Класна година — форма позакласної виховної роботи, яка передбачає створення оптимальних умов для продуктивного спілкування класного керівника з учнями на рівні педагогіки співробітництва з метою формування у них соціальної зрілості.
Для того щоб досягти ефективності класної години в системі виховної роботи, класному керівнику напередодні її проведення треба поставити перед собою низку запитань і відповісти на них: "Якою вона буде? Кому потрібна класна година — педагогу чи учням? Які можливі результати?". Поряд із цим треба відповісти і на такі організаційні запитання: "Як обрати тему класної години? Як потрібно готуватися до класної години? Чи складати план? Кого залучити до підготовки класної години?".
У процесі підготовки та проведення класної години доцільно дотримуватися таких правил:
1. Проводьте класні години систематично.
2. Не влаштовуйте на класних годинах педагогічних "розбо-рок" випадків життєдіяльності учнів, що накопичилися впродовж певного часу.
3. На кожну годину виносьте розгляд питання, яке викликає в учнів інтерес і сприятиме задоволенню їх потреб.
4. Складайте план проведення класної години.
5. Добирайте для класної години цікавий матеріал, який спонукав би учнів до вільного висловлювання своїх думок.
6. Забезпечуйте мажорний тон у спілкуванні учнів.
7. Заохочуйте учнів на вільне висловлювання своїх думок, не дорікайте їм за помилковість суджень.
8. Враховуйте особливості соціально-психічного розвитку дітей певного віку.
9. Створюйте умови для психічного і соціального розвитку школярів у процесі вільного спілкування.
10. Учіть учнів ставити запитання, слухати відповіді, спілкуватися, виховуйте у них терпимість.
11. Поважайте думки усіх вихованців, особливо нестандартні.
12. Залучайте всіх учнів до розмови, не залишайте поза увагою несміливих.
13. Вивчайте інтереси учнів для визначення подальших тем класних годин.
14. Не обмежуйте класних годин стінами класної кімнати. Проводьте їх у музеях, на природі, за місцем роботи батьків тощо.
Виховна година розрахована на 1 клас. Поглиблює знання про зиму, її ознаки, назви зимових місяців. Виховує любов до природи, інтерес до навчання.
Великоновосілківська гімназія з ЗОШ І ступеня
Виховна година на тему:
«Зима – чарівниця!»
Вчитель: Кокаєва Н. С.
Тема: Зима – чарівниця!
Мета заняття:
навчальна: поглибити знання про зиму, її ознаки, повторити назви зимових місяців;
корекційно – розвиваюча: розвивати мовлення, фонематичний слух, пізнавальну активність, мислення, вміння концентрувати увагу, класифікувати, систематизувати на наочній і вербальній основі;
виховна: виховувати любов до природи, інтерес до навчання.
Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютерна презентація «Зима – чарівниця!», аудіо запис, роздатковий матеріал.
Форма заняття: гра.
Зміст заняття
І. Організація початку заняття.
- Діти, давайте пригадаємо як себе поводять виховані діти.
Доброго ранку! Доброго дня!
Треба вітатись чемно щодня
Усмішку людям треба давати
Доброго ранку! –всіх привітати
- Я зачитаю правила поведінки, а ви говоріть так чи ні:
• На уроці можна вставати і ходити по класу. (Ні)
• Треба піднімати руку якщо хочеш щось сказати чи запитати? (Так)
• Не можна заважати товаришу товаришам. (Так)
• Можна галасувати, кричати. (Ні)
ІІ. Повідомлення теми заняття
- Сьогодні у нас незвичайний урок
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну цікаву, країну чудову,
Де наша уява чекає нас знову.
Тож мерщій рушаймо в путь,
Щоб у неї зазирнуть
- Діти я пропоную вам відгадати загадку, і дізнатися яка буде тема нашого сьогоднішнього заняття.
Біла пора року,
Холодні вечори.
Рипучий сніг надворі,
Це витівки………? (зими)
- Прочитайте разом тему нашого заняття: «Зима – чарівниця!»
ІІІ. Основна частина.
1. Вправа «Щось тут не так». (Розвиток уваги, мислення.)
Помилки бувають різні:
І маленькі, й дуже грізні.
Щоб в житті їх не робити,
Будем зараз їх ловити.
Взимку в полі все цвіте –
І волошки й жито.
Гріє сонце золоте –
Ласкаво і привітно.
Морозець щипає щічки
Кличе дітлахів до річки
Щоб купатись і пірнати
І під сонцем засмагати.
- Діти чи почули ви помилку у віршику? Зима вона яка?
2. Вправа «Три сніжинки». (Розрізані зображення сніжинок з написаною назвою місяця.)
- Діти, а скільки місяців має зима? Давайте пригадаємо як вони називаються? Місяць землю грудить
І хату сильно студить. (Грудень)
- Візьміть частинки сніжинки темно синього кольору і складіть назву місяцю
Вітри зі снігом все сікли
І назву місяцю дали. (Січень)
- Візьміть частинки сніжинки білого кольору і складіть назву місяцю
Місяць цей лютує,
Бо весноньку чує. (Лютий)
- Візьміть частинки сніжинки блакитного кольору і складіть назву місяцю
3. Вправа «Що зайве».
- Скажіть діти а які речі ми одягаємо взимку коли йдемо на вулицю гуляти? (Теплі)
- Подивіться на екран і скажіть яка річ у кожному рядку зайва.
4. Вправа «Шкарпетки».
- Подивіться на екран, діти збиралися погуляти і розкидали свої теплі шкарпетки , скільки діток збиралось на вулицю? (6)
- Ми вже тепло одяглись можна і прогулятися. Давайте закриємо очі і уявимо, що ми пішли з вами у зимовий ліс. Аудіо запис шум вітру у лісі.
5. Вправа «Дихання». Виконання дихальних вправ.
- Тепер діти скажіть, як шумить вітер? (Ш-Ш-Ш, С-С-С,У-У-У)
- Сядьте зручно. Спини рівні, плечі не піднімаємо робимо глибокий вдих через ніс – затримка дихання – повільний плавний видих із вимовлянням: «Ш – Ш – Ш, С-С-С, У-У-У».
6. Вправа «Дикі звірі».
Ми так з вами гарно шуміли як вітер, що аж звірята з лісу прийшли подивитися на нас, але вони дуже лякливі і тому заховалися. Подивіться уважно на картинку, яких звірів ви бачите? (Ведмідь, лось, олень, тхір, білка, заєць, вовк, лиса, їжак).
- Скільки їх? (9)
7. Вправа «Загадки про звірів».
В лісі вогник рудуватий
Шишки лускає завзято. (Білка)
Довговухий пострибайчик.
Відгадайте, хто це? (Зайчик)
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
Як зовуть її? (Лисиця)
Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі. (Сова)
Хто на собі ліс носить? (Олень)
Фізкультхвилинка
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
8. Гра «Знайди 5 відмінностей».
- Діти дивіться поки ми шукали звірів мені вдалося зробити дві фотографіі, але виявилось що вони різні, давайте знайдемо 5 відмінностей.
9. Творча робота учнів.
- Діти в які ігри можна пограти взимку? (Кататись на санчатах, у сніжки, ліпити сніговика.)
- Ми з вами в лісі тут багато снігу, ми зараз зробимо з вами сніговика. Нам знадобиться 4 ватні диски, ватні палички, червоний трикутник для ковпака.
- Якої форми у сніговика ковпак? (Трикутний.)
- Як сніговик знає що це його ковпак?
10. Вправа – руханка «Трикутний ковпак».
Мій ковпак трикутний,
Трикутний мій ковпак
Якщо він не трикутний,
То це не мій ковпак
11. Вправа «Вухо –ніс – щічки».
- Ми вже одяглись і пішли гуляти. Діти, а взимку коли ми гуляємо на вулиці, хто нас може щипати і кусати? (Морозець.)
- За що він нас щипає? (Щічки, ніс, вушка.)
- Зараз пограємо з вами у гру «Вухо – ніс – щічки».
- За командою „Вухо” ви повинні схопитися за вухо, за командою „Ніс” –за ніс. Щічки- за щічки. Я виконую дії разом із вами, але якийсь час я «зроблю помилку». Ви повинні показувати тільки ту частину обличчя, яку назву я.
- Пощипав нас морозець час повертатися в клас. Закривайте очі на рахунок 1,2,3 ми знову опинимось у класі.
12. Вправа «Запакуй подарунок».
- Яке свято ми святкуємо взимку? (Новий рік.)
- Хто нам дарує подарунки? (Дід мороз.)
- Дід мороз сам не встигне запакувати всі подарунки тому йому допомагає гном. Давайте з вами допоможемо гному знайти обгортки для кожного з подарунків.
13. Вправа «Рахівник». (Роздаткові картки.)
- У діда Мороза багато подарунків, іграшки, пряники, ковзани. Давайте допоможемо йому полічити скільки у нього подарунків.
14. Вправа «Мішок для діда Мороза».
- Давайте допоможемо дідам морозам знайти їх мішки для подарунків.
- Все ми впорались із цим завданням дід Мороз полетів розносити подарунки. Скажіть, а що ви можете подарувати своїм батькам? А ви можете купити подарунок? Чому? (Потрібно добре навчатися щоб потім влаштуватися на роботу і заробляти гроші і тоді ви зможете купувати і дарувати подарунки.)
- Зараз ви зможете подарувати своїм батькам цих сніговичків, яких ми зробили.
ІV. Підсумок.
- Ось заняттю вже майже кінець.
Ти був справжній молодець!
Література: http://abetkaland.in.ua/rozvyvalno-igrove-zanyattya-zyma-tse-kazka-nayavu/