Віднімаємо числа 2-ї п'ятірки.

Про матеріал
Розробка уроку математики на тему: віднімаємо числа 2-ї п'ятірки.1-й клас (НУШ).
Перегляд файлу

Тема: Віднімаємо числа другої п'ятірки

                                                            ХІД  УРОКУ

І  Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 1.Організація класу.

3.  Повідомлення теми уроку

-  Cьогодні  на  уроці  математики  ми будемо  вчитися вінімати числа другої п’ятірки.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-Розгляньте геометричні фігури на с. 100 підручника.

-Що в них спільне?

-Як ці фігури назвати одним словом?

-Назвіть кожну фігуру. (Квадрат, паралелограм, трапеція, ромб.)

а) Усний рахунок .  

  • назвати  числа  від  1  до  10, і  від  10  до  1;
  • назвати  «сусідів»  числа  3, 5, 7;
  • назвати  попереднє  число  до  6;
  • назвати  наступне  число  8.

б) Веселі задачі


На  березі річки

Три жабки сиділи.

До них пристрибали ще  п’ять.

Зможеш всіх порахувать?

 

 

 

 

 

А у нас в саду  полуниць

небувалий урожай!

Стиглі ягоди солодкі 

тільки ротик підставляй.

Я зірвала вісім штук,

Таня – на дві більше.

Скільки ягідок у Тані?

Порахуйте швидше.

 


ІІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

Віднімання чисел другої п’яірки

Завдання № 1. Поясни за схемами, як можна виконати віднімання .

 Першим кроком зменшуване подають у вигляді суми  зручних доданків, один з яких дорівнює від’ємнику. Другим кроком від суми двох  чисел віднімають доданок, який дорівнює від’ємнику; залишається інший доданок. Наприклад,

  9    6 = 3 + 6 – 6 = 3

 

3 + 6

Завдання №2  Коментування розв’язання за скороченими схемами. Наприклад,

  9    8 = 1, так як 8 – 8 = 0, до 0 + 1 =1

 

1 + 8

Зараз  відкриваємо зошити  і  подивимося, як ви впораєтеся  з  завданням  в  зошиті.

Завдання  №3 с. 31 зош.

  • Завдання  №3. У  нас в  підручнику  написані   рівності  на  додавання  та  віднімання, але  у  них  загубилося  число. А як  же  називається  невідоме число при  додаванні? (доданок). Що  нам  з  чисел  відомо? (сума  і  доданок). Як  же  знайти  невідомий  доданок? (Щоб  знайти  невідомий  доданок, треба від  суми  відняти  відомий  доданок). . А як  же  називається  невідоме число при  відніманні? (зменшуване – 1 число, від’ємник – 2 число). Як же знайти  невідомий  від’ємник? (Щоб  знайти  невідомий  від’ємник, треба від  зменшуваного відняти різницю). Як  же знайти  невідоме  зменшуване? (Щоб  знайти  невідоме  зменшуване, треба  до  різниці  додати  від’ємник?

Завдання  №4. Які числа пропущено в таблиці?

Зараз  попрацюємо  в  зошиті  над  завд. №1. Нам  треба  знайти  невідомі  компоненти  дій. Наприклад, 5 +        = 9, потрібно  зробити рівність  9 – 5 = 4.

Формування вмінь розв’язувати задачі.

Завдання №5 с. 100 підручника. Виконується  усно

Прочитайте  задачу. Про  кого  йдеться  в  задачі? (Про Оленку  і  Наталку). Оленка і Наталка - це  ключові  слова. Розгляньте, як  записали  ключові  слова  в  короткому  записі?  Скільки  Оленка  виготовила  ляльок?(3) А  скільки  Наталка? (4) Про  що ми  можемо  запитати? (Скільки  всього  ляльок  виготовили  дівчата? )

Постав  усі  можливі  запитання  до  умови  задачі. 

Оленка  виготовила  3 ляльки – мотанки, а  Наталка – на 1  ляльку  більше. Скільки  ляльок  виготовила  Наталка?

Оленка   виготовила  3 ляльки – мотанки, а  Наталка – 4  ляльки – мотанки. На  скільки  більше ляльок  виготовила  Наталка, ніж  Оленка?

Тепер  переходимо  до  зошита  завд. №2.

Прочитайте  задачу. Про  що  йдеться  в  задачі? (Про  глечики  і  миски). Глечики  і  миски – це  ключові  слова. Обведіть  їх  у  кружок. Розгляньте, як  записали  ключові  слова  в  короткому  записі? Скільки  глечиків  виліпив  гончар? (6) Запишіть  це  число  у  «віконце.» Скільки  мисок  виліпив  гончар  нам  відомо? (Ні, невідомо, але  сказано, що  мисок  на  3  більше? Запишіть  це  число  у  «віконце». Що  нам  потрібно  дізнатися? (Скільки  мисок  виліпив  гончар). Назвіть  числові  дані, які  нам  відомі. (6  і  3) Те, що  нам  треба  дізнатися позначимо  ?). Складіть  схему  до  задачі  і  намалюйте  її  в  зошиті. Після  схеми  нам  треба  розв’язати  задачу? Давайте  розв’яжемо  задачу  і  запишемо  її  в  зошиті.

Прочитайте  задачу. Про  що  йдеться  в  задачі? (Про  котушки  ниток). Що  відбувалося  з  котушками  ниток? ( Спочатку  вони  були, потім  деякі  з  них  використали, а  деякі  залишилися). Отже, слова  «було», «використала»  та  «залишилось» - це  ключові  слова  задачі. Розгляньте, як  записали  ключові  слова  в  короткому  записі? Скільки  котушок  ниток  було у  швачки? (6). Запишіть  це  число  у  «віконце».  Чи  відомо, скільки котушок  ниток  вона  використала? (2). Запишіть  це  число  у  «віконце». Чи  відомо, скільки  пташок  залишилося? (Ні)  Як  ми  це  позначимо  на  нашій  схемі. (?) Назвіть  числові  дані, які  нам  відомі. (6  і  2) Те, що  нам  треба  дізнатися позначимо  ?). Складіть  схему  до  задачі  і  намалюйте  її  в  зошиті. Після  схеми  нам  треба  розв’язати  задачу? Давайте  розв’яжемо  задачу  і  запишемо  її  в  зошиті.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Konotop Natasha
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
1427
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку