Виховна година
« Комп’ютер, гаджет, інтернет, мобільний зв'язок- користь чи шкода?»
Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом комп’ютера, гаджета, інтернету, мобільного зв’язку на здоров’я дитини;
Розробити рекомендації до безпечного використання, розвивати навички безпечної роботи за комп’ютером, безпечного користування гаджетом, інтернетом та мобільним зв’язком.
Виховувати ціннісне ставлення до свого здоров’я.
Обладнання : проектор, ноутбук, гаджет, презентація, фломастери ( червоні, жовті)
Тип уроку : круглий стіл
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель. У наш час відбувається дуже стрімкий розвиток різноманітних засобів передачі інформації, а саме розвиток мобільного зв’язку, комп’ютерних технологій. Більше третини населення Землі користується послугами мобільного зв’язку. Число « щасливих » власників мобільних телефонів за останні три роки зросло до двох з половиною мілліардів. Зручності – великі, та чи існують переконливі докази безпечного користування мобільними телефонами? Виникає запитання : « Мобільний телефон – друг чи ворог?»як він впливає на людський організм, особливо дитячий. Наскільки безпечним є користування ним.
Персональний комп’ютер вже давно не дивина, навпаки , останнім часом набули популярності смартфони, гаджети, стали чимось звичайним у нашому повсякденному житті. Дорослі використовують їх на роботі, діти пізнають їх секрети в школі, ми зустрічаємося з ними щодня де завгодно – в магазині, в лікарні, транспорті.
Група американських вчених провела дослідження впливу активності використання комп’ютера дітьми та дорослими на їх загальний розвиток.
За результатами цього дослідження виявилось, що наприклад « комп’ютеризовані » діти дошкільного віку у віці від 3 до 5 років мають кращі здібності до запам’ятовування в порівнянні зі своїми однолітками, що не так активно спілкуються з ПК.
Але! Як завжди одне велике « АЛЕ». Учені встановили, що якщо людина проводить багато часу за комп’ютерними іграми, вона не отримує від цього ніякої користі для свого розвитку! Навпаки, віртуальний світ затягує людину в свої тенета так, що вона втрачає спочатку інтерес до реального життя , а потім і зв'язок з ним, навички співжиття в реальному світі. Вона поступово починає жити за правилами гри, а не реального життя. А в які ігри найчастіше грають діти? Отож в таких персонажів вони і ризикують перетворитися. Але ж ми, я впевнена , не такі. Чи можна зовсім – на 100 % - захистити себе від шкідливих ефектів, що створюються комп’ютером ? На деякі з цих запитань ми спробуємо відповісти на сьогоднішньому занятті, тема якого « Комп’ютер, гаджет, інтернет, мобільний зв'язок- користь чи шкода?»
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа « Продовжте речення»
« Для мене мобільний телефон це… », « Для мене інтернет це…», « Для мене комп’ютер – це…»
Анкетування учнів
Мета анкетування: допомогти учасникам за допомогою анкети виявити рівень впливу комп’ютера та мобільного телефона на їх здоров’я.
Інструкція. Вам буде запропоновано ряд питань . на які можливі відповіді « так» чи « ні». Ви будете малювати промінчики сонечка фломастерами жовтого та червоного кольору в залежності від обраної вами відповіді. Після кожного запитання я буду говорити « так » - жовта, якщо « ні» - червона, або навпаки.
Анкета
Підведення підсумків анкетування.
Учитель пропонує кожному з учасників підрахувати кількість жовтих і червоних промінчиків на сонечку.
Коментар учителя. Уявіть собі, що сонечко – це ваше здоров’я , жовті промінчики підтримують його. А червоні – це та шкода, яку ви наносите своєму здоров’ю, ставлячи комп’ютери розваги з мобільним на перше місце перед спортом, спілкування з друзями та нехтуючи правилами безпеки для роботи з комп’ютером, не знаючи яку шкоду здоров’ю приносить мобільний зв’язок. Тому, чим більше червоних промінчиків на вашому здоров’ї , тим більше потерпає ваш організм.
ІY. Робота в групах.
Учні класу поділені на групи
І група – досліджує користь для людини мобільного зв’язку
ІІ група – досліджує користь комп’ютера для людини.
ІІІ група – експерти досліджують вплив мобільного зв’язку і комп’ютера на здоров’я.
З кожної групи по черзі учні аргументують думки групи з кожного питання.
Користь мобільного телефону:
Користь ПК
Негативний вплив мобільного телефона ( виступ фізика )
Негативний вплив комп’ютера та мобільного телефону ( виступ медпрацівника школи)
Y. Презентація « Користь чи шкода від комп’ютера, гаджета, інтернета та мобільного телефона»
YІ. Закріплення.
Правила користування мобільним телефоном та комп’ютером
Вчитель. Життя людини – це найдорожчий скарб на Землі. Бережіть себе, своє здоров’я та здоров’я своїх близьких.