Закріпити за допомогою різних ігрових моментів знання дітей про рослини, тварини, природні явища. Розвивати логічне мислення, увагу, швидкість дій. Формувати вміння працювати гуртом, своєчасно допомагати товаришеві, вболівати один за одного. Виховувати бережливе ставлення до природи, до тварин та птахів, бажання оберігати їх
КЗО “Дніпродзержинський навчально-реабілітаційний центр Дніпропетровської обласної ради”
Виховна година
Гра: “Знавці природи”
Вихователь: Бучковська Т.О.
м.Дніпродзержинськ
2011
Тема: Гра: «Знавці природи».
Мета: Закріпити за допомогою різних ігрових моментів знання дітей про рослини, тварини, природні явища. Розвивати логічне мислення, увагу, швидкість дій. Формувати вміння працювати гуртом, своєчасно допомагати товаришеві, вболівати один за одного. Виховувати бережливе ставлення до природи, до тварин та птахів, бажання оберігати їх.
Обладнання: запис звуків лісу, фотокартки живої природи під музику, листочки, дерева, значки з назвою команди.
Хід заняття
Діти, сьогодні ми будемо з вами грати, відповідати на запитання та розмовляти про природу. Що ми називаємо словом «природа» - це синє небо, бистрі води, гори і рівнини, і брати наші менші рослини та тварини.
Відгадайте загадки:
Я труд поважаю,
Все літо літаю у поле до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю,
Того жалом колю.
(Бджола)
Серед лісу горбик-дім,
Тисячі живуть у нім.
Працелюбні ці комахи:
Добрі, щирі, розумахи...
(Мурахи)
Так і будуть називатися наші команди, витягніть картки з зображенням назви команди і займіть відповідні місця.
Скажіть, діти, що спільного між бджолами та мурахами? Чим вони відомі? Так, вони відомі своєю працьовитістю. А ми з вами зараз узнаємо яка з команд більш розумна і кмітлива. За кожну правильну відповідь я буду давати вам зелені листочки, яки ви потім наклеїте на ваші дерева, і ми подивимось в якої з команд дерево найзеленіше.
Починаємо гру.
Спочатку невеличка розминка. Питання до кожної команди.
Тепер перше завдання. Яка команда швидше дасть правильну відповідь?
Друге завдання. Питання для кожної команди, якщо команда дала не правильну відповідь – відповідає команда суперник.
Третє завдання: «Хто де живе?». Діти, хто з перелічених тварин, комах та птахів живе в воді, хто в землі, хто на суші, а хто в повітрі?
Кит (вода); вовк (суша); метелик (повітря); дельфін (вода); кріт (земля); лисиця (суша); муха (повітря); черв’як (земля); рак (вода); ластівка (повітря); заєць (суша).
Четверте завдання. Тепер вам необхідно відповісти чи вірно моє ствердження «Так чи ні?». «Ні» написано на синьому аркуші зліва, «Так» на червоному аркуші справа. Якщо ствердження вірне необхідно підбігти до слова «Так», якщо ствердження не вірно бігти до слова «Ні». Хто швидше підбіжить до правильної відповіді, той і отримає листочок.
Так чи ні!
1. Хто співає день при дні: «Віть-віть, тьох-тьох»… Ворона (Ні)
2. Хто має довгі задні ноги? Мабуть їжак! Так? (Ні)
3. Хто смокче лапу уві сні? Лисиця? (Ні)
4. Чи відлітають в теплі краї шпаки, лелеки, журавлі? (Так)
5. Хто їсть шкідливих комах? Звичайно… птах ? (Так)
6. Коли борониться їжак – м’ячем колючим стане… (Так)
7. В снігу ростиме буряк. Так? (Ні)
8. В дні сонячні, весняні сніжок розтане певно. Так? (Так)
9. Чи виростають на ялинці яблука? (Ні)
10. Якщо не їстиме три дні верблюд ходити зможе? (Так)
11. Ведмідь спить всю зиму? (Так)
12. Якщо бджола когось вжалить, то помре? (Так)
13. Влітку діти люблять ліпити сніговита? (Ні)
14. Крокодили вилуплюються з яєць? (Так)
15. Після осені іде весна? (Ні)
- А тапер, діти давайте сядемо, заспокоїмось та уявимо, що ми з вами у лісі. (Фото природи під музику). Далі звучить шум лісі та лісових жителів.
- Діти, давайте з вами згадаємо правила поводження в лісі.
Правила поводження в лісі
Наступне завдання. «Хто ким був і хто ким став?»
Гра «Ким або чим буде?»
Гра «Ким я став, а чим був?»
Останнє завдання. Загадки.
Лід на річках,
Сніг на полях,
Віхола гуляє.
Коли це буває? (Взимку)
Стало біло навкруги,
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди.
В дружбі х дітьми я всіма.
Здогадались? Я - … (зима)
Я падаю на ваші хати.
Я білий-білий, волохатий,
Я прилипаю вам до ніг.
І називаюсь просто … (сніг)
Ніжна зірка сніжно-біла
На рукав згори злетіла.
Я приніс її сюди –
Стала краплею води. (Сніжинка).
Прийшов до нас гість,
Зробив через річку міст
Без сокири, без долота.
Швидка й міцна його робота. (Мороз, лід)
Прозорий, як скло,
А не вставиш у вікно. (Лід)
Біла морквина вниз коловою зимою росте. (Бурулька).
На завершення послухайте будь-ласка вірш і замислитесь.
Двоколірний вірш
Коли де-небудь квітку бачу,
"Зірви!" — кричить мені, аж плаче.
Повз деревце іду зелене,
"Зламай!" — схиляється до мене.
В гніздечку пташку стріну в гаї,
"Зжени" — мерщій мене благає. "
Забий!" — цвіркун сюркоче в просі.
Е ні, негарний вірш такий.
Хай ліпше буде — навпаки!
Коли де бачу квітки очі,
"Люби!" — вона мені шепоче.
Повз деревце іду зелене,
"Привіт" — схиляється до мене.
В гніздечку пташку стріну в гаї,
Питає пташка: "Як ся маєш?"
"Спочинь" — з болота жаба просить.
"Всміхнись" — цвіркун сюркоче в просі.
Який же цвіт кругом чудовий!
Додому йду в добрі й любові.
(С. Павленко)