Комунальний заклад освіти
«Середня загальноосвітня школа №135»
Дніпровської міської ради
Природознавство
2 клас
Вчитель: Токар С.О.
2018 р
Тема: « Звірі»
Мета:
реагувати на них.
Орієнтовні дослідницькі/проблемні запитання:
Обладнання: малюнки, ілюстрації тварин, комп’ютер.
Хід уроку
I Організаційний момент. Ранкові зустрічі.
Сонечко всміхається,
Киця прокидається
Лапками вмивається,
З усіма вітається: «Добрий день!»
Вправа «Покажи свій настрій»
Ранкове повідомлення
Вітаю любий клаc!
Сьогодні - вівторок. 10 жовтня.
Погода — сонячна
Дитина дня — Оленка
На цьому уроці ми будемо говорити про звірів, ïx види, поведінку та харчування.
II Робота над новим матеріалом
Сьогодні ми з вами розпочнемо мандрівку в Царство звірів — велике царство на території живої природи. У цьому Царстві проживають різні мешканці. 3 окремими його видами ви знайомі, з іншими – ні. Та усі вони такі ж жителі Землі, як і ми, люди. Якщо ми хочемо з ними подружитися — маємо більше дlзнатись про них: хто вони, де живуть, що їдять. Адже про друзів хочеш знати більше?
Сірий, ікластий,
Хоче вівцю вкрасти. (Вовк)
I вдень, i вночі
У кожусі на печі. (Kiт)
Не ходжу я, а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня. (Заєць)
Хоч годинника немає,
Вранці він нас піднімає.
Кожен прокидається-
З сонечком вітається. (Півень)
Голодна – мукає, Сита – жує,
Малим маляткам молочка дає. (Корова)
Гладиш – лащиться,
Дражниш – кусається. (Собака)
Обговорити та порівняти істот в кожній групі за такими запитаннями:
Природне середовище змушує диких тварин самостійно дбати про своє житло, будь то нора, гніздо, барліг або інший притулок. Домашні тварини позбавлені такої необхідності. Для деяких з них споруджуються спеціальні приміщення: стайні, собачі будки, вольєри. Інші живуть в одному будинку з господарями, поміщені в свої окремі «будиночки» - клітки, акваріуми та інші.
Свійські тварини пристосовані приймати їжу зі столу, це не шкодить організму. За ними доглядає людина. Деякі тварини у своїй більшості орієнтовані на природній раціон. Вживання ними їжі, навіть максимально наближеної до природної, може призвести до небезпечних захворювань і загибелі. Тому при утриманні таких тварин будинку використовується живий корм. Отже дикими називають представників фауни, що живуть окремо від людей, на воді. Вони володіють своїми характеристиками. Домашніми є тварини, що існують по сусідству з людиною. Відбулися від диких представників, вони мають генетичний набір, який склався у процесі селекції, проведеної людьми протягом століть.
III Закріплення нового матеріалу.
Назвати зображення на с.72-73 звірів. Виділити їхні спільні й відмінні ознаки.
Розглянути малюнок. Назвати частки тіла кота. Чим укрите тіло цієї тварини?
Голова, ноги, тулуб, шия, хвіст, шерсть.
Спілкування з тваринами – заняття приємне, цікаве, необхідне, але може нести певні загрози. Тому потрібно знати основні правила спілкування з деякими тваринами. Ті, в кого є своя тваринка, добре знають, що їй подобається, а що ні. Хочеш поспілкуватися з чужим собакою, котиком чи іншою тваринкою? Спитай дозволу в господаря, поцікався, як варто поводитися з його улюбленцем. Не можна чіпати тварину без господаря, бо невідомо, як вона відреагує.
Особливо слід бути обережним з незнайомими бездомними тваринами – вони можуть виявитися агресивними або хворими.
Найкраща допомога для них – харч, який можна покласти на віддалі. Найбільш непередбачувані тварини – мами. Вони хвилюються, коли хтось підходить близько до їх діток, бере їх на руки. Якщо ви не зважите на її тривожність, мама може навіть вкусити, захищаючи свою малечу.
Фізкультхвилинка
Лапки в боки, вгору вушка –
Скачуть білочки-подружки.
Один, два, три, чотири, п`ять,
По гілках вони летять.
Один, два, три, чотири, п`ять,
Люблять білочки стрибати.
Голова, шия, тулуб, лапи, хвіст.
Розглянути малюнок равлика. Знайти шість тварин.
Відгадування загадки
Взимку білий, влітку сірий. Хто це? (Зайчик)
Чому це відбувається?
Зайчик
Виліпити з пластиліну зайчика за поданим зразком.
Рефлексія. Щоденник вражень.