває в трьох станах (рідкому, твердому, газоподібному)

 

V. Робота над темою уроку.

-  Ми з вами закінчили вивчаи тему «Водйми України». Ми багато з вами говорили про воду. Дослідили і вивчили властивості води, знаємо, яке значення має вода для життя людей, рослин і тварин.Сьогодні я пропоную вам стати учасниками подорожі водойами України. (рбота з пазлами)

(«Мандрівка  водоймами України».)

  • Так, сьогодні ми з вами здійснемо подорж водоймами України

VІ. Актуалізація опорних знань.

  • Зараз ми з вами розпочнемо конкурс. Він незвичайний, бо всі запитання будуть стосуватися лише вивченої теми.

І щоб правильно відповідати, ви повинні виявити кмітливість, винахідливість та уважність.

  • - У нашій подорожі нас чекають 4 етапи. Діти, а на чому ж ми вирушимо у подорож? Які види водного транспорту ви знаєте? (Відпвіді дітей).
  • Я пропоную вам дістати з чарівноъ скриньки один з видів транспорту.

(Об’єднання учнів у групи за видами транспорту)

 

- У нашій подорожі беруть участь 3 команди.

(Команди обирають собі командира, який буде відпвідати від імені команди)

-

Команда «Краплинки». – командир команди…

 

Команда «Капітошки» - командир команди…

 

Команда «Мореплавці» - командир команди…

 

- У нас залишилася одна незавершена справа  – хто починає перший раунд? Ми з вами визначимо це у кнкурсі  «Збери літери»

Неодхідно за дві хвилини зібрати найбільше слів , використовуючи літери слова ПРИРОДОЗНАВСТВО Час пішов

(Команда, яка зібрала більше слів починає першою, команда, яка опинилася на другому місці за кількістю слів – буде другою, а команда, в якої найменше слів – третьою).

- І так, розпочинаємо нашу подорож. І пеша зупинка «Морська прогулянка»

Кожній команді уде задоно по ти питання, які стосуються морів України. На ці запитання ви повинні відповідати лише «Вірю» або «Не вірю»

Питання для І команди

  1. Чи вірите ви, що з півночі Україну омиває два моря? (Ні)
  2. Чи вірите ви, що у Чорному морі чрна вода? (Ні)
  3. Чи вірите ви, що в глибинах Чорног моря труйна вода і тому житя існує лише в поверхневому шарі? (Так)

Питання для ІІ команди

  1. Чи вірите ви, що у водах Чорного і Азовськоо морів існує життя? (Так)
  2. Чи вірите ви, що Азовське море наймілкіше і найвіддаленіше від океану, серед усіх морів, які є на Землі? (Так)
  3. Чи вірите ви, що кордони України омиваюь два моря? (Так)

Питання для ІІІ команди

  1. Чи вірите ви, що Азовське море більше ніж Чорне?(Ні)
  2. Чи вірите ви, що мідії занесені до Чрвоної книги України? (Так)
  3. Чи вірите ви, що Одеса – це одне з найбільших міст-портів України? (Так)

Підведення підсумків

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

- Наступна наша зупинка «Озеро кмітливих»

- Ми з вами зупинилися на березі озера, яке пропонує нам цікаві запитання, на які ви повинні дати повну відпвідь. Але якщо команда, якій задавался питання, не дасть на нього відповідь, то інша команда матиме право відповісти

Питання для команд

  1. Що таке водойма? (Це пиродне або штучне залиблення в земній поверхні. У якому накопичується й затримується вода)
  2. Що таке річка? (Це пиродний водний потік, що тече у виробленму ним ічищі й підживлюється переважно дощовою водою, талими сніами й льодом, підземними водами)
  3. Що таке озеро? (Це природна прісна чи солна водойма, у якій немає або майже немає води)

Підведення підсумків

ІІІ зупинка «Рибловля»

Водойми – це не просто вода. Це дім, у якому мешкають різні істоти. Найбільш відомі, звичайно, риби.

(Кожна команда отримує по акваріуму і в окремому конверті отримує рибок Потрібно за встановлений час помістити потрібних рибок в акваріум )

Підведення підсумків

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ІV. «Річкова долина»

(Кожна команда отримуэ набыр буков з яких вона утворюватиме слова-відповіді)

Питання для І команди

  1. Місце, де річка бере свій початок? (Витік)
  2. Місце падіння річки в іншу ічку, озеро, море чи океан? (Гирло)
  3. Найглибше місце річки? (Річище)
  4. Кожна річка тече по річковій…? (Долині)

Питання для ІІ команди

  1. Найдовша річка України? (Дніпро)
  2. Що росте у воді? (Водорості)
  3. Яка вода в морях? (Солона)
  4. Усі водойми пділяються на тучні і …? (Пиродні)

Питання для ІІІ команди

  1. Яка річка протікає через Київ? (Дніпро)
  2. Назвіть тварину, що живе в Чорному морі і має розмір до 2 метрів. (Акула)
  3. Найменша за довжиною річка в Україні? (Дунай)
  4. Найбільше озеро в Україні? (Ялпуг)

Підведення підсумків

V. Зупинка «Хто я?»

Один із гравців команди отримує картинку, правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди ), на якій може бути предмет, який має відношення до природознавства.

Завдання  учасника -  вгадати, що це за предмет, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»

Підведення підсумків змагань

«Блакитний патруль». Джерела, струмочки, озера, ставки, річки потребують захисту. Адже, якщо про них не дбати, то вони швидко можуть перетворитися на болото. А болото – ніколи не стане вже озером чи річкою. - Як саме потрібно дбати про водойми? - Є 2 сигнали. Ви знаєте, що червоний колір забороняє, зелений – дозволяє. Просигнальте: що можна робити для охорони водойм, а що ні.

 

VІІ. Підведення підсумків. Рефлексія

  • Чого навчив вас сьоднішній урок?
  • Як ви розумієте вислів «Вода – це життя?»
  • Чи вдалося вам легко впоратися з усіма завданнями?
  • Яке завдання було найскладнішим?

- От закінчився на урок. Я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
1773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку