ДРУЖБА – ЦЕ ДИВО!
Мета: показати дітям необхідність дружби; довести, що мати друзів добре, що разом будь-яке діло зробити легше; визначити якості, які діти цінують у друзях; учити бачити справжню дружбу; розвивати вміння товаришувати, цінувати дружбу; виховувати уважне ставлення одне до одного.
Обладнання: малюнки з героями мультфільмів; іграшка у вигляді серця; вислови та приказки про дружбу; лист; картки у формі блискавки та сонечка; шаблони сердечок; фото учнів ГПД; ноутбук для перегляду мультфільму.
Хід заходу
Вихователь. Добрий день, діти! Сьогодні година спілкування буде незвичайною. На початку ми поринемо у світ мультика. Тому часу не марнуймо, а перегляньмо мультфільм.
Лист:
«Добрий день, діти! До мене потрапили фотографії, де ви граєтеся, спілкуєтеся, працюєте разом. Ви, мабуть, друзі, натомість мої мишки не знають, що таке дружба. Розкажіть їм, будь ласка! Кіт Леопольд ».
(Відповіді учнів методом «Мікрофон».)
Я хочу розповісти одну історію.
Олег та Коля — друзі. Вони часто разом граються в групі та на вулиці. Але Коля завжди першим хоче гратися новими іграшками, виконувати головні ролі, командувати. У хлопців справжня дружба? (Ні) Чому? (Відповіді учнів.) А як би ви вчинили зі своїм другом? (Відповіді учнів.) Зараз перегляньмо дві ситуації, що можуть статися з кожним з вас.
Розігрування ситуацій
Ситуація 1
Діти одягалися на вулицю. Роман одягав курточку і його випадково штовхнув Сашко. Роман у відповідь також штовхнув хлопчика.
Обговорення ситуації
Ситуація 2
Діти одягалися на вулицю. Віка випадково штовхнула Вітю, але одразу перепросила. Вітя у відповідь посміхнувся і допоміг Вікторії одягнутися.
Обговорення ситуації
Фізкультхвилинка під музику
Гра «Прогноз погоди»
На малюнках — добрі та злі герої із мультфільмів («Ну, постривай!», «Вовк і семеро козенят», «Том і Джеррі», «Маша і Ведмідь», «Простоквашино»).
Дітям слід показати своє ставлення до героїв за допомогою карток, а також порахувати їхню кількість на кожному малюнку.
Учні показують відповідні картки і відповідно коментують свій вибір (сонечко — хороше ставлення; блискавка — погане ставлення).
Вихователь. А тепер разом зробимо висновок з усього сказаного і пограймо в гру «Добавлянки». Останнє слово кожного другого рядочка потрібно відновити.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила).
Учні (по черзі)
Мирилка летіла,
На плече сіла,
Сказала тихенько:
- Миріться швиденько!
Ти - не ворог, я - не ворог.
Нам сваритись просто сором.
Помирились, помирились,
Щоб ніколи не сварились.
Добрим бути просто чи не просто?
Не залежить доброта від росту.
І дитина робить добру справу,
Як не кине друга на потал.
Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.
Грались, грались, розважались,
Веселились і сміялись.
Потім раптом посварились,
Сіли, стихли, зажурились.
Годі, годі сумувати!
Соромно ворогувати!
Не злостуй і схаменись,
Та до мене посміхнись.
Дам тобі назустріч руку.
Проженемо сварку-муку.
Настрій радісний, веселий
Хай панує у оселі.
Озирнися навкруги:
Дружать в річки береги,
Вітерець голубить квіти,
Бавляться довкола діти.
Годі сердитись!
Покладемо сварці край.
Бачиш - іграшки сумують,
Навіть фарби не малюють...
Помиримося швиденько,
Буде знову веселенько.
Лунає «Пісня про дружбу».