Дата
Урок
Математика
ТЕМА :
МЕТА: закріпити знання загального випадку віднімання двоцифрових чисел
закріпити знання з нумерації в межах 100; розвивати логічне мислення, творчу активність, уміння узагальнювати і порівнювати, працювати в групах; виховувати повагу до товаришів, любов до природи, інтерес до загального пошуку, до уроку математики.
Обладнання: малюнок Капітошки, крапельки з видами робіт, логічні задачі на картках, зразок написання 0, таблиця "Кругообіг води в природі", маленькі паперові крапельки, медалі.
ХІД УРОКУ :
Організація класу.
1 Групування учнів.
2 Повідомлення теми уроку.
- Відкрийте підручники на ст. 72. Уважно подивіться і скажіть, що вас чекає на уроці математики? (Будемо розв"язувати задачі, розв"язувати і пояснювати приклади, знаходити рішення логічних задач, грати, складати приклади, згада ємо двозначні і однозначні числа, повторимо нумерацію чисел в межах 100.)
Всі види робіт вивішую на дошці у вигляді крапельок.
Логічні задачі складання прикладів
Матем-й диктант пояснення обчислень
Цікаві завдання ігра
Відпочинок кругові приклади
- Наприкінці уроку ми з"ясуємо, чи все ми встигли виконати, що намітили.
(Звучить мелодія)
- А тепер- уявіть собі, що у нас на уроці відбулося диво. Підставте долоньки, ніби ви збираєте краплі дощу.На ваших долоньках лежать крапельки. Маленькі, прозорі. Ось такі! ( Показую Капітошку)
-Звідки ти прийшла до нас, маленька краплинко? -Із далекого океану.
- Як тебе звати?
- Капітошка.
-Діти, чи ви вірите Капітошці, що вона прийшла до нас з океану?
- Капітошка запрошує нас у подорож.Подорожувати ви будете у групах. Ваші відповіді я оцінюватиму крапельками. По закінченню уроку ви зможете обміняти крапельки на оцінки. Чим більше крапельок, тим вища оцінка.
II Актуалізація опорних знань.
Усний рахунок3 Складання прикладів.
- А тепер Капітошка хоче подивитись, як ви вмієте самі складати приклади. І усно рахувати Крапелька-пустунка позмивала числа
1 Каліграфічна хвилинка.
- Подальшу роботу ви виконаєте у зошитах. Розкрийте їх та покладіть прави¬
льно. Перевірте свою поставу. Запишіть сьогоднішнє число.
-Діти, Капітошка більше за всі інші полюбляє одну цифру, вона, навіть схожа на неї. Хто здогадався - яка це цифра? (0)
(Діти прописують цифру 0 в зошитах)
2 Математичний диктант.
- Ось що розповіла про себе крапелька. Слухайте розповідь Капітошки та записуйте всі числа з розповіді до свого зошита.
Я одна з багатьох крапельок великого світового океану, який об"єднує в себе 4 океани та 3 десятка морів. Всього 7 десятків % поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є 2 моря - Чорне та Азовське, а також біль -ше ЗО рік. Ваше тіло на 75 % складається з води. Без води ваш організм може прожити лише 4 доби. Людина випиває за день близько 2 літрів води і у 2 десятки раз більше води використовує для миття посуду та приготування їжі.
- Поміняйтесь зошитами. Візьміть олівці. Якщо не буде жодної помилки, намалюєте на полях сонечко.
- Прочитає числа, які записав ...(Вчитель записує на дошці)
1, 4, ЗО, 70, 2, ЗО, 75, 4, 2, 20.
- Поверніть зошити власникам.
- Підкресліть лише двозначні числа... Зачитайте.
3.Зарядка для очей
А зараз капелька випарувалася ,бо засвітило сонечко,ми перетворилися на метеликів ,які люблять свою Україну,свою землю ,вона квітуча,багата,мелодійна,вона найкраща,вона-єдина,вона – найкраща ми насолоджуємося її красою сіли на поле червоних маків …Далі працюємо
4.Робота в групах 1 знову випробування від Капітошки. Вона знає, що ви учні допитливі, тому приготувала для вас цікаві задачі.Кожна група отримає картку з задачею. На обговорення у вас 2 хвилини. Капітан повідомить хто відповідатиме.
Робота над задачею
5.Фізкультхвилинка Нашій державі потрібні здорові діти,а здорові діти – здорова нація
(звуч музика)
6.Робота з підручником
Підсумок Ось так і у природі вс-і крапельки проходять коло, яке наз. колообігом води у природі.Капітошка переконалась, що ви розумні та старанні .Одні крапельки глибоко під землею збираються разом та утворюють підземні озера. Люди
качають з них воду для своїх потреб. А інші крапельки зібрались у струмок, який пробився з-під землі та потік в ріку. Зібрала ріка такі струмочки, зашуміла та понесла їх далі. - А наостанок я хочу закликати вас берегти водні багатства, адже без води нема життя. Скажіть, що ми можемо для цього зробити? (Закривати крани, економити воду.). Збіг урок наш, як коротка мить. (Дуже швидко час біжить).
Ще попереду у нас багато кроків,
І цікавих, і важких уроків.
Завдання покличуть у майбутнє.
Найскладніше ж завдання - життя. Так старайтесь вправно все вивчати! Пам'ятайте: учня скарб - знання!
Д\з