Виховна година "Дружба - найдорожчий скарб"

Про матеріал

Матеріал можна використати під час виховної години, літературного читання, основ здоров*я. Публікація розрахована для учнів молодших класів. Застосовані методичні прийоми допоможуть урізноманітнити бесіду.

Перегляд файлу

Тема. Дружба – найдорожчий скарб.

Мета: формувати у дітей почуття дружби, товариськості; розвивати творчі здібності учнів; виховувати любов до людей, прищеплювати потребу мати друзів.

Обладнання:  пісні про дружбу, слайди або малюнки з теми, мікрофон,  збірка казок В. О. Сухомлинського

                                            Хід бесіди

І. Організаційний момент

До Академії чеснот ми дружно з вами   завітаєм,

І , думаю, що скарб безцінний для себе , друзі, відшукаєм.

То ж з гарним настроєм заходьте до Храму мудрості й добра,

Нехай серця ваші відчують чим повниться  душа людська .

ІІ. Повідомлення теми і мети бесіди. Очікування.

- Сьогодні в Академії чеснот День відчинених дверей, нас радо зустрічає професор Мудрик чудовою піснею.

(звучить уривок пісні «Дружба» )

Дружба вірная не зламається.

Не розклеїться від дощів і хуг.

Друг в біді не лишить,

Щирим словом втішить, -

Ось такий він незвичайний вірний друг.

- Пісня пролунала недарма, адже кожна зустріч з мудрістю не залишає нас байдужими та навчає міркувати.

Вправа «Прогнозування»

- Отож, маленькі «думчики», як ви гадаєте, яку тему винесено для обговорення? (Тема дружби.)

- Які слова пісні допомогли визначити тему?

- Що ви очікуєте від зустрічі?

- Перевіримо вірність наших припущень завдяки Екрану правди (слайд з темою).

- Професор Мудрик задоволений , він  пропонує сьогодні  перевірити  чи  розуміємо ми значення поняття «дружба» та відшукати істину :  «Яким має бути справжній друг?» під  час  ділової бесіди.

ІІІ. Обговорення теми.

1. Словникова робота.

А)Вправа «Мікрофон»

- Як ви думаєте, що таке «дружба»? (Висловлювання власних думок.)

Б)Пізнавальний діалог.

- Доповідач з Читальної зали пропонує  визначення дружби з тлумачного словника.

     Дружба – стосунки, відносини, в основі яких лежить взаємна прихильність, довір’я, спільність інтересів.

- Нагадайте, будь ласка, до чиєї думки ми звикли дослухатись під час ділової розмови в Академії?

 ( До думки видатного педагога  В. О. Сухомлинського)

Доповідач. В. О. Сухомлинський розумів дружбу так: «Дружба – це школа виховання людських почуттів. У дружбі ми віддаємо сили душі іншій людині і від цього стаємо кращими.»

-  Можливо ,  завершимо  бесіду?

- Ні.

- Якими будуть  ваші пропозиції щодо подальшої роботи?

(Обговорити ситуації, які трапляються у житті.)

- Одну із життєвих ситуацій спостерігав Мисливець. Послухаймо її.

2. Слухання монологу Мисливця (за В. О. Сухомлинським «Котик і Їжачок») з елементами роздумів . (Слайдовий супровід)

     Мисливець.

- Одного разу я знайшов у лісі  Їжачка. Загорнув його в хустинку й приніс додому. Поклав на підлозі в кімнаті. А в кутку сидів маленький Котик. Сірий клубочок його зацікавив. Плигнув Котик, простягнув лапки й поторкав Їжачка. Та вколовся й жалібно занявкав. А Їжачок злякався й сховав голівку.

- Як ви вважаєте , потоваришують  герої оповіді?

- Чому?

- Продовжуйте, шановний , цікаво, хто виявиться правим?

Мисливець .

- Я налив у тарілочку молока й поставив на підлогу. Котик пив молоко, а Їжачок боявся й підійти. Але згодом осмілів, підійшов до тарілочки і став хлебтати разом із Котиком.

Вони подружили. Поруч лягали спати, а ввечері ходили вдвох до лісу на прогулянку.

А то якось Їжачок пішов у ліс та й не повернувся.

Довго ждав його Котик, жалібно нявчав…

Коли наливав йому молока, Котик усе не випивав, Їжачкові залишав. Думав, що той повернеться.

А Їжачка нема й нема.

3. Бесіда за змістом розповіді.

- Кого знайшов Мисливець?

- Куди приніс Їжачка?

- Першу зустріч Котика і Їжачка можна назвати дружньою, як ви гадаєте?

- За яких обставин виникла дружба?

- Про що думав Котик , коли залишав у мисочці трохи молока?

- Чи можна Котика назвати справжнім другом? Чому?

- Чи хотіли б ви мати такого друга? Чому?

- В кого є справжні  друзі?

4. Хвилинка відпочинку

- До нас завітали гості з мультфільму «Вінні – Пух». Разом з ними відпочинемо . (Фрагмент мультфільму, епізод з піснею про віслючка Іа.)

5. Скерована бесіда.

- Хто пам’ятає, яка історія трапилась з віслючком в День народження? (Він загубив хвіст.)

- Що намагались робити герої казки?(Підтримати друга.)

- Чи можна їх назвати справжніми друзями?(Так.)

- Чому? (Справжні друзі не залишають у біді.)

 - В яких українських народних казках порушують тему дружби?

  - Послухайте вірш та відгадайте назву казки.

                                 Сидить півник на печі,

                                 Їсть смачненькі калачі.

                                 Тут лисичка прибігає,

                                 Мерщій півника хапає.

                                 Біжить котик рятувати,

                                 В лиски півника забрати.

  - «Котик і Півник».

  - Як ви думаєте, головних героїв можна назвати друзями?

  - Доведіть.

   - Котик завжди приходив на допомогу Півнику.

6. Завдання-роздуми. Знайти визначення дружби.

Друг – це той:

Кому можна довірити таємницю.

З ким приємно поспілкуватися.

Хто виконує ваші прохання.

Хто дає добрі поради.

Хто всім подобається.

(Діти висловлюють і доводять свою думку.)

7. Проблемна ситуація.

- Ти поділився з другом таємницею, а невдовзі таємниця стала відома всім.

- Як ти вчиниш у даному випадку?

- Що скажеш другові?

- Ваша дружба продовжиться?

- Як ви будете миритись?

- Ще здавна народ вирішував цю проблему , складаючи мирилки.

- Які мирилки ви знаєте?

- Давайте вивчимо декілька .

Ти не плач, не плач,  не плач

І скоріш мені пробач.

І на мене ти не сердься,

Бо у тебе добре серце.

 

Дай скоріш мізинчик свій.

Зачепи його за мій.

Мізин-мізин-мізинець –

Помирив нас , молодець!

-  Чи є у класі друзі, які посварились? Прошу,  мерщій підійдіть і випробуйте на власному досвіді чарівну силу мирилок!

- Що ви відчули? (Полегшення, радість.)

ІV. Підсумок . Рефлексія.

 Запитальник  професора Мудрика.

- Що таке дружба?

- Чому людина прагне знайти собі друга?

- Що треба робити, щоб усі захотіли з тобою дружити?

- Що нового дізнались під час бесіди?

- Що сподобалось?

     Складання «Сенкану» (групова робота)

     Дружба

Добра, щира, чесна.

Любить, прощає, радіє.

Найбільший скарб

Довір’я

                           Гра «Відгадай ,  хто твій друг»

- Шляхом жеребкування обираєте для себе друга, якому протягом тижня будете приділяти увагу. Потрібно , не виказуючи себе, виявляти увагу, турботу.  А через тиждень учні мають відгадати, хто був їх другом. Дана гра допоможе з’ясувати  чи вмієте ви дружити.

 

 

Вчитель Веселинівської ЗОШ І –ІІІ ступенів Юрченко Марина Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
1799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку