Виховна година для учнів 1-4 класів
Тема: «Чарівні слова»
Мета: виховувати віччливість, чемність, культуру поведінки, повагу до однолітків та старших людей; збагатити та активізувати словниковий запас; формувати комунікативну компетентність, мовленнєву культуру учнів молодшого шкільного віку; розвивати діалогічне мовлення, мислення, пам'ять, вміння орієнтуватись в різних життєвих ситуаціях.
Обладнання: інтерактивна дошка, картки з ребусами, мікрофон, скринька, записи ввічливих слів
Хід
І. Організація класу
1. Привітання учасників, гостей.
Ось і дзвоник дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
Виховну розпочинаймо.
Будемо дружно працювати,
Створювати та фантазувати.
2. Створення позитивного настрою
Здрастуйте, долоньки - хлоп, хлоп, хлоп.
Здрастуйте, ніжки - топ, топ, топ.
Здрастуйте, щічки - плюх, плюх, плюх.
Маленькі щічки - плюх, плюх, плюх.
Здрастуйте, губки - чмок, чмок, чмок.
Здрастуйте, зубки - клац,клац,клац.
Здрастуй мій носик - біп, біп, біп.
Здравствуйте, всім привіт!
3. Правила виховної години
- Дітки, давайте згадаємо правила, які допоможуть нам все чути, один одному не заважати, не перебивати і не погіршувати настрій:
ІІ. Основна частина
Обирають у мішечку кольорові картки
- Дітки, в мене на столі стоїть чудова скринька. А ви знаєте, що в ній? Давайте подивимось.
У скринці зашифровані «Чарівні слова». Їх треба прочитати за першою буквою картинки.
ИЙ
ь!
Ю!
- Що це за слова?
- Як ми їх називаємо?
(Ввічливі, чемні, чарівні)
- Сьогодні ми поговоримо про «чарівні слова» і дізнаємось для чого ми повинні їх знати і вживати у своєму мовленні.
3. Казка «Чарівне слово»
Пропоную вам послухати повчальну казочку від Олени Харченко.
Маленький горобчик сьогодні вперше вилетів на прогулянку без мами. Він поки ще літав не дуже високо над землею, тому що трошечки боявся. Горобчик старанно махав своїми маленькими крильцями. Він уже літав майже так само добре, як його тато горобець. Потрібно було ще тільки трішечки підрости й підучитися. Але раптом маля почуло чийсь сміх:
— Ха-ха-ха! Ви тільки подивіться, як це пташеня літає! — показуючи лапкою на маленького горобчика, сміявся маленький зайчик. — Ніколи ще такого не бачив! Ха-ха-ха!
Почувши такі слова, маленький горобчик страшенно засмутився. Він сів на гілку й гірко заплакав.
— Не плач, горобчику, — сказала ворона, яка усе бачила й чула.
— Я спостерігала за твоїми польотами. Ти відмінно літаєш, адже це нелегке заняття. Особливо для маленьких незміцнілих крил.
— Ви правда так вважаєте? — схлипуючи, запитав горобчик.
— Звичайно! — упевнено відповіла ворона.
— Я теж колись училася літати. Повір мені, маля, незабаром твої крила зміцніють, і ти літатимеш, як твій тато — і високо, і швидко.
Почувши такі слова, горобчик трішечки заспокоївся.
— А тобі, маленьке нерозумне зайча, я хочу сказати, що ти вчинив погано. Скривдив маленького горобчика. Але ж сам ти поки що теж не навчився стрибати, як дорослі зайці. Та над тобою ніхто не сміється! Сказала так ворона й суворо поглянула на маленького зайчика.
— Що ж мені тепер робити? — тихенько запитав він. — Я не хотів кривдити горобчика. Я просто не подумав! Невже мені тепер ніяк не можна виправитися?
— Можна. Є один спосіб.
— Який?
— Є спеціальне «чарівне» слово.
І ворона підлетіла до зайченяти й щось прошепотіла йому на вушко. Зайчик послухав її, а потім підійшов до горобчика й сказав:
— Пробач мені, будь ласка, горобчику, я зовсім не хотів тебе скривдити.
Відтоді маленьке зайча більше ніколи й ні з кого не сміється.
Запитання для дітей
• Чому заплакав маленький горобчик?
• Хто сказав горобчикові образливі слова?
• Хто підказав зайченяті «чарівне» слово?
• Які «чарівні» слова знаєш ти?
https://youtu.be/1uR3uLst0v8?si=uh-2nO1ikCs9ZQyN
https://youtu.be/puhpY44KgEQ?si=PkmprxAbKp2J-d4W
- Я сподіваюсь ви добре запам'ятали «чарівні слова». Пропоную вам розгадати ребуси де заховались слова, які ви вивчили тільки що.
Дякую!
Добрий день!
Перепрошую!
Вибач!
Добраніч!
Даруйте!
Привіт!
Спасибі!
- Ви молодці! Дуже гарно і швидко відгадали ребуси. Сподіваюсь, що ви всі знали ці слова і будете їх використовувати у своєму мовленні. Адже люди, які вживають ці слова теж стають чарівниками. Їх усі люблять, поважають і пишаються ними.
ІІІ. Узагальненння та систематизація знань учнів.
Гра «Чарівні слова»
- Зараз перевіримо як ви запам'ятали слова справжніх чарівників.
ІV. Підсумок заходу
Пісня про чарівні слова
https://youtu.be/hbN-0c2mH0o?si=dnwmyHrxPWIfdQfm