Навчити дітей розрізняти поняття "добро" та "милосердя"; формувати у дітей почуття доброти, милосердя, толерантність, поваги до інших; розвивати мовлення, комунікативні навички, логічне мислення; виховувати доброту, милосерддя, щирість.
Тема. Добро врятує світ.
Мета.Навчити дітей розрізняти поняття "добро" та "милосердя"; формувати у дітей почуття доброти, милосердя та поваги до інших; розвивати мовлення, комунікативні навички, логічне мислення; виховувати доброту, милосерддя, щирість.
Обладнання: Презентація, казковігерої, відео.
Тип заняття: бесіда з елементам игри
Хід заняття
І Вступна частита
1. Привітання
- Здрастуй, школо!
Здрастуй, клас!
Ти давно чекаєш нас!
Бо прийшли ми всі сюди,
Щоб учитись і рости!
2. Перевірка готовності до роботи
- Перевірте, чи нічого вам не заважає?
3. Повідомлення теми та мети
- Діти, наше сьогоднішнє заняття буде цікаве та незвичайне. Ми будемо говорити про добро, милосерддя, та вкладатимемо в добрі справи всі найкращі прояви душі.
ІІ Основна частина
1. Введення казкового героя
- Сьогодні до нас на виховну годину завітала Білосніжка. Але подивіться уважно, вона така засмучена,невесела. Вона дуже сумує за своїми друзями-гномами. І щоб підняти настрій Білосніжці, повернути гномів, нам необхідно виконати усі їхні завдання, і поселити добро в наших серцях.
2. Перший гном
-Перший гном Білосніжки Розумник приготував розповідь про добро. Але будьте уважні, адже в кінці вам треба назвати добрі справи і вчинки, які ви запам'ятали.
- Доброта і милосердя- це чесноти, які ще з давніх-давен були традиційними для нашого народу. Кожен християнин вважав своїм обов'язком допомагати знедоленому, поділитися хлібом з голодним, дати притулок бездомному, захистити старість, допомогти хворому, захистити скривджего. Милосердна людина завжди намагається надати допомогу всім, хто потребує, а також завжди прощає образи, провини.
Доброта і милосердя-це два крила, на яких тримається людство.
1. Які добрі вчинки ви запам'ятали?
2. З чим порівнюють добро і милосердя?
3. Що на своїх крилах тримають добро і милосердя?
4. Як ви гадаєте чому?
3. Другий гном
-Другий гном Буркотун пропонує вам доповнити прислів'я, з яких ми дізнаємося більше про доброту і милосердя, та інші духовні цінності людини.
1. Хто добра людям бажає, той сам добро має
2. Добре діло твори сміло
3. Добро не лихо, ходить у світі тихо
4. Не одежа людину красить, а добрі діла
5. Добро роби скільки можеш, від того ніколи не занеможеш.
4. Третій гном
- Весельчак пропонує вам погратися. Я називатиму різні вчинки, якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви плескаєте в долоні, якщо ні- нічого не робите. Будьте уважні.
1) Бути милосердним, чуйним
2) Насміхатися з чужого горя
3) Допомагати людям похилого віку
4) Захищати слабкого
5) Бути ввічливим
6) Ображати інших
7) Знущатися з однолітків
8) Допомагати природі
9) Шанувати працю інших
10) Шанувати батьків
5. Четвертий гном
- Скромник приніс нам ситуації. Ваше завдання прослухати ситуацію, і сказати, що б ви зробили, якщо б звами таке трапилося.
1) Старенька бабуся просить вас перевести її через дорогу, а ви поспішаєте до школи.
2) Ваш найкращий друг захворів.
3) Вам треба відвідати свою хвору бабусю, але на цей час у вас запланована зустріч з друзями
4) Ви йдете по вулиці, і бачите, як ваші однолітки намагаються впіймати кота, і прив'язати до хвоста банку.
5) Ви в магазині зустріли дівчинку, яка голосно плакала.
6. П'ятий гном
-Чихун приніс нам фізкультхвилинку
- Буратіно посміхнувся.
1- нагнувся, 2- нагнувся.
Руки в сторони розвів,
Мабуть ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки стати.
7. Шостий гном
- Соня приніс вірш. Ваше завдання полягає в тому, щоб уважно прослухати і запам'ятати слова, які притаманні ввічливій, добрій людині.
- Сію дитині
В серденько ласку.
Сійся-родися, родися
Ніжне "будь-ласка"
Вдячне "спасибі',
"Вибач" тремтливе.
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
"Доброго ранку"
"Світлої днини",-
Щедро даруй ти
Людям, дитино!
1) Тож, які слова ви запам'ятали?
2) У яких випадках ми використовуємо ці слова?
8. Сьомий гном
- Простачок пропонує вам на сердечках написати, що для вас є добро, а потім ми приклеюємо їх, і створимо такий собі букет добрих порад і милосердя.
ІІІ Заключна частина
1. Підсумкова бесіда.
- Ось ми і допомогли Білосніжці знайти всіх її друзів, тепер вона не сумуватиме.
- Що цікавого ви сьогодні дізналися?
- Які висновки ви для себе зробили?
- Чи будете ви дотримуватися тих порад, про які ми сьогодні говорили?
2. Прощання
- Тож нехай живе істинна стара- людина починається з добра!
- До побачення!