Виготовлення посуду з солоного тіста

Про матеріал
Відкритий урок з мистецтва для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів
Перегляд файлу

Тема уроку: "Виготовлення посуду з солоного тіста"

Цільова аудиторія: Діти з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів
Предмет: Мистецтво
Тип уроку: Практичний
Тривалість: 45 хвилин


Мета уроку:

  • Розвивати творчі здібності дітей через виготовлення посуду з солоного тіста.
  • Формувати вміння працювати з нетрадиційним матеріалом (солоним тістом) для створення простих виробів.
  • Покращувати дрібну моторику рук і координацію рухів.
  • Розвивати здатність до самовираження через творчість та мистецтво.
  • Заохочувати до співпраці, розвитку емоційного взаєморозуміння під час групової роботи.

Обладнання та матеріали:

  • Солоне тісто (склад: 1 склянка борошна, 1 склянка солі, 0,5 склянки води, 1 ст. ложка олії).
  • Пластикові дошки для ліплення.
  • Пластикові або дерев’яні форми для вирізання.
  • Лопатки, ножиці, палички для ліплення.
  • Маленькі контейнери з водою для зволоження тіста.
  • Картки з прикладами посуду (чашки, тарілки, чашки для чаю).
  • Фарби для розфарбовування виробів.
  • Паперові рушники для витирання рук.

Хід уроку:

1. Організаційний момент (5 хвилин)

  • Вчитель привітно зустрічає дітей, надає загальні інструкції для роботи.
  • Пояснює, що сьогодні ми будемо працювати з солоним тістом, щоб створити вироби для кухні – посуд (чашки, тарілки).
  • Дітям пропонується ознайомитися з різними формами посуду, розглядаючи картинки, щоб мати на прикладі уявлення про те, що вони будуть ліпити.
  • Пояснюється, що виготовлений посуд буде цікавим, хоча і не можна буде використовувати його для їжі. Головне – це сам процес творчості!

2. Пояснення і демонстрація процесу виготовлення (7 хвилин)

  • Вчитель демонструє, як правильно ліпити з солоного тіста.
  • Показує етапи виготовлення простого посуду:
    1. Підготовка тіста: розкатуємо невеликий шматок тіста між двома дошками або руками до потрібної товщини.
    2. Формування основи: за допомогою форм або руками вирізаємо основу (чашка або тарілка).
    3. Формування стінок: піднімаємо краї, щоб створити стінки чашки або тарілки.
    4. Прикраса та деталі: додаємо елементи (ручка для чашки, декоративні малюнки).
    5. Випікання (за потреби): демонструється, як потрібно сушити готовий виріб (на батареї або в духовці, якщо є така можливість).

3. Основна частина: Практична робота (20 хвилин)

  • Кожен учень отримує необхідні матеріали для роботи.
  • Діти разом з вчителем починають ліпити свої вироби з тіста:
    • Перш за все, вони повинні розкатати тісто, вирізати форму для основи (чашки або тарілки) і створити стінки виробу.
    • Вчитель допомагає кожній дитині, якщо потрібно, коригує техніку ліплення, пропонує варіанти форм та допомагає зробити фігурки чи прикраси для виробу.
    • Паралельно вчитель наголошує на розвитку дрібної моторики рук: "потрібно м’яти тісто, щоб воно стало м’яким", "робимо плавні рухи пальцями для формування правильних ліній".
    • За потреби, допомагає з використанням води для зволоження тіста та допомагає зробити дрібні деталі.

4. Підсумкова частина: Презентація робіт та обговорення (8 хвилин)

  • Після того, як діти завершать свої роботи, кожен учень презентує свій виріб класу.
  • Вчитель заохочує дітей пояснити, що саме вони зробили, чому вибрали таку форму, які прикраси додали.
  • Вчитель хвалить кожну дитину, підкреслюючи унікальність її виробу, навіть якщо робота виглядає неповною або дуже простою.
  • Проводиться загальне обговорення того, що діти створили, що вони відчували під час роботи з тіста.

5. Завершення уроку: Підсумок та прибирання (5 хвилин)

  • Підсумки уроку: "Сьогодні ви виготовили дуже красиві речі своїми руками. Пам’ятайте, що важливий не тільки результат, а й процес роботи, творчість і самовираження".
  • Діти прибирають свої робочі місця: прибирають тісто, очищають дошки, складають форми і інші інструменти.
  • Вчитель дякує дітям за активність і хорошу роботу, наголошуючи на тому, що їхні роботи можна висушити і зберегти як пам’ятки творчості.

Рекомендації для подальшої роботи:

  1. Розвиток і вдосконалення навичок ліплення: Подальше використання солоного тіста для виготовлення інших виробів, наприклад, декоративних тарілок, фігурок, прикрас.
  2. Сенсорні та творчі ігри: Використовувати тісто для занять, спрямованих на розвиток тактильних відчуттів та створення текстурованих виробів (наприклад, відбитки текстур на тісті).
  3. Інтеграція з іншими дисциплінами: Проведення спільних уроків мистецтва та математики, де можна створювати форми та вивчати геометричні фігури через ліплення з тіста.

Поради для роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями:

  • Терпіння: Необхідно терпляче пояснювати кожен етап роботи, не поспішати та забезпечувати комфортне середовище.
  • Підтримка: Допомогти дітям, коли вони не можуть виконати певні рухи самостійно, або запропонувати альтернативні способи виконання завдання.
  • Візуальні підказки: Використовувати картинки, схеми, зразки виробів для кращого розуміння процесу.
  • Мотивація: Важливо заохочувати дітей, навіть якщо їхні роботи виглядають не зовсім завершеними або не такими, як у інших. Позитивне підкріплення стимулює подальшу активність.

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Інкл
Додано
4 січня
Переглядів
9
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку