Виховна година для учнів 2-4 класів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування. Дружба – відносини між людьми, засновані на довірі, взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об'єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять один одного, довіряють один одному. Друзів пов'язує велика повага та взаємодопомога
Виховна година
“Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти”
·
Виховна година для учнів 2-4 класів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування.
Автор: Галицька Наталія Валеріївна, педагог-організатор
Навчальний заклад: Комунальний заклад «Богодухівський спеціальний навчально-виховний комплекс» Харківської обласної ради
Тема: Виховна година “Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти”
Спрямування: вихователю, 3-4 класи
Мета:
Епіграф:
Істинний друг пізнається в нещасті.
Обладнання: роздатковий матеріал, малюнки дітей, конверт із розсипками прислів’їв, дидактичні ігри; квітка – семицвітна з пелюстками – надписами, квітка – Дружби, мікрофон, ноутбук.
Завдання:
Хід заходу
І. Організаційно – психологічний етап
В цьому класі друзі всі.
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва.
Добрий день тому, хто справа.
Ми – шкільна сім’я.
В цьому класі друзі всі.
Я і ти, і ми, і ви.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Сьогодні ми з вами поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина – про дружбу.
ІІ. Оголошення теми і постановка проблемних запитань
Тема нашого заняття «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти». Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі, тривоги. Усі вас називають класом, але ви є різними, тому що маєте різних друзів. Кожний з вас є розумний працьовитий, здібний і талановитий. Щоб у нас в групі були дружні потрібно допомагати один одному, говорити добрі і гарні слова, допомагати товаришеві у складній ситуації.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда
ІV. Слово вихователя про дружбу
Дружба – відносини між людьми, засновані на довірі,взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять один одного, довіряють один одному. Друзів пов’язує велика повага та взаємодопомога .
Отже, дружба повинна бути міцною, що її ніхто не зміг зламати. Але вона не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності та взаємоповазі.
Народна мудрість говорить: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе».
У Біблії сказано: «Тож усе, чого тільки бажаєте, щоб чинили вам люди, те саме чиніть їм і ви».
Все, що ви говорили, правильно. Отже, який він, ваш друг – назвіть тепер його одним словом.
Я так і знала, і дуже цьому рада. Свою відповідь починайте словами «Дружити – це означає…»(працює мікрофон).
Звичайно ж. Є така прекрасна приказка «Щоб не марно в світі жити, треба діточки дружити». Давайте ми з вами перевіримо, чи були вони друзями ці персонажі із мультфільму. І пригадаємо з якого мультфільму вони до нас завітали?
VІ. Інтерактивний метод «Квітка дружби»
Подивіться на цю квіточку – семицвіточку. Вона незвичайна, бо має назву, прочитайте «Дружба». Свої кольорові пелюсточки вона нам розкриє (повернеться лицьовою стороною) за умови виконання «Правил дружби». Чи готові ви довести, що всі знаєте правила дружби і вмієте дружити? Тож, рушаємо у путь.
Дуже важливо шлях важкий пройти,
Друга вірного в житті собі знайти,
Втішити засмучену людину
І до щастя відшукати стежину,
Бо із другом завжди легше йти.
Не забудьте посмішку з собою взяти,
Бо посмішка робить людину гарнішою,
Ввічливішою, красивішою, ніжною,
Ласкавою і трохи сором’язливою.
Правильно!
Отже, перша пелюсточка квітки – семицвітки відкривається, і вона нам говорить перше правило дружби – «Посміхайся».
З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках. Відкриття другого правила дружби на квіточці – семицвіточці: «Будь в дружбі мудрим».
Давайте перевіримо чи мудрі ви у виборі друзів. Послухайте ситуацію, а потім висловлюйте свої думки.
Ситуація
Оленка прийшла до Іринки.
-Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!
-Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.
-Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.
-Вибач, Олено, але не можу! Вибач!
-Ех ти, а ще подружкою називаєшся!
Тепер скажіть і ви мені:
Моральні задачі. Робота в групах.
Другом бути не тільки цікаво, а й дуже відповідально. Адже треба вміти поводитись у різних життєвих ситуаціях. Я знаю, що ви добре вмієте розвꞌязувати задачі з математики, а чи вмієте ви розвꞌязувати задачі з вихованості, поведінки, доброти? Давайте спробуємо?
Методичний коментар. Групи отримують ситуативні завдання, читають та аналізують їх. Представляють свою роботу.
Гра «добре-погано» (у парах).
Завдання. Діти, давайте поміркуємо, яким потрібно бути, щоб стати справжнім другом?
Методичний коментар. Вчитель зачитує людські якості, а учні обирають і прикріплюють їх на дерево дружби (прикріплюють на дерево).
Молодці, ви показали себе, як справжні мудреці.
Слово вчителя.
– Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати.
Вірші дітей про дружбу
1-й учень Дружбу треба поважати,
Дружбу треба берегти.
Дружать всі малята,
Подружились я і ти.
2-й учень Є чарівне слово «дружба»,
Знаємо ми це усі.
Дружать ноти зі словами
І складаються в пісні.
3-й учень Дружать квіточка і бджілка,
Дружать в небі місяць, зірки,
Дружать море й кораблі.
Пори року — на землі.
4-й учень Дружить поле з колосками.
Дружать літо і тепло.
Дружить осінь із дощами,
Дружать щастя і добро.
5-й учень Дружать хлопчики й дівчатка,
В лісі дружать всі звірята,
Дружать ріки і струмки,
Дружать гори і горбки.
6-й учень Дружать стежки і дороги.
Колоски дружать у полі,
Пташенята — у гнізді,
Дружать риби у воді.
7-й учень Дружать квіти біля школи
І не сваряться ніколи.
Он троянда задивляється,
Як ромашка усміхається.
8-й учень Хмарки дружать в небесах
І дерева — у садках.
Сонце дружить з усіма
І для всіх воно сія.
9-й учень І дорослі дружать й діти,
Як нам цьому не радіти?
Де в сім’ї любов і ласка,
Там панує мир і щастя.
10-й учень Дружить голуб і голубка,
Дружать лебідь і лебідка
Дружать зайчики малі.
Дружать діти на землі
11- й учень. Якщо друг у тебе є,
Люби його над усе.
Ти не зрадь його ніколи,
Помагай йому в усьому.
Вислухати його вчись
З ним секретом поділись
I цукерку вдвох ви з’їжте
Яблуко навпіл розріжте.
12- учень Якщо дружить увесь клас,
Успіх буде повсякчас.
Все вам легко удається,
Весело усім живеться.
Якщо друг тебе почує,
Твоє серце не сумує.
Горе зменшиться удвічі,
Радість загляне у вічі.
13- й учень А в дружбі не буває порівнянь.
Немає друзів кращих або гірших.
Лиш справжній друг за тебе без вагань
може віддати все і навіть більше.
В очах у друга не буває фальші.
У дружбі не буває порівнянь.
Це кожен з нас повинен добре знати.
Бо друг – це той, за кого без вагань ти теж готовий все, що є віддати.
Розучування мирилки.
Чарівна мирилочка.
Досить лаятись і злитись!
Ну, давай скоріш миритись!
Геть, образа відійди,
Жде нас дружба назавжди!
Фізкультхвилинка
«Добре слово і кішечці приємне» – всі чули таке прислів’я. А чи знаєте ви добрі слова?! Зараз ми і перевіримо. У вас на парті лежать ваші долоньки. Ваше завдання на кожному пальчику написати добрі, ввічливі слова. Раз, два, три – почали!
А зараз підійдіть до мене, станьте в коло.
Діти, якими словами завжди закінчувався мультфільм про кота Леопольда та мишенят? Так! «Давайте жити дружно!» А от і сам кіт Леопольд! Передавайте цю м’яку іграшку по черзі зі словами-побажаннями, які ви б хотіли сказати своєму справжньому товаришеві. Закінчуйте свої слова словами кота Леопольда. А почну я.
– Дорогі мої дітки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. В цьому я вам буду допомагати. Я вас люблю! Давайте жити дружно!
(Діти по черзі говорять від себе і зі словами «Давайте жити дружно!» передають іграшку сусідові.)
А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда з ліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. А яким буде наша група? За вашими посмішками сподіваюсь, що дружнім. А ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх теплом. У когось ручка була холодною, і швидко зігрілася від руки сусіда. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі. поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми єдине ціле. Ми будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Бо дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.
VІІ. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»
Умови гри. Якщо добра людина це має робити, то ви плескаєте в долоні, а якщо – ні, то нічого не робите.
VІІІ. Вправа «Друзі».
Методичний коментар. На екрані – епізоди з мультфільмів, діти обирають малюнки, де зображено друзів.
Тест «Чи добрий ти друг?»
– Розкажеш її іншим друзям.
– Нікому не розкажеш.
– Позаздриш йому.
– Порадієш за нього.
– Образишся і підеш.
– Дочекаєшся його.
– Даси йому списати.
– Поясниш, як треба виконувати.
– Відкладеш подарунок, навіть не подивившись.
– Подякуєш другові за турботу.
– Скажеш вчителеві, що друг сказав неправду.
– Переконаєш, щоб він сам виправив становище.
– Почекаєш друга.
– Допоможеш йому.
10-14 – Ти справжній друг. Ти – надійна людина.
6-10 – Ти непоганий друг, але тобі треба уважніше ставитися до друзів.
До 6 – Тобі ще треба вчитися дружити. Ти думаєш тільки про себе. Постарайся змінити своє ставлення до товаришів, якщо не хочеш залишитися самотнім. Адже у дружбі важливо не тільки брати, а й віддавати.
Методичний коментар. Діти виконують тестування, підраховують бали – за негативну відповідь – 1 бал, за позитивну – 2 бали. Діти, що отримали 10-14 балів, отримують квіточку, 6-10 балів – метелика, до 6 балів – хмаринку. Всі малюнки прикріплюють на макеті галявини.
ІX. Підведення підсумків
Діти, ось і добігає кінця наше заняття. Сподіваюсь, що воно збагатило ваші душі і серця знаннями про дружбу, що ви навчилися правил та законів дружби, що ви матимете багато друзів і самі будете справжніми друзями.