Відповідай за свої вчинки.

Про матеріал
Виховний захід "Відповідай за свої вчинки" спрямований на обговорення, що означає «бути відповідальним».
Перегляд файлу

Тема. Відповідай за свої вчинки.

Мета: Розглянути, що означає «бути відповідальним ».

Завдання:

1. Порівняти відповідальна і безвідповідальна поведінка людей.
2. Визначити способи впливу, що формують відповідальну поведінку.
3. Проаналізувати наслідки відповідальної і безвідповідальної поведінки та взаємовідносини з особистістю і оточуючими, включаючи сім'ю, школу і суспільство.

Матеріали та підготовка: Ситуативні картки

 

Цитата дня: «Батьки можуть тільки дати добру пораду або направити на шлях істинний, але остаточне формування особистості залежить тільки від самої людини»

 

Почати урок з пропозиції учням прокоментувати цитату.

Після обговорення, зробити акцент на том , що наші батьки і сім'ї можуть дати нам мудрі поради і настанови. Однак, коли молоді люди дорослішають, за ними залишається останнє слово, ким вони стануть. Вони несуть відповідальність за свої вчинки і можуть самі вибирати як їм чинити.

 

Початок роботи

1. Обговорюємо поняття « відповідальності» і «безвідповідальності».

Нагадати учням, що відповідальна поведінка - це один із принципів впевненості в собі. Напишіть «відповідальний» на дошці і попросіть учнів дати визначення цьому поняттю.

Вони можуть дати такі відповіді:

• Робити те, що ти обираєш

• Бути надійною людиною

• Виконувати завдання

• Робити роботу по дому

• Приходити вчасно

• Виконувати обіцянку.


Тепер напишіть на дошці «відповідальність». Поясніть, що це означає «бути відповідальним» , тобто « Бути у відповіді за що-небудь». Яким чином ми можемо нести відповідальність перед оточуючими ?


Відповіді можуть бути наступними:

• Володіючи здоровим глуздом

• Беручи мудрі і адекватні рішення

• Вважаючись з оточуючими людьми та наслідками своїх вчинків

• Виявляючи повагу до себе і оточуючих.

 

 

2. Обговоріть, як ми вчимося відповідальної поведінки.

Запитайте учнів , чи можуть люди стати більш відповідальними у своїх вчинках. Якщо так, то як? ( Наприклад, намагатися завжди приходити вчасно, ретельно працювати, говорити правду, усвідомлювати помилки, висловлювати свої думки та ідеї, бути лідером)

Запитайте учнів , хто або що допомагає їм бути відповідальними. Перерахуйте відповіді на дошці або на аркуші паперу.

Переконайтеся, що ви записали всі відповіді учнів:

• Батьки та інші дорослі, яким я довіряю

• Цінності та життєві підвалини сім'ї

• Культурні та релігійні переконання

• Шкільні правила

• Закони суспільства

• Самовпевненість і самоповагу

• Турбота про оточуючих

• Усвідомлення наслідків

Підкресліть , що приклад відповідальної поведінки дорослих є одним з важливих способів як стати більш відповідальним.

Попросіть учнів назвати характерні особливості відповідальної поведінки дорослих.

 

3. Учні розрізняють вчинки, що характеризують відповідальне і безвідповідальна поведінка .

Вивісите два списки , приготованих заздалегідь, (дивись нижче) і попросіть учнів доповнити кожен список. Постарайтеся записувати приклади відповідальної поведінки відповідно з прикладами безвідповідального.

Примітка: Переконайте учнів , що кожна молода людина може навчитися відповідальної поведінки

 

Список 1

Відповідальні молоді люди:

• Надають допомогу

• Чи чесні

• Доводять розпочату справу до кінця

Учні можуть запропонувати наступне для доповнення списку:

• Думають перш , ніж що-небудь зробити

• Слідують законам і правилам сім'ї

• Роблять те, що припускають

• Чи усвідомлюють наслідки своїх неправильних вчинків

• Надійні та викликають довіру

• Виявляють повагу до себе і оточуючих

 

 

 

Список 2

Молоді люди, яким не вистачає відповідальності:

• Чи не прагнуть надати допомогу

• Кажуть неправду і не тримають слова

• Нехтують домашнім завданням

Учні можуть запропонувати наступне для доповнення списку:

• Здійснюють вчинки, не замислюючись про наслідки

• Чи не слухають батьків, нехтують шкільними правилами і законами

• Чи не виконують те, про що заздалегідь домовилися

• Звинувачують навколишніх у своїх проблемах

• Забувають повернути те, що взяли на час

• Чи відносяться нешанобливо до оточуючих

 

4. Учні визначають результати відповідальної поведінки.

Вкажіть, що розвиток відповідальності - це поступовий процес, який дозволяє зміцнити впевненість у собі. Назвіть перераховані відповідальні вчинки і попросіть учнів запропонувати можливі наслідки.

наприклад:

 

Вчинок  Можливі наслідки

Виконання важкого шкільного завдання

Відчуваєш себе більш впевнено, коли наступного разу стикаєшся з подібною ситуацією

Визнання в тому, що ти зіпсував диск

Можливість зберегти довіру і повагу між друзями

Повернення додому вчасно

Можливість зберегти довіру родини та отримати більше привілеїв

 

Підведіть підсумки, підкресливши, що досягнення відповідальності грунтується на відповідальній поведінці.

Поясніть учням, що для того, щоб стати відповідальним, необхідно використовувати приклади, підтримку і керівництво членів сім'ї, а також інших дорослих, до яких ти ставишся з довірою.

 

Ситуативні картки

Діана дізналася, що її родина збирається переїхати. Вона розповіла своїй кращій подрузі Світлані і попросила поки нікому не говорити. Наступного дня в школі Оксана каже, «Діана, Світлана мені сказала, що ти переїжджаєш! Я буду дійсно за тобою сумувати!» Чому Світлана вчинила безвідповідально?

Дарина і Катя домовилися разом виконати завдання з географії. Через тиждень Дарина повинна була зробити карту Південної Америки, а Катя - підготувати доповідь. Але на вихідні приїхав двоюрідний брат Дар'ї, і Дарина не виконала роботу. Вона також забула подзвонити Каті і попередити її. Чому Дар'я вчинила безвідповідально?

Якраз перед тим, як Олена збиралася зустрітися з Юрієм в кінотеатрі, подзвонив Діма: «Привіт, Лена, підемо, пограємо в баскетбол.» Лена виглянула у вікно і вирішила, що на вулиці дуже гарна погода, щоб сидіти в кінотеатрі. «Я згодна - каже Лена Дімі - Давай зустрінемося на ігровому майданчику». Чи правильно вчинила Лена? Чому?

Був дощ, коли Віра поверталася додому зі школи. Вона вся промокла. Вона хотіла швидко знайти ключ від дверей, який брат повинен був залишити в потаємному місці біля вхідних дверей. Але там його не виявилося! Чи відповідально надійшов брат Віри?

Наукова робота Діми та Ігоря була практично завершена. Дімі потрібно було всього лише описати останню частину експерименту. «Не зробиш ти це, Ігор? - Запитав Діма - Я забув, що в мене завтра контрольна і мені потрібно підготуватися». Чи відповідально поступив Діма?

 

doc
Додано
12 березня
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку