Кожен сучасний юнак чи дівчина проходить в своєму житті період становлення особистості. Цей період пов'язаний з рядом особливостей сучасного життя. Насамперед – це вибір майбутньої професії, який не завжди залежить від уподобань молодої людини. У зв’язку з цим у багатьох з них виникають проблеми з неуспішністю. Найчастіше це пов’язане з різким падінням інтересу до навчання, зниження мотивації до оволодіння професії.
Завдання: - активізація мотивації навчальної діяльності учнів щодо обраної професії;- усвідомлення підлітками труднощів на шляху дорослості та шляхи подолання цих труднощів;- підвищення мотивації навчання пов’язане з актуалізацією життєвих планів щодо професійної самореалізації;- відпрацювання навичок конструктивної взаємодії;- розвиток уміння приймати рішення.
Етапи роботи:1. Учасник заняття визначає залежно від своїх уявлень підцілі або етапи, необхідні для досягнення основної життєво важливої цілі (наприклад, якщо життєво важлива ціль — стати будівельником, то підцілі — отримати диплом, досягнути необхідного рівня компетентності тощо).2. Учасник заняття визначає конкретні можливості досягнення основної цілі (наприклад, вступ до університету, робота зі спеціальною літературою, отримання додаткової інформації, можливість юридичної практики).3. Якщо можливості є обмеженими і їх недостатньо, щоб досягнути життєво важливої цілі, учасник заняття визначає інші засоби досягнення цілі, крім наявних на даний час можливостей.4. Наступний крок — визначення людей, що могли б допомогти і посприяти досягненню цілей чи підцілей на певному етапі. Необхідно припустити також, як їх можна зацікавити, щоб вони погодилися допомогти.5. Учасник заняття визначає термін, протягом якого він може реально здійснити те, що задумав. Потім йому пропонується подумати над тим, як збільшити темп досягнення запланованого.6. У процесі виконання вправи усвідомлюються пріоритети, вибудовується ієрархія бажань і планів, конкретизуються уявлення щодо найближчих перспектив.
Основними завданнями конкурсів є:– стимулювання творчого Самовдосконалення учнівської молоді;– розвиток творчих здібностей обдарованих дітей;– моніторинг рівня професійної підготовки учнів;– підвищення рівня викладання спеціальних дисциплін, фахової підготовки учнів;– формування команд для участі в міських, обласних та Всеукраїнських конкурсах.