Виховна година. Бережи свої та шкільні речі

Про матеріал
Мета виховної години : уточнити й закріпити уявлення учнів про те , що кожна річ – це результат колективної праці ; виховувати бережливе ставлення до своїх і чужих речей , шкільного майна .
Перегляд файлу

Бесіда на тему:

«Бережи свої та шкільні речі»

 

Мета : Уточнити й закріпити уявлення учнів про те  , що кожна річ – це результат колективної праці ; виховувати бережливе ставлення до своїх і чужих речей , шкільного майна .

 

                                                      Хід бесіди

 

1 . Повідомлення теми і мети бесіди .

- У нашій країні щорічно будуються нові заводи , фабрики , дитячі садки , школи , житла , стадіони . Це робиться для того, щоб краще жилося  українцям. Всі  багатства, які  є в розпорядженні, добуті й створені  робочими  руками. Сьогодні ми поговоримо про те , як треба ставитися до речей, якими ви користуєтеся .

 

2 . Розповідь вихователя .

- Уважно огляньте кімнату і скажіть , що ви бачите в класі ?

(Парти , шафу , дошку , стіл , стілець тощо…)

  • Всі ці речі називаються шкільним майном .А хто дбає про те,   щоб у школах завжди було все необхідне для навчання ?

(Діти дають відповіді ).

  • Вірно , діти , наш уряд , весь український народ  постійно піклуються про нове покоління. А тепер поміркуємо , як же слід ставитися до шкільного майна . (Не псувати , не рвати , не ламати , не бруднити ) .
  • Цими речами користується не одне покоління учнів . Нині ви вчитеся в першому класі , а через чотири роки сюди прийдуть інші школярі , які також хочуть сидіти  за гарними партами .Чи знаєте ви , звідки з’явились стіл , парта , дошка ? Відомий письменник С . Я . Маршак так розповідає  про це у вірші «Звідки стіл прийшов?» :

                        … Ось зошит , книга . Бачу – знов

                             За стіл сідаєш ти  .

                             А звідки стіл оцей прийшов ,

                             Ти б міг розповісти ?

                             До нього пильно придивись ,

                             Він сам сосною був колись .

                             Він ріс – по стовбуру текла

                             Прозорчаста смола .

                             Та ось розпечена пила

                             У стовбур глибоко ввійшла .

 

                               Зітхнув він – і упав …

                               У лісопильні край струмка ,

                               Він став дошками з кругляка ,

                               А в столяра – працівника

                               Чотириногим став .

  • Спробуйте назвати тих людей , які вклали свою працю у   

виготовлення дерев’яних шкільних меблів . (Лісоруб , столяр, маляр,  лісник).

  • Що потрібно робити , щоб якнайдовше зберегти  парти , дошки ,

 шафи?

(Не ламати , не хитати , не бруднити , не дряпати ).

 

 3 . Бесіда з вихователем .

- Діти , які особисті речі є у вас ?(Відповідають ).

- Відгадайте загадку Грицька Бойка :

                              Дуже я потрібна всім –

                              І дорослим , і малим .

                            Всіх я розуму учу ,

                            А сама завжди мовчу .

- Правильно , це книга . Які книги є у вас ? Як потрібно ставитися до них ? ? (Бережно , охайно ,дбайливо ) . В кінці навчального року  свої підручники    ви передасте майбутнім першокласникам. (Показую чисті й  охайні  підручники ).

 

4 . Робота над оповіданням О. Вишні «Любіть книгу !» .

 

Запитання:

  • Як ставився Василько до книжки ? Що приснилося хлопчикові ?
  •  Яке гасло склав хлопчик ?
  • Запам’ятайте , діти ,і ви це гасло : « Бережи книгу – це твій друг».

 

5. Вивчення правил поводження з книгою .

 

Запам’ятайте :

     А ) Бережи книжку – свою чи позичену в товариша .

     Б)  Мий руки перед читанням .

     В ) Не пиши на сторінках книжки , не загинай куточків .

     Г ) Не слинь пальців , коли перегортаєш сторінки .

     Д ) Обгорни книгу .

     Е ) Розірвану книгу підклей .

 

5   .Гра «Про що розповів портфель» . 

 

 Учні дістають з портфеля речі і від першої особи розповідають : «Я -   зошит з математики .Мій  хазяїн береже мене . Я вже списаний, але чистенький , не зім’ятий, куточки не загнуті   .   

                                                                      

6 . Завдання чергового учня .

- Що повинен робити черговий у класі ?

     А ) Приходити до школи трохи раніше за інших .

     Б ) Переглядати парти .

       В) Поливати квіти .

    Г ) Протирати вологою ганчіркою дошку .

    Д ) Під час перерви провітрювати  клас .

    Е ) Готувати все необхідне для наступного уроку .

 

7 . Підсумок бесіди .

Вивчення морального  правила : Кожний учень зобов’язаний бережливо ставитися до шкільного майна , особистих і чужих речей .

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
3434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку