Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення.

Про матеріал
Мета уроку: розглянути правила поведінки в разі підтоплення, під час сильного вітру, грози; розвивати вміння учнів застосувати підручні рятувальні засоби. Очікувані результати: учні мають називати види стихійних лих; учні мають безпечно поводитися під час сильного вітру, грози, підтоплення.
Перегляд файлу

7.jpg

Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози
та в разі потрапляння у зону підтоплення

Мета уроку: розглянути правила поведінки в разі підтоплення, під час сильного вітру, грози; розвивати вміння учнів застосувати підручні рятувальні засоби.

Очікувані результати: учні мають називати види стихійних лих; учні мають безпечно поводитися під час сильного вітру, грози, підтоплення.

Обладнання: порожні пластикові пляшки з кришечками, ємність з водою, ______________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Презентація міні-проектів. Обговорення.

 

2.2. «Казкові стежинки». (Фронтальна бесіда.)

Аналіз казки «Сестриця Оленка і братик Івасик».

Запитання до учнів:

— Чому не можна було пити воду з ямок на дорозі?

— Чим забруднюються водойми в наш час?

— Як вплине на людину використання брудної води?

2.3. «Ланцюжок».

Учні по черзі називають одне стихійне лихо.

Приклади відповідей: буревії, повені, посуха, цунамі, шторм, виверження вулкана, землетрус, селі, смерчі, зсуви, зливові дощі, град.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.

3.3. Проблемні запитання.

— Чи можна заздалегідь визначити початок стихійних лих?

— Чи можна зменшити наслідки стихійних лих?

  • 4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1. Класифікація стихійних лих. (Пояснення вчителя за схемою, бесіда.)

Запитання до учнів:

— Які стихійні лиха можливі в нашій місцевості?

— Чи можуть учні потрапити в інші надзвичайні природні ситуації? (Землетруси можливі у сейсмічно небезпечних зонах та прилеглих територіях. Зсуви можливі на пісчаних ґрунтах, ярах, схилах. Селі, лавини можливі в гірській місцевості.)

2. Правила поведінки під час стихійного лиха. (Робота в групах.)

1 група: людина вдома почула попередження про сильний вітер;

2 група: сильний вітер застав людину на відкритій місцевості;

3 група: дитина одна вдома під час сильної грози;

4 група: сильна гроза застала людину на вулиці;

5 група: людина потрапила в зону підтоплення.

Завдання групам:

1) Прочитати матеріал підручника та додатковий матеріал. (Можна також використовувати Інтернет та довідники.)

2) Скласти правила поведінки та визначити дії, яких робити не можна.

3) Оформити результати колективної роботи в наочному вигляді: схеми, таблиці, плакати, малюнки тощо.

4) Підготувати доповідь для представників групи.

  • 5. Узагальнення й закріплення знань

5.1. Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів. (Робота в парах або малих групах.)

Скріплення порожніх пластикових пляшок за допомогою скотчу. Випробування створених рятувальних засобів на міцність.

5.2. «Розумники та розумниці».

Відгадування загадок про явища природи. Складання кросворда зі слів-відгадок.

5.3. Відповіді на проблемні запитання.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

Прийом «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці я дізнався…

Сьогодні на уроці я навчився…

У мене виникло запитання щодо…

Раніше я не вмів, а тепер умію…

  • 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник: ____________________________________________

Робочий зошит: ________________________________________

7.2. Індивідуальні завдання.

1. Мотиви зухвалої поведінки під час стихійних лих.

2. Підручні засоби безпеки при повені.

219455335.jpg

docx
Додано
31 січня 2023
Переглядів
1123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку