Відкритий урок "Звуки [ж], [ж’], буква Жж. Закріплення артикуляції звуків [ж], [ж’]"

Про матеріал
Відкритий урок "Звуки [ж], [ж’], буква Жж. Закріплення артикуляції звуків [ж], [ж’]".
Перегляд файлу

 

Відкритий урок  

з читання

 

 

Тема: звуки [ж], [ж’], буква Жж. Закріплення артикуляції звуків [ж], [ж’].

Мета: ознайомити з буквою Жж; що позначають ці звуки; формування навички читання складів та слів із новою літерою; збагачувати словниковий запас.

Хід роботи

І Організаційний момент

1.Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Незвичайний і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовимо: «Добрий день».

     Тож мерщій сідайте, діти.

     Домовляймось не шуміти,

     На уроці не дрімати,

     Руки вчасно піднімати.

     І щоб не було мороки.

     Всі готові до уроку?

     Тож гаразд, часу не гаймо,

     І урок розпочинаймо.

2.Гра «Мозковий штурм»

- Назвіть літеру, яку вивчили останньою?

- Назвіть букви, які позначають голосні звуки?

- Який звук позначає буква ь?

- З чого складається наша мова? (зі слів)

- Із чого складаються слова? (зі звуків)

- Приголосний звук [й] завжди … (м’який)

- Повторення алфавіту.

3.Чистомовка

Жа-жа-жа, жа-жа-жа- ми знайшли вужа.

Жі-жі-жі, жі-жі-жі- ну й слизькі вужі!

Жи-жи-жи, жи-жи-жи- з нами в ліс біжи.

Жа-жа-жа, жа-жа-жа- віднеси туди вужа.

4.Гра «Виділення звука»

Журавель шукає броду –

Жабенятко – скік у воду

Жук до жаби: жу-жу-жу!

Журавлеві розкажу!

(Який звук повторюється найчастіше?)

 

ІІ Повідомлення теми і мети уроку

  • Як ви вже здогадалися сьогодні на уроці ми з вами будемо вивчати букву «же».
  • Щоб урок пройшов швидко і цікаво наші очі будуть дивитися і все бачити; вуха слухати і все чути. Ротик буде працювати і чітко звуки і слова вимовляти.

 

ІІІ Підготовчі вправи

1.Жук дивується:

- Невже, схожий я на букву «же»?

2.Асоціації, які викликає буква ж.

- А що вам нагадує буква Ж?

- Чи схожа вона на сніжинку?

     Я взяла нитки червоні

     І зв’язала 2 букви К.

     Вмить з’явилась на долоні

     Буква, схожа на жука.

2. Робота в парах

Складання букви Ж

 

IV Вивчення нового матеріалу

1.Ознайомлення з буквою Ж (стенд)

2.Стрічка-блискавка

ЖЖЖЖЖНЖЖ

ЖКЖЖЖЖЖ

ЖЖЖТЖЖ

3.Гра «Літачок»

Жу-жу-жу!

Жу-жу-жу!

Я всі букви подружу!

 і а

 

  и о 

е у

4.Вивчення скоромовки

Жовтий жук у житі жив,

Жук із жабою дружив,

Жартувати жук любив –

Жабу жук завжди дражнив.

5.Фізкультхвилинка

6.Відгадування загадок

Сам чорний, та не ворон

Є роги, та не бик.

Є шість ніг без копит.

Крила має і літає.

Летить – виє, сяде – землю риє. (Жук)

 

У зеленому жакеті,

Галасує в очереті,

Хоч і плаває мастак,

І не риба, і не рак. (Жаба)

 

У воді сидить охоче, та не риба, і не рак.

Вистромить булькаті очі,

І виспівує «кум-квак». (Жаба)

 

7.Складання речень з словами відгадками

8.Робота з текстом ст.132

1) Читання з вчителем

2) Робота з малюнком

9.Гра «Буквоїд»

І ряд: ..ук, ...інка, ву..і, д..ерело

ІІ ряд: ї..ак, ..нива, бд..оли, ні..ка

  • Жив тут дід Буквоїд,

Що їв букви на обід.

Замість печива до чаю,

Встав, яких не вистачає.

10.Читання продовженого оповідання

1. Розігрування вірша. (Колективно)

2. Яку пісеньку муркотів Вінні-Пух, збираючись на дуба?

3. Навіщо Вінні-Пух поліз на дуба?

4. Чи вдалося йому поласувати медом?

5. Чи шкода вам його?

6. Як потрібно поставитись до нього, зважаючи на прикрість, яка з ним сталася?

7. Якої шкоди могли б завдати бджоли, якби Вінні все-таки добрався до їхнього меду?

- Порівняння слів

  пожаліти – пожалити

11.Гра «Збери слова» (заповнимо бочку з медом словами)

жінка, ложка, коза, сова, вуж, жук, жаба, коса, оса.

12.Словникова робота

Жито –

Жасмин –

Жолуді –

Ожина –

Жоржина – осіння трав’яниста рослина, що цвіте великими квітками.

13.Читання слів із буквою ж.

14.Склади пазли (робота в групах)

(буква Ж)

15.Робота над текстом

- Чи справді бджілки такі вже погані?

Перелітаючи з квітки на квітку, бджоли переносять пилок, а це корисно для квітів – більше буде насіння.

Бджоли дають людям смачний мед, віск, ліки від багатьох хвороб. Бджоли дуже корисні комахи, їх потрібно охороняти.

 

V Підсумок уроку

  • З якою буквою ви сьогодні ознайомилися?
  • Що цікавого дізналися?
  • Будьте і ви, діти, як бджілки. Творіть добро, саджайте дерева, очищайте струмки, джерела і річки, любіть свою матінку-землю і вона вам відповість щедрістю і любов’ю.

 

 

docx
Додано
8 січня 2023
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку