Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді.

Про матеріал
Мета: розглянути правила безпечної поведінки на воді; розвивати і формувати практичні вміння та навички учнів аналізувати, попереджувати небезпечну поведінку на воді та надавати першу допомогу постраждалим на воді. Очікувані результати: учні мають називати ознаки безпечного пляжу, ситуації, коли варто відмовитися від купання, небезпеки, що загрожують плавцям; учні мають уміти допомагати постраждалому при тепловому або сонячному ударі, надавати першу допомогу потерпілим на воді; учні мають дотримуватися правил відпочинку на природі.
Перегляд файлу

Nebezpechna-voda-infohrafika-iuvenalna-1024x725.jpg

Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах.
Дії у небезпечних ситуаціях на воді

Мета уроку: розглянути правила безпечної поведінки на воді; розвивати і формувати практичні вміння та навички учнів аналізувати, попереджувати небезпечну поведінку на воді та надавати першу допомогу постраждалим на воді.

Очікувані результати: учні мають називати ознаки безпечного пляжу, ситуації, коли варто відмовитися від купання, небезпеки, що загрожують плавцям; учні мають уміти допомагати постраждалому при тепловому або сонячному ударі, надавати першу допомогу потерпілим на воді; учні мають дотримуватися правил відпочинку на природі.

Обладнання: ______________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

 

2. Актуалізація опорних знань

2.1. Бліцопитування.

1. Навіщо людині вивчати поведінку під час стихійних лих, які не трапляються у своїй місцевості?

2. Чому слід закривати вікна під час сильного вітру?

3. Що небезпечніше під час грози: грім чи блискавка? Чому?

4. Чому не можна стояти під поодинокими деревами під час грози?

5. Які причини повені?

2.2. «Асоціативний кущ».

Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «купання».

Приклади відповідей: водойми, пляж, задоволення, пірнання, засмагання, загартовування, плавання, рятівні засоби.

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.

3.3. Проблемне запитання.

— Чи може потонути людина, яка вміє добре плавати?

4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1. Відпочинок на природі. (Пояснення з елементами бесіди.)

2. Особливості купання у різних водоймах. (Пояснення за таблицею.)

3. Небезпечні ситуації на воді. Правила купання у водоймах. (Пояснення вчителя.)

4. Перша допомога потерпілому на воді. (Складання пам’ятки.)

5. Тепловий і сонячний удари. (Пояснення вчителя.)

5. Узагальнення й закріплення знань

5.1. Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі. (Робота в парах.)

Учні по черзі виконують ролі потерпілого та того, хто надає першу долікарську допомогу.

5.2. «Розподіли на групи».

Учні самостійно розподіляють записані на дошці або роздані на аркушах ситуації за відповідними стовпчиками таблиці.

Можна

Не можна

 

 

 

5.3. «Безпечний пляж». («Мозковий штурм»».)

Учні називають ознаки безпечного пляжу. Усі відповіді записуються на дошці та обговорюються.

Узагальненням роботи може бути концептуальна карта-схема.

5.4. Фронтальна бесіда.

1. Як визначити безпечне місце для купання?

2. Назвіть небезпечні ситуації на воді.

3. Чому не можна купатися самому (без дорослих або друзів)?

4. Яку допомогу слід надати потопаючому, якого винесли на берег?

5.5. Відповідь на проблемне запитання.

 

6. Підбиття підсумків уроку

Прийом «Кольорові знаки»

Учні показують знаки вчителю:

Зелений — дізнався багато нового.

Жовтий — дещо залишилося незрозумілим.

Червоний — багато чого я не зрозумів.

7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник: ____________________________________________

Робочий зошит: ________________________________________

7.2. Індивідуальні завдання.

1. Які ігри на пляжі є безпечними, а які — небезпечними?

2. Професія — рятівник на воді.

221023776_4206089702842683_3684477990389635233_n.jpg

docx
Додано
31 січня 2023
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку