Виготовлення декоративних ваз з будівельних матеріалів

Про матеріал
У методичній розробці розглянуто вирішення групою викладачів та здобувачів освіти проблеми використання різноманітних будівельних матеріалів для виготовлення предметів інтер’єру шляхом застосування знань з різних предметів. Виконання практичного завдання гурткової роботи потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей здобувачів освіти, умінь самостійно здобувати нові знання та застосовувати їх в майбутній професійній діяльності.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЧЕРКАСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ»

 

 

 

 

Майстерня виробів зі штучного

каменю

(конспект заняття з гурткової роботи у форматі STEM-освіти)

 

 

 «Майстерня виробів зі штучного каменю»

 

 

 

 

C:\Users\105\Desktop\Screenshot_1.png 

 

 

 

Виконавці:

Русенко К.О. – викладач

професійно-теоретичної підготовки вищої категорії,

Опанасенко В.П. – майстер в/н

 

 

 

 

 

Черкаси – 2024

Анотація

У методичній розробці розглянуто вирішення групою викладачів та здобувачів освіти проблеми використання різноманітних будівельних матеріалів для виготовлення предметів інтер’єру шляхом застосування знань з різних предметів. Виконання практичного завдання гурткової роботи потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей здобувачів освіти, умінь самостійно здобувати нові знання та застосовувати їх в майбутній професійній діяльності.

Матеріали методичної розробки можуть бути корисними викладачам професійно–теоретичної підготовки та майстрам виробничого навчання будівельних професій закладів професійної (професійно-технічної) освіти при вивченні властивостей будівельних матеріалів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема заняття. Виготовлення декоративних ваз.

Мета заняття: визначити особливості проектно-технологічної діяльності по виготовленню декоративних ваз.

Навчальна:

-         розширити знання по використанню будівельних матеріалів;

-         навчитись пояснювати вибір будівельних матеріалів для виробів при експлуатації в певних умовах;

-         закріпити вміння аналізувати інформацію;

-         застосовувати математичні методи для розв‘язування практичних завдань;

-         аргументовано описувати хід і умови проведення експерименту.

Розвивальна:

-         формувати вміння досліджувати  об’єкти

-         обговорювати результати дослідження і робити висновки;

-         провести економічний та екологічний аналіз виробу.

Виховна:

-         сприяти прагненню до прекрасного;

-         виховувати прагнення до самовдосконалення та саморозвитку;

-         прищеплювати почуття поваги до одногрупників;

-         викликати заохочення до майбутньої професії.

Завдання.

Показати зв'язок між навчанням і вихованням, який допомагає всебічному розвитку особистості, формуванню її цінностей і переконань, формує ключові та предметні компетентності, показує практичне застосування результату завершеної роботи. Дана робота є міжпредметним, творчим заняттям, яка сприяє розвитку комунікативних якостей учнів, навичок їх самоорганізації і самоосвіти, надає їм широкий простір для свободи творчості.

Метод проведення: творча робота

Тип заняття: застосування вмінь та навичок при використанні будівельних матеріалів  для виготовлення декоративних штучних виробів.

Форма заняття: групова

Міжпредметні зв’язки: основи матеріалознавства, технологія штукатурних робіт, компетентність з охорони праці, математика.

Обладнання: портландцемент, клейова суміш СТ 11, вода, клей ПВА, ґрунтовка СТ 17, ґрунтовка СТ 16,  гідроізоляційна суміш СR 66, фарба фасадна акрилова Ceresit CT 42, пігменти,  шліфувальний папір, цупка тканина, щітки.

Очікуваний результат: результатом даної роботи є виготовлення декоративних виробів (вази) з будівельних матеріалів з урахуванням їх властивостей, здобувачі освіти отримали навички  самоорганізації і самоосвіти, мали змогу  простору для свободи творчості.

Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго дня, шановні здобувачі освіти, шановні колеги!  Рада вітати вас на сьогоднішньому заняті. Пропоную залишити всі зайві думки, налаштуватися на співпрацю та взаєморозуміння.

  1.    Повідомлення теми та мети заняття.

Вступне слово викладача.

На сьогодні відомо дуже велика кількість та різноманітність будівельних матеріалів, які використовують як для будови, оздоблення та захисту будівель від зовнішніх чинників. Але на нашому занятті ми  покажемо ще одну сторону використання будівельних матеріалів, а саме створення на їх основі декоративних виробів.

ІІ. Основна частина

Слово майстра виробничого навчання.

Гурткове заняття  «Майстерня виробів зі штучного каменю» структуроване відповідно до  чотирьох етапів роботи: підготовчого, пошукового, практичного, рефлексійного.

На підготовчому етапі  сформована група у складі викладача і майстра виробничого навчання ліцею та здобувачів освіти, які виявили бажання працювати над завданням. Визначена мета, навчальні цілі, завдання та результат заняття.

Викладач.

Сучасні декоративні вази виконуються з глини, металу, фарфору, скла, кришталю, кераміки, дерева, мармуру. Кожен матеріал створює певний настрій і підходить для певного інтер'єру. Ми ж вирішили для виготовлення ваз застосувати звичайні та сучасні будівельні матеріали, тому ці вази можна  використовувати як на вулиці, так і в середині приміщення. Отже,  для виготовлення декоративних ваз були підібрані необхідні будівельні матеріали, а саме:

  1. Портландцемент
  2. Клейова суміш СТ 11
  3. Вода
  4. Клей ПВА
  5. Ґрунтовка СТ 17
  6. Ґрунтовка СТ 16
  7. Гідроізоляційна еластична суміш СR 66
  8. Фарба – грунт СТ 42
  9. Пігменти
  10. Шліфувальний папір

 

Здобувач освіти 1.

Для виготовлення ваз у якості шаблонів були обрані відро та 5-ти літрова каністра для води. На даному етапі нам знадобилися знання з геометрії, з допомогою математичних вимірювальних пристроїв з цупкої тканини вирізані геометричні фігури відповідного розміру. [2]

Рис. 1. Заготовки з тканини для декоративних ваз

 

Здобувач освіти 2.

Спочатку приготували розчин на основі цементу, клейової суміші, води. Відомо, що цементний розчин малопластичний і це створює незручності при  роботі з ним, тому для підвищення пластичності розчину до його складу додали клей ПВА із розрахунку 30 мл на 200 мл води. [1] Розчинову суміш готуємо на чистій воді. Розчин ретельно перемішали і ним просочили заготовки з цупкої тканини, помістивши їх на підготовлені шаблони.

Рис. 2. Розміщення оброблених розчином заготовок на шаблони

 Мокрі підготовлені заготовки для декоративних ваз залишили тверднути та набирати міцності. Після висихання місця, які погано були просочені цементним розчином, ще раз обробили для надання кращої міцності майбутнім виробам.

Здобувач освіти 3.

 Перед подальшим оздобленням для вирівнювання основи необхідно зашліфувати поверхні ваз. Для цього обрали наждачний папір у аркушах SIA, Швейцарія, 23Х28 см для шліфування, розміром зерна Р 240. [3]

E:\КАТЯ\методична робота\Тиждень будпрофесій 2024\Фото\IMG20240118092935.jpg

Рис. 3. Процес шліфування поверхні декоративної вази.

 Надалі для кращого зчеплення основи виробів з наступними опоряджувальними матеріалами поверхні основ заготовок обробили ґрунтовкою торговельної марки Ceresit СТ 17. [4]

Рис. 4. Обробка заготовок ґрунтовкою СТ 17.

Майстер виробничого навчання

Так як наші декоративні вироби будуть експлуатуватися і на відкритому повітрі, то з метою захисту їх від впливу вологи  обробили шаром гідроізоляційної суміші торговельної марки Ceresit CR 66. [5]

Рис. 5. Обробка поверхні ваз гідроізоляційною сумішшю CR 66.


Здобувач освіти 1.

 Після покриття поверхні виробів гідроізоляційним матеріалом наносимо ґрунтуючу фарбу Ceresit СТ 16, яка застосовується для створення контактно-адгезійного шару на мінеральних основах і використовується перед оздобленням штукатурками та фарбами, залишили висихати протягом доби. [6]

Screenshot_4

Рис. 6. Оброблення поверхні декоративних ваз ґрунтовкою СТ 16.

Здобувач освіти 2.

 Для фарбування штучних виробів обрали фарбу фасадну акрилову Ceresit CT 42 мат білий, щоб краще передати кольори майбутніх виробів.  Змішали з певними пігментами і в декілька прийомів нанесли на поверхні декоративних ваз. [7]

Рис. 7. Додавання пігменту в водоемульсійну фарбу.

Рис. 8. Фарбування декоративної вази.

Рис. 9. Декоративні вази.

ІІІ. Заключний етап

Собівартість  виробу.

Учень 3.

Для визначення собівартості декоративних ваз  необхідно зробити розрахунки витрат:

  1. Розрахунок матеріальних витрат Мв

Розрахунок витрат матеріалів

№ п/п

Вид матеріалу

Вартість (грн)

Кількість

Вартість витрачених матеріалів (грн)

1.

Портландцемент

230

3 кг

13,8

2.

Клейова суміш СТ 11

221

1 кг

8,84

3.

Вода

1,8

1,5 л

2,7

4.

Клей ПВА

81.5

1,5 л

122,25

5.

Грунтовка СТ 17

463

1 л

46,3

6.

Грунтовка СТ 16

1047

1 л

104,7

7.

Фарба грунт СТ 42

679

2 л

452

8.

Гідроізоляційна суміш СR 66

1990

3 кг

342

9.

Шліфувальний папір

482

10 см

0,9

10.

Пігменти Sniezka

57

4 шт

228

 

Всього

 

 

1320,79

 

2. Розрахунок оплати праці на підставі, що оплата працівника 3 розряду складає 168 грн за годину. Час виготовлення виробу 6 годин.

Розрахунок оплати праці працівника:

Роп = 6 * 168 = 1008 грн

3. Розрахунок податку на заробітну плату:

Податок на заробітну плату становить 19,5%. Виходячи з цього

Озп = 1008 * 0,195 = 196,6 грн

4. Визначення загальної собівартості виробів:

Собівартість = Мв + Роп + Озп  = 1320,79 + 1008 + 196,6 = 2525,39 грн

Екологічна експертиза виробу

Для виготовлення декоративних виробів обиралися екологічно чисті матеріали торговельної марки Ceresit, товар якої сертифікований в Україні. Під виконання роботи використовувалися засоби індивідуального захисту.

 

Рефлексія (висновки)

 Під час виконання роботи був проведений пошук відповідних матеріалів з використанням набутих знань з предметів «Основи матеріалознавства» та «Технологія штукатурних робіт». При розробці проєктних виробів ураховано санітарно-гігієнічні вимоги до матеріалів, надійність та естетичність. Даний виріб стане неймовірним доповненням вашого інтер’єру, надасть вашій оселі креативності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Використані джерела

1.  Кошман В. І.  посібник Технологія та матеріалознавство кам’яних робіт. Рівне: Вид-во «Гедеон Прінт», 2019. 527 с.

2.  Роганін О. Книга Таблиці та схеми Геометрія в таблицях і схемах. 7-11 класи. До ДПА та ЗНО: Вид-во Торсінг, 2020, 96 сторінок

3. Шліфувальний папір рулон 115мм×50м P240 SIGMA (9114311)

https://sigma.ua/buy/shlifovalnaya-bumaga-rulon-115mmkh50m-p240-sigma-9114311/

4. Ґрунтовка глибокопроникна Ceresit CT 17 10 л https://epicentrk.ua/ua/shop/gruntovka-glubokopronikayushchaya-ceresit-ct-17-10l.html

5. Гідроізоляційна суміш Ceresit двокомпонентна CR 66 17,5 кг + 5 л https://epicentrk.ua/ua/shop/gidroizolyatsiya-dvukhkomponentnaya-sr-66-17-5-kg-5-l.html

6. Ґрунтувальна фарба адгезійна Ceresit CT 16 QUARTZCONTACT 10 л https://epicentrk.ua/ua/shop/gruntovochnaya-kraska-ceresit-ct-16-10l.html

7. Фарба фасадна акрилова Ceresit CT 42 База А мат білий 10 л https://epicentrk.ua/ua/shop/akrilovaya-kraska-fasadnaya-ct-42-ceresit-10-l-14-kg-113676.html

docx
Додано
1 квітня
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку