виховна година « Комп’ютер, гаджет, інтернет, мобільний зв'язок- користь чи шкода?»

Про матеріал
ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом комп’ютера, гаджета, інтернету, мобільного зв’язку на здоров’я дитини; Розробити рекомендації до безпечного використання, розвивати навички безпечної роботи за комп’ютером, безпечного користування гаджетом, інтернетом та мобільним зв’язком. Виховувати ціннісне ставлення до свого здоров’я.
Перегляд файлу

Виховна година

« Компютер, гаджет, інтернет, мобільний зв'язок- користь чи шкода?»

Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом компютера,   гаджета, інтернету, мобільного звязку на здоровя дитини;

Розробити рекомендації до безпечного використання, розвивати навички безпечної роботи за компютером, безпечного користування гаджетом, інтернетом та мобільним звязком.

Виховувати ціннісне ставлення до свого здоровя.

Обладнання : проектор, ноутбук, гаджет, презентація, фломастери ( червоні, жовті)

Тип уроку : круглий стіл

 

                                           Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

    Вчитель. У наш час відбувається дуже стрімкий розвиток різноманітних засобів передачі інформації, а саме розвиток мобільного звязку, компютерних технологій. Більше третини населення Землі користується послугами мобільного звязку. Число « щасливих » власників мобільних телефонів за останні три роки зросло до двох з половиною мілліардів. Зручності – великі, та чи існують переконливі докази безпечного користування мобільними телефонами? Виникає запитання : « Мобільний телефон – друг чи ворог?»як він впливає на людський організм, особливо дитячий. Наскільки безпечним є користування ним.

 Персональний компютер вже давно не дивина, навпаки , останнім часом набули популярності смартфони, гаджети, стали чимось звичайним у нашому повсякденному житті. Дорослі використовують їх на роботі, діти пізнають їх секрети в школі, ми зустрічаємося з ними щодня де завгодно – в магазині, в лікарні, транспорті.

Група американських вчених провела дослідження впливу активності використання компютера дітьми та дорослими на їх загальний розвиток.

За результатами цього дослідження виявилось, що наприклад « комп’ютеризовані » діти дошкільного віку у віці від 3 до 5 років мають кращі здібності до запам’ятовування в порівнянні зі своїми однолітками, що не так активно спілкуються з ПК.

Але! Як завжди одне велике « АЛЕ». Учені встановили, що якщо людина проводить багато часу за компютерними іграми, вона не отримує від цього ніякої користі для свого розвитку! Навпаки, віртуальний світ затягує людину в свої тенета так, що вона втрачає спочатку інтерес  до реального життя , а потім і зв'язок з ним, навички співжиття в реальному світі. Вона поступово починає жити за правилами гри, а не реального життя. А в які ігри найчастіше грають діти? Отож в таких персонажів вони і ризикують перетворитися. Але ж ми, я впевнена , не такі. Чи можна зовсім – на 100 % - захистити себе від шкідливих ефектів, що створюються компютером ? На деякі з цих запитань ми спробуємо відповісти на сьогоднішньому занятті, тема якого « Компютер, гаджет, інтернет, мобільний зв'язок- користь чи шкода?»

ІІІ. Актуалізація опорних знань

         Вправа « Продовжте речення»

   « Для мене мобільний телефон це… », « Для мене інтернет це…», « Для мене компютер – це…»

 

          Анкетування учнів

Мета анкетування: допомогти учасникам за допомогою анкети виявити рівень впливу компютера та мобільного телефона на їх здоровя.

Інструкція. Вам буде запропоновано ряд питань . на які можливі відповіді « так» чи « ні». Ви будете малювати промінчики сонечка фломастерами жовтого та червоного кольору в залежності від обраної вами відповіді. Після кожного запитання я буду говорити « так » - жовта, якщо « ні» - червона, або навпаки.

Анкета

 

  1. Ви віддаєте перевагу посидіти біля комп’ютера, ніж зайнятись спортом? ( так – червоний, ні  жовтий)
  2. Чи легко ви відриваєтесь від гри? ( так – жовтий, ні – червоний)
  3. Чи користуєтесь комп’ютером більше 5 років?( так – червоний, ні  жовтий)
  4. Ви краще поспілкуєтесь з другом, ніж посидете над новою комп’ютерною грою?( так – жовтий, ні – червоний)
  5. Ви спершу почитаєте повідомлення з мобільного , ніж нову цікаву книгу?( ( так – червоний, ні  жовтий)
  6. Чи втомлюються у вас очі під час роботи?( ( так – червоний, ні  жовтий)
  7. Чи робите ви гімнастику для очей?( так – жовтий, ні – червоний)
  8. Комп’ютер для вас є насамперед предметом першої необхідності?( так – червоний, ні  жовтий)
  9. Чи втомлюються у вас очі під час роботи з комп’ютером? (?( так – червоний, ні  жовтий)
  10. Ви вважаєте, що спілкування через мобільний телефон краще, ніж безпосереднє?
  11. Після роботи з комп’ютером у вас з’являються крапки перед очима?( (?( так – червоний, ні  жовтий)
  12. Ви проводите за комп’ютером більше 2 годин в день? (так – червоний, ні  жовтий)
  13. Після роботи за комп’ютером , ви відчуваєте біль у шиї та в спині? ( так – червоний, ні  жовтий)
  14. Чи робите ви перерви, працюючи довгий час?( ( так – жовтий, ні – червоний)

 

Підведення підсумків анкетування.

Учитель пропонує кожному з учасників підрахувати кількість жовтих і червоних промінчиків на сонечку.

Коментар учителя. Уявіть собі, що сонечко – це ваше здоров’я , жовті промінчики підтримують його. А червоні – це та шкода, яку ви наносите своєму здоровю, ставлячи компютери розваги з мобільним на перше місце перед спортом, спілкування з друзями та нехтуючи правилами безпеки для роботи з компютером, не знаючи яку шкоду здоровю приносить мобільний звязок. Тому, чим більше червоних промінчиків на вашому здоровї , тим більше потерпає ваш організм.

 

ІY. Робота в групах.

Учні класу поділені на групи

 

І група – досліджує користь для людини мобільного звязку

ІІ група – досліджує користь компютера для людини.

ІІІ група – експерти досліджують вплив мобільного звязку і компютера на здоровя.

З кожної групи по черзі учні аргументують думки групи з кожного питання.

 

Користь мобільного телефону:

 

  • Весь час на звязку з рідними
  • Слухаю музику в дорозі під час подорожей
  • В одному приладі в мене все і калькулятор і календар , фотоапарат і плеєр
  • А ігри вчать самостійно приймати рішення

 

Користь  ПК   

 

  • Робота на компютері розвиває :
  • Уважність
  • Логічне й абстрактне мислення
  • Швидке переключання з однієї дії на іншу
  • Вміння користуватися інтернетом може стати гарною школою з пошуку та вибору інформації

 

Негативний вплив мобільного телефона   ( виступ  фізика )

  • У людини, що розмовляє по мобільному телефону мозок « перегрівається». Дехто порівнює вплив мобілок на людину з впливом мікрохвильовок.
  • Користування мобільним телефоном відображається на розумових здібностях. У 68 % дітей, які мають мобільні телефони, не дуже гарні оцінки в школі, в порівнянні з тими учнями, в яких в яких немає мобілок.
  • Електромагнітні хвилі, які випромінює мобільний , можуть притягти розряд атмосферної електрики
  • Спеціалісти Українського науково – гігієнічного центру вважають, що допустимий час користування мобільним телефоном протягом доби не повинен перевищувати 18 хвилин.

 

Негативний вплив компютера  та мобільного телефону ( виступ медпрацівника школи)

 

  • Мобільні телефони шкідливі для зору. Довести це вдалося в ході наукових експерементів на телятах ( будова їхніх очей схожа з людською). Протягом 10 днів підряд лише з десятихвилинними перервами через кожну годину одне теляче око піддавалося дії радіації мобільника. Результати експеременту виявились однозначними . Опромінене око втратило фокусування. Незаймане ж зберегло 100% зір. Звідти вчені зробили висновок, мобільні телефони шкідливі для зору, але відмова від користування дає змогу на реабілітацію.
  • При роботі з ПК користувачі часто жмуряться, щоб чіткіше розглянути деталі зображення на екрані або зменшити його яскравість. Це може привести до астенопії ( зорової стомленості)й сухості очей.
  • У людини, яка сидить за компютером, напружені шия, мязи голови, рук, плечей – звідти велике навантаження на хребет. А це може бути причиною сколіозу,  а спазм мязів шиї провокує головні болі.
  • Навколо компютера скупчується багато пилу, бруду. Прибрати це буває доволі складно, тому тут розмножуються мікроби, кліщі, які можуть спричинити різноманітні захворювання.
  • На жаль, не всі знайомі з тим, які небезпеки приховує Всесвітня мережа. Підлітки не задумуючись залишають свій номер телефону, домашню адресу, особисті фото. Багато з них ходять на зустріч з віртуальними знайомими.

 

Y. Презентація « Користь чи шкода від компютера, гаджета, інтернета та мобільного телефона»

YІ. Закріплення.

 

       Правила користування мобільним телефоном та компютером

  1. Не носи телефон на поясі і грудях.
  2. Тривалість розмови не більше 3-х хвилин, пауза між розмовами 15 хвилин.
  3. Тримати апарат подалі від голови
  4. Не засиджуватись за комп’ютером більше 1 години, роблячи перерву
  5. Більше рухатись, частіше змінювати позу і контролювати м’язову напругу
  6. Проводити вологе прибирання приміщення, у якому працює комп’ютер
  7. Частіше провітрювати приміщення
  8. Більше часу проводити на свіжому повітрі, спілкуватися з друзями

 

 

Вчитель. Життя людини – це найдорожчий скарб на Землі. Бережіть себе, своє здоровя та здоровя своїх близьких.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сиротенко Валентина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 листопада 2019
Переглядів
6490
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку