Виховна година «Бджілка мала, а й та працює»

Про матеріал
Мета виховної роботи: розширити й поглибити знання дітей про професії людей; розвивати допитливість, творчу уяву; виховувати повагу до людей різних професій, працелюбність
Перегляд файлу

Клас: Початкова школа

Виховна година «Бджілка мала, а й та працює»

Мета: розширити й поглибити знання дітей про професії людей; розвивати допитливість, творчу уяву;  виховувати повагу до людей різних професій, працелюбність.

Обладнання: малюнки бджілок; малюнки та відео людей різних професій; малюнки приладдя для роботи.

Хід роботи

 

1. Організація класу

2. Повідомлення теми та завдань уроку

- До нас на урок завітала бджілка.

- Діти, ви бачили, як бджілка збирає пилок з квіточки?(Відповіді).

- Вона перелітає з квіточки на квіточку і, хоч така маленька, а працює без відпочинку. Навіщо це їй треба, як ви гадаєте? (Відповіді).

- А якби бджілка лише поласувала, а потім весь час відпочивала, то що б трапилося? (Відповіді). Як ви, діти, думаєте, навіщо працювати людям?(Відповіді).

– Сьогодні ми будемо також працьовитими бджілками і познайомимося із професіями різних людей, із професіями ваших батьків. Пограємо в ігри. А для цього треба багато попрацювати.

3. Основна частина.

3.1. Бесіда з елементами розповіді

- Погляньте один на одного. Хто ви є?(школярі, українці, діти)

- А яка є ваша професія? (школяр)

- Отже, ви освоюєте професію школяра. Які ваші обов’язки?(вчитися, не пропускати уроки).

- Із раннього дитинства відколи ви себе пам’ятаєте, вам доводилось спостерігати, як працюють ваші батьки, дідусі й бабусі. Щоденно ходять на роботу, пораються по господарству, забезпечують родину, піклуються про ближніх – і так увесь вік. Адже кожна людина, якщо вона не хвора, повинна працювати!

- Діти, а чи замислювались ви коли-небудь над тим, скільки людей працюють, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб у ваших сумках були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіо чи телевізора і слухати музику? Якщо б ви задумались порахувати всіх цих людей, то мабуть, до вечора не порахували б.

- Діти, а які професії є у нашій школі? (вчитель, завгосп, бібліотекарка, прибиральниця).

– Які ще професії ви знаєте?

– Дехто з ваших батьків також працює Розкажіть про професії своїх батьків. (Аналіз відповідей учнів.)

3.2. Робота з віршем.

– А тепер послухайте вірш і назвіть професії, про які у ньому згадує автор.

Все запише секретар,

На воротах — воротар,

Хворого лікує лікар,

Тістечка готує пекар,

Вчитель вчить дітей у школі,

Хлібороб працює в полі.

(Діти називають професії, про які згадувалося у вірші.)

3.3. Гра «Доповни речення»

– А тепер пограємо у гру «Доповни речення». Я вам говорю початок речення, а ви називаєте професію, яка підходить до цього речення.

Будує будинок… (будівельник);

керує літаком…( льотчик);

малює картини…( художник);

пише вірші…( поет);

готує їжу…(кухар);

вчить дітей… (вчитель);

гра на інструментах… (музикант).

– Скажіть, хто з вас вже мріє кимось стати? Хто обрав професію? (Діти відповідають.)

– Коли ви обов’язково оберете собі професію, то вам обов’язково знадобиться те, чого ви навчалися у школі.

3.4. Гра «Впізнай, яка професія"

- А давайте ми пограємо в гру, яка називається «Впізнай, яка професія".  Я буду зачитувати вам загадки, а ви уважно слухайте і відгадуйте. (одночасний показ презентації)


1) Вміє справно рахувати

І товар пропонувати.

Зошит, книгу, олівець

Видає нам… (продавець).

 

2)Рівно цеглу викладає

Дах старанно покриває

Каменяр і покрівельник

Носить назву…(будівельник)

 

3)Золоті у нього руки:

Робить зачіски й перуки,

Підстриже і пофарбує,

Гарний настрій подарує. (перукар)

 

4)Слоненяті чи качаті

Кошеняті чи курчаті

Дасть пігулку чи відвар

Друг тварин…(ветеринар)

 

5)Квіточки попідливає,

Кущики попідстригає,

Для рослинок – чарівник

Любить землю…(садівник)

6)В дитсадок ви всі ходили,

Хороводи там водили.

Вчили вас там малювати,

Перші буквочки назвати. (Вихователі)

 

7)Із пожежами воює,

від вогню усе рятує. (Пожежник)

 

8)Хто одежу шиє всім:

І дорослим, і малим,

Дружить з голкою й тканиною,

Строчить швейною машиною.

(Швачка)

 

9)Тисне вчасно гальма й газ,

Відвезе усюди нас

Для доріг він хлопець свій

За кермом сидить… (водій)

 

10)Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує –

Призначає процедури

І таблетки і мікстури?(Лікар)


3.5. Фізкультхвилинка

3.6. Читання оповідання «Яка ж професія найкраща?»

- Послухайте оповідання яке називається «Яка ж професія найкраща?»

Яка ж професія найкраща?

-Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?

-Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.

-Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.

-А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили.

 

- А як ви вважаєте, яка професія найважливіша?

- Діти, пам’ятайте, неважливих професій не буває, всі професії якоюсь мірою важливі.

3.7. Вікторина.

- Ось уявіть собі, щоб було, якби зникли деякі професії. Зараз я буду вам зачитувати запитання, ви уважно слухайте і будете давати відповідь.

А чи знаєте ви хто такий електрик? (це людина яка працює з електрикою, з струмом). Що б сталось, як би не було електрика? (не було б світла, не працювала б техніка)

Хто такий пекар? (це людина, що пече хліб) Що б сталося, коли б не вийшов на роботу пекар? (не було б хліба)

Як щоб не було професії вчителя? (ми б не отримали освіти)

Якби не було професії лікаря? (не було б кому подати допомогу хворим людям)

Якби не було професії двірника? (на вулиці було б брудно)

А хто такі перукарі? (це люди, стрижуть людей)Що б було якби не було професії перукаря? (люди б ходили не підстрижені)

- Отже, діти всяка робота важлива і потрібна, тому треба вчитися робити все. І з повагою ставитись до інших , цінувати їхню працю.

3.8. Гра "Кому, що потрібно для роботи"

- Для кожної професії потрібне своє приладдя. От, що вам потрібне для вашої професії? (зошити, ручки, книжки…)

- Давайте допоможемо людям різних професій віднайти їхнє приладдя для роботи.

3.9. Хвилинка-веселинка.

– А тепер — хвилинка-веселинка. Послухайте речення та виправте їх.


• Кухар будує нам гарний дім.

• Мебляр готує смачний обід.

• Швачка фарбує стіни будівель.

• Муляр шиє різні сукні та штани.


3.10. Гра "Пантоміма".(вчитель, лікар, водій, співак ,кухар)

- Молодці, ви вже стільки дізнались про професії,а тепер давайте спробує за допомогою міміки та жестів зобразити ту професію, яку я вам скажу на вухо.  Але мовчки зображуєте,  те що я вам скажу. Отже, хто бажає?

4. Підсумок уроку.

- Про які професії ви дізнались на занятті?

- Які з них були для вас новими?

- Що потрібно для того, щоб обрати собі потрібну професію?

- Добре, діти, ви молодці! Гарно сьогодні попрацювали.

- І на завершення хочу вам сказати, сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити  її чесно, вміло, але пам’ятайте, що головною професією для вас сьогодні є професія школяра. Отож, добре навчайтеся, будьте, як невтомні бджілки-трудівниці.

doc
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку