Тема: Віднімаємо числа другої п'ятірки
ХІД УРОКУ
І Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
1.Організація класу.
3. Повідомлення теми уроку
- Cьогодні на уроці математики ми будемо вчитися вінімати числа другої п’ятірки.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Розгляньте геометричні фігури на с. 100 підручника.
-Що в них спільне?
-Як ці фігури назвати одним словом?
-Назвіть кожну фігуру. (Квадрат, паралелограм, трапеція, ромб.)
а) Усний рахунок .
б) Веселі задачі
На березі річки
Три жабки сиділи.
До них пристрибали ще п’ять.
Зможеш всіх порахувать?
А у нас в саду полуниць
небувалий урожай!
Стиглі ягоди солодкі –
тільки ротик підставляй.
Я зірвала вісім штук,
Таня – на дві більше.
Скільки ягідок у Тані?
Порахуйте швидше.
ІІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
Віднімання чисел другої п’яірки
Завдання № 1. Поясни за схемами, як можна виконати віднімання .
Першим кроком зменшуване подають у вигляді суми зручних доданків, один з яких дорівнює від’ємнику. Другим кроком від суми двох чисел віднімають доданок, який дорівнює від’ємнику; залишається інший доданок. Наприклад,
9 – 6 = 3 + 6 – 6 = 3
3 + 6
Завдання №2 Коментування розв’язання за скороченими схемами. Наприклад,
9 – 8 = 1, так як 8 – 8 = 0, до 0 + 1 =1
1 + 8
Зараз відкриваємо зошити і подивимося, як ви впораєтеся з завданням в зошиті.
Завдання №3 с. 31 зош.
Завдання №4. Які числа пропущено в таблиці?
Зараз попрацюємо в зошиті над завд. №1. Нам треба знайти невідомі компоненти дій. Наприклад, 5 + = 9, потрібно зробити рівність 9 – 5 = 4.
Формування вмінь розв’язувати задачі.
Завдання №5 с. 100 підручника. Виконується усно
Прочитайте задачу. Про кого йдеться в задачі? (Про Оленку і Наталку). Оленка і Наталка - це ключові слова. Розгляньте, як записали ключові слова в короткому записі? Скільки Оленка виготовила ляльок?(3) А скільки Наталка? (4) Про що ми можемо запитати? (Скільки всього ляльок виготовили дівчата? )
Постав усі можливі запитання до умови задачі.
Оленка виготовила 3 ляльки – мотанки, а Наталка – на 1 ляльку більше. Скільки ляльок виготовила Наталка?
Оленка виготовила 3 ляльки – мотанки, а Наталка – 4 ляльки – мотанки. На скільки більше ляльок виготовила Наталка, ніж Оленка?
Тепер переходимо до зошита завд. №2.
Прочитайте задачу. Про що йдеться в задачі? (Про глечики і миски). Глечики і миски – це ключові слова. Обведіть їх у кружок. Розгляньте, як записали ключові слова в короткому записі? Скільки глечиків виліпив гончар? (6) Запишіть це число у «віконце.» Скільки мисок виліпив гончар нам відомо? (Ні, невідомо, але сказано, що мисок на 3 більше? Запишіть це число у «віконце». Що нам потрібно дізнатися? (Скільки мисок виліпив гончар). Назвіть числові дані, які нам відомі. (6 і 3) Те, що нам треба дізнатися позначимо ?). Складіть схему до задачі і намалюйте її в зошиті. Після схеми нам треба розв’язати задачу? Давайте розв’яжемо задачу і запишемо її в зошиті.
Прочитайте задачу. Про що йдеться в задачі? (Про котушки ниток). Що відбувалося з котушками ниток? ( Спочатку вони були, потім деякі з них використали, а деякі залишилися). Отже, слова «було», «використала» та «залишилось» - це ключові слова задачі. Розгляньте, як записали ключові слова в короткому записі? Скільки котушок ниток було у швачки? (6). Запишіть це число у «віконце». Чи відомо, скільки котушок ниток вона використала? (2). Запишіть це число у «віконце». Чи відомо, скільки пташок залишилося? (Ні) Як ми це позначимо на нашій схемі. (?) Назвіть числові дані, які нам відомі. (6 і 2) Те, що нам треба дізнатися позначимо ?). Складіть схему до задачі і намалюйте її в зошиті. Після схеми нам треба розв’язати задачу? Давайте розв’яжемо задачу і запишемо її в зошиті.