24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Виховна година - змагання "Сторінки славного літопису українського минулого"

Про матеріал

Виховна година має за мету поглибити і уточнити знання про козацьку добу, про славне минуле українського народу, його мужність і героїзм; розвивати зв'язне мовлення , творчі здібності, уміння працювати в творчих групах; продовжувати виховувати якості громадянина, любов до козаків, гордість за український народ, який має славне історичне минуле.

Перегляд файлу

Тема. Сторінки славного літопису українського минулого

 

Мета. Поглибити і уточнити знання про козацьку добу, про славне минуле українського народу, його мужність і героїзм; розвивати зв’язне  мовлення , творчі здібності, уміння працювати в творчих групах; продовжувати виховувати якості громадянина, любов до козаків, гордість за український народ, який має історичне минуле.

 

Обладнання : тематичні малюнки, зірочки.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

- Добрий день, шановні учні!

- Сідайте.

ІІ. Вступна частина

  • В народі кажуть : «Людина не може пізнати майбутнього не знаючи минулого».
  • Діти, як ви розумієте даний вислів?
  • Дійсно, минуле відіграє значну роль в житті кожної людини. Ви, як юне покоління повинні шанувати минуле нашого народу, щоб з гордістю могли переповісти його нащадкам.
  • На сьогоднішній виховній годині ми поговоримо про найславетніших представників української історії – козаків.
  • А чи знаєте ви,  хто такі козаки?
  • А чи знаєте ви тлумачення слова «козак»?
  • Ось послухайте:
  1. Вважають, що слово «козак» походить від слова «коза». Козаки були спритні, як кози, вдягалися в їхні шкури, кожухи, говорили гучним голосом.
  2. Кажуть, що слово «козак» пішло від слова «коса». Люди, які йшли у бій з татарами були озброєні косами, серпами.
  3. Турецькою мовою слово «козак»  означає волоцюга, забіяка, розбійник.
  • Очевидно. Саме звідти воно й прийшло на Україну. Певно, не самі придумали козаки  собі ймення, а одержали від ворога. І воно тут прижилося, зовсім утративши свій негативний відтінок. Бо козак в Україні став символом лицарської благородності.
  • Діти, скажіть, а чи знаєте ви, коли день українського козацтва?
  • Тож послухайте: 14 жовтня відмічається свято Пресвятої покрови. Це свято нині є не тільки народно – релігійне, а й національне. Указом Президента України 14 жовтня оголошено днем українського козацтва.
  • Козацтво України вважало Пресвяту Богородицю своєю покровительницею і заступницею. Тому на Запоріжжі була заснована церква Пресвятої покрови. І куди б не заносила доля козаків, завжди був з ними образ Пресвятої покрови.
  • Існує переказ, що після зруйнування Запорізької Січі, 1775 року, козаки, що пішли за Дунай здаватися на милість турецького султана. Взяли із собою і образ Пресвятої покрови. Так вже сталося, українці і зараз живуть поза межами України, але Пресвята Покрова  і в далеких світах оберігає своїх своїх синів і долчок.

 

ІІІ. Основна частина

  • Сьогодні я хочу перевірити, чи справді ви нащадки козаків.
  • Поділіться на команди (І- «Сильні», ІІ – «Сміливі», ІІІ – «Вільні»).
  • Я буду задавати питання командам по черзі, а ви повинні дати відповідь, піднімаючи руку. За кожну з- правильних відповідей команда буде отримувати зірочку.   Якщо команда не відповідає, то відповідає інша команда. Будьте уважними і не підказуйте противникам правильні відповіді.

 

  1. Конкурс «Розминка»

 

  1. Хто і чому став козаком? (Селяни, поміщики, які не хотіли терпіти панів, йшли в степи шукати волі, слави).
  2. Чим вони займалися? (Полювали, ловили рибу, боролися з турками, татарами).
  3. Що означає слово «козак»? (Вільна людина, яка жила воєнним промислом).
  4. Що стало осереддям козаччини? (Запоріжжя – південні степи, за порогами Дніпра).
  5. Де побудували козаки свою першу фортецю?  (На острові Хортиця).
  6. Назвіть найславетніших гетьманів. (Сагайдачний, Хмельницький, Дорошенко, Мазепа, Виговський).

 

  1. Конкурс «Поясни прислів ‘я»

 

  • Козак не боїться ні тучі, ні грому.
  • Козак – чесна, смілива людина, найдорожча йому Батьківщина.
  • Де козак, там і слава.

 

  1. Конкурс «Вправні козачки»
  • Чи знаєте ви, що жінкам не дозволялося бути на Січі? Що ж їм залишалося робити? Вони вели домашнє господарство,підтримуючи затишок в оселях. Давайте подивимося, які ви господині.
  • Для цього конкурсу нам потрібно по одній представниці з кожної команди. Ви маєте почистити картоплю якнайшвидше та найякісніше.

 

  1. «Жартівлива вікторина»

 

  • На що схоже півяблука? (На свою іншу половину).
  • Горіло 5 свічок, 3 затушили. Скільки свічок залишилося? (3 свічки залишилося).
  • Син мого тата, але не мій брат. (Я).

 

  1. Конкурс «Розвідники»
  • Козак повинен бути не лише сміливим, вільним, сильним, але й розумним та спостережливим, щоб вислідити ворога.
  • Отже, я читаю питання, а хто знає відповідь, піднімає руку.
  1. Назвіть місто, що є обласним центром України, річковим та морським портом, центром судно будівництва, назва в основі має чоловіче ім’я. (Миколаїв).
  2. Назвіть місто, що є столицею молодої Європейської держави. Воно було засноване трьома братами та сестрою. Його назвали в честь старшого брата. (Київ).
  3. Назвіть місто, що є індустріальним центром і центром залізорудного басейну. По одній із легенд, це місто назвали ім’ям козака, що був кривий. (Кривий Ріг).

 

  1. Конкурс «Кашовари»
  • Про людину, яка не може впоратись із завданням, говорять : «Мало каші зїв.». А чи знаєте ви, якою була улюблена страва козаків? (Каша).
  • Зараз кожна з команд по черзі буде казати назву крупи, з якої можна зварити кашу. Переможе та команда, яка назве найбільше.

 

  1. Конкурс «Сильний духом»
  • Для цього конкурсу нам потрібно по одному хлопчику з кожної команди. Ви маєте трьома подихами якнайбільше заповнити кульку повітрям. В кого кулька буде найбільша, той отримає для своєї команди зірочку.

 

  1. Конкурс «Що це?»

(На дошці розвішані малюнки із зображенням  предметів часів козаччини).

  • Ваше завдання вказати предмет та розтлумачити його.
  1. Булава (деревяна палиця з кулею угорі, яка може бути оздоблена коштовним камінням та металом; ознака влади).
  2. Жупан (верхній одяг козаків).
  3. Оселедець (пасмо волосся на голові козака).
  4. Курінь (приміщення, де жили козаки).

 

  1. Конкурс «Портрет»
  • Зараз ми викличемо одного представника з команди і його помічника, для того, щоб намалювати козака. Але очі при цьому у нього будуть зав’язаними, а помічник буде допомагати йому.

 

ІV. Підсумок заняття

  • Давайте підрахуємо зірочки.
  • Перемогла команда…
  • Добре, діти. Сьогодні на нашому заході ви попрацювали добре, гарно відповідали.
  • Чи сподобалося вам ?
  • Зичу вам здоровя, щастя, нехай у вас панує достаток, витає козацький дух, а золоте колосся і калина схиляються на добро!
  • На все добре!
doc
Додано
1 березня 2018
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку