Бесіда на тему:
«Бережи свої та шкільні речі»
Мета : Уточнити й закріпити уявлення учнів про те , що кожна річ – це результат колективної праці ; виховувати бережливе ставлення до своїх і чужих речей , шкільного майна .
Хід бесіди
1 . Повідомлення теми і мети бесіди .
- У нашій країні щорічно будуються нові заводи , фабрики , дитячі садки , школи , житла , стадіони . Це робиться для того, щоб краще жилося українцям. Всі багатства, які є в розпорядженні, добуті й створені робочими руками. Сьогодні ми поговоримо про те , як треба ставитися до речей, якими ви користуєтеся .
2 . Розповідь вихователя .
- Уважно огляньте кімнату і скажіть , що ви бачите в класі ?
(Парти , шафу , дошку , стіл , стілець тощо…)
(Діти дають відповіді ).
… Ось зошит , книга . Бачу – знов
За стіл сідаєш ти .
А звідки стіл оцей прийшов ,
Ти б міг розповісти ?
До нього пильно придивись ,
Він сам сосною був колись .
Він ріс – по стовбуру текла
Прозорчаста смола .
Та ось розпечена пила
У стовбур глибоко ввійшла .
Зітхнув він – і упав …
У лісопильні край струмка ,
Він став дошками з кругляка ,
А в столяра – працівника
Чотириногим став .
виготовлення дерев’яних шкільних меблів . (Лісоруб , столяр, маляр, лісник).
шафи?
(Не ламати , не хитати , не бруднити , не дряпати ).
3 . Бесіда з вихователем .
- Діти , які особисті речі є у вас ?(Відповідають ).
- Відгадайте загадку Грицька Бойка :
Дуже я потрібна всім –
І дорослим , і малим .
Всіх я розуму учу ,
А сама завжди мовчу .
- Правильно , це книга . Які книги є у вас ? Як потрібно ставитися до них ? ? (Бережно , охайно ,дбайливо ) . В кінці навчального року свої підручники ви передасте майбутнім першокласникам. (Показую чисті й охайні підручники ).
4 . Робота над оповіданням О. Вишні «Любіть книгу !» .
Запитання:
5. Вивчення правил поводження з книгою .
Запам’ятайте :
А ) Бережи книжку – свою чи позичену в товариша .
Б) Мий руки перед читанням .
В ) Не пиши на сторінках книжки , не загинай куточків .
Г ) Не слинь пальців , коли перегортаєш сторінки .
Д ) Обгорни книгу .
Е ) Розірвану книгу підклей .
5 .Гра «Про що розповів портфель» .
Учні дістають з портфеля речі і від першої особи розповідають : «Я - зошит з математики .Мій хазяїн береже мене . Я вже списаний, але чистенький , не зім’ятий, куточки не загнуті .
6 . Завдання чергового учня .
- Що повинен робити черговий у класі ?
А ) Приходити до школи трохи раніше за інших .
Б ) Переглядати парти .
В) Поливати квіти .
Г ) Протирати вологою ганчіркою дошку .
Д ) Під час перерви провітрювати клас .
Е ) Готувати все необхідне для наступного уроку .
7 . Підсумок бесіди .
Вивчення морального правила : Кожний учень зобов’язаний бережливо ставитися до шкільного майна , особистих і чужих речей .