Виховна година для 2-го класу "Дружба найцінніший скарб"

Про матеріал

розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати; сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; виховувати правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти.

Перегляд файлу

Виховна годинна в 2 класі

Тема: Дружба найцінніший скарб!

Мета: розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати; сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; виховувати правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти.

Обладнання: Крилаті вислови про дружбу і товаришування,

картки для роботи в групах та в парах, музичні записи.

Вислови про дружбу

Бути другом – це означає підставити плече тому,

 хто втратив надію і дарувати йому любов.

                                                    (С. Бронзино)

Хто не шукає дружби з ближнім,

той сам собі заклятий ворог.

                                                            Шота Руставелі

Прислів’я

Людина з друзями — степ із квітами,

 

а людина без друзів — жменя попелу.

                                                       ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

1. Бесіда про мрії і бажання дітей

Учитель: Про що ви мрієте найбільше?

Учні: Собаку, машину з пультом управління, книжку, ляльку.

Учитель: Це хороші подарунки, які можна купити за гроші. Але є те, чого не купиш за гроші. Що це?

Учні: Життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Учитель: Діти, послухайте вірш, який записаний на дошці:

 

Дружба, дружба над усе,

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити помога.

 Учитель: Сьогодні ми з вами поговоримо про те чого не можна купити за гроші, про дружбу та друзів. З'ясуємо, яка людина може бути гідна звання друг. Довідаємось, що треба робити, щоб нас завжди оточували вірні друзі. Ви готові до цього?

IIІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Учитель: Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?

Учні: Дружба – це  коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.

Учитель: Хоч ви ще маленькі, проте вже розумієте що таке дружба. У кого з вас є справжній друг?  Чудово ! Я впевнена, що ви знаєте про свого друга все, його характер, його звички, про його вчинки.    

Учитель: Які якості повинен мати справжній друг?

Зараз за початковими літерами слова дружба назвати якості свого товариша.

Робота в групах.

Д (добрий, дотепний, дбайливий).

Р (розумний, радісний).

У (уважний, урівноважений).

Ж (життєрадісний, жвавий).

Б (бадьорий, балакучий).

А (акуратний, активний).

Один із групи називає якості характеру справжнього друга.

Учитель: Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. У всіх людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружби без того, що люди пробачили один одному. Іноді у стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом.

Усе з чогось починається:

Школа – з порога

Урок – із дзвінка,

А з чого ж починається дружба?

(Слухання пісні «Усмішка»)

Учитель:  То з чого починається дружба?

Учні: З посмішки.

Учитель: Так, правильно. Тож продовжуючи нашу роботу, подаруємо один одному посмішку, хороший настрій і будемо дарувати його завжди.

2. Бесіда з учнями.

Учитель: Чи можна сказати, що наш клас – дружний?

Учні: Так.

Учитель: Які вчинки доводять, що це так?

Учні:  Разом проводимо свята. Разом вітаємо іменинників. Допомагаємо один одному одягатися швидко. Допомагаємо у навчанні. Разом граємося та відпочиваємо. Все це хороші вчинки.

Учитель:  Чим ви можете допомогти другу, коли у нього поганий настрій?

3. Перегляд уривку мультфільму «Просто так!».

Учитель: А зараз перегляньте уривок з мультфільму «Просто так» і дізнаємося, як хлопчик підтримав ослика?

Учитель:То як хлопчик підтримав ослика?

Учитель:Чим був здивований ослик?

Учитель:Що це було просто так?

Учитель: Отож, і ми повинні чинити по відношенню один до одного добрі справи, не чекаючи від цього якоїсь похвали, а просто так!

4. Гра «Комплімент»

Учитель: А зараз ми  трохи пограємося.

Щоб бути добрим другом, потрібно бачити в людині гарні риси характеру. Дуже хочеться, щоб ви назвали якнайбільше гарних рис характеру свого сусіда за партою. Отож, розпочнем.

(Діти називають позитивні риси характеру їхніх друзів)

 Фізкультхвилинка

 

 

IV. Закріплення та осмислення знань.

Учитель: Я пропоную послухати вірш і визначити, чи добре поводився зі своїми друзями наш наступний герой.

Новий велосипед

Славкові, що з квартири сорок,

Велосипед купили вчора.

Він зразу в двір його потяг,

Прудкого та дзвінкого.

Все хизувався ним, та нас

Не підпускав до нього.

Просила Іра: «Славчик, дай

Проїхать до паркану!»

А він Ірині: «Не займай,

Бо дам – так враз відстанеш!»

Просив Юрко: «Ну дай хоч раз

Проїду метрів двісті!»

А він Юркові: «Ач, який!

Собі купи – та  їзди»!

Ми відійшли. Славко ж гуляв

Ще довго на подвір’ї.

А ви скажіть: поступлять так

Із вами друзі вірні?

Обговорення

Учитель: Не говорячи слова «НІ», скажіть, чи будуть діти дружити зі Славком? Чи будуть у хлопчика вірні товариші?

Учитель: Які риси характеру Славка відкрилися вам у вірші?

Учитель: Якби ви зустріли такого Славка, що б ви йому порадили?

Учитель: Щоб люди вас поважали, приязно ставилися до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтеся золотого правила вихованості: стався до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.

6.  Вправа «Гронування»

Учитель: Яким би ви хотіли бачити свого друга (подружку)? Серед особистісних якостей виберіть потрібні.

   привітний                                                                                           лінивий

заздрісний                                                                                              справедливий                                             агресивний                                                                                            щедрий                              

  вірний                                                                друг                           надійний                   

хитрий                                                                                                     байдужий         

 чуйний                                                                                                  пихатий

жадібний                                                                                                 відвертий

спокійний                                                                                                глузливий

 

Дружба справді допомагає в житті, але іноді буває так, що друзі сваряться. Дуже боляче, коли через певні непорозуміння чи неправильний вчинок ти сваришся з другом. Та боляче не лише тобі, а й твоєму другові.  

 Уникай агресивних дій та думок, інакше може спалахнути бійка. В народі кажуть, що сильніший не той, хто вдарив, а той, хто стримався.  

 Твоє шанобливе ставлення до друзів викличе відповідне ставлення й до тебе. Друзі цінуватимуть тебе за доброту, чуйність, чесність, справедливість…  

 Іноді в житті бувають ситуації, коли потрібно змінити поведінку друга (друг помиляється, робить щось погане, шкодить своєму здоров’ю). Не звертати уваги? Неможливо, адже він твій друг. А кидати друга в біді неправильно. Тому обов’язково потрібно вплинути на його поведінку, але так, щоб не принизити і не образити його.  

Дотримуйся правил дружби і тебе називатимуть справжнім другом, у тебе буде багато друзів, життя твоє стане радісним.

 7. Висновки (діти складають закон про дружбу)

 - завжди прислухатися одне до одного;

 - не брехати одне одному;

 - не кривдити та не обзивати одне одного:

 - завжди підтримувати одне одного;

 - не залишати одне одного в біді;

 - завжди чинити по справедливості;

 - завжди поступатися одне одному;

- допомагати одне одному

8. Скарбничка народної мудрості.

Учитель: Так, звичайно, дружба допомагає у багатьох ситуаціях. Народ завжди цінував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу  та друзів є багато прислів’їв та приказок.

Учитель: Діти, я пропоную вам позмагатися. Я читаю вам початок прислів’я, а ви його продовжуєте:

- Не май 100 рублів, а май 100 (друзів).

- З ким поведешся, того й (наберешся).

- Друга шукай, а знайдеш (тримай).

 - Друга шукай, а знайдеш – (бережи).

 - Старий друг кращий за нових ( двох).

 - Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, (хто ти0.

- Друзі пізнаються у (біді).

- Вірний приятель – то найбільший (скарб).

Учитель: Я знаю, що ви дуже полюбляєте мультфільми.

 Технологія  «Незакінчені речення»

 «Хто з ким дружить?»

Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)

Срібляста рибка та …………(жабка)

Дюймовочка та ………..(ластівка)

Котик та……..(Півник)

 Карлсон та …….(Малюк)

 Вінні-Пуха та ........( П'ятачок)

Учитель: Добре, молодці: всі ви дуже кмітливі.  А зараз послухайте вірш Оксани Сенатович «Що це значить – не дружити»

Що це значить – не дружити,

Жити так – одинаком?

Не дружити – це ходити

Не дверима, а вікном.

Це без друга, без подружки

Й на перерві у кутку

Розправлятись самотужки

З апельсином нашвидку.

Це дивитись, наче в книжку,

Набік з видом кам’яним,

А насправді тишком-нишком

Роздавати штурхани.

В школі вчитись

Й не дружити –

Це, повірте, все одно,

Що, заплющившись, сидіти

І дивитися кіно.                                              

Учитель: То чи можливо жити без друзів?

Учитель:  А чому? Хто хоче розповісти про свого друга?

 V. Підсумок уроку.

Підсумкова бесіда.

Учитель: Мені дуже сподобалось, як ви працювали. Молодці, ви намагались висловлювати свої думки точно й красиво, злагоджено працювали в групах та вчились дружнім стосункам.

Учитель: Що нового ви дізнались і чому навчилися на уроці?

Учитель: Що таке дружба? Що означає дружити?

На згадку про наш урок кожен учень отримує пам’ятки.

 

 

 

 

 

 

Пам’ятка!

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Поважай тих, з ким дружиш.

3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.

7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!

8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі.

 Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

10. Ходи до школи. І хай вона буде тобі на радість!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бути другом – це означає підставити плече тому,

 хто втратив надію і дарувати йому любов.

                                       (С. Бронзино)

Хто не шукає дружби з ближнім,

той сам собі заклятий ворог.

                                                                                             Шота Руставелі

Прислів’я

Людина з друзями — степ із квітами,

 а людина без друзів — жменя попелу.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Kokora Mariya
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
16502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку