Виховна година "Горде ім'я - українець!"

Про матеріал
Виховна година направлена на патріоитичне виховання, спрямована формувати відчуття гордості від приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу; виховати національної гордості, виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного.
Перегляд файлу

Виховна година «Горде ім’я – українець!»

 

Мета: формувати відчуття гордості від приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу; виховати національної гордості, виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного,

шанобливе ставлення до символів держави; розширити й поглибити знання

учнів про Україну, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.

 

Хід заходу

 

І.  Вступна частина.

Лунає гімн Ураїни.

Учитель: Моя Батьківщина — Україна. У кожної людини є Батьківщина. Батьківщина – це те  місце де вона народилася.  Моя Батьківщина — Україна.   Оглядаючи з висоти рідну землю, захоплюєшся її красою і величчю. Яка широчінь! Який простір! На заході постають зелені Карпатські гори, на півдні золотиться море золотої пшениці, на сході постають терикони шахт, на півночі багряніють червоною калиною ліси. Я щаслива з того, що живу саме в Україні.

Зараз ми живемо у непростий час – час змін. Події в Україні останнім часом тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Але ми сильна нація, безстрашні захисники, нескорені патріоти своєї держави і це дає кожному з нас право стверджувати: ми переможемо, бо це наша країна, наш народ і ми пишаємось тим, що маємо горде ім’я – українці! Наша Батьківщина – Україна, наша земля – українська, наш рід – український. Як важливо зрозуміти ці прості формули для кожного з нас. Потрібно бути українцем не в документі, а тілом і душею!

  Я пропоную вам здійснити зі мною заочну подорож «З Україною в

серці» та провести урок за темою «Горде ім’я – українець!».

 

ІІ. Робота в групах. Складання асоціативного грона.

Діти поділяються на три групи та пишуть асоціації до поданих слів.

Учитель: А зараз кожен з вас прислухається до свого серця і напише

щирі слова про Україну, Рідний край та Батьківщину.

 

              

 

 

                            

 

 

              

 

 

                            

 

 

              

 

 

                            

Батьківщина:

найдорожча, ____________, _________,_____________,____________,

(наймиліша, найчарівніша, найсвітліша, найрідніша...)

Україна:

суверенна,__________,_____________,____________,__________,_____,

(демократична, незалежна, правова, соборна, вільна...)

Рідний край:

стежка,_________,___________,____________,__________,__________,

(батьківська хата, колискова, криниця, школа, друзі)

 


ІІІ. Національні символи України.

     Золотий тризуб на блакитному тлі – символ влади. Він зустрічається ще за часів Київської Русі, зокрема на монетах київського князя Володимира Великого. Герб – це частина корони, яку носили київські князі. Учитель: Чому саме тризуб уважають Гербом України? Мабуть, тому що число три завжди вважалося чарівним. У багатьох казках ми знаходимо розповіді про трьох богатирів, три бажання або три дороги. А ще тризуб означає триєдність життя. Це Батько, Мати, Дитя, які символізують Силу, Мудрість, Любов.

    Національний Прапор України має досить давнє походження. Поєднання двох кольорів – синього і жовтого – використовували на гербах і прапорах ще за часів княжої доби. Жовтий – це колір пшеничного лану, хліба, зерна, що дарує життя всьому на землі; колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів, не заколосився б життєдайний хліб. Блакитний – це колір неба, води.

     Національний Гімн України – це урочиста пісня, що символізує нашу державну єдність. Понад століття його створили поет П. Чубинський та композитор М. Вербицький. Гімн виконують на всіх урочистих подіях у державі.

 

IV. Перегляд відео «Легенда про Україну»

Учитель: Ось така легенда про нашу Україну. Наші предки-козаки  були хоробрими воїнами, вони завжди бились за свою країну, поки останній воїн ще міг тримати у руках спис та булаву. У нашій історії присутні такі славетні імена князів, як Олег, Мстислав, Володимир, Ярослав, княгиня Ольга. Відомо,що Володимир охрестив руський народ у християнську віру, Ярослав прославився тим, що за часів його правління в нашій державі збудовано багато храмів та бібліотек, а княгиня Ольга була мудрою та сміливою жінкою, яка справедливо використовувала надану їй владу. Коли згадуємо часи козацтва, на думку спадають імена славетних гетьманів Хмельницького та Мазепи, які зробили Україну сильною та прославили на весь світ.

Бесіда з класом.

Давайте пригадаємо, що ми знаємо про свою державу.

1. Яку назву за Конституцією має твоя держава? (Україна)

2. Столиця України? ( Київ)

3. Назвіть головних керівників нашої держави. (Президент, Голова Верховної Ради, Прем’єр-міністр)

4. Які ви знаєте державні символи? (Малий герб, Гімн, державний прапор)

5. Хто автори гімну України?

6. Що символізує наш Державний прапор  ? (поле і небо)

7. Розкажіть на пам'ять або проспівайте Гімн України

8. Назвіть , або покажіть які предмети або рослини є національними символами України (Рушники, калина, верба, вишиті сорочки)

9. В чому ви бачите різницю між державними та національними символами.

10. Коли наша держава стала незалежною (24 .08 91)

11. Хто став першим Президентом незалежної України (Л,Кравчук)

 

         V.     Робота в групах. Мова солов'їна.

Найголовнішою ознакою, що дає народу право називатися нацією, є мова – його найбільша духовна цінність. Це найдорожчий скарб, переданий нам попередніми поколіннями. Якщо в народу відібрати його мову, він зникне, втративши культуру та історію. Якими побачать українців інші народи, залежить від самих українців. Ви навчаєтесь українською, співаєте пісень рідною мовою, спілкуєтесь. Отже, щоб перевірити наскільки ви володієте своєю національною мовою, наступним завданням для вас буде переклад висловів з російської на українську. Отже, кожна група отримує по чотири вислови. Час на виконання завдання – 1 хвилина.

1 група.

Погружаться в работу - занурюватися в роботу

Дать пощёчину – дати ляпаса

Распространять слухи – розповсюджувати чутки

Убраться восвояси – піти звідси, геть

2 група.

Празднование юбилея – святкування ювілею

Отсчет времени – відлік часу

Заоблачные мечты – захмарні мрії

Ктобы то ни был - хтоб не був

 Молодці! Прагніть, щоб ваша мова була емоційною, образною, багатою. А такою її роблять фразеологізми, крилаті вислови, а також прислів'я та приказки, що втілюють у собі досвід усього народу.


         VІ.    Національне вбрання.

Кожна країна має своє національне вбрання, яке є виявом національної самосвідомості. Вбрання складалося протягом століть, тому втілює в собі й історію нації, її національні цінності. На екрані ви бачите жіночий та чоловічий національні костюми.

Отже завдання першої групи – перечислити складові елементи жіночого національного вбрання. А учні другої групи – складові елементи чоловічого національного вбрання. Час на виконання – 1 хвилинка.

Жіночий національний костюм

Сорочка — один із найдавніших елементів одягу.

Запаска або ж фартух – старовинний український жіночий одяг, що складається з двох окремих полотнищ вовняної тканини із зав’язками у верхній частині.

Керсетка – жіноча безрукавка з легкої тканини, спереду прикрашена вишивкою.

Кептар – хутряна безрукавка, прикрашена кольоровим шнуром, вишивкою, металевими ґудзиками.

Плахта – старовинний жіночий одяг типу спідниці, що складається з двох пілок картатої вовняної тканини, зшитих до половини.

Юпка – верхній одяг жінок, що своїм виглядом нагадує свиту, але шиється з китайки, без коміра.

Ґердани – шийні прикраси з бісеру.

Дукати - золоті монети, нанизані на нитку разом з намистом.

 

Чоловічийнаціональний костюм

Сорочка–натільна білизна або одяг для верхньої частини тіла, що надягають поверх білизни.

Кептар – хутряна безрукавка, прикрашена кольоровим шнуром, вишивкою, металевими ґудзиками.

Жупан – старовинний верхній чоловічий одяг, оздоблений хутром, що був поширений серед заможного козацтва.

Кожух – верхній зимовий одяг із великим коміром, пошитий з овечої шкури хутром до середини.

Свита – старовинний верхній і чоловічий одяг з домотканого сукна.

Бриль – головний убір із широкими полями; капелюх.

 

         VІІ.    Заключна частина.

Перегляд відеоролику « 10 цікавих фактів про Україну»

        Лише на рідній землі дихається вільно. Тут, де коріння мого роду, народилася і я під найкрасивішим у світі небом – українським. Ця  земля дорога мені до щему у серці. Сьогодні ми в скорботі й з великою вдячністю згадуємо Героїв що боронять нашу країну і тих хто вже загинув, котрі відтепер постійно споглядатимуть за нами та нашими вчинками. І за цю боротьбу, за нашу з вами свободу й оновлення країни заплачено страшну ціну: своє життя віддали найкращі. І більшість з них – молоді, сильні. Ті, хто

лише починав жити. Всі герої від солдата до волонтера мають стати прикладом для кожного свідомого українця, що маємо робити все від нас залежне, щоби ті смерті не були марними. Ми пам’ятаємо всіх!

       Хвилина мовчання.

       Узагальнююче творче завдання. Продовжити речення:

Я пишаюся своїм народом тому, що…

Бути патріотом означає…

docx
Додано
20 жовтня 2022
Переглядів
1596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку