Виховна година "Друг чи ворог ?"

Про матеріал

Виховна година спрямована на основні проблеми комп'ютерної та Інтернет залежності у молодіжному середовищі. Визначені причини появи симптомів та наслідків комп'ютерної залежності,способів формування адекватної самооцінки для профілактики комп'ютерної залежності

Перегляд файлу

Тема заняття:Друг чи ворог?

Мета:

Освітня:визначити та проаналізувати основні проблеми комп’ютерної та Інтернет залежності у молодіжному середовищі,визначити причини появи симптоми та наслідки комп’ютерної залежності,способи формування адекватної самооцінки для профілактики комп’ютерної залежності. Розглянути вплив комп’ютера та мережі Інтернет на соціальний розвиток учнівської молоді комп’ютерних ігор на організм.

Виховна:виховувати любов до ближнього .

Розвиваюча:бережне ставлення до життя

Хід заняття

За часів сьогодення, коли особливого значення набуває інформація, вже ніхто не заперечує, що комп'ютер увійшов до різних сфер сучасного життя, і часто-густо без нього важко обійтися. Багато хто використовує його на роботі, вдома, а деякі присвячують комп'ютеру своє дозвілля.

Із газети

 

Майстер: комп’ютер увірвався у наше життя стрімко і з кожним днем стає невід’ємною частиною нашого повсякденного життя. В сучасному світі не вміти користуватись ним все рівно, що не вміти писати або читати. Сьогодні майже вся діяльність людини супроводжується інноваційними технологіями, які допомагають людині розвиватись та збагачувати свої знання, швидко і оперативно отримувати необхідну інформацію, економити час і раціоналізувати свою діяльність. З появою комп’ютерних технологій людство вийшло на нову сходинку свого розвитку. Саме завдяки інформаційним технологіям є можливість виконати великий обсяг роботи за менший проміжок часу, що підвищує ефективність професійної діяльності. Вправа 1. Асоціативний кущ

Учням пропонується дати відповідь на запитання:

«Для мене комп’ютер це …»

(Розваги, спілкування, перегляд фільмів, пошук додаткової інформації, велика бібліотека, помічник у навчанні….)

Доповідь учня :Сучасне життя та комп’ютер

Складно, напевно, оцінити яку роль відіграє в сучасному житті комп'ютер.

Сказати що важливу, це практично нічого не сказати. Якщо з ладу вийде комп'ютер на підприємстві чи фірмі, то це може спричинити масу проблем: зупиняється весь трудовий процес, іноді навіть виробничий.

За останні 15-20 років комп'ютери стали основною складовою нашого нормального існування.

Раніше, щоб побачити зірки, потрібно було купити телескоп, а сьогодні можна завантажити картинку через Інтернет і насолоджуватися зоряним небом. Більш того, можна не просто побачити всі планети сонячної системи, але й отримати повну інформацію про те чи інше сузір'я. Інтернет дозволяє нам знайомитися з усіма планетами, які були досліджені, про які є інформація, є фотографії. Сьогодні сучасних дітей навряд чи можуть здивувати знімки Марса або Юпітера.

Існує ще цілий ряд переваг того, що наше життя залежить від комп'ютерів.

По-перше,це значно спрощує організацію охорони офісів, підприємств, компаній, житлових комплексів або стоянок. Якщо раніше необхідно було на кожному поверсі або по всьому периметру розставляти охорону для того, щоб постійно спостерігати за подіями, то сьогодні завдяки комп'ютеризації, досить просто встановити камери спостереження і все, що відбувається спостерігати на моніторі комп'ютера. У виробництві, наприклад, комп’ютери використовуються від проектування деталей до конструювання цілого виробу, його виробництва і продажу. Широко використовуються системи автоматизованого проектування архітектурних споруд: будівель, мостів, гребель. Дорогі експерименти в науці і техніці можна повністю замінити розрахунками на комп’ютері.

По-друге,сучасні комп'ютери (ноутбуки, нетбуки) можна без проблем брати з собою у відрядження, на відпочинок або просто на прогулянку в парк. Їх компактні розміри, легка вага і можливість працювати декілька годин без мережі, дають ще більше свободи діловій людині. Це також дає можливість бути завжди на зв'язку. Адже з Вами завжди і електронна пошта, і Інтернет, і всі офісні додатки. Більше того, вся інформація, яка може знадобитися в відрядженні, вміщається просто в невеликому комп'ютері.

По-третє,комп'ютери допомагають нашим  швидше розвиватися. Приміром, щоб побачити слона, необов'язково їхати в зоопарк (особливо взимку), оскільки все це можна  показати в будь-який час завдяки комп'ютеру та Інтернету.

Але ось коли комп’ютер виходить з ладу, це вже перетворюється на справжню трагедію для його користувача. У таких випадках не слід зневірятися, тому що завжди можна зробити швидкий і якісний ремонт в спеціальних сервісних центрах або ж викликати майстра додому. І вже відремонтований комп’ютер знову стане Вам надійним і добрим помічником, здатним проникнути в національну інформаційну структуру і в мережу Інтернет.

Тому можна сміливо сказати, що комп'ютери та їх можливості дозволяють нам створювати більш комфортні умови для життя – а це вже велике досягнення людства в його постійному розвитку.

Майстер: про алкогольну та наркотичну залежність часто пишуть  практично усі засоби  масової інформації. А ось про комп’ютерну згадують набагато рідше. Але вона існує. Особливо серед підлітків, які проводять  багато часу у віртуальному світі, нехтуючи навчанням, друзями, здоров’ям. Можна стверджувати , що наприкінці ХХ століття і  поширилася нова форма залежності – комп’ютерна.

Вправа2 «Позитив та негатив»

Мета:з’ясувати уявлення учнів про позитивні та негативні сторони при користуванні комп’ютером

Учасники діляться на дві групи:

перша група вказує про позитивні наслідки використання комп’ютерів;

друга група — про негативні наслідки використання комп’ютерів;

(відповіді необхідно обґрунтувати)

Позитивні

- індивідуалізація навчання;

- інтенсифікація самостійної роботи;

- збільшення обсягу  завдань;

- спілкування

- розширення інформаційних потоків та обсягу нових знань завдяки використанню мережі Інтернет.

Негативні

          - непродуктивне використання часу;

- заміна «живого спілкування» на віртуальне;

          - велика кількість «непотрібної», недостовірної інформації

- забороненої та нецензурної інформації;

- швидкий розвиток Інтернет залежності;

- недостатня захищеність приватної інформації.

Доповідь учня:Розвиток комп’ютерної  залежності – ігроманія Термін «інтернет-залежність» уперше був запропонований американським лікарем Голдбергом у 90-х роках ХХ століття. Під цим поняттям він розумів непереборний потяг до Інтернету, що характеризується згубною дією на побутову, навчальну, соціальну, робочу, сімейну, фінансову сфери діяльності. За ступенем відходу від реальності Інтернет - залежність вельми нагадує потяг до наркотиків, алкоголю, азартних ігор. Згідно з дослідженням учених, 6–8% користувачів Інтернету вже мають цю патологію, адже більшість використовують його не тільки для роботи або навчання, але й ведуть листування, користуються сайтами, призначеними для розваг. Багато фахівців вважає залежність від комп’ютерних ігор хворобою, такою як наркоманія й алкоголізм. Світова медицина зіткнулася сьогодні з невідомим досі для неї явищем – хворобами, породженими комп’ютерними іграми. З’явився навіть новий термін – «комп’ютерна залежність». Люди готові просиджувати, не відходячи від ком п’ютера, годинами й навіть по кілька діб. Вони не їдять, а інколи навіть не ходять у туалет, аби лише не перервати гру. У європейських країнах, де статистика ведеться ретельніше, ніж в Україні, зафіксовано випадки, коли молоді люди помирали перед комп’ютерами: спочатку в них змінювалася свідомість, потім порушувалися фізіологічні процеси, відключався мозок, вони непритомніли, а пальці в передсмертній агонії продовжували стукати по клавішах. Унаслідок вищезгаданої залежності нормальний діалог з іншими людьми замінюється сурогатним спілкуванням у мережі. Цікаво, що навіть стадії формування Інтернет - залежності схожі зі стадіями «прив’язки» до наркотику. У фанатів Інтернету, які лікуються в спеціальних закладах, відбувається своєрідна «ломка», як і в наркоманів! Це страшне видовище, як розповідають лікарі. А після лікування пацієнти обов’язково потребують реабілітації й ре соціалізації Дехто виправдовує «зависання» в Інтернеті самотністю, начебто спілкування в чатах та на сайтах знайомств позбавить від самоти. Проте, насправді, це сурогат спілкування. Що більше адресатів у користувача, то менше справжніх друзів. Це і є шлях до самоти Комп’ютерна залежність розвивається швидше, ніж алкоголізм. Достатньо півтора року. Скільки дітей в Україні вже догралося до стану «ігроголіка», ніхто не підраховував, але що їх багато – уже факт. Від 5% до 14% осіб, які користуються Інтернетом, страждають комп’ютерною залежністю. Найчастіше це підлітки й люди молодого віку. Досить часто в них спостерігається одночасна наявність різноманітних видів залежності. Комп’ютерна залежність високозалежна з девіантними формами поведінки. Учні, які ночують у приміщенні комп’ютерних залів, – реальність сьогоднішнього дня. Тут можна відчути себе героєм, який може все або багато з того, що забороняється йому в реальному світі.

Майстер:Розглянемо загальні ознаки комп’ютерної залежності

Психологічні симптоми:

Людині важко самостійно відірватись від роботи або гри на комп’ютері;

Якщо хтось або щось відволікає від комп’ютера, людина відчуває сильне роздратування;

Прийшовши додому або прокинувшись зі сну першим ділом вмикає комп’ютер;

Нездатність спланувати завершення сеансу роботи або гри (ще трошки, ще 5 хвилин);

Час проведений за комп’ютером змушує залежного відкласти  або ігнорувати домашні справи, роботу, навчання, зустрічі, домовленості;

Постійний пошук грошей на  придбання ігор, обладнання, оплати Інтернету;

Завжди є пояснення і виправдання власної пристрасті перед іншими. Дитина обманює, дорослий імітує бурну діяльність;

Відчуття емоційного піднесення, ейфорії під час роботи на комп’ютері;

Справи поза комп’ютером викликають пригнічений стан (абстиненція);

Обговорюється комп’ютерна тематика завжди і зі всіма, хто щось розуміє з даного питання.

Фізичні симптоми:

Зап’ястний тунельний синдром — оніміння та зниження чутливості пальців;

Сухі очі;

Головні болі (схожі на мігрень);

Болі у спині;

Недотримання гігієни;

Розлади сну.

Нехтування власним здоров’ям, гігієною, сном на користь часу, який проведено за комп’ютером.

Готовність нерегулярно харчуватись випадковою або одноманітною їжею, не відволікаючись від комп’ютера;

Доповідь учня:Медичні аспекти користування комп’ютером

Люди не хочуть зрозуміти, що комп’ютер не може бути безпечним, оскільки є джерелом електромагнітного випромінювання й неіонізуючої радіації. Про те, що подібна радіація негативно впливає на генофонд, відомо всім. А ще спричиняє різноманітні розлади нервової системи, психосоматичні захворювання, які можуть стати передвісником таких грізних недуг, як інфаркт й інсульт. Комп’ютери безпечні, якщо дотримуватись елементарних правил, які, до речі, зафіксовані в нормативних санітарних документах. Закон України «Про охорону праці» від 14.10.1992 року;

Правила охорони праці під час експлуатації електронно-обчислювальних машин (затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 26 березня 2010 року N 65);

Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу N 4137-86, затвердженою МОЗ СРСР 12.08.86р.;

Гігієнічні вимоги до організації роботи з візуальними дисплейними терміналами електронно-обчислювальних машин. Державні санітарні правила і норми роботи з візуальними дисплейними терміналами електронно-обчислювальних машин ДСанПІН 3.3.2.007-98. (Затверджено постановою Головного державного санітарного лікаря України від 10 грудня 1998 р. № 7);

Але хто з користувачів знає про них, а тим паче їх дотримується? Багато, наприклад, і не здогадуються про те, що сидіти за комп’ютером можна не більше чотирьох годин на день, що комп’ютер обов’язково потрібно «заземлити», що на всю техніку повинні бути гігієнічні сертифікати. У цивілізованих країнах подібних нормативів дотримуються жорстко, і при порушеннях компанію штрафують на чималі суми.

Щоденна робота людини за комп'ютером при недотриманні принципів вимог санітарії та режиму роботи може призвести до "ергономічних" захворювань. Таким терміном медики стали називати нові захворювання, які пов’язані, зокрема, із впливом комп’ютерів та периферійних пристроїв на здоров’я тих, хто з ними працює. Зокрема, за даними медичних досліджень Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), у користувачів ПК виявлено нові види захворювань: синдром "комп'ютерного стресу оператора"; фото епілептичні приступи; травми повторних навантажень (накопичування й акумулювання нездужання). Найбільш поширена хвороба через одноманітні рухи користувачів комп'ютерів - тендовагініт зап'ястних сухожиль, пов'язаний з роботою по вводу інформації за допомогою миші та клавіатури. Раніше за інших це відчули в самій комп'ютеризованої країні світу - США. Профілактику цього захворювання треба починати перш за все з правильного розташування рук при роботі за комп'ютером. Серед інших заходів є правильний вибір клавіатури і миші.

Особливу увагу медики приділяють дослідженням впливу ПК, а саме електромагнітних випромінювань на жінок в період вагітності. Статистичні дані свідчать про те, що робота за комп'ютером порушує нормальний хід вагітності, часто є причиною появи на світ дітей із вродженими вадами, з яких найпоширенішими є дефекти розвитку головного мозку.

Найбільше навантаження під час роботи за ПК припадає на зоровий аналізатор;

Людина, яка працює з комп’ютерними засобами, зазнає впливу фізичних факторів різної природи й малої інтенсивності, а про деякі з них поки що немає достатніх наукових даних, щоб визначити рівень їх впливу на здоров’я людини;

На даний час з’ясовано, що під час роботи з ПК в користувачів зростає концентрація уваги і зорове навантаження, а також нервово-емоційне збудження в умовах зменшеної загальної м’язової активності при вимушеному положенні тіла – поза сидячи. Окрім того, в комп’ютеризованих приміщеннях погіршується якість повітряного середовища: підвищується температура повітря, знижується вологість і змінюється іонний склад повітря, підвищується рівень шуму, утворюються різні рівні електромагнітного поля радіочастотного діапазону, статичного і магнітного поля низької та наднизької частоти.

Загалом, на функціональний стан людини та на її здоров’я під час роботи з ПК впливає комплекс об’єктивних і суб’єктивних чинників, зокрема, зміст і обсяг інформації, інтенсивність і тривалість роботи за ПК чинники внутрішнього середовища приміщення, які виникають під час роботи комп’ютерів: показники мікроклімату, освітленість, яскравість, контрастність і колір зображення на екрані дисплея, іонізуюче та неіонізуюче опромінення, шум тощо.

Отже, комп'ютерна техніка може негативно впливати на здоров'я і фізичний стан людини. Тому, при облаштуванні й обладнанні комп’ютерних кабінетів, нормуванні тривалості роботи, необхідно неухильно дотримуватися санітарних, ергономічних, гігієнічних норм та проводити певні фізкультурно-оздоровчі заходи. Це дозволить усім працюючим за комп'ютерами значно зменшити їх вплив на здоров’я, фізичний стан та психіку людини. Наслідки для молодого організму регулярного багатогодинного сидіння в приміщенні, перенасиченому випромінюваннями від комп’ютерів, 4 «довгограючі» й виявляються пізніше. Наприклад, це безпліддя – і жіноче, і чоловіче. А ще втрата зору, дратівливість, підвищена збудливість і стомлюваність, порушення сну або, навпаки, сонливість. Усім відомо, а власникам комп’ютерних залів – насамперед, що працюючий дисплей – джерело різного роду випромінювань. Особливо шкідливе для здоров’я жорстке гамма-випромінювання може давати задня панель дисплея. Саме приміщення повинне бути підготовлене до того, щоб гасились електромагнітні поля. Для нейтралізації електромагнітних полів на стінах під штукатуркою має бути вмонтована металева сітка

Майстер:Розглянемо перші признаки залежності підлітка:

пропуски занять через комп’ютерну гру чи віртуальне спілкування в мережі Інтернет;

просиджування за комп’ютером уночі;

приймання їжі за комп’ютером;

відсутність інших захоплень, крім комп’ютерних ігор; та віртуальних пошуків у мережі Інтернет

віддавання переваги віртуальному спілкуванню;

загальний час, проведений за комп’ютером та у мережі, перевищує час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;

людина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп’ютер зламався;

конфлікти з батьками та їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп’ютером.

Вправа 3 Проведення анкетування на тему: «Проблема комп’ютерної та Інтернет залежності у молодіжному середовищі».

Анкета на визначення комп’ютерної та Інтернет -залежності.

Відповіді даються за п’ятибальною шкалою: 1 – дуже рідко, 2 – іноді, 3 – часто, 4 – дуже часто, 5 – завжди

1. Як часто Ви виявляєте, що затрималися в мережі довше, ніж задумували?

2. Як часто Ви закидаєте свої домашні обов’язки, щоб провести більше часу в мережі?

3. Як часто Ви користуєтесь Інтернетом?

4. Як часто Ви будуєте нові відносини з друзями по мережі?

5. Як часто Ваші батьки скаржаться з приводу кількості часу, що Ви проводите в мережі?

6 . Як часто через час, проведений в мережі страждає Ваша освіта чи робота?

7 . Як часто Ви перевіряєте електронну пошту або соц. мережі, перш ніж зайнятися чимось іншим?

8 . Як часто страждає Ваша ефективність або продуктивність в роботі через використання Інтернету?

9 . Як часто Ви приховуєте або обманюєте, якщо Вас запитують про те, що Ви робили в мережі?

10 . Як часто Ви відсуваєте на другий план неприємні думки про своє життя , замінюючи їх заспокійливими думками про Інтернет?

11. Як часто Ви відчуваєте приємне передчуття від майбутнього виходу в мережу?

12. Чи боїтеся Ви, що життя без Інтернету стане нудним і порожнім?(на скільки балів від 1 до 5)

13. Як часто Ви роздратовані, кричите, якщо щось відриває Вас, коли Ви знаходитесь в мережі?

14 . Як часто Ви втрачаєте сон, коли пізно перебуваєте в мережі?

15. Як часто Ви відчуваєте, що поглинені Інтернетом, коли не перебуваєте в мережі , або уявляєте, що Ви там?

16 . Як часто Ви кажете слова «ще пару хвилин …» , коли перебуваєте в мережі?

17. Як часто Ви намагаєтеся безуспішно урізати час перебування в мережі?

18 . Як часто Ви намагаєтеся приховати кількість часу перебування в мережі?

19 . Як часто Ви віддаєте перевагу перебувати в мережі замість того, щоб зустрітися з людьми?

20 . Як часто Ви відчуваєте пригніченість, поганий настрій, нервуєте, коли Ви не в мережі, що незабаром зникає, варто Вам вийти в Інтернет?

При сумі балів 40-69 варто враховувати серйозний вплив Інтернету на ваше життя.

При сумі балів 75 і вище, у Вас з високою часткою ймовірності розвинена комп’ютерна залежність і Вам необхідна допомога фахівця.

 

Наскільки ти залежний від комп’ютера та мережі Інтернет?

11

22

33

44

55

56

77

88

99

110

111

112

113

114

115

116

117

118

119

220

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Майстер:отже, ми бачимо, що саме ця проблема на сьогоднішній день є досить актуальною.

Для її профілактики хочеться запропонувати кілька порад, що стануть вам у пригоді:

Обмежувати час перебування за комп’ютером – до 30 хв, після чого треба змінити вид діяльності;

Установити часовий закон не грати перед сном, після їжі й поки не виконані домашні завдання та справи;

Контролювати зміст ігор, не допускаючи сюжетів насилля, жорстокості, з елементами культових ритуальних обрядів та образами нечисті;

Частіше гуляти з друзями, не забувати, що реальне спілкування важливіше і корисніше  від віртуального;

Принципово не їсти за комп’ютером;

Навчитись правильно ставитись до комп’ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій.

Вправа 4. «Як би ви вчинили?»

Мета:на прикладі конкретних ситуацій навчити молодь оцінювати ступінь ризику потрапляння у залежність від ігор та Інтернету.

Учні об’єднуються у дві групи. Кожна отримує картки з описом ситуації та відповідає на запитання до них. Після того, як обидві групи закінчили обговорення, необхідно зробити підсумки.

Ситуація 1.Ваш найкращий друг Юрій проводить багато часу у залах гральних автоматів, або (якщо не може собі цього дозволити) грає у дворі з підлітками в азартні ігри, часто на гроші або речі.

Запитання:

1.Що б ви зробили у такій ситуації? Напишіть шляхи, які б ви використали під час розмови з ним.

2.Чи повинні ви розповісти батькам про залежність їхнього сина? Якщо «так» (або «ні»), то чому?

3.Чи потрібно відвести Юрія до лікаря чи психолога, який допоміг би йому подолати цю залежність?

Ситуація 2.Максим пропонує піти Дмитру на вулицю погуляти з друзями о десятій годині ранку. Дмитро відмовляє другові, кажучи, що він ще не виспався, бо до четвертої «зависав» у Інтернеті.

Запитання:

1.Чи має Максим розповісти другові про шкоду для здоров’я, яку викликає постійна робота за комп’ютером, не кажучи вже про «зависання» в Інтернеті?

2.Як ви вважаєте, чи налякає Дмитра інформація про втрату друзів?

3. Як треба вчинити друзям Дмитра, щоб він перестав сидіти в Інтернеті вночі?

Вправа 5. «Робінзон Крузо»

Давайте зараз усі уявимо, що ми на безлюдному острові, й по рації ви можете замовити щось із запропонованого списку, тільки одне і через певний проміжок часу (через годину, день, тиждень, місяць, рік).(Сірники,книжку,вода,телефон з Інтернетом,зброю)

Майстер:і на останок, послухайте короткі історії, що трапились із залежними людьми:

«Сімнадцятилітній юнак забив своїх батьків залізними прутами, бо вони не пускали його в комп’ютерний клуб. Убивство скоїв підліток зі своїм приятелем. За їхнім задумом цей злочин мав покласти початок серії убивств у місті: горе-гравці збиралися грабувати й убивати батьків інших фанатів комп’ютерних ігор».

Двоє підлітків розстріляли дванадцять однокласників, вчителя і поранили ще кілька людей, розкидаючи саморобні гранати. Після цього покінчили життя самогубством. У знятому перед тим фільмі один з них говорить, що відбуватиметься щось на зразок Doom.

Двадцятидворічний житель Таїланду вмер під час гри в Counter-Strіke. Відпрацювавши зміну на заводі, він пішов до Інтернет – клубу, а щоб зайве не відриватися від комп’ютера, закупив по дорозі провізію. Друзі знайшли його в критичному стані тільки наступного дня. Молоду людину доставили в лікарню, однак було вже пізно і він помер не приходячи до тями. Причиною смерті стала серцева недостатність — геймер просто перехвилювався під час гри.

Двадцятидворічний безробітний китаєць украв у матері 2900 юанів (майже 300 доларів), що збирався витратити на комп’ютерний клуб. Коли мати влаштувала своєму чаду скандал, той її просто отруїв. Батько нещасного знайшов труп дружини через півтора місяці після вбивства в шухляді для білизни. Убивцю страчено.

Двоє гей мерів випадково зустрівшись у реальному житті почали з’ясовувати стосунки які згодом перетворилися у бійку в  результаті якої одного було забито на смерть. Винуватця засудили до 8 років обмеження свободи.

Кожен робіть свої висновки. Але якщо пройдений тест показав, що існує ймовірність залежності, то можливо варто серйозно задуматись? Можливо потрібно більше часу гуляти з друзями, читати книги, прогулюватись по свіжому повітрі, вести здоровий спосіб життя, а не сидіти за комп’ютером і псувати своє здоров’я.

Профілактичні методи роботи  треба направляти і на окрему особистість і на суспільство в цілому.

Домашнє завдання:попробувати хоча б 1 день прожити без комп’ютера та Інтернету. Після цього зробити висновок, про вплив його на ваше життя.

 

docx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
4062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку