Виховна година «ЄДНІСТЬ У РОЗМАЇТТІ»

Про матеріал
Мета: сприяти усвідомленню учнями багатоманітності навколишнього світу, необхідності мирного співіснування різних спільнот; сприяти формуванню ряду компетентностей в учнів (комунікативної, громадянської, полікультурної, мультилінгвальної), толерантності до культурного, релігійного та іншого розмаїття, культури міжособистісного спілкування; виховувати поважне ставлення до свого та інших народів, їх культурних надбань.
Перегляд файлу

Виховна година

ЄДНІСТЬ У РОЗМАЇТТІ

Мета: сприяти усвідомленню учнями багатоманітності навколишнього світу, необхідності мирного співіснування різних спільнот; сприяти формуванню ряду компетентностей в учнів (комунікативної, громадянської, полікультурної, мультилінгвальної), толерантності до культурного, релігійного та іншого розмаїття, культури міжособистісного спілкування; виховувати поважне ставлення до свого та інших народів, їх культурних надбань.

Обладнання: телевізор, ноутбук, відеоматеріали.

ХІД

Щоб активізувати мисленеву діяльність учнів та зацікавити їх, вчитель пропонує переглянути відео Baba Yetu in Africa (The Lord's Prayer in Swahili)  BYU Mens Chorus  Music by Christopher Tin (режим доступу: https://bit.ly/2jWzRoQ , дата звернення 01.04.2019).

Завдання до відеокліпу:

  1. Уважно перегляньте кліп.
  2. Дайте відповіді на запитання:
  • Де відбувається дійство?
  • Яких людей ви бачите на відео?
  • Чим між собою вони відрізняються?
  • Що роблять ці люди?
  • Як ви вважаєте, чому люди мають саме такий одяг?
  • Які емоції викликало у вас дане відео?
  • Про що ця пісня?
  • На вашу думку, який меседж даного відео?
  1. Придумайте назву до відеоролика.
  • Відповіді учнів

Розповідь вчителя про історію пісні

Baba Yetu  перекладається з суахілі (одна з найзначніших мов Африканського континенту) як «Отче наш». Це пісня авторства американського композитора Крістофера Тіна, яка була створена в 2005 році до комп’ютерної гри. Вперше пісня була виконана Роном Раджін спільно зі студентським хором Стенфорда.

2010 року пісня номінована на 53-й церемонії вручення премії Греммі в категорії «Краще інструментальне аранжування в супроводі вокалістів», що робить її першою в історії комп'ютерних ігор композицією, яка була номінована  на цю премію (2011 року «Baba Yetu» була оголошена переможцем).

Питання учням

Як ви вважаєте, чому «Baba Yetu» виконується на концертних майданчиках і різних заходах по всьому світу, включаючи такі місця як Дубайський фонтан, Кеннеді-центр у Вашингтоні, Королівський фестивальний зал у Лондоні, Голлівуд-боул,  також  прозвучала на новорічному концерті шістдесят сьомої сесії Генеральної Асамблеї ООН?

Відповіді учнів…

C:\Users\Dashko M\Desktop\Christopher_Tin_small.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2GeV1Ya (дата звернення 01.04.2019)

C:\Users\Dashko M\Desktop\95fa104437d84ff1e5b94e4f1815248b.jpg

Режим доступу: https://bit.ly/2xTs0wM

(дата звернення 01.04.2019)

 

Вчитель

Композитор  Крістофер Тін - каліфорнієць китайського походження, здобув музичну освіту в Лондоні, в престижних університетах Стенфорда і Оксфорда, а потім і в елітному Королівському музичному коледжі.

У 2009 році Тін випустив свій класичний кроссовер[1] альбом Calling All Dawns. Дванадцять пісень виконуються на дванадцяти мовах, включаючи суахілі, польську, французьку, перську і маорі. Тексти пісень взяті з різних джерел, включаючи Тору, Бхагавад-Гіту, перську та японську поезію, а також тексти сучасних авторів. Відповідні вокальні традиції використовуються у виконанні кожної пісні і включають в себе африканське євангеліє, пекінську оперу, середньовічні співи та інше.

Другий альбом складається із десяти пісень кожна з яких виконується на різних мовах, починаючи з прото-індоєвропейської і включає болгарську, турецьку, монгольську, коса, давньогрецьку, давньоскандинавську, ланго та санскрит.

В сучасному світі відбувається посилення культурного розмаїття різних суспільств. Біографія та творчість Крістофера Тіна є цьому підтвердженням.

Україна не є виключенням. Поруч з нами живуть представники інших народів, етносів, релігій тощо. Це пов’язано з історичними та інтенсивними цивілізаційними процесами, серед яких глобалізація та масові міграції.

Українська нація охоплює не лише етнічних українців, а й представників інших національних, етнічних та культурних груп, що здавна проживають в Україні. Тільки на території Запорізької області проживає більше 130 національностей, етносів і народів.[2]

Питання учням

  •     Як ви вважаєте, від чого залежить успішний і гармонійний розвиток будь-якого суспільства?

Відповіді учнів…

Вчитель узагальнює

… Можливий лише за умови мирного співіснування різних спільнот, незалежно від їхніх релігійних, культурних та інших відмінностей.

Тому важливою людською чеснотою є толерантність. У сенсі моралі, толерантність означає терпимість до відмінностей серед людей, уміння жити, не заважаючи іншим, здатність мати права і свободи, не порушуючи прав і свобод інших. Маємо керуватись загальнолюдськими цінностями.

«Толерантність - це єдність у розмаїтті». Так визначили це поняття в «Декларації принципів толерантності»  учасники конференції ЮНЕСКО1995 року. А через рік Генеральна асамблея ООН запропонувала щорічно 16 листопада відзначати Міжнародний день толерантності.

Питання учням

  •     Чи траплялось вам бути свідками, можливо, учасниками розмов про те, що якийсь народ, країна, національність є кращими чи гіршими?

Відповіді учнів…

Вчитель пропонує учням переглянути соціальний відеоролик про людей, які дізналися про свою національність («Интернет взорвал социальный видеоролик о людях, узнавших о своей национальности».  Режим доступу: https://bit.ly/2Fber0w (дата звернення: 04.04.2019)

Питання учням

  • Які у вас враження?
  • Які висновки ви зробили після перегляду даного відео?

Відповіді учнів…

Вчитель

Успішна людина сьогодні – це компетентна людина. Серед багатьох компетентностей важливу роль відіграють громадянські. Основними громадянськими компетентностями є: розуміння власної громадянської (державної), національної та культурної ідентичності, повага до інших культур та етносів.

В умовах глобалізації та інтеграції, зростає потреба в оволодінні основами міжкультурного спілкування. Величезне значення має знання іноземних мов. Володіння багатьма іноземними мовами, обізнаність в багатьох культурах – це прояв полікультурності та мультилінгвальності   в сучасному світі. Крім того, чим більше мов знає людина тим більш конкурентоздатна вона на ринку праці. Але маємо пам’ятати, що мова є визначальним консолідаційним чинником, основою самоідентифікації та культурного коду. Тому важливо щоб кожен громадянин України знав українську мову і говорив нею, усвідомлював особливості національної культури та історії, пишався Україною і тим, що українці зробили для світової цивілізації та культури.

Багато українців, які живуть за кордоном, знають українську мову, бережуть українські традиції, відкривають українські школи, музеї, інше. Сенатор парламенту Канади Рейнел Андрейчак під час інтерв’ю журналістам ICTV наголосила: «Моя робота – служити Канаді і, при цьому, пишатися своїм українським корінням»[3].

Дивовижним є те, що багато іноземців, які живуть в Україні починають вважати себе частиною українського народу! В мережі Інтернет можна знайти багато відео в яких іноземці розповідають про свої враження від України та українців. Звичайно, нам вказують і на наші проблеми (порушення правил дорожнього руху, погані дороги, інше), але багато й захопливих відгуків.

Перегляд відео «Діалог американців про життя в Україні», режим доступу: https://bit.ly/32IIuWt, дата звернення: 22.07.2019). Можна показати фрагмент 00.00 – 01.20 хв.

Перед переглядом варто поставити учням запитання:

  • Чим Україна приваблює іноземців?

Відповіді учнів…

Вчитель

Пропоную переглянути ще кілька відео:

  • «Американець вивчив українську за рік» (режим доступу: https://bit.ly/2YcozvX, час: 00.00 – 01.37 хв., дата звернення: 04.04.2019).
  • Француз Поль Манандіз, який володіє французькою, англійською, італійською мовами, вивчає українську. Живе в Україні, пісні виконує французькою, англійською та українською мовами.
  • Орландо Паган навчає дітей в США українських танців.

Перегляд фрагменту відео «Пуерториканець закохався в українські народні танці та вчить танцювати дітей в США» (режим доступу: https://bit.ly/2M0mbGr, час: 00.25 – 03.19 хв., дата звернення: 04.04.2019).

Можна навести ще багато прикладів. Вони є свідченням того, що іноземці з давніх часів і сьогодні закохуються в українські пісні, танці, мову... Вони усвідомлюють власну ідентичність, зберігають власну культуру, але збагачуються і українською.

Кожна людина має усвідомлювати своє коріння і тим самим визначати місце, яке вона займає в сучасному світі, а з іншого – кожен із нас має поважати інші культури та інших людей.

Маємо розуміти, що будь-яке суспільство складається з дуже різних людей.

Питання учням

  • Чим ми відрізняємось один від одного?(Стать, вік, інтереси, матеріальне становище і т.д.)
  • Як ви вважаєте, чи багато у нас спільного?

Вислухавши відповіді учнів, вчитель пропонує зіграти в гру «Кордон» (ідею взято з художнього фільму «Письменники свободи»)

Мета: привернути увагу до особистості іншого і усвідомлення проявів своєї особистості. Підвести учнів до розуміння того, що між ними є багато спільного.

Хід:

Вчитель крейдою проводить лінію на підлозі (уявний кордон).  

Вчитель задає питання. Якщо питання має відношення до учня – учень наближається до кордону. Потім робить крок назад і очікує наступне питання.

Приблизний перелік питань:

  • Кого зраджували друзі?
  • Хто закохувався без взаємності?
  • Хто любить плавати?
  • Хто любить смачно поїсти?
  • Хто із вас ображався на своїх батьків?
  • Хто із вас прагне справжніх, щирих стосунків із друзями?
  • Кому із вас подобається, коли визнають ваші успіхи, таланти, досягнення?
  • Хто із вас любить жарти?
  • Кому із вас подобається навчатися?
  • Хто любить займатися спортом?
  • Кому подобається класична музика?
  • У кого є друзі з інших країн?
  • Хто із вас відчуває дискомфорт, коли порушують ваш особистий простір?...

Вчитель

  • Які емоції у вас виникали на початку вправи і які в кінці?
  • Що викликало найбільші труднощі?
  • Як ви вважаєте, наскільки ми з вами схожі?
  • Чи можна знайти схожість з будь-якою іншою людиною?
  • Чим таке вміння може допомогти нам в житті?

Вчитель узагальнює відповіді

Для всіх нас, хто живе в Україні, важливо акцентувати увагу на спільному, на тому, що об’єднує всіх нас незалежно від етнічної, релігійної чи іншої приналежності.

Ми були і є різними, проте всіх нас об’єднує одна земля, її історія, а також відповідальність за спільне майбутнє України.

Рефлексія

А зараз обміняємось враженнями від почутого та побаченого.

Учні мають застосувати метод незакінченого речення.

  • Я дізнався / дізналась…
  • Мені було цікаво …
  • Мені було не цікаво, тому що…
  • Матеріал був корисним для мене, тому що...

Наше заняття завершу цитатою Г. Гвіччардіні: «Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші.  Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування  були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості» (режим доступу: https://bit.ly/2y506hc).

ЛІТЕРАТУРА

1. Baba Yetu: [Електронний ресурс] // Вікіпедія – вільна енциклопедія. – Режим доступу: https://bit.ly/2O0x4KC (дата звернення 01.04.2019)

2. Крістофер Тім: [Електронний ресурс] // Вікіпедія – вільна енциклопедія. – Режим доступу: https://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Tin (дата звернення 01.04.2019)

3. Сосорбарам М. Монголка заспівала на концерті всесвітньо відомого Крістофера Тіна: [Електронний ресурс] // ARD: [офіційний веб-портал]. – Електронні данні. – Режим доступу до даних: https://bit.ly/2xTs0wM (дата звернення 01.04.2019)

4. Про схвалення Концепції розвитку громадянської освіти в Україні: [Електронний ресурс] // Законодавство України: [офіційний веб-портал]. – Електронні данні. – Режим доступу до даних: https://bit.ly/2JWdAl1 (дата звернення 01.04.2019)

5. Толерантність: [Електронний ресурс] // Вікіпедія – вільна енциклопедія. – Режим доступу: https://bit.ly/2OcgqaP (дата звернення 22.07.2019)

6. Толерантність - це мистецтво жити разом: [Електронний ресурс] // Полтавська міська централізована бібліотечна система: [офіційний веб-портал]. – Електронні данні. – Режим доступу до даних: https://bit.ly/2Y059io (дата звернення 22.07.2019)


[1] Музичний стиль, який являє собою своєрідний синтез, гармонійне поєднання елементів класичної музики і поп, рок, електронної музики.

[2] Запорізька обласна державна адміністрація: [Електронний ресурс]: офіційний сайт. – Режим доступу: https://bit.ly/2I5s1EJ, дата звернення: 04.04.2019 

[3] 13 українців в парламенті Канади, режим доступу:  https://bit.ly/2y9ggpT  (дата звернення: 04.04.2019)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Черевко Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 липня 2019
Переглядів
1193
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку