Міністерство освіти і науки України
НВК «Лисовицька СЗШ І – ІІІ ст. - ліцей»
Конспект відкритого уроку
з математики
2 клас
Провела вчителька початкових класів:
Пиндзин С. І.
Тема: Віднімаємо числа на основі взаємозв’язку додавання і віднімання.
Мета:
Обладнання: робочий зошит, підручник, комп’ютер, проектор, цеглинки лего, роздатковий матеріал
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Все у нас уже на місці,
Залишилось тільки сісти!
Сядьте, дітки, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться,
І приємно посміхніться!
ІІ. Актуальність опорних знань учнів.
Гра «Знайди помилку»
Вирази, які написані на дошці: (17 - 5) + 3 = 16; (11 - 4) + (9 - 5) = 10.
Учні шукають помилки та виправляють їх.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
1.Усний рахунок (з використанням цеглинок лего).
На дошці такі вирази: 17 – 6; 7 + 5; 19 – 6; 16 + 4; 13 – 6; 8 + 7.
Діти виконують обчислення і піднімають вгору ту цеглинку, на якій написане число, яке відповідає правильному результату виконаних обчислень.
2. Обчислення виразів (зошит с. 26, № 107)
- А зараз мої любі, давайте виконаємо арифметичні дії на сторінці 26 номер 107.
Діти обчислюють (18 – 9 = 9 +5=14-6=8+7=15-9=6+8=14-7=7+4=11-3=8)
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.
1.Робота з презентацією.
- Дітки, погляньте будь ласка на екран та дослідіть рівність. Чому результат дорівнює першому доданку? (Учні висловлюють власті міркування)
(Слайд 1)
- Правильно, ви звернули увагу, що результат такий самий як і перший доданок. Молодці!
- Давайте зараз спробуємо разом обчислити наступні вирази відштовхуючись від попередніх знать, а також будемо розкладати числа на розрядні доданки. Знайдіть значення різниць за схемами.
(Слайд 2)
(Учні виконують завдання біля дошки)
12 – 7, 15 - 9 , 17 – 8.
(Діти всі разом виконують обчислення)
2. Фізкультхвилинка.
(Демонстрація відео)
3. Робота в зошиті робочому (с.26, № 108 )
(Учні вголос виконують обчислення)
11 – 3 = ( 8 + 3 ) – 3 = 8
13 – 8 = ( 5 + 8 ) - 8 = 5
12 – 4 = ( 8 + 4 ) – 4 = 8
14 – 5 = ( 9 + 5 ) – 5 = 9
VI. Узагальнення і систематизація знань учнів.
(Учні виконують поставлене завдання)
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Чарівне дерево»
Листочок - означає, що вам не зрозуміло, у вас не виходить, тому вам потрібна допомога;
квітка – було важко, але я впорався / зрозумів;
яблуко – я розібрався і мені легко було виконувати всі завдання на уроці.