Виховна година "Дружба - це диво!"

Про матеріал
Виховна година для учнів 1 - 4-их класів. Мета: показати дітям необхідність дружби; довести, що мати друзів добре, що разом будь-яке діло зробити легше; визначити якості, які діти цінують у друзях; учи¬ти бачити справжню дружбу; розвивати вміння товари¬шувати, цінувати дружбу; виховувати уважне ставлення одне до одного.
Перегляд файлу

ДРУЖБА – ЦЕ ДИВО!

 

Мета: показати дітям необхідність дружби; довести, що мати друзів добре, що разом будь-яке діло зробити легше; визначити якості, які діти цінують у друзях; учи­ти бачити справжню дружбу; розвивати вміння товари­шувати, цінувати дружбу; виховувати уважне ставлення одне до одного.

Обладнання: малюнки з героями мультфільмів; іграшка у вигляді серця; вислови та приказки про дружбу; лист; картки у формі блискавки та сонечка; шаблони сердечок; фото учнів ГПД; ноутбук для пере­гляду мультфільму.

Хід заходу

Вихователь. Добрий день, діти! Сьогодні го­дина спілкування буде незвичайною. На початку ми поринемо у світ мультика. Тому часу не мар­нуймо, а перегляньмо мультфільм.

Лист:

«Добрий день, діти! До мене потрапили фото­графії, де ви граєтеся, спілкуєтеся, працюєте ра­зом. Ви, мабуть, друзі, натомість мої мишки не знають, що таке дружба. Розкажіть їм, будь ласка! Кіт Леопольд ».

  •                Діти, про яких мишенят написав нам кіт Леопольд? Як ви вважаєте, у них є друзі? Чому? Розкажемо мишенятам про дружбу. А щоб краще працювати, ми утворимо коло і висловимо поба­жання одне одному, передаючи м’яку іграшку у формі серця. (Діти по черзі бажають та пере­дають іграшку.)
  •                У кожного з вас є друг. А хто такий друг?

(Відповіді учнів методом «Мікрофон».)

  •                Друзі — це ті люди, з якими можна спіл­куватися, учитися, розважатися, відпочивати. Та найголовніше — друзі допомагають одне одному, діляться своїми думками, мріями. Тому друзів пов’язують не тільки спільні справи, але й почут­тя довіри, щирості.

Я хочу розповісти одну історію.

Олег та Коля — друзі. Вони часто разом граються в групі та на вулиці. Але Коля завжди першим хоче гратися новими іграшками, виконувати головні ролі, командувати. У хлопців справжня дружба? (Ні) Чому? (Відповіді учнів.) А як би ви вчини­ли зі своїм другом? (Відповіді учнів.) Зараз пере­гляньмо дві ситуації, що можуть статися з кож­ним з вас.

Розігрування ситуацій

Ситуація 1

Діти одягалися на вулицю. Роман одягав кур­точку і його випадково штовхнув Сашко. Роман у відповідь також штовхнув хлопчика.

Обговорення ситуації

  •                Чи правильно вчинив Роман?
  •                Як би ви вчинили в цій ситуації?
  •                Що потрібно зробити, щоб уникнути сварки?
  •                Інколи трапляються ситуації, коли люди по­чинають сваритися. Якщо люди вміють пояснити свої дії, перепросити, то така суперечка завершу­ється. Але якщо люди не вміють домовлятися, то можуть по-справжньому посваритися. Тому щоб ви не потрапляли у неприємні ситуації, поглянь­те, як учиняють справжні друзі.

Ситуація 2

Діти одягалися на вулицю. Віка випадково штовхнула Вітю, але одразу перепросила. Вітя у відповідь посміхнувся і допоміг Вікторії одяг­нутися.

Обговорення ситуації

  •                Чим відрізняється ця ситуація від поперед­ньої?
  •                Хлопчик та дівчинка правильно вчинили?
  •                Трішки відпочиньмо і проведімо фізкультхвилинку!

Фізкультхвилинка під музику

Гра «Прогноз погоди»

На малюнках — добрі та злі герої із мультфіль­мів («Ну, постривай!», «Вовк і семеро козенят», «Том і Джеррі», «Маша і Ведмідь», «Простоквашино»).

Дітям слід показати своє ставлення до героїв за допомогою карток, а також по­рахувати їхню кількість на кожному ма­люнку.

Учні показують відповідні картки і відповідно коментують свій вибір (соне­чкохороше ставлення; блискавкапогане ставлення).

Вікторина

  •                Назвіть друзів Вінні-Пуха.
  •                Хто допоміг маленькому Мауглі?
  •                З ким Еллі подорожувала до Окса­митового міста?
  •                Назвіть імена чотирьох друзів- черепашок.
  •                Як звуть друзів з Простоквашино?
  •                Хто допомагав Цибуліно?
  •                З ким дружив крокодил Гена?

Вихователь. А тепер разом зробимо висно­вок з усього сказаного і пограймо в гру «Добавлянки». Останнє слово кожного другого рядочка потрібно відновити.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати... (ворогами).

І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила).

  •                Діти, згадаймо, які віршики та мирилки ми вивчали про дружбу.

Учні (по черзі)

Мирилка летіла,
На плече сіла,
Сказала тихенько:
- Миріться швиденько!

Ти - не ворог, я - не ворог.
 Нам сваритись просто сором.
Помирились, помирились,
Щоб ніколи не сварились.

Добрим бути просто чи не просто?
Не залежить доброта від росту.
І дитина робить добру справу,
Як не кине друга на потал.

 

Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.

 

Грались, грались, розважались,
Веселились і сміялись.
Потім раптом посварились,
Сіли, стихли, зажурились.
Годі, годі сумувати! 
Соромно ворогувати!
Не злостуй і схаменись,
Та до мене посміхнись. 
Дам тобі назустріч руку.
Проженемо сварку-муку.
Настрій радісний, веселий
Хай панує у оселі.

 

Озирнися навкруги:
Дружать в річки береги,
Вітерець голубить квіти,
Бавляться довкола діти.
Годі сердитись!
Покладемо сварці край.
Бачиш - іграшки сумують,
Навіть фарби не малюють...
Помиримося швиденько,
Буде знову веселенько.

 

  •                Молодці! Разом утворімо «Коло Дружби» і згадаймо пісеньку про дружбу. (Кожна дитин­ка пише на папері у формі сердечка своє ім’я та ім’я свого друга.)

Лунає «Пісня про дружбу».

  •                Потрібно бути уважним та ввічливим, тоді можна уникнути сварки. Будьте добрими, щи­рими, дружніми та щасливими! Пам’ятайте, що друг — це мама, яка допоможе у скрутну хвили­ну; друг — це однокласник, з яким ділишся всім. Друг — це вчитель, який допоможе розібратися в таємницях знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку