Виховна година "Геть,насильство, над дітьми!"

Про матеріал
Сценарій виховного заходу спрямований на попередження насильства серед підлітків, учні можуть відчути наслідки насильства, які винекли внаслідок здійснення порушення прав над іншими людьми
Перегляд файлу

 

 Виховна година.

Тема:  «Геть, насильство, над дітьми»

Мета: З’ясувати суть поняття насильства. Розвивати знання про відповідальність своїх дій , вчинків, розвивати уміння брати приклад з хорошої поведінки людей. Надати інформацію про те, як можна захистити себе, свою гідність і свої права, але розкрити питання нерозривної єдності прав і обов’язків.

Обладнання: Конституція України, Кримінальний кодекс України, Конвенція ООН про права дитини, плакати  ,  аркуші паперу, фломастери, маркери, роздатковий матеріал, стікери.

 

Хід проведення:

  1. Всупне слово
  • Добрий день дорогі друзі. Я рада бачити вас в нашому дружньому колі. Тема  нашої виховної години непроста і дуже актуальна. 

 

Пісня «Посміхайтеся, люди, частіше»

 

Ведуча1.Дитячий булінг , хто того не знає…

Сміються всі, а плаче лиш один.

Бо в нього кожен камінець кидає,

Такого не буває і в тварин.

 

 Ведуча 2.Це дуже підло , хай же кожен знає,

І береже для доброти слівце.

Така жорстокість серце розїдає,

І в першу чергу тих, хто робить це.

 

Інформаційне повідомлення « Що  відбувається сьогодні»

  Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж  прояви насильства порушують права людини, принципи  вільного та справедливого існування.

   І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас в домі, в школі, на вулиці, ми можемо зупинити його.

    Іноді ми не усвідомлюємо, що втягнуті в коло насильства, бо можемо не знати, що певні насильницькі акти щодо нас порушують наші права, честь та гідність, не знаємо своїх прав, як зихистити себе.

Що ж таке насильство? Це дії, які робить одна або кілька осіб і які:

  • чиняться зумисно і спрямовані на досягнення певної мети;
  • спричиняють шкоду ( фізичну, моральну, матеріальну) іншій особі;
  • порушення права і свободи цієї особи;
  • унеможливлюють ефективний самозахист потерпаючих від насильства ( той, хто чинить насильство, має значні переваги: фізичні, психологічні, матеріальні, адміністративні тощо).

Найбільш ганебне і недопустиме –  насильство над дітьми.

   Відзеркалене в цих реальних фактах життя ще раз змушує задуматися: як живемо? Як ставимося один до одного? Близькі, дорогі люди, що змушує їх бути такими жорстокими? Чому любов, доброту, терпіння пускають під укіс, і навіть до дітей при цьому немає пощади – над ними знущаються, їх б’ють, вони виростають душевно пораненими, понівеченими… У дітей зникає відчуття захищенності, вони губляться в цьому світі.

 

Ведуча 1.Я маю право жити на землі.

Творити, дихати, учитись.

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

Ведуча 2. Я маю право Україну восхвалять,

Боротися за неї, і за честь стоять.

Безкрайнії поля її любити,

І щовести журавликів із вирію зустріти.

Ведуча 1. Я маю право на веселку й на весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну.

І на лани із стиглим житом.

Ведуча 2. На золотаве сонце в небесах,

 Що щедро Україну зігріває.

На соловейка спів в гаях,

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

 

 

А зараз ми виконаємо одну вправу

 

Вправа «Ми творимо»

 Мета: продемонструвати неповторність кожної людини, зняття емоційного напруження.

Ведучий говорить, що потрібно робити, а учасники чітко виконують його інструкцію.

- Кожен з вас бере салфетку і чітко виконує мою інструкцію:

*Складіть салфетку в двічі.

*Складіть салфетку ще раз вдвічі.

*Відірвіть правий верхній кут.

*Складіть ще раз вдвічі і відірвіть ще раз правий верхній кут.

*Складіть ще раз вдвічі і відірвіть ще раз правий верхній кут.

*Закінчили. Розгорніть салфетку і подивіться, що у вас вийшло.

- Як могло таке статися? З чим пов’язана така розмаїтість малюнків? - Завдання отримали одне, але кожен по різному виконав його. Ось і виходів із конфліктних ситуацій є багато.

 

А тепер пригадайте, остання причина конфліктів? Це невміння керувати своїми емоціями.

 

- Згадайте, як ви почуваєтеся, коли сердитесь на когось?

- Як виглядає людина в такій ситуації?

 

( Відповіді учнів)

Ведуча Дитячі очі  чисті, щирі.

             В них видно наміри й думки.

            Вони хоч чорні  , сині , сірі

           Бувають радісні й сумні.

 

                   Знайдіть другу частину прислів’я                            

1.Ненависть викликає суперечки, а любов покриває всі переступи

2. Не вчи  дитину штурханцями, а хорошими слівцями.

3.Коли двоє сваряться, то більше винуватий той, хто розумніший.

4.Хто любить бити, того теж побють .

5. Бити та лаяти є кому, а годувати та вчити нікому.

6. Від сварки до бійки – один крок.

7. Згода будує, а незгода руйнує.

8.Як ми до людей, так і люди до нас.

9.З ким поведешся, від того й наберешся.
 

 

 

Вправа « Повітряна кулька»

 Пропоную вам провести дослід із повітряною кулькою. Уявіть собі, що кулька – це ваше тіло, а повітря всередині неї – це ваш гнів. Надуємо кульку й відпустимо її. Прослідкуйте, що з нею відбувається. Вона летить з одного боку в інший, вона абсолютно не керована. Так буває і з людиною, коли вона сердиться. Вона не контролює себе, а тому може образити кого-небудь або навіть ударити. А тепер надуймо кульку і спробуймо випустити з неї повітря маленькими порціями.

 Обговорення

 

-Що відбувається з нею? ( Вона потихеньку здувається)

 

- А що відбувається з повітрям усередині неї? ( Повітря поволі виходить)

Кулькою можна керувати й поволі випускати з неї повітря. Важливо навчитися потроху випускати свій гнів, свою злість назовні, не кривдячи тих,  хто перебуває поряд.

  • Як можна контролювати свій гнів?

 ( Заспокоїтись, зробити паузу, розслабитись)

 

Ми знаємо, що при спілкуванні з іншими людьми необхідно керуватися такими правилом: «Стався до іншого так, як  ти хотів би, щоб ставилися до тебе.». Ми живемо в одному колективі. Ми повинні з розумінням ставитись одне до одного, поважати одне одного, підтримувати, допомагати одне одному.

 

Пісня «Все, що тебе не вбиває»  гурт Ріапобой

 

 

 Вправа «Влада»

Утворюються 2 команди, які мають по 4 учасника. Використовується газета. Це символ влади. Кожен учасник береться однією рукою за газету. По команді «почали» кожен має захопити якомога більше «влади». (Виконання завдання).

- У цій ситуації кожен думав лише про себе, а тепер слід подумати і про іншого.

Газетний аркуш стелиться на підлогу. По команді всі повинні стати на газету. Потім газета згортається удвоє. (Виконання завдання).

 

 Висновок: Ви виконали це завдання, не завдяки силі кожного, а об’єднавши зусилля, зуміли знайти спосіб розв’язання проблеми у процесі міжособистісного спілкування.

 

Ведуча 1 Навчімо діток Богові молитись,

Навчимось Батька й Матір шанувати.

Тоді ніяке зло не зможе в Україні

Над нами і над нею панувати.

 

.

 «Мозковий штурм» ( практична робота в групах)

Мета: зорієнтувати учасників на пошуки значущих для них способів просвітницької діяльності, формування в них приймати нестандартні рішення, знаходити шляхи вирішення.

  1. Ведучий обєднує  учасників у чотири команди ( можна шляхом жеребкування; різнокольорові кульки; пори року та інше) пропонуючи дати відповідь на запитання:
  • Які дії дорослого вважаються насильницькими по відношенню до дитини? ( перша група);
  • Який документ захищає права дитини і що це за статті? ( друга група);
  • Що потрібно враховувати соціальним педагогам, психологам при роботі з дітьми – жертвами домашнього насильства? ( третя група);
  • В яких формах проявляється жорстоке ставлення до дитини? ( 4 група)
  1. Презентація роботи груп маже бути в різній формі: колаж,  мальований плакат, телеграма, пам’ятка, мультимедійна презентаціята інше.
  2. Презантація групових робіт.
  3. По завершенні презентації ведучий проводить обговорення:
  • Що ви дізнались під час виконання вправи?
  • Що ви можете зробити для захисту своїх прав?
  1. Всі пропозиції записуються на ватмані, який потім вивішується на дошку.

 

 

Ведуча 1. Притча «Все залишає свій слід».

 Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав, щоб кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше.. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи. Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху. Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку, підвів до огорожі і сказав: «Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у нього залишається такий шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться».

Ведуча 2. І в житті, як на полі мінному,

Я просила у цьому сторіччі

Хоч би той магазинний мінімум:

«Люди, будьте взаємно ввічливі».

І якби на те моя воля,

«Так багато на світі горя,

Люди, будьте взаємно красивими

Написала б я скрізь курсивам

 

 

  Коло ідей «Як зупинити насильство».

 (Мета: як уникнути ситуації насильства).

 Завдання учасникам: обговорити це питання і запропонувати один варіант.

 • Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.

 • Говори спокійно і впевнено.

 • Дай агресору можливість зупинитися.

 • Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!

 • Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення.

 • Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва!

 • ПАМЯТАЙ!

 • Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе примушують силою або образливими, злими словами.

 • Ми подібні, але всі різні.

 • Твоя власність належить тільки тобі.

 • Ти маєш право на допомогу.

 • Кожна людина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

 Ведуча 1.Мій улюблений світ  -

Без насильства,

Без жорстокості, болі і зла,

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова.

 Ведуча 2. Мій улюблений світ – без насильства,

Де немає страждання й війни,

Де розквітла калина барвиста,

Й голосінь не почуєш сумних.

Ведуча1. Мій улюблений світ – це не казка,

А реальне щасливе життя,

Бо звільнивши наш світ від насильства,

Можна сміло іти в майбуття.

 Ведуча 2. І коли на теренах країни

Без страждань заживе кожне місто,

Скажуть люди всієї країни:

Україна – це світ без насильства

- На цьому наша виховна година закінчена.

 

 

 

Використані джерела інформації:

1. Конституція України.- К., 2006 р.

2. Конвенція ООН «Про права дитини».- К., 2005 р.

3. Закон України «Про попередження насилля в сім'ї».- К., 2001 р.

4. Запобігання торгівлі людьми. Навчально-методичний посібник – К.-Х.,2001 р.

 

5. Наказ Міністерства освіти і науки України «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми»// Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України, № 7-8.-2010 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
1376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку