Виховна година “Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти”

Про матеріал

Виховна година для учнів 2-4 класів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування. Дружба – відносини між людьми, засновані на довірі, взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об'єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять один одного, довіряють один одному. Друзів пов'язує велика повага та взаємодопомога

Перегляд файлу

Виховна година

“Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти”

 ·

Виховна година для учнів 2-4 класів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування.

Автор: Галицька Наталія Валеріївна, педагог-організатор

Навчальний заклад: Комунальний заклад «Богодухівський спеціальний навчально-виховний комплекс» Харківської обласної ради

Тема: Виховна година “Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти”

Спрямування: вихователю, 3-4 класи

Мета:  

  • розширити та поглибити знання учнів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування;
  • навчити розрізняти справжню дружбу і товаришування; слідкувати за культурою міжособистісного спілкування;
  • розвивати в учнів загальнолюдські чесноти;
  • виховувати звичку уважно ставитися до товаришів;
  • вміння бачити помилки у своїй поведінці й виправляти їх.

                                                                                              Епіграф:

Істинний друг пізнається в нещасті.

Обладнання: роздатковий матеріал, малюнки дітей, конверт із розсипками прислів’їв, дидактичні ігри; квітка – семицвітна з пелюстками – надписами, квітка – Дружби, мікрофон, ноутбук.

Завдання:

  • Стимулювати у дітей почуття значимості друга в житті людини.
  • Сформувати їх значення хто такий друг і що таке дружба?

Хід заходу

І. Організаційно – психологічний етап

В цьому класі друзі всі.

 Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день тому, хто справа.

Ми – шкільна сім’я.

В цьому класі друзі всі.

 Я і ти, і ми, і ви.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись  тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

Сьогодні ми  з вами поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина  – про дружбу.

ІІ. Оголошення теми і постановка проблемних запитань

  1. Розповідь вихователя

Тема нашого заняття «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти». Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі, тривоги. Усі вас називають класом, але ви є різними, тому що маєте різних друзів. Кожний з вас є розумний працьовитий, здібний і талановитий. Щоб у нас  в групі були дружні потрібно допомагати один одному, говорити добрі і гарні слова, допомагати товаришеві у складній ситуації.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда

  • Як ви вважаєте, наша  група дружна?
  • А чому?
  • Чи можна дружбу виміряти грошима?
  • А чи потрібно взагалі мати друзів?

ІV. Слово вихователя про дружбу

Дружба – відносини між людьми, засновані на довірі,взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять один одного, довіряють один одному. Друзів пов’язує велика повага та взаємодопомога .

Отже, дружба повинна бути міцною, що її ніхто не зміг зламати. Але вона не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності та взаємоповазі.

  • Як потрібно ставитися до людей, щоб у тебе з’явилися друзі?

Народна мудрість говорить: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе».

У Біблії сказано: «Тож усе, чого тільки бажаєте, щоб чинили вам люди, те саме чиніть їм і ви».

  1. Складання « Асоціативного куща»

Все, що ви говорили, правильно. Отже, який він, ваш друг – назвіть тепер його одним словом.

  1. Гра « Мікрофон» і «Незакінчене рішення».
  • Підніміть руку у кого з вас є друг чи подруга?

Я так і знала, і дуже цьому рада. Свою відповідь починайте словами «Дружити – це означає…»(працює мікрофон).

  • Як  на вашу думку, між ким може існувати дружба?
  • А скільки може бути друзів в однієї людини?
  • Дійсно дружити можна парами, групами, колективами, може дружити дівчинка з дівчинкою, хлопчик з хлопчиком.
  • А чи можуть дружити хлопчик з дівчинкою?

Звичайно ж. Є така прекрасна приказка «Щоб не марно в світі жити, треба діточки дружити». Давайте ми  з вами перевіримо,  чи були вони друзями ці персонажі із мультфільму. І пригадаємо з якого мультфільму вони до нас завітали?

VІ. Інтерактивний метод «Квітка дружби»

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-461-1.jpg

Подивіться на цю квіточку – семицвіточку.  Вона незвичайна, бо має назву, прочитайте «Дружба». Свої кольорові пелюсточки вона нам розкриє (повернеться лицьовою стороною) за умови виконання «Правил дружби». Чи готові ви довести, що всі знаєте правила дружби і вмієте дружити? Тож, рушаємо у путь.

  • Перше правило дружби
    • Виведемо його, і відкриється нам перша пелюсточка. Ану подивіться на свого сусіда по парті. (Витримує деякий час, щоб діти мимоволі посміхнулися один одному.) Що ви побачили на лиці у сусіда? Так діти, саме з посмішки починається дружба.

Дуже важливо шлях важкий пройти,

Друга вірного в житті собі знайти,

Втішити засмучену людину

І до щастя відшукати стежину,

Бо із другом завжди легше йти.

Не забудьте посмішку з собою взяти,

Бо посмішка робить людину гарнішою,

Ввічливішою, красивішою, ніжною,

Ласкавою і трохи сором’язливою.

  • А коли, в яких ситуаціях людина повинна посміхатися? (Відповіді дітей.)

Правильно!

  • Посміхайтеся, коли вітаєтесь.
  • Посміхайтеся, коли з кимось розмовляєте.
  • Посміхайтеся знайомим і незнайомим людям.
  • Посміхайтеся, коли поганий настрій, – і тоді одразу стане легше і світліше на душі.
  • Усміхайтесь сонцю, квітам, незнайомим перехожим, і тоді усе на світі ти зробити з другом зможеш.

Отже, перша пелюсточка квітки – семицвітки відкривається, і вона нам говорить перше правило дружби – «Посміхайся».

  • Друге правило дружби – мудрість

З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках. Відкриття другого правила дружби на квіточці – семицвіточці: «Будь в дружбі мудрим».

Давайте перевіримо чи мудрі ви у виборі друзів. Послухайте ситуацію, а потім висловлюйте свої думки.

Ситуація

Оленка прийшла до Іринки.

-Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!

-Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.

-Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.

-Вибач, Олено, але не можу! Вибач!

-Ех ти, а ще подружкою називаєшся!

Тепер скажіть і ви мені:

  • Це справжні подруги чи ні?
  • Чи правильно вчинила Іринка?
  • Щоб ви зробили на її місці?

Моральні задачі. Робота в групах.

Другом бути не тільки цікаво, а й дуже відповідально. Адже треба вміти поводитись у різних життєвих ситуаціях. Я знаю, що ви добре вмієте розвꞌязувати задачі з математики, а чи вмієте ви розвꞌязувати задачі з вихованості, поведінки, доброти? Давайте спробуємо?

Методичний коментар. Групи отримують ситуативні завдання, читають та аналізують їх. Представляють свою роботу.

  1. Сергійко був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив, як його однокласник Миш­ко під час перерви зашпортнувся і впав у шкільному коридорі. Побачивши це, Сергійко голосно розсміяв­ся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь пильно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова, пішов геть. Запитання:
    • Чи правильно вчинив Сергійко? Чому?
    • Який висновок можна зробити із цих ситуацій?
  1. У холодний зимовий день подруги Наталка й Оленка поверта­лися зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка за­була рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці. “Рука в мене замерзла страшенно!” — поскаржилася Оленка подружці. “А в мене ні.” Так вони йшли до самого дому. Запитання:
    • Що можна сказати про поведінку Наталки?
    • Як потрібно було їй вчинити?
    • Чи можна Наталку назвати справжньою подругою?
  2. Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. На дівчинці були гарні черевички, які наскрізь промокли. От нарешті  і школа. Маринка зайшла до класу. Дівчатка щільно обступили подружку, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги!»  А Оленка (вона жила близько біля школи) збігала додому і принесла валянки. Хороше було Маринці того дня – ногам тепло і на душі радісно! Запитання:
    • Що трапилося з Маринкою?
    • Як подбали про неї подружки?
    • Чому дівчинці було радісно?
  3. Пролунав дзвоник. Діти взяли свої сніданки і ви­йшли на перерву. Біля вікна стояли Олег та Іванко. В Олега — два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок. Запитання:
    • Що мав би зробити Олег?
    • Як би ви повелися в цьому випадку?
  • Третє правило дружби: «Допомагай»

Гра «добре-погано» (у парах).

Завдання. Діти, давайте поміркуємо, яким потрібно бути, щоб стати справжнім другом?

Методичний коментар. Вчитель зачитує людські якості, а учні обирають і прикріплюють  їх на дерево  дружби (прикріплюють на дерево).

Молодці, ви показали себе, як справжні мудреці.

  • Четверте правило дружби «Уміти вибачати і вибачатися»

Слово вчителя.

– Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати.

Вірші дітей про дружбу

1-й учень Дружбу треба поважати,

Дружбу треба берегти.

Дружать всі малята,

Подружились я і ти.

2-й учень Є чарівне слово «дружба»,

 Знаємо ми це усі.

 Дружать ноти зі словами

 І складаються в пісні.

3-й учень Дружать квіточка і бджілка,

Дружать в небі місяць, зірки,

Дружать море й кораблі.

Пори року — на землі.

4-й учень Дружить поле з колосками.

Дружать літо і тепло.

Дружить осінь із дощами,

Дружать щастя і добро.

5-й учень Дружать хлопчики й дівчатка,

В лісі дружать всі звірята,

Дружать ріки і струмки,

Дружать гори і горбки.

6-й  учень Дружать стежки і дороги.

Колоски дружать у полі,

Пташенята — у гнізді,

Дружать риби у воді.

7-й  учень Дружать квіти біля школи

І не сваряться ніколи.

Он троянда задивляється,

Як ромашка усміхається.

8-й  учень Хмарки дружать в небесах

І дерева — у садках.

Сонце дружить з усіма

І для всіх воно сія.

9-й  учень І дорослі дружать й діти,

Як нам цьому не радіти?

Де в сім’ї любов і ласка,

Там панує мир і щастя.

10-й  учень Дружить голуб і голубка,

 Дружать лебідь і лебідка

Дружать зайчики малі.

Дружать діти на землі

11- й учень. Якщо друг у тебе є,

Люби його над усе.

Ти не зрадь його ніколи,

Помагай йому в усьому.

Вислухати його вчись

З ним секретом поділись

I цукерку вдвох ви з’їжте

Яблуко навпіл розріжте.

12- учень Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

Якщо друг тебе почує,

Твоє серце не сумує.

Горе зменшиться удвічі,

Радість загляне у вічі.

13- й учень А в дружбі не буває порівнянь.

Немає друзів кращих або гірших.

Лиш справжній друг за тебе без вагань

може віддати все і навіть більше.

В очах у друга  не буває фальші.

У дружбі не буває порівнянь.

Це кожен з нас повинен добре знати.

Бо друг – це той, за кого без вагань ти теж готовий все, що є віддати.

  • Відкриття четвертої пелюсточки «Вибачаймося»

Розучування мирилки.

Чарівна мирилочка.

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

Фізкультхвилинка

  • П’яте правило дружби «Доброта». Гра «Добрі слова» (в парах)

«Добре слово і кішечці приємне» – всі чули таке прислів’я. А чи знаєте ви добрі слова?! Зараз ми і перевіримо. У вас на парті лежать ваші долоньки. Ваше завдання на кожному пальчику написати добрі, ввічливі  слова. Раз, два, три – почали!

  • Шосте, сьоме правила дружби «Єдність», «Радість». Гра «Давайте жити дружно!»

А зараз підійдіть до мене, станьте в коло.

Діти, якими словами завжди закінчувався мультфільм про кота Леопольда та мишенят? Так! «Давайте жити дружно!» А от і сам кіт Леопольд! Передавайте цю м’яку іграшку по черзі зі словами-побажаннями, які ви б хотіли сказати своєму справжньому товаришеві. Закінчуйте свої слова словами кота Леопольда. А почну я.

– Дорогі мої дітки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. В цьому я вам буду допомагати. Я вас люблю! Давайте жити дружно!

(Діти по черзі говорять від себе і зі словами «Давайте жити дружно!» передають іграшку сусідові.)

  • Сьома пелюстка. Релакційна пауза «Коло любові»

А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда з ліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. А яким буде наша група? За вашими посмішками сподіваюсь, що дружнім. А ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх теплом. У когось ручка була холодною, і швидко зігрілася від руки сусіда. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі. поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми єдине ціле. Ми будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Бо дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.

VІІ. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

Умови гри. Якщо добра людина це має робити, то ви плескаєте в доло­ні, а якщо – ні, то нічого не робите.

  1. Допомагати мамі мити посуд.
  2. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.
  3. Не вмиватись.
  4. Берегти рідну природу та охоро­няти її.
  5. Шанувати працю інших людей.
  6. Галасувати, коли хтось відпочиває.
  7. Бути вихованою, стриманою лю­диною.
  8. Обманювати, хвалитись.
  9. Насміхатись із чужого горя.
  10. Добре вчитися, багато читати.
  11. Не слухатися батьків.
  12. Допомагати друзям у біді.
  13. Ділитися тим, що в тебе є.

VІІІ. Вправа «Друзі».

Методичний коментар. На екрані – епізоди з мультфільмів, діти обирають малюнки, де зображено друзів.

Тест «Чи добрий ти друг?»

  1. Друг розповів тобі таємницю, ти:

         Розкажеш її іншим друзям.

         Нікому не розкажеш.

  1.               Друг добре написав контрольну роботу, ти:

       Позаздриш йому.

       Порадієш за нього.

  1.               Друг спізнюється на зустріч з тобою, ти:

      – Образишся і підеш.

      – Дочекаєшся його.

  1.               Друг не виконав домашнього завдання, ти:

     – Даси йому списати.

     – Поясниш, як треба виконувати.

  1.               Друг подарував тобі на день народження зовсім не потрібну річ, ти:

     – Відкладеш подарунок, навіть не подивившись.

     – Подякуєш другові за турботу.

  1.               Друг у твоїй присутності сказав неправду вчителеві, ти:

     – Скажеш вчителеві, що друг сказав неправду.

      Переконаєш, щоб він сам виправив становище.

  1.               Ти зібрався з другом на ковзанку, а його вдома попросили виконати термінову роботу, ти:

   – Почекаєш друга.

   – Допоможеш йому.

10-14 – Ти справжній друг. Ти – надійна людина.

6-10    Ти непоганий друг, але тобі треба уважніше ставитися до друзів.

До 6 –   Тобі ще треба вчитися дружити. Ти думаєш тільки про себе. Постарайся змінити своє ставлення до товаришів, якщо не хочеш залишитися самотнім. Адже у дружбі важливо не тільки брати, а й віддавати.

Методичний коментар. Діти виконують тестування, підраховують бали – за негативну відповідь – 1 бал, за позитивну – 2 бали. Діти, що отримали 10-14 балів, отримують квіточку, 6-10 балів – метелика, до 6 балів – хмаринку. Всі малюнки прикріплюють на макеті галявини.

ІX. Підведення підсумків

Діти, ось і добігає кінця наше заняття. Сподіваюсь, що воно збагатило ваші душі і серця знаннями про дружбу, що ви навчилися правил та законів дружби, що ви матимете багато друзів і самі будете справжніми друзями.

 

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
2146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку