Проект "Край в якому ти живеш"

Про матеріал
Проект "Край в якому ти живеш" дає можливість дітям дізнатися багато цікавого про свій рідний край.
Перегляд файлу

              Придніпрянський ліцей

 

 

П  Р О Е  К  Т

 

Україна – наша Батьківщина

Картинка 1 из 201208

 

 

 

Виконавці:учні 2 класу,вчитель Шишацька Т.Г.,батьки.

 

 

 

 

 Тема:  Край, у якому ти живеш.

               Україна – наша Батьківщина.

 

 Мета: Навчальна:

  • Забезпечити засвоєння в учнів теоретичної бази знань з основ інформатики ;
  • Забезпечити оволодіння  уміннями і навичками  ефективного використання сучасних комп’ютерно-інформаційних технологій у своїй діяльності;  вмінням оцінювати  отримані результати;
  • Навчити планувати свою роботу; працювати з додатковою літературою; використовувати інтернет-ресурси;
  • Проконтролювати ступінь засвоєння знань, умінь, і навичок по темі.

Розвиваюча:

  • Формувати вміння виділяти головне в досліджуваному матеріалі, аналізувати, систематизувати отриману інформацію;
  • Формувати такі якості мислення: гнучкість, самостійність, критичність;
  • Розвивати просторову уяву.

Виховна:

  • Формувати патріотичні почуття учнів, розвивати інтерес учнів до традицій свого народу;
  • Формувати вміння роботи в групах;
  • Формувати такі якості особистості : організованість, чесність, відповідальність, обов’язок тощо;
  • Розвивати сумлінне ставлення до вивчання рідного краю;

Розвивати пізнавальний інтерес; спонукати до творчої та пошукової     

діяльності;

виховувати почуття патріотизму, гордість за великих українців.

 

Завдання:

  •                               Навчити учнів працювати з графічним редактором  PAINT, створювати векторні зображення засобами WORD;  
  •                               Створити графічні зображення;
  •                               Навчити працювати в групах,  досягати спільної мети, презентувати продукт своєї діяльності.

         Тип проекту:  груповий, інтегрований.

Вид проекту: інформаційно-дослідницький.

Провідна проблема: дослідження рідного краю, його багатств, традицій українського народу, збереження природи рідного краю, його історичного минулого.

Спосіб розв`язання проблеми: пошук літературного матеріалу; цікаві енциклопедичні дані; освоєння групами різних практичних технологій.

Тривалість проекту:  4 тижня.

Кінцевий продукт:  урок-презентація, альбом « Моя Батьківщина – Україна»

Керівник проекту: вчитель Шишацька Т.Г.

 Учасники проекту:  учні 2 – класу,батьки

 

 

П Л А Н      В И К О Н А Н Н Я     П Р О Е К Т У

  Пояснювальна записка

Одним з пріоритетних напрямів державної політики  є розвиток освіти України. Перед школою ставляться конкретні цілі та завдання, які диктуються часом, потребою виховання нової особистості. А саме:

  • запровадження освітніх інновацій, інформаційних технологій;
  • формування у дітей та молоді сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей і навичок самостійного наукового пізнання;
  • самоосвіти і самореалізації особистості;
  • формування потреби та здатності особистості до самоосвіти.

Сучасна школа повинна створити умови для формування компетентного, комунікативного випускника.

Я вважаю метод проектів – системою навчання, гнучкою моделлю організації навчального процесу, яка орієнтована на творчу самореалізацію особистості, розвиток її можливостей у процесі створення нового продукту під контролем учителя. Цей метод дає можливість всесторонньо зацікавити учня до вивчення предметів у школі.

«Зацікавити розум дитини – ось що є одним з основних положень нашої доктрини, і ми нічим не нехтуємо, щоб прищепити учневі смак, ми б сказали пристрасть до навчання », - вважав видатний математик М.Остроградський.

Саме зацікавленість учня предметом, вміння використовувати набуті знання для вивчення інших предметів є запорукою успішного навчання.

Інформатика є предметом, який надає найбільші можливості для проектної діяльності в тому числі і з інших навчальних дисциплін.

 

 

І.Організація проекту

Формування основної проблеми і дидактичної мети.

ІІ. Планування проектної діяльності:

  1. Обирання учнями запропонованих учителем групових проектів.
  2. Обміркування шляхів розв’язання проблеми.
  3. Пошук матеріалів: бібліотека, мережа Інтернет, відвідування музею.
  4.  Проведення циклу уроків, пов`язаних із темою проекту.

ІІІ. Робота на уроках

 

∙ Природознавство

1. Знайти матеріали про Київ, Хортицю, Карпатські гори.

2. Знайти легенди, таємниці, рідного краю.

3. Зібрати інформацію на тему: «Великі Українці».

 

∙ Читання. Українська мова

  1. Дібрати художню літературу: вірші, оповідання про Україну.
  2. Скласти розповіді: «Мої предки – українці», « Історія могосела».
  3. Зібрати прислів`я та приказки про Україну.

 

∙ Читання. Українська мова

  1. Намалювати малюнки на тему: «Україна – моя батьківщина», «Київщина – мій рідний край», «Моє село», «Моя вулиця».

Завдання для груп

«Козачата» (хлопчики)           

Знайти історичні дані про Київ, Хортицю.

«Калинонька» (дівчатка)            

Дослідити питання: природні перлини України – це наше багатство.

ІV. Презентація проекту

Інтегрований урок-подорож.

Тема: Край у якому ти живеш. Україна – наша Батьківщина.

Мета:  збагачувати знання учнів про Україну, історичні та культурні символи українського народу; сприяти формуванню національної свідомості, осмислення себе як частини великого українського народу; розвивати інтерес до історії рідного краю; формувати інтерес до історії рідного краю; формувати дбайливе ставлення до природи; виховувати почуття патріотизму.

Обладнання:  ПК, мультимедійна презентація, проектор,карта України, ілюстрації історичних міст України, українські народні костюми.


ХІД  УРОКУ

І. Організація класу.

Доброго ранку!

Мовлю за звичаєм.

Доброго ранку!

Кожному зичу я.

Кому дозволено першому сісти?

Дівчаткам.

Так, спочатку краса,

А потім сила.

 

ІІ. Мотивація.   (1 слайд)

  1. Акровірш – загадка

Рідний край

 

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай

Рідніша їм своя пустиня,

А ніж зелений в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без батьківщини.

                                                             Микола Чернявський

-         Мабуть, ви здогадались, що це акровірш-загадка. Прочитайте перші букви кожного рядка. Так – це Україна.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

-         Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Наш урок присвячений Україні. Сьогодні ми відчуємо себе справжніми синами й дочками

 

українського народу. На уроці ми здійснимо заочну подорож Україною, почуємо презентацію творчих груп – хлопчиків «Козачки», дівчаток «Калинки».  Познайомимось з віршами про Україну.

-         Діти прочитаємо тему нашого уроку: « Край, у якому ти живеш. Україна – наша Батьківщина».

 

ІV. Перевірка домашнього завдання

1. Бесіда про Україну. Робота з картою. Україна для нас – найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, тому що  це наша рідна земля, де ми народилися й живемо, де жили й працювали наші предки.

На цій карті зображена  наша земля, країна, Батьківщина – Україна.

-         Як називається столиця нашої країни?

-         Які ще міста ви знаєте? (Діти  виходять, показують міста на карті України).

-         Які річки протікають по території України? (покажіть).

-         Які моря омивають нашу країну?

-         Які гори знаходяться на території України?

  1. Декламування вірша В. Латанського «Україна»
  2. Декламування віршів за бажанням про Україну.

 

V. Основна частина

1. Асоціативний кущ до слова Україна (складає група «Калинки»)   

рушник                  верба               калина

 

                        Шевченко             УКРАЇНА                барвінок

                       

                           тополя               Дніпро            Київ

 

                                      Батьківщина

 

  1. Павутинка до слова Батьківщина (скаладає група «Козачки»).

                                                                батько                мати

 море          пісня          родина          села Лосятин

                  земля         край          БАТЬКІВЩИНА          Україна

           гори                річки            рідний       міста              Вітчизна

                                                             дім         

 Карпати      Дніпро   Донець                Київ  

 

Кожна група отримує фішку за правильно виконане завдання.

 

  1. Презентація творчої групи «Козачки» (2 слайд)     

 

 

Перша зупинка «Історична»

Київ. Хортиця.

Діти:

  Київ – столиця України, одне з найбільших і найстаріших міст Європи.

За легендою назва Києва походить від імені Кия – найстаршого з трьох братів, другий брат – Щек, третій  - Хорив і сестра Либідь.

               Наприкінці 18 столітті з`явився  Хрещатик – зараз головна вулиця міста.

Майдан Незалежності головна площа Києва. 24 серпня 1991 року Україна стала незалежною.

      Хортиця – найбільший острів на Дніпрі, біля Запоріжжя – це одне з семи чудес України. Тут з`явилась перша Запорізька Січ.

Вперше назва хортичний острів згадано у зв`язку з походом князя Святослава проти половців у 1103 році.

З 1965 року острів Хортиця став державним  історико-культурним заповідником.

 

 

 

 

  1. Словникова робота  (3 слайд)  

- Кожна країна має  народні та державні символи. Відшукайте  в таблиці ці заховані слова.   

К

П

Р

А

П

О

Р

Я

С

Т

О

У

Г

І

М

Н

А

С

Ж

И

Т

О

Я

Л

Е

М

К

А

Л

И

Н

А

І

Т

Р

И

З

У

Б

Н

Р

У

Ш

Н

И

К

О

Ї

А

В

Е

Р

Б

А

З

Ю

    

                          

 

 

 

 

          

 

 

 

-         Які  ще символи  ви знаєте? (Дідух, барвінок, чорнобривці…).

  1. Робота над віршами – робота в групах:

а) група «Козачата»     

Водограй, полій розмай,

Зелений гай, ліщина…

Все це рідний край, любий край –

На Батьківщина.

Пам`ятай, не забувай

Батьківську стежину,

Прикрашай, шануй свій край,

Дім свій – Батьківщину.                     

                                      В. Гринько 

 

-         Що ми називаємо Батьківщиною?

-         Від якого слова походить слово «Батьківщина»?

-         А чому воно написано з великої  літери?

-         Хто прочитає вірш?

б) група «Калиноньки»  

УКРАЇНКА

Українка я маленька,

Україна – моя Ненька.

В неї щира я дитина,

Добра, люба та єдина.

Вірна я дочка народу,

Бо з козацького я роду,

Щиро я свій рід кохаю,

 

Роду іншого не знаю.

Так я завжди буду жити,

Рідний край буду любити,

          Українцям помагати,

Україна – моя мати!

                             Сидор Воробкевич

 

-         Від якої особи написано вірш?

-         Як лагідно називає Україну дівчинка?

-         З якого роду дівчинка?

-         Прочитайте рядки, у яких міститься головна думка вірша.

  Хорове читання вірша

  1. Фізхвилинка

Ми завзяті «Козачки».

Ми веселі «Калинки»

Покружляли, похилились.

І тепер тихенько сіли.

  1. Презентація групи «Калинки» (4 слайд) 

 

Друга зупинка «Перлини України»

Дніпро. Карпати.

 

 

 

Дніпро – найбільша річка України. Вона бере початок у Росії й несе свої води до Чорного моря через три країни: Росію, Білорусію й України. Друге ім`я Дніпра – Славутич, від слова «слава».

Дніпро, Дніпро! Ти покохав,

Як матір Україну,

Ти рідним братом її став

І другом до загину.

Карпати – гори на заході України.  Найвища точка в Україні -  це гора Говерла (2061 м). Говерла – це символ величі і гордості України.

Славиться край джерелами цілющих вод.

 

Карпатські гори прекрасні в будь-яку пору року. У горах живуть олені, ведмеді, вовки, рисі, білки, дикі кабани, зайці. До Закарпаття приїжджають багато туристів в усі пори року, а в взимку круті гірськолижні траси приваблюють відпочиваючих, любителів зимового відпочинку з різних країн світу.

Чарівний Карпатський край зветься Гуцульщиною. Гуцули зберегли свою історію, свій духовний скарб.*

 

Тут гарно і тихо, тут сонячний спокій.

Чудово й казково у горах високих!

Мріє бір* і шипшина горить,

Співучо потік лісовий гомонить.

                                          Юрій Федькович

 

(* Бір – великий сосновий ліс)

(*Скарб – духовні та культурні цінності)

     VІ. Робота в групах

  1. Збери прислів`я та приказки.

«Козачата»     

  • Вітчизна, - моя, дорога, а мені, кожному, своя.
  • Тільки, солов`ї, в ріднім, співають, краї.

 

 

«Калинонька» 

  • Де, рай, край, рідний, там, і під, ялиною.
  • Кожному, сторона, своя, мила.
  1. Вікторина «Ти мені, я тобі».                  

Діти по черзі задають запитання.   (За відповідь фішка).

-         Що належить до національних скарбів України? (природні пам`ятники, усні народні твори, пам`ятники архітектури).

-         Які річки України ви знаєте?   (Дніпро, Дністер, Донець, Тиса, Десна, Прип`ять…).

-         Хто перший з князів відкрив школи в Київській Русі?  (Князі Володимир Великий і Ярослав Мудрий).

-         Які всесвітньо відомі пам`ятники  знаходяться  у Києві?  (Софієвський собор, Золоті ворота, Києво-Печерська лавра).

-         Яке місто славиться у Європі найкращим шоколадом?   (Львів).

-         З чого варять обрядову кашу-кутью на Різдво і Хрещення?    (З ячменю або пшеничного зерна).

-         Коли святкують день соборності України?   (22 січня).

-         Коли святкують День Незалежності України?   (24 серпня).

  1.               Метод «Мікрофон».  

Конкурс «Хто більше знає видатних людей нашої країни»

-         Зараз ми дізнаємося, яка група знає більше видатних людей

-         України?  (за відповідь фішка)

VІІ. Підсумок уроку

Учитель.

Україна…Земля зі славною історією, народом, який протягом багатьох  віків боровся за свою свободу і незалежність. Вивчаючи історію свого народу, ми вчимося  зростати  справжніми громадянами своєї країни.

Якщо на уроці ви були уважні, то зараз зможете легко розгадати кросворд.

К Р О С В О Р Д  (5  слайд)

1. У К Р А Ї Н Ц І

                                                2. К А Р П А Т И

                                            3. Д Н І П Р О

                                                        4.Т А Р А С

                                                    5. К И Ї В

                                               6. Р У Ш Н И К

                                                     7. К А Л И Н А

  1. Назва народу, який живе в нашій країні?
  2. Гори, які розміщені на заході України?
  3. Ріка, що являється національною гордістю України?
  4. Ім`я видатного українського поета?
  5. Головне місто України?
  6. Національний символ України, який  матері дарують своїм дітям на щастя?
  7. Кущ, що оспіваний в українських народних піснях, як символ дівочої краси.

-         Чи сподобався вам урок?

-         Полічіть, будь ласка, ваші фішки.

-         Яка група перемогла?

нагородження

Перегляд презентації

 

Виконання пісні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку