Виховання в учнів прагнення прогнозувати своє завтра, шляхом до успіху, через майбутню професію

Про матеріал
Рівень особистісної готовності до самостійного життя та до оволодіння обраною професією сучасних випускників шкіл вимагає суттєвої додаткової психологічної роботи з ними в системі навчання в ПТНЗ. Основні напрями цієї роботи мають бути пов'язані зі стимуляцією розвитку таких особистісних якостей, як самостійність, відповідальність, інтегрованість, а також керованість пізнавальної та емоційної діяльності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виховання в учнів прагнення прогнозувати своє завтра, шляхом до успіху, через майбутню професію. Підготувала: заступник директора з навчально – виховної роботи ДНЗ “Олевський професійний ліцей” Фоміна Оксана Борисівна

Номер слайду 2

«У кожного з нас є заповітна мрія. Щоб вона стала реальністю, потрібен план, процес, персонал, наполегливість, терпіння і бажання». Джеффрі Гітомер

Номер слайду 3

Кожен сучасний юнак чи дівчина проходить в своєму житті період становлення особистості. Цей період пов'язаний з рядом особливостей сучасного життя. Насамперед – це вибір майбутньої професії, який не завжди залежить від уподобань молодої людини. У зв’язку з цим у багатьох з них виникають проблеми з неуспішністю. Найчастіше це пов’язане з різким падінням інтересу до навчання, зниження мотивації до оволодіння професії.

Номер слайду 4

Заняття з елементами тренінгу: "Моя майбутня професія"Мета: сприяння психологічній адаптації першокурсників до умов навчання в навчальному закладі; виховання в учнів прагнення прогнозувати своє завтра, шляхом до успіху, через майбутню професію..

Номер слайду 5

Завдання: - активізація мотивації навчальної діяльності учнів щодо обраної професії;- усвідомлення підлітками труднощів на шляху дорослості та шляхи подолання цих труднощів;- підвищення мотивації навчання пов’язане з актуалізацією життєвих планів щодо професійної самореалізації;- відпрацювання навичок конструктивної взаємодії;- розвиток уміння приймати рішення.

Номер слайду 6

ЗАНЯТТЯ 1. "МОЯ МАЙБУТНЯ ПРОФЕСІЯ"Мета заняття: активізація мотивації навчальної діяльності учнів щодо обраної професії.

Номер слайду 7

Завдання:- вчити планувати своє майбутнє, відповідно до обраної професії;- усвідомлення найбільш специфічних моментів своєї професійної діяльності;- підвищення рівня орієнтації в майбутній професійній діяльності;- навчання планування професійних перспектив.

Номер слайду 8

ЗАНЯТТЯ 2. "ПІЗНАЙ САМОГО СЕБЕ"Мета заняття: Активізація самосвідомості.

Номер слайду 9

Завдання:- формувати уміння аналізувати себе і інших в ситуаціях спілкування;- сприяти більш глибокому саморозкриттю та самопізнанню, яке мотивує до змін у собі;- ознайомити із змістом поняття "Я-концепція". 

Номер слайду 10

ЗАНЯТТЯ 3. "ЯК СТАТИ СВОЇМ"Мета: засвоєння норм учнівського життя в навчальному закладі. 

Номер слайду 11

ЗАНЯТТЯ 4. "ЗМІНЮЮЧИ СЕБЕ, МИ ЗМІНЮЄМО СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ"Мета: створення умов для свідомого прийняття учнями відповідальності за розвиток свого "Я" і відношення з іншими людьми за межами своєї групи..

Номер слайду 12

ЗАНЯТТЯ 5. "МОЯ МАЙБУТНЯ САМОРЕАЛІЗАЦІЯ"Мета: підвищення мотивації навчання пов’язане з актуалізацією життєвих планів щодо професійної самореалізації.

Номер слайду 13

Етапи роботи:1. Учасник заняття визначає залежно від сво­їх уявлень підцілі або етапи, необхідні для дося­гнення основної життєво важливої цілі (напри­клад, якщо життєво важлива ціль — стати будівельником, то підцілі — отримати диплом, досягнути необхідного рівня компетент­ності тощо).2. Учасник заняття визначає конкретні мож­ливості досягнення основної цілі (наприклад, вступ до університету, робота зі спеціальною лі­тературою, отримання додаткової інформації, мо­жливість юридичної практики).3. Якщо можливості є обмеженими і їх недостатньо, щоб досягнути життєво важливої цілі, учасник заняття визначає інші засоби досягнення цілі, крім наявних на даний час можливостей.4. Наступний крок — визначення людей, що могли б допомогти і посприяти досягненню цілей чи підцілей на певному етапі. Необхідно припустити також, як їх можна зацікавити, щоб вони погодилися допомогти.5. Учасник заняття визначає термін, протягом якого він може реально здійснити те, що задумав. Потім йому пропонується подумати над тим, як збільшити темп досягнення запланованого.6. У процесі виконання вправи усвідомлюються пріоритети, вибудовується ієрархія бажань і планів, конкретизуються уявлення щодо найближчих перспектив.

Номер слайду 14

ЗАНЯТТЯ 6. "ЩО ОЗНАЧАЄ БУТИ ДОРОСЛИМ?"Мета: усвідомлення підлітками труднощів на шляху дорослості та шляхи подолання цих труднощів.

Номер слайду 15

Завдання:- підготовка молодого покоління до самостійного життя; - ознайомлення основними правами та обов’язками людини; - виховання уважності, відповідальності та життєвої компетентності.

Номер слайду 16

ЗАНЯТТЯ 7. "КРОК У ПРОФЕСІЙНЕ МАЙБУТНЄ"Мета: пізнання себе як особистості, просування у своєму виборі.

Номер слайду 17

ЗАНЯТТЯ 8. "ПІДЛІТКИ МАЮТЬ ЗНАТИ СВОЇ ПРАВА" Мета: ознайомити учасників з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини, формувати у них навички використання отриманих знань при вирішенні реальних життєвих ситуацій.

Номер слайду 18

ЗАНЯТТЯ 9. "НАЛАШТУЙСЯ НА УСПІХ"Мета: розвиток уміння приймати рішення; навчання навичок саморегуляції.

Номер слайду 19

ЗАНЯТТЯ 10. "ЗАКЛЮЧНЕ ЗАНЯТТЯ"Мета: усвідомлення кожним учасником якісних змін, які відбулися з ним за час занять.

Номер слайду 20

Конкурси професійної майстерностіМета: підвищення якості професійної майстерності, посилення інтересу до поглибленого вивчення предметів професійно-теоретичної підготовки і оволодіння навичками трудових прийомів.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Основними завданнями конкурсів є:–       стимулювання творчого Самовдосконалення учнівської молоді;–       розвиток творчих здібностей обдарованих дітей;–       моніторинг рівня професійної підготовки учнів;–       підвищення рівня викладання спеціальних дисциплін, фахової підготовки учнів;–       формування команд для участі в міських, обласних та Всеукраїнських конкурсах. 

pptx
Додано
22 листопада 2019
Переглядів
821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку