Виховна година на тему: «Цікавий світ професій»
Мета: розширити знання учнів про світ професій, їх особливості; створити умови для прояву творчого й інтелектуального потенціалу учнів; виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій.
Хід заняття
I. Організаційний момент
- Добрий день! Я рада вітати вас на нашому заході.
II. Повідомлення теми і мети
- Сьогодні у нас захоплива подорож у світ професій, що має назву «Цікавий світ професій». Мине кілька років, і кожен із вас повинен буде обрати одну-єдину професію, яка була б вам по душі й приносила задоволення. Ви, мабуть, замислювалися, ким стати в майбутньому, що робити, яку професію обрати. Оскільки кожній людині треба працювати, щоб мати сім’ю, кошти і приносити своєю працею користь людям та суспільству. Що більше професій вам знайомі, то ширша можливість вибору, а отже, — і більше шансів знайти і вивчити ту професію, у якій саме ви будете віртуозом, досягнете успіху, зможете виявити свою особистість. Наша виховна година допоможе зрозуміти, наскільки ви уявляєте світ професій, а також дасть нагоду перевірити себе у розв’язанні інтелектуальних задач, застосувати свої знання на практиці.
III. Основна частина
1. Вікторина «Що за професія?»
1. Спеціаліст з виготовлення виробів з металу - Токар
2. Спеціаліст з виховання та навчання дітей - Педагог
3. Спеціаліст з складання й налагодження механічного обладнання - Слюсар.
4. Спеціаліст з обслуговування та ремонту радіоапаратури – Радіомайстер.
5. Майстер з ручного кування металу - Коваль.
6. Спеціаліст з вищою технічною освітою - Інженер.
7. Власник сільськогосподарського підприємства з використанням земельної ділянки - Фермер.
8. Спеціаліст з розведення фруктово-ягідних кущів - Садівник.
9. Фахівець з технології з'єднання деталей конструкції шляхом їх місцевого сплавлення – Зварювальник.
10. Спеціаліст з духових і клавішних інструментів - Музикант.
11. Фахівець, що володіє ножицями і гребінцем - Перукар.
12. Спеціаліст з вивчення процесів, що відбуваються в земній атмосфері - Метеоролог.
13. Спеціаліст з обробки дерева - Столяр.
14. Спеціаліст з обслуговування електричних мереж і електричного обладнання - Електромонтер.
15. Працівник торгівлі - Продавець.
2. «Чи знаєте ви професії?»
- Діти ,за останній час з’явилося багато нових професій. Чи знаєте ви їх?Зараз ми перевіримо. Тільки одна відповідь правильна,знайдіть її.
1. Англійському поняттю «драйвер» відповідає ...
а) водій,
б) льотчик,
в) гітарист.
2. Де працює фармацевт?
а) в аптеці,
б) в магазині дієтичних продуктів,
в) в зоомагазині.
3. Який синонім можна застосувати до слова «репортер»?
а) видавець,
б) диктор,
в) журналіст.
4. Хто перевіряє квитки в поїзді?
а) стюард,
б) кондуктор,
в) контролер.
5. Хто такий отоларинголог?
а) лікар,
б) біолог,
в) космонавт.
6. Де працює круп'є?
а) у банку,
б) в конторі,
в) в казино.
7. Чим займається кінолог?
а) мишами,
б) собаками,
в) кінофільмами.
8. Хто такий візажист?
а) робить візи,
б) макіяж,
в) візитки.
9. Чим займається ріелтор?
а) продажем нерухомості,
б) виставками,
в) реалізацією продукції.
10. Хто такий фрезерувальник?
а) токар,
б) слюсар,
в) тесля.
3. Пантоміма «Зобрази професію»
За допомогою рухів, міміки, жестів потрібно показати характерні ознаки (особливості) професії. Наприклад, офіціант, швея, скрипаль, лікар, маляр, міліціонер.
4. Повідомлення
Професія — це певний вид праці, що вимагає певних знань і навичок набутих в результаті спеціальної підготовки. У кожній професії є свої різновиди праці, які називають спеціальностями (вид заняття в межах однієї спеціальності). Наприклад, немає професії «учитель всього», а є учитель початкових класів, математики, фізики тощо, а інженер може бути інженером-електриком, програмістом, механіком,лікар за професією може бути лікарем-стоматологом, лікарем – хірургом.
- Діти, як ви думаєте: президент, двірник, прибиральниця – це професії? (Ні, тому що ніде не навчають цим заняттям, хоча вони є трудовою діяльністю)
5. Завдання «Професія чи спеціальність»
- Діти, прошу вас визначити, де зазначено спеціальність, а де професію.
Спеціальності:
Лікар-хірург
Інженер-механік
Продавець-касир
Вчитель біології
Кухар-кондитер
Слідчий-міліціонер
Бухгалтер-касир
6. «Професія чи посада»
- Діти, а чи знаєте ви що таке посада? Посада - це перелік обов’язків покладених на певну людину вони є обов’язковими для виконання та додатково оплачуються. На дошці плакат з написаними посадами та професіями. Учням потрібно визначити, що це: професія чи посада.
− Лікар – керівник
− Директор –бухгалтер
− Будівельник-заступник директора
− Завуч –диригент
− Кондитер-бригадир
− Продавець-завідувач
7. Виключення зайвого.
Знайдіть у ряді слів зайве і підкресліть його.
Приклад: витримка, організованість, ініціативність, неуважність, самостійність. Учитель, психолог, зоолог, екскурсовод, лікар.
Ботанік, біолог, фермер, програміст, лісник.
Художник, артист, письменник, композитор, автослюсар.
8. Аналогії. Дано три слова, перші два пов’язані за значенням. Між третім і одним із запропонованих п’яти слів існують такі ж відношення. Необхідно знайти четверте слово і підкреслити його. Приклад: пісня — співак = картина — ?
а) сліпий, б) художник, в) малюнок, г) водій, ґ) глядач.
Школа — навчання = лікарня — ?
а) лікар б) учень в) лікування г) установа ґ) хворий.
Пісня — композитор = літак — ?
а) льотчик б) соловей в) механік г) конструктор ґ) художник.
Паровоз — вагони = кінь — ?
а) потяг б)пасажир в) овес г) віз ґ) стайня.
9. «Відгадай професію»
От наша чарівна торбинка. (Демонструється непрозорий пакет, в якому лежать предмети різного призначення: канцтовари, посуд, іграшки і т.д.) У ньому лежать різні предмети. Усі вони використовуються в тій чи іншій професії. Ви повинні вгадати з якою професією пов'язаний той чи інший предмет ? (Ножиці - швея, лак для волосся - перукар, шприц-лікар, мікрофон-співак, молоток-столяр, мишка до комп’ютера-програміст, машинка – водій, літак-пілот, крейда-вчитель, книжка-бібліотекар, розетка-електрик, пензлик-художник)
− Діти, уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів? Що трапилося б?
− А якщо не буде працювати електрик?
− Якщо вчителі не вийдуть на роботу?
− Що буде коли на роботу не вийдуть прибиральники та двірники?
− Яка професія найважливіша?
Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно працювати та виконувати свої обов’язки.
10. «Збери прислів’я »
На смугах паперу написані прислів’я про працю, але вони розрізані навпіл і переплутані. Потрібно правильно з’єднати прислів’я.
Хто рано встає, тому Бог дає.
Була б охота, а робота знайдеться.
Очі бояться, а руки роблять.
Є терпіння - буде і вміння.
Хто не працює, той не їсть.
Що можеш зробити сьогодні, не відкладай на завтра.
Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.
Зробив діло – гуляй сміло.
Де господар гарно робить ,там і поле гарно родить.
Тяжко тому жити , хто не хоче робити.
11. «Чий інструмент?»
Тепер час показати знання щодо особливостей роботи людей різних професій. Учитель називає предмети ,якими користуються спеціалісти під час роботи ,або предмети що символізують ту чи іншу професію,учні повинні вгадати цю професію.
− Халат, ліки, термометр, швидка допомога, аптечка…(лікар)
− Вогнегасник, вогонь, пожежна машина…(пожежник)
− Книги, зошити, ручки, журнал…(вчитель)
− Ножиці, тканини, нитки…(швея)
− Продукти, ніж, каструля...(кухар)
− Пилка, молоток, рубанок…(столяр)
− Ножиці, гребінець, фен…(перукар)
− Листи, газети, велика сумка…(листоноша)
− Халат, ліки, тварини…(ветеринар)
− Ліки, халат, рецепти, терези…(аптекар, фармацевт)
− Колосок, поле, жнива, комбайн…(комбайнер)
− Рахівниця, калькулятор, цифри, комп’ютер, гроші…(економіст)
− Борошно, піч, тісто…(пекар)
IV. Підсумок.
Сподіваюся, ця подорож у світ професій була для вас корисною і цікавою. Можливо, що якась із названих сьогодні професій, стане вашим вибором. Я хочу, щоб він був вдалим. Завжди пам’ятайте, що пошук свого покликання не варто робити поспіхом. Вивчайте себе, вивчайте професії і шляхи до них, пізнавайте навколишній світ. Щасти вам!