Інтелектуальна гра
«Що? Де? Коли?»
Мета: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуального й духовного потенціалу, створити максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального та фізичного розвитку обдарованих дітей; розвивати творчу діяльність учнів, мислення, пам'ять, увагу; виховувати любов до науки та знань.
Обладнання: ілюстрації, скринька з черевиком.
Хід заняття
І. Вступна частина.
- Сьогодні у нас з вами дуже цікаве заняття , ми зіграємо в інтелектуальну гру «Що? Де? Коли?» . Вам потрібно бути дуже уважними. Зараз вирушимо у місто Всезнайок. Для того, щоб потрапити в чарівне місто, нам необхідно скористатися пелюсткою з чарівної квітки. Зараз я відірву пелюстку і буду промовляти заклинання, а ви голосно разом повторюйте за мною.
Пелюсток зроби свій хід,
Через захід та на схід.
Через південь пролітай,
І на північ завітай.
Як закінчиш та кружляння,
Виконай моє бажання.
Бажаю, щоб ми опинилися в Місті Всезнайок!
ІІ. Основна частина.
1. Розповідь з елементами бесіди.
- Хто з вас знає, що таке «ІНТЕЛЕКТ»?
Інтелект – це сукупність розумових здібностей.
З давніх-давен на Україні цінували розум, кмітливість, допитливість, пізнання, спостережливість. І народ склав про це багато прислів’їв.
* Хто багато читає, той багато знає.
* Де сила не візьме, там розум допоможе.
* Біда помучить і мудрості научить.
* Виріс, а ума не виніс.
* Людей питай, а свій розум май.
- А тепер давайте поділимося на 3 команди: перша команда «Всезнайки» , друга «Кмітливі», третя - «Винахідники».
2. Логічна розминка. (За правильну відповідь 1 бал).
- Що буде з козою, коли їй виповниться 7 років? ( Піде восьмий).
- Якого каміння немає в морі? (Сухого).
- З якого посуду не їдять? ( Із порожнього).
- Від чого в качки ноги червоні? (Від колін).
- Що важче кілограм пір’я чи кілограм заліза? ( Однакова вага).
- Яка жінка не заглядає у дзеркало? (Сліпа).
- Яким ключем не можна відімкнути замок? (Журавлинним).
- Сім братів, і в кожного одна сестра. Скільки всього сестер? (Одна).
- На дубі три гілки, на кожній – по 6 яблук. Скільки на дубі яблук? (Жодного. На дубі яблука не ростуть).
- В якого птаха найбільше літер «а». (Сорока).
- Летіло п’ять диких качок, двох мисливець убив. Скільки залишилося? (Дві вбив, інші полетіли).
- Чи може дощ іти два дні поспіль? ( Ні, бо між ними – ніч).
3. Конкурс « Малюнок не відриваючи руки» (Оцінюється в 3 бали).
- Виходять по одному учаснику з команди і малює конверт не відриваючи руки. (Хто перший і хто правильно).
4. І тур.
На дошці зображення з тваринами: слон, черепаха, їжак, кенгуру, крокодил.
Конкурсні запитання (Оцінюється в 2 бали).
ІІ тур
На дошці картки із назвами країн: Індія, Китай, США, Японія, Англія.
1) Яку державу називають «країною сонця, що сходить»? (Японія).
2) В якій країні число 3 вважається най нещасливішим? (Японія).
3) Батьківщина гри в шахи. (Індія).
4) В якій країні, за офіційною статистикою, на кожні 10 жителів припадає 7 автомобілів? (США).
5) В якій державі найбільше жителів? (В Китаї).
6) Наймогутніша морська держава ХІХ ст.? (Англія).
5. Гра «Що у скрині?»
Перед вами скриня. Ви не знаєте що в ній, щоб відгадати вам потрібно задавати мені питання, а я буду відповідати лише так або ні. Яка команда відгадає та і заробить 3 бали.
6. Природознавство у запитаннях і відповідях. ( 2 б.)
- Скільки лап мають комахи? (6).
- Яка комаха чує ногами? (Коник).
- Які найбільші та найменші птахи на Землі? ( Африканський страус та калібрі).
- Яка найдовша і найвища тварина на Землі? ( Жирафа і черв’як)
- Хто бігає, літає, плаває найшвидше? ( Плаває риба-меч, бігає – гепард, літає – стриж.
7. Перевірка знань про навколишній світ. (1б.)
1) Замерзла вода. (Лід)
2) Хліб до випічки. (Тісто)
3) Домашній родич зайця. (Кролик)
4) Скільки пальців на лівій нозі? (5)
5) Що є мотором в організмі людини? (Серце)
6) Будинок або кімната, де є багато книг. ( Бібліотека)
ІІІ. Заключна частина.
( Вчитель підраховує бали і оголошує переможця.)
- Ось і пройшло наше заняття. Ви були дуже активними та розумними. Дякую вам за спільну співпрацю.
Будьте завжди винахідливими, кмітливими, активні і розумні.