1
Виховна година
на тему
«Енергозаощадження в будинках»
Викладач: Шабаєва Л.І.
Мета уроку: привернути увагу учнів до проблем використання енергії, економії енергії і енергоресурсів, охорони навколишнього середовища; створити мотивації для зберігання ресурсів та енергії; стимулювати інтерес до наукових досліджень і практичного застосування знань, отриманих в школі; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення учнів.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: папір, фломастери та олівці, інтерактивна дошка, проектор, паперові лампочки трьох кольорів, ПК.
Підготовча робота: Вчитель заздалегідь проводить анкетування з теми «Енергозбереження в побуті» (Додаток 1)
Хідзаняття
Вітання. Перевірка готовності класу до уроку. Організація уваги учнів. Побажання гарного настрою.
Наша планета не така й велика. Ця істина стала очевидною для людства не дуже давно. Багато хто усвідомив, що і природні ресурси Землі, які здавалися такими багатющими, насправді є вичерпними. У гонитві за благами цивілізації сучасне покоління забуває про тих, хто буде житии після нас. Сьогодні дедалі частіше лунають попередження щодо необхідності охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів, людство всього світу реагує на них адекватно. Що ж стосується України, то заклики вчених до дбайливого, господарського використання сировини поки що не дають бажаних результатів.
Перед виховною годиною я роздала вам анкету, в якій ви повинні були дати відповіді «ТАК» або «НІ» на cтвердження, присвячені енергозбереженню в побуті. Результати даного анкетування показують, що не всі вміють економити енергію. Адже енергія - загальна кількісна міра руху і взаємодії всіх видів матерії. Енергія є не тільки необхідним помічником в нашому житті, а й джерелом серйозних, всезростаючих проблем. Енергоспоживання впливає на навколишнє середовище. Ефективне використання енергії в промисловості і побуті, її економія є ключем до підвищення життєвого рівня, збереження навколишнього середовища, стимулом для розвитку економіки. Як же організувати свою діяльність так, щоб економно витрачати енергію? Щоб відповісти на це питання ми сьогодні проведемо виховну годину, яка називається «Енергозаощадження в будинках».
Україна є однією з найбільш енерговитрат них країн світу. Її частка у світовому споживанні енергії становить 1,9 %, тоді як населення складає 1%. Ключем до успішного розв’язання екологічних проблем є ефективне використання енергії. Заощаджувати енергію має людство загалом і кожна людина зокрема. Тому ви повинні не тільки самі навчитися раціонально використовувати енергію, але й навчити цього оточуючих. Адже: «Добрий господар – це бережливий господар».
Перегляд фільму «Енергозбереження»
(https://www.youtube.com/watch?v=I8r-AWBp1CU)
Що таке природні ресурси і як ми їх використовуємо?
Чому сьогодні так гостро стоїть питання збереження природних ресурсів та проблема енергозбереження?
Що можемо зробити ми, для збереження природних ресурсів?
Де ж використовуються ці ресурси?.Чи залежить неефективність їх споживання від кожної окремої людини чи відповідальність за це повинна взяти на себе держава?
Наведіть приклади раціонального і нераціонального використання енергії чи енергоресурсів у побуті, в школі.
Отже, сьогодні ми покажемо, як практично використовуються знання і вміння, пов’язані з енергозбереженням.
Учні об’єднуються у чотири групи. Отримують завдання: підготувати невеликі плакати та доповіді (виступ на 1хвилину) присвячені проблемі енергозбереження: «Енергозбереження в побуті - турбота про себе, свою сім'ю, навколишнійсвіт»
Усе це негативно впливає на національну економіку країни. Розумне й ефективне енергокористування є ключовим чинником створення нових робочих місць та економічного зростання.
Кожен з учнів має три паперові лампочки – зеленого, жовтого та червоного кольору, на дошці прикріплений плакат на якому зображене дерево – якщо ви згодні зі сказаними словами, то підходьте і кріпіть на дерево лампочку зеленого кольору. Якщо ви вважаєте, що про енергозбереження повинні думати батьки – жовтого кольору. А якщо ви вважаєте, що взагалі не треба економити енергію – червоного кольору.
ДОДАТОК 1
Анкета «Енергозбереження в побуті»
№ |
Твердження |
так |
ні |
1. |
Ми записуємо наше енергоспоживання |
|
|
2. |
Ми вимикаємо світло в кімнаті, коли йдемо з неї. |
|
|
3. |
Наш холодильник стоїть в прохолодній кімнаті |
|
|
4. |
Ми не ставимо меблі перед обігрівачами. |
|
|
5. |
Ми завжди на зиму утеплюємо вхідні двері. |
|
|
6. |
Ми почали використовувати енергозберігаючи |
|
|
7. |
Ми часто розморожуємо холодильник |
|
|
8. |
Пральна машина завжди повністю заповнена, коли ми використовуємо її. |
|
|
9. |
Ми використовуємо місцеве освітлення (настільну лампу, бра, торшер) |
|
|
10. |
Ми провітрюємо швидко і ефективно, всього кілька хвилин за раз. |
|
|
11. |
Ми зашторюємо вікна на ніч. |
|
|
12. |
Ми кладемо кришку на каструлю, коли варимо. |
|
|
13. |
Ми миємося під душем, а не приймаємо ванну. |
|
|
14. |
Ми ремонтуємо речі, замість того, щоб замінити їх. |
|
|
15. |
Ми користуємося регуляторм надходження тепла коли на вулиці тепліє або коли йдемо з дому. |
|
|
16. |
Ми ходимо пішки або їздимо на велосипеді до школи і на роботу. |
|
|
17. |
Ми не купуємо товари у великих обгортках. |
|
|
18. |
Ми миємо посуд в раковині, а не під краном. |
|
|
Бали
Від 1 до 5 балів: Вам ще багато чому треба навчитись, тож починайте прямо зараз;
Від 6 до 10 балів: У вас багато гарних звичок, які можуть слугувати основою для подальшої роботи над собою;
від 11 до 14 балів: Ви є гарним прикладом для інших;
Більше 14 балів: Хтось в вашій родині повинен стати керівником природоохоронних акцій.