Виховна година Тема. Хай буде весна.
Мета. Розширювати і поглиблювати знання учнів про зміни в природі з приходом весни; систематизувати знання про весну; вчити дітей бачити красу, спостерігати за природою, дивуватися і захоплюватися нею; розвивати уяву, пам'ять, мислення, увагу, мовлення, інтерес до природи; виховувати любов до природи, естетичні почуття, турботливе ставлення до навколишнього світу.
Обладнання: Демонстраційний матеріал - зображення дівчини-весни, теми уроку, асоціативний кущ; аудіозапис пісні “ Хай буде весна”, заготовки для дитячих поробок “Ляльки весняні квіти”, куб Блума, презентація до заняття, ТЗН,
відео https://www.youtube.com/watch?v=G-pxb95zdU0 Ключові компетентності:
Математична компетентність: шляхом розвитку логічного мислення, виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Спілкування державною мовою; вміння усно висловлювати свою думку. Спілкування іноземною мовою: усно називати квіти, весна, лялька на англійській мові.
Соціальні та громадянські компетентності: уміння працювати з класом. Екологічна грамотність і здорове життя: виховувати бережливе ставлення до природи.
Компетентності в природничих науках та технологіях: формувати поняття ознак весни.
Загальнокультурна грамотність: виконання охайно виробу.
Інформаційно-цифрова компетентність: залучення додаткової інформації, використання демонстраційного матеріалу, ТЗН.
Уміння вчитись продовж життя та інноваційність: формування самостійності учнів, вміння організовувати власну діяльність, креативність, творчість ( під час виконання виробу).
Підприємливість. Вміння працювати в колективі і з колективом.
Форма проведення: виховна година.
Хід заняття І. Організаційна частина.
1. Емоційне налаштування учнів.
Доброго здоров’я, діти, доброго дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт. Бо здоров’я, любі діти, в світі – головне, А здоровий і веселий – щастя не мине!
2. Вітання.
- Діти, подивіться скільки гостей до нас сьогодні завітало.
Давайте привітаємось з нашими гостями ( вітання дітей).
ІІ. Основна частина.
1. Повідомлення теми заняття.
- Діти відгадайте загадку Тільки сонечко пригріло І розтанув килим білий.
Клен радіє: певно, зна -
В гості йде до нас … ( Весна)
- А яка зараз пора року ? ( Весна)
- Як ви думаєте, яка тема нашого заняття? ( Весна)
- Так, сьогодні ми з вами будемо розмовляти про весну; і тема нашого сьогоднішнього заняття - “ Хай буде весна” ( вивішення теми уроку на листках з весняними квітами).
2. Мотивація.
- І до нас сьогодні на урок завітала “Дівчина-весна” ( вивішення героя ). Весна - це оновлення і відродження природи. Це - сонце і тепло, це зелень і пахощі квітів, це - нове життя. Наші далекі пращури уявляли весну цілком реальною особою - стрункою, веселою, заквітчаною, молодою дівчиною. Там, де вона з'явилася, все оживало, квітло. І щоб наша природа в Україні ожила і розквітла, вона хоче, щоб ми допомогли їй виконати завдання. Давайте допоможемо їй.
3. Асоціативний кущ.
Перше завдання - це асоціативний кущ. З чим у вас асоціюється слово весна? Яка вона? Яку весну ви хотіли б зараз в Україні?
( квітуча, тепла, сонячна, успішна, вільна, без тривог, переможна вивішення на дошці цих слів біля дівчини - весни).
4. Бесіда про назви місяців.
Наступне завдання - це весняні місяці. Назвати весняні місяці ( березень, квітень, травень) і дізнатися про їхню назву.
Березень - починає весну. Стає світліше, день збільшується, ніч стає коротшою, теплішає. З'являються бруньки на деревах. Час збирати березовий сік. Як ви гадаєте, від чого пішла назва цього місяця? Квітень - сонечко пригріває сильніше, земля все більше вкривається трав'яним килимом, починають з'являтися перші весняні квіти. Саме від квітування місяць отримав таку назву.
Травень - останній місяць весни. Його в народі ще називають місяць “травник”, “громовик”. Місяць щедрий на дощі, він напуває землю водою.
5. Перегляд пізнавального відео.
Дівчина-весна просить вас уважно подивитися відео про весняні зміни в природі. І дати відповідь на її запитання.
https://www.youtube.com/watch?v=G-pxb95zdU0
6. Вправа “Впізнай первоцвіт”. ( відгадай загадки)
( Презентація - після кожної відгаданої загадки картинка квітки виводиться на екран)
Перша квіточка весняна
Тихо під сніжком куняла,
Дмухнув вітерець тепленький,
І з'явився цвіт біленький. ( Підсніжник)
Квітка я ніжна, низенька, дрібна.
Коли розцвітаю, приходить весна.
Мій цвіт фіолетовий, п’ять пелюсток.
І довго я квітну між інших квіток. ( Фіалка)
Навесні я зацвітаю
Синім цвітом серед гаю
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. ( Пролісок)
Дзвіночки в лісі ніжні - ніжні, Немов сніжинки білосніжні.
В зеленім листі спочивають,
П'янкий запах мають. ( Конвалія)
Сонечко в траві зійшло, Усміхнулось, розцвіло.
Згодом стало біле-біле
І за вітром полетіло. ( Кульбаба)
7. Гра “Буває не буває”
Наступне завдання - це гра “Буває, не буває”.
( Презентація - на екран виводяться малюнки, на яких зображено явища природи.) Нам потрібно вибрати ті, які притаманні весні.
8. Виконати роботу - Ляльки весняні квіти.
7.1. Роздача заготовок до робіт.
7.2. Інструкція виконання роботи.
7.3. Виконання роботи дітьми.
( Після завершення виконання роботи, діти свої вироби вішають на гілочку із дерева - весна розквітає у нас в класі).
9. Гра з кубиком Блума.
- Останнє завдання від Дівчини-весни - це гра з кубиком Блума. Потрібно дати відповідь на запитання на кубику. Тема - весна. (Учитель підкидає кубик. Та грань, що випала, вказує на тип питання, яке слід поставити учням. Альтернативний варіант – запитання формулюють самі учні, а потім ставлять їх класу. Учень/учениця відповідає на запитання. Якщо відповідь неповна, то однокласники можуть доповнити її та скоригувати неточності.)
ІІІ. Підсумок та зворотній зв'язок.
1. Бесіда. ( Під пісню “ Хай буде весна” )
- Ось і ми виконали всі завдання Дівчини-весни. І весна неодмінно настане. Не тільки в природі, а і у наших серцях. Давайте загадаємо бажання, нехай всі родини будуть щасливі,
усі разом, в добробуті, мирі та щасті. Все в нас буде добре, ми це заслужили. Українській весні - бути!
- Що нового ви дізналися, що сподобалось?
2. Рефлексія “Ручки”.
- Якщо вам сподобалося заняття підніміть дві руки;
- Якщо щось сподобалось, а щось ні - одну руку;
- І якщо заняття взагалі не сподобалось - руки не піднімаємо.
- Гарно сьогодні працювали, наше заняття закінчилося. Дякую вам.