Відкритий урок з ЯПС Тема : «Океани та материки» Мета: продовжити ознайомлення учнів з поняттями «океани» та «материки», з розміщенням їх на карті та глобусі, вчити дітей працювати з картою, формувати вміння практично визначати материки та океани на контурній карті; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас, розширювати кругозір учнів; виховувати інтерес до географічних знань, бажання охороняти природу. Обладнання: карти, глобус, таблиці, предметні малюнки. Тип уроку: урок засвоєння знань.
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ
«СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬОНООСВІТНЯ ШКОЛА №80»
ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Відкритий урок з ЯПС
Тема : «Океани та материки»
підготувала і провела
вчитель 1 – Б класу
Гуляйло Г.М.
2020-2021 н.р.
Мета: продовжити ознайомлення учнів з поняттями «океани» та «материки», з розміщенням їх на карті та глобусі, вчити дітей працювати з картою, формувати вміння практично визначати материки та океани на контурній карті; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас, розширювати кругозір учнів; виховувати інтерес до географічних знань, бажання охороняти природу.
Обладнання: карти, глобус, таблиці, предметні малюнки.
Тип уроку: урок засвоєння знань.
Хід уроку
1.Оргхвилина
Вчитель . Пролунав уже дзвінок.
Діти . Він покликав на урок
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
2.Актуалізація опорних знань учнів
Вчитель. Як називається планета, на якій ми живемо?
Яку форму має Земля?
Що таке глобус?
Як називають велику масу солоної води, що заповнює западини в земній поверхні ? Чого більше на землі: води чи суші? Яким кольором позначають воду, суходоли?
3.Повідомлення теми, мети уроку
Вчитель . Читаємо тему уроку : «Океани та материки»
До нас знову прилетів наш друг Центаврик. Давайте прослухаємо та прочитаємо лист Центаврика.
4.Вивчення нового матеріалу
Вчитель. Виконаємо завдання Центаврика.
Вчитель. Слухаємо диктора, слідкуємо і читаємо правило в рамочці.
Декілька учнів повторюють правило з пам’яті.
3.Фізкультхвилинка під музику.
4.Виконання завдання Питайлика.
-Допоможемо нашему другу Питайлику.
Робота з предметними малюнками : вибір серед малюнків тварин, які живуть в океанах.
Розфарбування тварин, які живуть в океанах, зображених в підручнику.
5. Робота з інформацією в рамочці.
Повторення правила 3-4 учнями.
6.Робота з загадками.
Вчитель. Діти, ви любите відгадувати загадки? Спробуємо відгадати?
Читаємо загадки і пробуємо відгадати, міркуємо.
Словникова робота. Що таке діжка?
Друкуємо відгадки: океани, материки.
7. Робота з картою.
Вчитель. Хто любить працювати з картою? На карті будемо підкреслювати назви материків та обводити назви океанів.
Два учні працюють з картою біля дошки.
8. Вправа «Фотоапарат»
Вчитель. Налаштували свої оченята-фотоапаратики , щоб «сфотографувати» прочитане[U1] на екрані.
Повторне читання правила в підручнику. 2-3 учні розповідають правило з пам’яті.
9. Робота з картою.
Вчитель. Знову працюємо з картою : напишемо назви океанів, назву найбільшого за розмірами материка підкреслимо під лінійку, а назву найменшего – обведемо. Підпишемо найбільший острів Землі.
10. Хвилинка релаксації .
Вчитель. Під спокійну музику відпочиваємо і уявляємо собі море, великий океан, тварин, які мешкають в океанах.
11. Робота з тлумачним словничком
Знайомство зі значенням слова «суходіл».
12. Вправа «Повітряні кульки»
Вчитель. Наші два друга, Мавпочка і Ведмедик, допомагають нам навчитися швидко читати. Приготувалися читати слова Мавпочки, Ведмедика.
Які слова вам, діти, вдалося запам’ятати?
13.Вправа «Сорока й черепаха»
Вчитель. А тепер приповзла до нас черепашка та прилетіла наша люба сорока. Черепашкою будуть читати хлопчики, сорокою – дівчатка.
14. Читання довідки від бортового комп’ютера Адаптера.
Вчитель. Бортовий комп’ютер Адаптер приготував для нас дуже цікаву довідку. Познайомимося? Прочитаємо довідку, слідкуючи за диктором.
Перевірка прочитаного:
-Скільки існує на Землі материків?
-Як називається найбільший материк?
-Які тварини мешкають на території Євразії?
-Як називається найменший материк?
-Яких тварин можна зустріти в Австралії?
15.Виконання вправ на покращення зору.
Вчитель. Діти, ми багато з вами сьогодні читали, настав час дати оченятам відпочити, виконавши вправи. Дивимось на таблицю і виконуємо. Молодці!
16. Виконання завдання Питайлика.
-Діти, допоможемо Питайлику дати відповідь на ще одне запитання «Що таке материк?»
Діти знаходять правильний варіант відповіді.
17. «Зоряні перегони»
-Прийшов час позмагатися. Готові? Дивимось на екран – почали!
Перевірка виконаних перегонів. Нагородження переможців.
5. Підведення підсумків уроку. Пісня «Мандрівка планетою»
-Діти, сподобався вам урок? Що нового ви дізналися, що вдома будете розповідати батькам? Що таке материк? Який найбільший, найменший? Назви яких тварин ви вперше почули і побачили?
-Ви всі сьогодні молодці, були активними, старанно працювали. І закінчуємо ми свій урок рухами під нашу відому пісню «Мандрівка планетою»
[U1]А