Віднімаємо числа на основі взаємозв'язку додавання і віднімання

Про матеріал
Конспект уроку з математики для педагогів другого класу. Даний конспект є поширени, містить цікаі вправи для зворотнього зв'язку. в конспекті використовуються ІКТ, lego цеглинки та інші методи навчання.
Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

НВК «Лисовицька СЗШ І – ІІІ ст. - ліцей»

 

 

 

Конспект відкритого уроку

з математики

2 клас

КЗО "Середня загальноосвітня школа № 34" ДМР - Математика

 

Провела вчителька початкових класів:

 Пиндзин С. І.

 

 

 

Тема: Віднімаємо числа на основі взаємозв’язку додавання і віднімання.

Мета:

  • Навчальна: удосконалювати вміння додавання та віднімання чисел частинами; формувати обчислювальні навички додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 20; актуалізувати знання складу чисел 2-го десятка, уявлення про взаємозв'язок арифметичних дій додавання і віднімання, закріпити розуміння сутності арифметичної дії віднімання; формувати вміння розв'язувати задачі.
  • Розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, пізнавальні процеси, комунікативні навички, дрібну моторику рук.
  • Виховна: виховувати інтерес до вивчення математики. 

Обладнання: робочий зошит, підручник, комп’ютер, проектор, цеглинки лего, роздатковий матеріал

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Все у нас уже на місці,

Залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

І приємно посміхніться!

ІІ. Актуальність опорних знань учнів.

Гра «Знайди помилку»

  • Дітки, Незнайко виконував домашнє завдання з математики, прийшовши в школу вчителька йому дала зауваження, щоб він виправив деякі допущені помилки у виразах. Чи допоможемо йому їх віднайти? (Допоможемо) Отож, уважно розгляньте вирази та скажіть, які помилки допустив Незнайко.

Вирази, які написані на дошці: (17 - 5) + 3 = 16; (11 - 4) + (9 - 5) = 10.

Учні шукають помилки та виправляють їх.

  • Молодці! Ви чудово впорались із завданням і добре запам’ятали послідовність виконання арифметичних дій.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

     1.Усний рахунок (з використанням цеглинок лего).

  • Дітки, а давайте допоможемо Незнайку обчислити математичні вирази. Перед вами на дошці є вирази та чотири цеглинки з числами, щоб дізнатись, яка цеглинка відповідає тому, чи іншому виразу нам потрібно обчислити їх.

На дошці такі вирази: 17 – 6; 7 + 5; 19 – 6; 16 + 4; 13 – 6; 8 + 7.

Діти виконують обчислення і піднімають вгору ту цеглинку, на якій написане число, яке відповідає правильному результату виконаних обчислень.

  • Супер! Ви чудово виконали завдання  і Незнайко щиро вдячний вам за допомогу.

2. Обчислення виразів (зошит с. 26, № 107)

- А зараз мої любі, давайте виконаємо арифметичні дії на сторінці 26 номер 107.

Діти обчислюють (18 – 9 = 9 +5=14-6=8+7=15-9=6+8=14-7=7+4=11-3=8)

  • Чудово!!!

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми ознайомимось із відніманням чисел на основі взаємозв’язку додавання і віднімання.

V. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

1.Робота з презентацією.

- Дітки, погляньте будь ласка на  екран та дослідіть рівність. Чому результат дорівнює першому доданку? (Учні висловлюють власті міркування)

(Слайд 1)

- Правильно, ви звернули увагу, що результат такий самий як і перший доданок. Молодці!

- Давайте зараз спробуємо разом обчислити наступні вирази відштовхуючись від попередніх знать, а також будемо розкладати числа на розрядні доданки. Знайдіть значення різниць за схемами.

(Слайд 2)

(Учні виконують завдання біля дошки)

  • Молодці! Ви чудово засвоїли обчислення виразів.
  • Давайте розглянемо інший варіант обчислення різниці чисел. Погляньте на екран та скажіть, що ви помітили? (Діти висловлюють свої думки)
  • Молодці! Ви вірно звернули увагу на те, що знайшовши різницю чисел ми можемо знайти суму чисел додавши до різниці від’ємник і тоді отримаємо зменшуване.
  • Давайте зараз спробуємо за поданою схемою обчислити такі вирази 

12 – 7, 15 - 9 ,  17 – 8.

(Діти всі разом виконують обчислення)

2. Фізкультхвилинка.

(Демонстрація відео)

3. Робота в зошиті робочому (с.26, № 108 )

(Учні вголос виконують обчислення)

11 – 3 = ( 8 + 3 ) – 3 = 8

      

 

13 – 8 = ( 5 + 8 ) - 8 = 5

 

 

12 – 4 = ( 8 + 4 ) – 4 = 8

 

 

14 – 5 = ( 9 + 5 ) – 5 = 9

 

 

 

  • Супер! Молодці!

VI. Узагальнення і систематизація знань учнів.

  1. Робота із картками.
  • Дітки, а зараз, щоб я побачила як ви засвоїли новий навчальний матеріал, я роздам кожному аркуш паперу , на якому зображено три повітряні кулі,  біля них є три вирази, знайдіть їх значення та зафарбуйте кулю тим кольором, який відповідає різниці чисел. Чи все зрозуміли? (Так)Отож, приступайте до роботи. А хто виконає завдання, то підніміть будь ласка руку я підійду і перевірю вашу роботу.

(Учні виконують поставлене завдання)

  • Чудово! Ви великі молодці! Чи важко вам давалось це завдання? (Ні)

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Чарівне дерево»

  • Дітки, а зараз  давайте підведемо підсумок нашого уроку виконавши цікаву вправу. На дошці є зображено дерево, а на моєму столі стоять квіточки, листочки та яблучка. Вашим завданням є обрати той предмет, який відповідає тому, якою була ваша діяльність під час даного уроку.

Листочок  - означає, що вам не зрозуміло, у вас не виходить, тому вам потрібна допомога;

квітка – було важко, але я впорався / зрозумів;

яблуко – я розібрався і мені легко було виконувати всі завдання на уроці.

  • Дітки, і як ви тільки обрали, що вам підходить, то прикріпіть на дошку до дерева.
  • Молодці, на сьогоднішньому уроці ви активно  та старанно попрацювали!
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку