Розробка відкритого уроку з природознавства для учнів 3 класу на тему: "Різноманітність рослин". Урок побудовано у вигляді телепередачі, де задіяно кілька цікавих студій. Туту використано роботу в групах, які досліджують рослини та роблять відповідні висновки.
Відкритий урок з природознавства для 3 класу
Тема: Різноманітність рослин.
Мета: Продовжити формувати в учнів предметні компетентності:
*поняття «природа жива і нежива»,
* сформувати уявлення про царства живої природи,
*значення рослин, різноманітність рослин на Землі, про види рослин,
* продовжити виробляти навички дослідницької роботи та спостереження;
* розвивати творчі здібності, логічне мислення, зв’язне мовлення;
* виховувати естетичні почуття, бережливе ставлення до природи.
Працювати над формуванням у школярів ключових компетентностей:
*вміння вчитися - планувати свої дії, доводити розпочате до кінця,
*загальнокультурну – зв’язно будувати свої відповіді, дотримуватись норм мовленнєвої культури
*соціальні – співпрацювати з партнерами в групі, проявляти ініціативу, оцінювати свою діяльність;
*громадянську – бережливе ставлення до природи, бажання охороняти її, формувати екологічну культуру.
Очікувані результати: *розпізнавати царства живої та неживої природи;
*називати групи рослин, їх відмінні властивості;
*порівнювати ознаки рослин;
*описувати результати спостережень за рослинами;
*отримані знання використовувати у своєму життєвому досвіді.
Обладнання: гербарій рослин, малюнки рослин, підручник з природознавства, зошити, мультимедійний супровід, повітряні кульки з назвами студій телемосту 1+30, мікрофон, індивідуальні картки для практичної роботи
Тип уроку: вивчення нового матеріалу у формі телемосту.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Ми вам раді, добрі люди,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у 3-Б клас!
Девіз уроку: Горішок знань міцний—це знає кожен.
Та нам — не відступать!
Його нам розколоти допоможе
Бажання наше все! на світі! знать!
ІІ. Повідомлення теми уроку
ІІІ. Робота в телемості 1+30 «Зелене диво Землі»
1. Студія «Погода»
(Доповідь учениці)
Сьогодні, 18 грудня 2015 року Сонце зійшло о 7-й год 49 хв, а заходить о 15 год 54 хв. Тривалість дня 8 год 5 хв.
Стан неба – (Сьогодні хмарно, адже значна частина неба вкрита хмарами.
Температура повітря протягом дня - +1 градусів, вночі – 0-1 градусів морозу.)
Сила вітру - (Сьогодні помірний вітер).
Опади - (Сьогодні опадів не передбачаються, але можливий місцями дощ, сніг, ожеледь).
18 грудня – Міжнародний день чаю. Отже, відзначають це свято майже всі люди, які полюбляють цей напій. Чай теж є рослиною. І сьогодні на уроці ми більше дізнаємось про цей живий організм. Будьте щасливими! З вами була Саша Кагадій
2. Робота у всіх студіях – перевірка раніше вивченого про природу
- Зараз ми перевіримо, чи готові всі студії до роботи. Капітани команд підійдуть і візьмуть завдання для своєї групи. Разом швидко прочитаєте, обговорите хто буде відповідати на кожне запитання. (Дається час – 3хв)
(Питання для 1команди.)
«Все знаємо»
1) Що таке природа? (Природа – це все, що нас оточує, крім предметів, які зроблені людиною.)
2) До якої природи належить ґрунт? (До неживої.)
3) Що таке кругообіг води? (Перетворення води з одного стану в інший називають кругообігом води.)
(Питання для 2 команди)
«Репортажі»
1) Як називається найродючіший ґрунт? (Чорнозем.)
2) Що належить до живої природи? (Рослини, тварини, гриби, віруси, бактерії, люди.)
3) З чого складається повітря? (Повітря складається з азоту, кисню, вуглекислого газу, водяної пари.)
(Питання для 3 команди)
«Світ навиворіт»
1) На які групи поділяється природа? (На живу і неживу.)
2) Що таке ґрунт? (Ґрунт – це верхній, пухкий, родючий шар землі, на якому ростуть рослини.)
3) Які стани має вода? (Рідкий, твердий, газоподібний.)
(Питання для 4 команди)
«Погода»
1) З чого складається ґрунт? (Ґрунт складається з піску, глини, мінеральних солей, перегною, води, повітря.)
2) Що належить до неживої природи? (Сонце, зорі, Місяць, каміння, вода, повітря.)
3) Що таке повітря? (Повітря – це газоподібне тіло.)
(Діти в групі обдумують питання, а потім кожна група дає відповіді.)
(Питання для 5 команди)
«Танцюють всі»
(Діти в групі обдумують питання, а потім кожна група дає відповіді.)
ІV. Створення проблемної ситуації. Вивчення нового матеріалу.
А тепер розпочинаємо роботу нашого телемосту.
Сьогодні у програмі:
Чому рослини називають «Зеленим дивом природи»?
Як називають науку про рослини?
На які групи вчені розподіляють царство рослин?
Які ознаки мають групи рослин?
Чому життя на Землі не можливе без рослин?
Цікава рубрика „Хочеш вір, а хочеш – ні”
Вчитель: Усі живі організми вчені поділили на царства
Пригадаємо їх: рослини, тварини, віруси, гриби.
Чому рослини називають «Зеленим дивом природи»?
Для реалізації цього завдання використовується інтерактивна модель „Мікрофон” (1 відповідь у кожній студії)
Як називають науку про рослини?
Робота з підручником:
Прочитайте другий абзац статті підручника на ст.77 і скажіть, як називається наука про рослини?
На які групи вчені розподіляють царство рослин?
(відповідають капітани студій, дочитуючи другий абзац до кінця)
Робота в групах:
Пояснення вчителя про кожну групу рослин – кожна студія фіксує назву та відмінності кожної групи. (презентація)
Які ознаки мають групи рослин?
Учні дають відповіді на запитання вчителя:/підсумок по кожній групі рослин/
V. Фізкультхвилинка. Студія «Танцюють всі» (під музику)
VІ. Узагальнення й систематизація знань
Робота з гербарієм ( у кожній групі 1 рослина – дати характеристику їй)
Гра «Упізнай мене»
Чому життя на Землі не можливе без рослин?
Зараз працює студія «Репортажів», знімається репортаж про значення рослин в одному ліцеї Харківщини. Яке значення мають рослини у кабінеті 3 – Б класу.
Цікава рубрика „Хочеш вір, а хочеш – ні”
Робота студії «Світ навиворіт» - цікава інформація про рослини.
Бамбук
А ще є така трава, яка міцніша за деякі дерева. Це бамбук. Він є найвищою у світі травою. За кожен день він виростає на півметра. А росте всього 40 днів, іноді досягаючи 40 метрів. Бамбук росте в Китаї, Африці, Індії, на Кавказі. Штучні посадки бамбука є у нас в Криму в Нікітському ботанічному саду. Були цікаві випадки, коли людина засинала в бамбуковому лісі, а вранці прокидалась від того, що її одежу проткнув молодий бамбук.
Чай
Тривалість життя чайного куща може становити 100 і більше років, але період його використання для збору листя не більше 50 років.
Перша згадка про чай відноситься до IV століття, хоча багато вчених стверджують, що чай з'явився набагато раніше в Східній Азії. Чай посідає перше місце у світі за популярністю, Щодня в світі випивають три мільярдів чашок чаю.
У давнину чай в Китаї цінувався дуже високо. Імператори дарували його за особливі заслуги. При дворі цей духмяний напій пили під час урочистих придворних церемоній. Поширенню чаю сприяв китайський імператор.
VІІ. Червона книга України
VІІІ. Підсумок уроку, рефлексія
Які завдання ми ставили сьогодні на уроці?
Чи на всі запитання дали відповіді?
Що найбільше сподобалось?
А завершити нашу передачу я хочу такими словами:
Вам у походи ходити,
І мандрувать, любі діти,
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти