16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Виготовлення нескладного виробу з бісеру на дротяній основі.

Про матеріал
Тема: Виготовлення нескладного виробу з бісеру на дротяній основі. Мета: ознайомити з послідовністю виготовлення виробів з бісеру; навчити виготовляти вироби з бісеру; розвивати технологічну компетентність шляхом формування вміння виконувати плетіння техніками, які вивчаються; розвивати творче мислення учнів; виховувати вміння відчувати і розуміти прекрасне; формувати свідоме дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог, розвивати фантазію, творчу уяву, вміння співпрацювати під час групової роботи, формувати вміння та навички використовувати різні види та способи бісероплетіння під час виготовлення виробу, виховувати дружелюбність, повагу, пріоритет творчості, естетичний смак
Перегляд файлу

ГРЕБЕНИКІВСЬКА ФІЛІЯ БОРОМЛЯНСЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ: ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД                                     БОРОМЛЯСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ТРОСТЯНЕЦЬКОГО РАЙОНУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

ВІДКРИТИЙ УРОК

ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ  З ТЕМИ «ВИГОТОВЛЕННЯ НЕСКЛАДНОГО

ВИРОБУ З БІСЕРУ НА ДРОТЯНІЙ ОСНОВІ»

УЧНЯМИ 7 КЛАСУ

 

 

 

 

 

 

ПІДГОТУВАВ

УЧИТЕЛЬ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

КАЛАЧЕВСЬКИЙ Є. М.

 

 

2017 р.

Тема: Виготовлення нескладного виробу з бісеру на дротяній основі. (Слайд 1)

Мета:   ознайомити з послідовністю виготовлення виробів з бісеру; навчити виготовляти вироби з бісеру; розвивати технологічну компетентність шляхом формування вміння виконувати плетіння техніками, які вивчаються; розвивати творче мислення учнів; виховувати вміння відчувати і розуміти прекрасне; формувати свідоме дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог, розвивати фантазію, творчу уяву, вміння співпрацювати під час групової  роботи, формувати вміння та навички використовувати різні види та способи бісероплетіння під час виготовлення виробу, виховувати дружелюбність, повагу, пріоритет творчості, естетичний смак.

Інструменти та матеріали: кольоровий бісер, мідний дріт, ножиці, графічні схеми для плетіння бісером; інструкційні картки, вироби з бісеру.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Перевірка наявності  учнів;

Перевірка готовності до уроку.

 

           Прислів'я:

  • Легко говорити, та не так легко зробити.
  • На дерево дивись, як родить, а на людину – як робить.
  • Ліниві руки не рідня розумній голові.

 

   Тож бажаю усім, щоб до кожного з вас

   Завітало натхнення сьогодні у клас,

   Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

   Самим научитись та інших навчати.

   Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали

   Й натхнення щоб кожного дня зустрічали.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань  (Слайд 2)

-   Які матеріали необхідні для бісероплетіння?

-   Як підбирати дріт для роботи?

-   Які види бісеру вам відомі?

 

 

 

 

 

-  Вправа «Лови помилку» (Слайд 3)

Виправити помилки, встановивши відповідність зображення та назви плетіння

                                                     http://rukodelnichaem.ru/wp-content/uploads/shema_petelnogo_pletenya_biserom_1.jpg                                   http://www.ooieewww.rukodelie.by/15/U0411251.jpg

   плетіння петельками                плетіння дугами                  паралельне плетіння

               (паралельне)                      (петельками)                               (дугами)

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Б і с е р – це світ, в якому переплітаються найрізноманітніші грані людського таланту, від майстрів, які його створили, до майстрів, які творять з нього. Мініатюрні намистинки, поєднуючись разом, створюють таємничий, чарівний світ. Бісер дарує можливість творити всім без виключення, незалежно від віку, професії, національності, й отримувати від цього радість і задоволення. Сьогодні, здавалося б, померле мистецтво виготовлення бісерних виробів знову стало популярним.

 З бісеру можна створити багато різноманітних виробів. Та спочатку необхідно опанувати  техніки цього виду рукоділля. Освоїти їх нескладно, але, як і в будь-якому іншому мистецтві, для досягнення майстерності потрібно мати певні знання та практикуватися. Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з найпростішими техніками бісероплетіння.

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку

Учні повинні:

З н а т и:  правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання практичної роботи, умовні позначення,  технологічну послідовність виготовлення виробу ;

У м і т и: читати схему, володіти різними способами плетіння, плести вироби.

 

Вислови на дошці: (Слайд 4)

«Успіх – це 1% везіння та 99% потіння»  Едісон

«Талант – крапля здібностей і море праці» Г.Тютюнник

Якщо ви будете наполегливо працювати на уроці, виявляти активність і старання, то успіх обов'язково буде вашим супутником.

 

 

 

V. Вивчення нового матеріалу.

Вироби з бісеру проходять через історію всіх цивілізацій світу. Уже 4 тис. років людство знайоме зі склом. Люди навчилися перетворювати звичайне скло у вишукані речі та вироби. Послідовність виготовлення будь-якого виробу з бісеру залежить від: виду виробу (простий чи складний); техніки (чи технік) плетіння; кількості деталей, з яких він складається.

Загальна послідовність виготовлення виробу, плетеного з бісеру (Слайд 5)

  1. Організація робочого місця.
  2. Плетіння виробу за схемою обраним способом низання (якщо виріб простий).
  3. Виготовлення деталей виробу (листків, пелюсток квітки тощо).
  4. Закріплення застібки (за потребою).
  5. З’єднання деталей виробу.
  6. Остаточна обробка виробу.
  7. Презентація виробу.

 

 VI. Формування вмінь та навичок

           1. Аналіз завдань практичної роботи.

Сьогодні ми спробуємо виготовити виріб  в техніці «паралельне плетіння». Це плетіння дозволяє одержати плоску фігурку (плетіння на дроті), так і об’ємну (на нитці або дротині). 
          Ялинка – найбільш проста робота з  бісеру. Почніть її плетиво з вершини – намистинки у формі «рис», зафіксованої через бісерину. Далі плетіть за схемою. Початок плетіння докладно показано окремо для плоского і об’ємного варіантів. Ряди лицьової і виворітної сторін симетричні,тож плетіть з однією і тією ж схемою. Пропоную переглянути короткий майстер клас виготовлення  «Ялинки» з бісера і вході перегляду коментувати послідовність роботи.

(Слайд 6)

2. Інструктаж з безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час бісероплетіння. (Слайд 7)

- Працювати з бісером на білій серветці.

- Брати на урок лише необхідний бісер і в необхідній кількості.

- Брати бісер із серветки дротиною або голкою.

- Виявлений у ході роботи брак бісеру, відкладати в окрему коробочку, щоб не поранити руку.

- Місце роботи повинно бути добре освітленим.

- Обережно поводитись з ріжучим та колючим інструментом.

 

Гра «Блеф – клуб». Визначити правильні й помилкові твердження.

(Слайд 8)

  1. Перед початком роботи підготувати робоче місце (+)
  2. Ножиці передавати кільцями вперед (+)
  3. Якщо голка зламалася, попросити іншу (-)
  4. Роботу тримати на відстані 50 см від очей (-)
  5. Ножиці класти на стіл зімкнути лезами (+)
  6. Не користуватися тупими та іржавими інструментами: голками, ножицями (+)
  7. Працювати при гарному освітленні (+)
  8. Передавати голку зручним для працюючого способом (-)
  9. Можна вколювати голку в одяг (-)
  10. Світло має падати справа (-)
  11. Під час рооти з дрібним бісером кожні 25-30 хв. робити перерву, щоб не стомлювалися очі (+)

А тепер перейдемо до практичної частини уроку, бо як говорить корейське прислів'я:  « Що користі в бісері, коли він не нанизаний».

 

VІІ. Практична робота. (Слайд 9-13)

Виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками та схемами.

Поточний інструктаж:

  • контроль за організацією робочого місця;
  • контроль за дотриманням правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог та поставою учнів;
  • контроль за реалізацією методу самоконтролю учнів;
  • індивідуальний (фронтальний) інструктаж.

 

Фізкультхвилинка

Бісер ми в руках тримали,

Втому рученьки пізнали,

Треба трошки відпочити,

Та роботу закінчити.

Руки вгору, руки вниз,

Навкруг себе обернись,

Руки вгору, руки в боки

Та пройди чотири кроки.

В кінці практичної роботи, учні діляться секретами і технологією виготовлення обраного виробу.

 

 

VІІI. Підсумок уроку. (Слайд 14)

 Р е ф л е к с і я

-  Що сподобалося на уроці?

-  Які труднощі виникали при виготовлені виробу?

-  Як їх здолали?

-  Що корисного взяли для себе з сьогоднішнього уроку?

ІХ. Домашнє завдання.

Підготувати повідомлення, легенди про квіти ( мак, ромашку, волошки, троянди)

Х. Прибирання робочого місця.

 

1

 

docx
Додано
15 січня
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку