Відкритий урок
з читання
Тема: звуки [ж], [ж’], буква Жж. Закріплення артикуляції звуків [ж], [ж’].
Мета: ознайомити з буквою Жж; що позначають ці звуки; формування навички читання складів та слів із новою літерою; збагачувати словниковий запас.
Хід роботи
І Організаційний момент
1.Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Незвичайний і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям до гостей
І лагідно промовимо: «Добрий день».
Тож мерщій сідайте, діти.
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
Руки вчасно піднімати.
І щоб не було мороки.
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо,
І урок розпочинаймо.
2.Гра «Мозковий штурм»
- Назвіть літеру, яку вивчили останньою?
- Назвіть букви, які позначають голосні звуки?
- Який звук позначає буква ь?
- З чого складається наша мова? (зі слів)
- Із чого складаються слова? (зі звуків)
- Приголосний звук [й] завжди … (м’який)
- Повторення алфавіту.
3.Чистомовка
Жа-жа-жа, жа-жа-жа- ми знайшли вужа.
Жі-жі-жі, жі-жі-жі- ну й слизькі вужі!
Жи-жи-жи, жи-жи-жи- з нами в ліс біжи.
Жа-жа-жа, жа-жа-жа- віднеси туди вужа.
4.Гра «Виділення звука»
Журавель шукає броду –
Жабенятко – скік у воду
Жук до жаби: жу-жу-жу!
Журавлеві розкажу!
(Який звук повторюється найчастіше?)
ІІ Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ Підготовчі вправи
1.Жук дивується:
- Невже, схожий я на букву «же»?
2.Асоціації, які викликає буква ж.
- А що вам нагадує буква Ж?
- Чи схожа вона на сніжинку?
Я взяла нитки червоні
І зв’язала 2 букви К.
Вмить з’явилась на долоні
Буква, схожа на жука.
2. Робота в парах
Складання букви Ж
IV Вивчення нового матеріалу
1.Ознайомлення з буквою Ж (стенд)
2.Стрічка-блискавка
ЖЖЖЖЖНЖЖ
ЖКЖЖЖЖЖ
ЖЖЖТЖЖ
3.Гра «Літачок»
Жу-жу-жу!
Жу-жу-жу!
Я всі букви подружу!
і а
и о
е у
4.Вивчення скоромовки
Жовтий жук у житі жив,
Жук із жабою дружив,
Жартувати жук любив –
Жабу жук завжди дражнив.
5.Фізкультхвилинка
6.Відгадування загадок
Сам чорний, та не ворон
Є роги, та не бик.
Є шість ніг без копит.
Крила має і літає.
Летить – виє, сяде – землю риє. (Жук)
У зеленому жакеті,
Галасує в очереті,
Хоч і плаває мастак,
І не риба, і не рак. (Жаба)
У воді сидить охоче, та не риба, і не рак.
Вистромить булькаті очі,
І виспівує «кум-квак». (Жаба)
7.Складання речень з словами відгадками
8.Робота з текстом ст.132
1) Читання з вчителем
2) Робота з малюнком
9.Гра «Буквоїд»
І ряд: ..ук, ...інка, ву..і, д..ерело
ІІ ряд: ї..ак, ..нива, бд..оли, ні..ка
Що їв букви на обід.
Замість печива до чаю,
Встав, яких не вистачає.
10.Читання продовженого оповідання
1. Розігрування вірша. (Колективно)
2. Яку пісеньку муркотів Вінні-Пух, збираючись на дуба?
3. Навіщо Вінні-Пух поліз на дуба?
4. Чи вдалося йому поласувати медом?
5. Чи шкода вам його?
6. Як потрібно поставитись до нього, зважаючи на прикрість, яка з ним сталася?
7. Якої шкоди могли б завдати бджоли, якби Вінні все-таки добрався до їхнього меду?
- Порівняння слів
пожаліти – пожалити
11.Гра «Збери слова» (заповнимо бочку з медом словами)
жінка, ложка, коза, сова, вуж, жук, жаба, коса, оса.
12.Словникова робота
Жито –
Жасмин –
Жолуді –
Ожина –
Жоржина – осіння трав’яниста рослина, що цвіте великими квітками.
13.Читання слів із буквою ж.
14.Склади пазли (робота в групах)
(буква Ж)
15.Робота над текстом
- Чи справді бджілки такі вже погані?
Перелітаючи з квітки на квітку, бджоли переносять пилок, а це корисно для квітів – більше буде насіння.
Бджоли дають людям смачний мед, віск, ліки від багатьох хвороб. Бджоли дуже корисні комахи, їх потрібно охороняти.
V Підсумок уроку