Заняття: Чудова іграшка з Опішні "Поросятко"

Про матеріал
Заняття з декоративного малювання в ЗДО /знайомство з опішнянським декоративним розписом/
Перегляд файлу

Чудова іграшка з Опішні «Поросятко»

 

Мета: показати дітям красу народної іграшки. Продовжувати вчити прикрашати площину форму іграшки візерунком із крапок, ліній, мазків, варіюючи їх за кольором. Викликати почуття естетичної насолоди від декоративного малювання. Виховувати відчуття гордості за українських майстрів.

Обладнання: гуаш червоного, зеленого, жовтого та білого кольорів, пензлик, стаканчик з водою, серветка, площина, тонована форма іграшки  для розписування – поросятко.

 

Хід заняття

1ч. Спілкування

- Доброго ранку, діти. Продовжуємо наші зустрічі на заняттях з декоративного малювання.

- Запрошую вас здійснити віртуально музейну мандрівку до меморіального музею-садиби гончарської родини Пошивайлів, яка знаходиться у містечку Опішня, що в Полтавщині й створена в результаті збиральницької діяльності подружжя опішнянських майстрів:

- гончара Гаврила й гончарки-малювальниці Явдохи Пошивайлів.

- Це перший музей гончарства в Україні, де представлено мальований та зооморфний посуд: глечики, горщики, барила, куманці, вази, миски, бики, леви, барани, птахи.

 

2ч. Пізнавальна діяльність.

- Окрім посуду, Гаврило Пошивайло, ліпив й дитячі іграшки: це вершники, баранці, пташки, поросятка, різноманітні свищики тощо.

 - А його дружина, Явдоха, оздоблювала роботи чоловіка рослинними й зооморфними декоративними композиціями і була, за висновками фахівців, малювальницею від Бога.

- Опишнянський розпис – це здебільшого рослинний орнамент: листя, грона, квіти, гілки у вигляді букетів та віночків інколи зооморфний орнамент - це зображення тваринного світу на виробах. 

- Характерними рисами є світло-жовтий колір візерунка, виконаний природним кольором глини, на червоно-коричневому, рідше білому або зеленому фоні. А ще майстри обводили основні елементи білою, жовтою або чорною обвідною лінією. Саме за цими ознаками і відрізняють опішнянський розпис.

- Одну іграшку майстер робив довго. Не кожен може зробити таку іграшку, але її можна зразу впізнати серед інших. Діти, а вам подобаються народні іграшки?

- Тож ми сьогодні станемо народними майстрами-художниками  Опішні. І прикрасимо візерунком площинну форму іграшки, а саме – поросятко. Але спочатку уважно його розглянемо.

 

3ч. Перетворювальна діяльність.

- Ось воно! Назвіть з яких елементів складається візерунок?

(Це мазки, гілочка, ягідки, лінії).

- Де розташовані мазки? (на спинці). А гілочка? (посередині тулуба) Чим прикрашена гілочка? (ягідками та листячком) А де розташовані лінії? (на копитцях й носику)

- Що надає візерунку найбільшої виразності? (це обвідна лінія).

- Якого вона кольору? (білого)

- Які кольори використані? Чому? (саме ці кольори притаманні опішнянському розпису)

- Молодці. Тож починаємо працювати.

 

4ч. Оцінно-контрольна діяльність.

- Ось таке гарне й яскраве поросятко вийшло у мене. Тепер пропоную вам прикрасити своє поросятко опішнянським декоративним розписом. Сфотографуйтесь з ним та надсилайте  мені фото своїх робіт, а буду чекати.

 

- Діти, за бажанням можна прикрасити й іншу іграшку, використовуючи елементи опішнянського розпису: коника чи півника. Кожен майстер вкладає в іграшку свій настрій, свою душу, тому вони такі гарні, веселі, яскраві бо зроблені з любов’ю.

 

- Творчість – це віра в себе, в свою силу.

А наше заняття закінчилося. До побачення.

 

docx
Додано
26 грудня 2024
Переглядів
180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку