Тема: Звук [ф], позначення його буквами Ф,ф «еф».

Про матеріал
Відкритий урок з читання Тема: Звук [ф], позначення його буквами Ф,ф «еф». Мета: ознайомити учнів з буквою «еф» та її звуковим значенням; відпрацювати артикуляцію звука [ф]; формувати вміння робити звуко - буквений аналіз слів; розвивати усне мовлення, пам'ять. Виховувати бажання вчитися та бути ввічливими.
Перегляд файлу

Тема: Звук [ф], позначення його буквами Ф,ф «еф».

Мета:ознайомити учнів з буквою «еф» та її звуковим значенням; відпрацювати артикуляцію звука [ф]; формувати вміння робити звуко - буквений аналіз слів; розвивати активний словник учнів, усне мовлення, пам'ять.  Виховувати бажання вчитися та бути ввічливими.

Обладнання: дядя Федор (м’яка іграшка), лист від казкового героя, кольорові малюнки,  назви зупинок, букви для оформлення, картки із завданнями, конверти з завданнями, ІКТ, фото, картки для парної роботи, цукерки зі словами девізу уроку, підручник, музичний супровід.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І.Організаційний момент

Сьогодні у нас –незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну чудову, в країну відому,

Що нас чекає й збагачує мову.

Щоб урок пройшов немарно

Треба сісти рівно, гарно.

Дарма часу не втрачати,

Думати і працювати

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Очікування».

-   Яким ви хочете, щоб був наш урок?

-   А ви мені допоможете?

ІІІ. Фонетична розминка

1.Артикуляційна зарядка.

А де ж наш пустун язичок? 

Давайте його розбудимо:

-   Поплескаємо губками.

-   Поклацаємо зубками.

-   Посичали гускою: с-с-с.

-   Похрюкаємо поросятком: хрю-хрю-хрю.

-   Подирчимо, як трактор: др-др-др.

-   Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш.

ІV. Актуалізація опорних знань.

-   Діти, я маю для вас сюрприз! Справа в тому, що коли я йшла до вас на урок, то до мене підійшла поштарка і вручила мені листа. Давайте його прочитаємо?(вчитель читає листа від дяді Федора, де він просить про допомогу - вивчити нові букви. І раптом з’являється казковий герой).

  • https://static.wikia.nocookie.net/prostokvashino/images/7/7b/%D0%94%D1%8F%D0%B4%D1%8F_%D0%A4%D1%91%D0%B4%D0%BE%D1%80.svg/revision/latest/scale-to-width-down/350?cb=20200603074154&path-prefix=ruДіти, ви впізнали, хто це?
  • (Дядя Федор- герой мультфільму Простоквашино).
  • Молодці! Це саме він! 

(Діти знайомлять гостя з девізом уроку).

Що ми робимо на уроці?

  • Niño Y Niña En Un Avión De Lápiz De Dibujos Animados Ilustraciones  Vectoriales, Clip Art Vectorizado Libre De Derechos. Image 33367784.Сьогодні ми продовжимо подорож країною Букляндією. І мандрувати будемо літаком, який зупинятиметься на таких станціях: «Найсміливіших», «Цікава зустріч», «Спортивна», «Кмітлива» «Книжкова», «Дружба».
  •  Нумо, рушаймо

Станція «Найсміливіших»

  • Діти, відгадайте загадку:

Коли хочеш ти читати,

То мене повинен знати.

А коли мене не знаєш,

То нічого не вгадаєш.

                         (Буква)

  • На які групи можемо поділити букви та звуки?

(Друковані і писані, великі та малі, голосні та приголосні, тверді та м’які).

Гра «Твердий –м’який »

(Вчитель пропонує дитині утворити з твердого звука м’який.

Виходять діти і працюють з буквами по парно).

           -  Діти, які звуки ми називаємо голосними? Чим вони відрізняються від приголосних?

-   Яку літеру ми вивчили на минулому уроці?

Гра « Мікрофон»

(Діти називають слова в якому є звук, який вивчили на попередньому уроці).

  • Вирушаємо далі, наступна зупинка –

 

Станція «Цікава зустріч».  

V. Вивчення нового матеріалу.

  • Діти, сьогодні ми разом з нашим гостем вивчимо нову літеру і звук, який вона позначає. А щоб ви дізналися, яку саме букву вивчимо, пропоную відшукати її у вірші.

Що це, що це за підскоки?

Це ж у кого руки в боки?

Буква ця  на довгій ніжці

Пострибала по доріжці. (Вчитель відкриває букву).

  • Отже, це буква «еф», вона позначає звук [ф].
  • Давайте спробуємо її правильно вимовити!

(Учні разом з учителем роблять артикуляційну гімнастику та роблять спроби правильно вимовити новий звук).

  • Вимовляється з перешкодами. При вимові чути більше шум, ніж голос. Це приголосний, глухий. Він може бути твердим та пом’якшеним.
  • Цей звук на письмі позначають літерою Ф,ф(еф). Також є найменш уживаною літерою українського алфавіту. Ця буква нагадує постать людини, яка стоїть, вперши руки в боки. А звук, що зображує буква, схожий на зітхання стомленої людини.
  • Діти, а щоб краще ви запам’ятали, давайте кожен назве слово, у якому є новий звук.

(Діти називають слова з новою літерою).

  • Молодці! Багато знаєте слів, а хто нагадає, яке ім’я в нашого гостя?

(Учні називають ще одне слово в якому є звук [ф]).

Станція «Спортивна»

ФІЗКУЛЬТХФИЛИНКА

VI. Узагальнення й систематизація знань

Станція «Кмітливих»

  1. Робота в групах

Завдання для групи №1

Знайди та підкресли букву Ф,ф та порахуйте скільки ви знайшли букв.

Бффлпстфнфвваааалллщнееефффжхваф

Завдання для групи №2

Знайди та підкресли слова з буквою «еф».

Муртфарасонмилофермапаразіркафазанпарасолякартафутбол.

Завдання для групи №3

Робота з  малюнками.

Розгляньте малюнки та виберіть ті, в яких є нова літера.

Завдання для групи №4

До слів  футбол і ферма скласти  звукові схеми.

  1. ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК" - dnz11lyalechkas Jimdo-Page!Гра «Впіймай звук»  

(Підготувати дві цеглинки – жовтого та червоного кольору, вчитель називає слова, коли учні чують звук ф у слові піднімають жовту цеглинку, коли немає цього звука то червону . Потім один з учнів визначає де саме знаходиться даний звук: на початку, всередині чи наприкінці слова).

Фортеця, зерно, фішка, фіалка, дівчинка, квіти, сарафан, школа, зошит, фарби, небо, фабрика, професія, свято, книга, футбол, рюкзак, олівець, телефон, фламінго, параграф, цеглинки.

       Станція «Книжкова» 

  1. Робота з підручником (ст.. 54-55)
  1. Читання слів у стовпчиках.

Читання слів вчителем.

Читання «ланцюжком».

  1. Читання чистомовки Щебетунчика.
  • Дібрати кінцівку кожному реченню.
  • Читати чистомовку  ланцюжком та хором, прискорюючи темп.
  1. Робота над текстом «Фотографії»
  • Читання тексту вчителем.
  • Учні читають разом із вчителем.
  • Словникова робота.
  • Опрацювання тексту:
  1. Про кого розповідається в тексті.
  2. Що робив Федько.
  3. Які фотографії розглядав.
  4. Яка фотографія йому подобається найбільше.
  5. Про що мріє Федько.
  • Читання тексту ланцюжком. (Кожний учень читає одне речення).
  • Читання тексту по абзацах. (Обговорюючи зміст кожного).
  • Вибіркове читання.
  • Придумати заголовок до тексту.

           Станція «Дружба»

VII.Підсумок уроку.

1. З якою буквою ми сьогодні працювали на уроці?

2. Який звук вона позначає?

3. Що ви знаєте про цей звук?

4. Чи вдалося нам навчити нашого гостя?

5. Які завдання вам сподобались найбільше? 

https://static.wikia.nocookie.net/prostokvashino/images/7/7b/%D0%94%D1%8F%D0%B4%D1%8F_%D0%A4%D1%91%D0%B4%D0%BE%D1%80.svg/revision/latest/scale-to-width-down/350?cb=20200603074154&path-prefix=ru

 

 

             

 

docx
Додано
8 січня 2023
Переглядів
1384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку